Gå till innehåll

Försöker vinna på Svenska Spel!


TheoL

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick in min dubbel med IFK Skövde och Leksand till 2.34 ggr pengarna och satte en hundring. Däremot förlorade jag på min andra dubbel pga Drott inte kunde klara av att besegra Ystad. Men hade mkt mindre instats där.

 

Nu har jag spelat på att Roma vinner andra halvlek mot Shaktar till 1.88 på Svs, satte 134 kr.

 

Rullen nu på 5400 så får vi hoppas på att Roma vinner andra halvlek nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roma vann ju andra halvlek med 1-0 så det spelet satt som en smäck. Där plussades rullen på med 252 kr. Sedan gick pokern okej, inte bra, men okej.

 

Måste bara lägga upp en hand där readen är klockren på fi. Detta är alltså inte en standardsyn =)...

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($206.37)

UTG ($183.65)

MP ($356.33)

Button ($56.99)

Hero (SB) ($199.50)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Adiamond.gif

1 fold, Button (poster) checks, Hero bets $4.50, 1 fold, UTG calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($10.50) 4spade.gif, 3heart.gif, 2spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $7.87, UTG raises $19.74, Hero calls $11.87

 

Turn: ($49.98) Qdiamond.gif(2 players)

UTG bets $24.99, Hero calls $24.99

 

River: ($99.96) 3club.gif(2 players)

UTG bets $75, Hero calls $75

 

Total pot: $249.96

 

Results:

Hero had Kspade.gif, Adiamond.gif (one pair, threes).

UTG had 6heart.gif, Jheart.gif (one pair, threes).

Outcome: Hero won $243.72

 

Rullen ligger nu på 6216 kr vilket är +3216...

 

Kommer förresten inte säga mitt nick, men är som sagt inte Giantheart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många 0,5/1 spelare det finns här på PF men vad säger ni som spelar där?

 

1. Är värdet mkt bättre på turboborden överlag?

 

2. När på dygnet finns det störst värde? (Lönehelger bortsett)

 

3. Vilka regs tycker ni är okej / bra?

 

Hoppas på svar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen måste ni bara kolla in. Jag brukar värdebetta lite för light men detta var ju extremt =)

 

Pot-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($152.93)

Hero (Button) ($200.94)

SB ($79.47)

BB ($121.73)

UTG ($115.04)

 

Preflop: Hero is Button with 9spade.gif, 8spade.gif

UTG bets $2, MP calls $2, Hero calls $2, 1 fold, BB calls $1

 

Flop: ($8.50) 2club.gif, 6spade.gif, Aspade.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $6.37, 1 fold, UTG calls $6.37, 1 fold

 

Turn: ($21.24) 6diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $15.93, UTG calls $15.93

 

River: ($53.10) Adiamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $26.55, UTG calls $26.55

 

Total pot: $106.20

 

Results:

Hero had 9spade.gif, 8spade.gif (two pair, Aces and sixes).

UTG didn't show

Outcome: Hero won $103.55

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hade jag lite flyt i mitt bettande till skillnad mot sist när skövde gjorde mål i sista anfallet så det blev 60 mål i den matchen. Idag la jag en hundring på kryss mellan Alingsås och GUIF med 9 min kvar och GUIF-ledning med 2. Alingsås får straff det sista som händer och kvitterar GUIFs ettmålsledning.

Payam Hatami gör målet, ett nyförvärv från Norge senast, och han kommer vara grymt nyttig för Alingsås nu. En duktig linjespelare är precis vad AHK saknat och nu är dom guldaspiranter i mina ögon. Givetvis inte favoriter, det är Sävehof och därefter GUIF men nu kan faktiskt Alingsås hota litegrann ihop med Skövde. Tror alla andra lag är chanslösa. Inkluderar faktiskt Lugi bland dessa lag.

 

Den som lever får se...

 

Fick ingen respons av andra grinders om mina funderingar i tidigare inlägg men det kanske inte finns några på PF? Vore välkommet med lite tankar och svar på mina frågor här ovan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många 0,5/1 spelare det finns här på PF men vad säger ni som spelar där?

 

1. Är värdet mkt bättre på turboborden överlag?

 

2. När på dygnet finns det störst värde? (Lönehelger bortsett)

 

3. Vilka regs tycker ni är okej / bra?

 

Hoppas på svar =)

 

1. JA tycker dock själv det blir lite stress att bara spela dessa då man lätt timar ut på nått av dom vilket kan vara lite drygt. Kan dock ha att göra med min egen personliga simultanförmåga.

 

2. Tycker nästan det är mest action typ 03-08 då det sker många alternativa spel. Spelar aldrig dagtid men antar att det är tightare då.

 

3. Jorden666(??) kommer alltid in och plockar fisken man suttit och väntat 3 timmar på att få stacka.. efter typ 4 händer. I övrigt är det många som spelar rätt solid ABC preflop men sämre post (där även jag). Se bara till att inte sätta dig i några tuffa beslut ur pos med ex AJ och sånt så ska det nog gå fina fisken 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. JA tycker dock själv det blir lite stress att bara spela dessa då man lätt timar ut på nått av dom vilket kan vara lite drygt. Kan dock ha att göra med min egen personliga simultanförmåga.

 

2. Tycker nästan det är mest action typ 03-08 då det sker många alternativa spel. Spelar aldrig dagtid men antar att det är tightare då.

 

3. Jorden666(??) kommer alltid in och plockar fisken man suttit och väntat 3 timmar på att få stacka.. efter typ 4 händer. I övrigt är det många som spelar rätt solid ABC preflop men sämre post (där även jag). Se bara till att inte sätta dig i några tuffa beslut ur pos med ex AJ och sånt så ska det nog gå fina fisken 8-)

 

Tack för bra svar!

 

Har precis slutat spela efter en riktig jävla idiotsession. Tomtarna vann varje hand. Spelar ingen roll vad jag gjorde dom drog ut eller kunda inte vika bottenpar på fyrfärgat bräde. Jag e så tiltad nu så det finns inte. Fattar inte vrf inte bäst hand kan få stå. Jag springer så jävla iskallt och väntar bara på att det ska vända om det nu gör det. Kan AA få stå mot QQ en gång? Kan man vinna en flip? Måste tomtarna vara så efterblivna och tro att dom spelar bra bara för att dom vinner?

Det e sånt sjukt jävla värde nu men måste ta en paus och så sätter jag igång sen igen. Fy i helvete!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar snart inte mer, vrf ska alltid dessa jävla tomtar belönas??!!!???!!!????!

 

*Toxycid* är supertomtens namn

 

Kan ngn snälla förklara hur dom tänker? Kan man få se hur dom ser ut? Och det värsta e att dom tror dom spelar bra!!!

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($1433.82)

SB ($1255.65)

Hero (BB) ($533.24)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aheart.gif

Button bets $12, 1 fold, Hero raises $34, Button calls $26

 

Flop: ($78) 9spade.gif, 3heart.gif, 2spade.gif(2 players)

Hero bets $58.50, Button calls $58.50

 

Turn: ($195) 5heart.gif(2 players)

Hero bets $146.25, Button raises $1337.32 (All-In), Hero calls $290.49 (All-In)

 

River: ($1068.48) 6diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1068.48

 

Results:

Button had 4club.gif, Aspade.gif (straight, six high).

Hero had Aclub.gif, Aheart.gif (one pair, Aces).

Outcome: Button won $1954.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man springer så jävla bra mot dessa jävla fiskar asså, jag fattar inte hur värdelösa dom kan vara!! Men det belönas ju hela tiden så vrf inte fortsätta spela uselt? Borde vara grymt mkt plus om man bara haft tur, eller nej inte haft tur, bara undvikit otur men det finns ju inte på världskartan. Denna tomte nickar törsken

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($631.63)

BB ($390)

UTG ($2049.55)

MP ($1288.98)

Hero (Button) ($895.91)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Aclub.gif

2 folds, Hero bets $14, SB raises $30, 1 fold, Hero raises $69, SB calls $51

 

Flop: ($170) 10club.gif, 7heart.gif, 4spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $96, SB calls $96

 

Turn: ($362) 10diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($362) 3club.gif(2 players)

SB bets $181, Hero raises $543, SB calls $271.63 (All-In)

 

Total pot: $1267.26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...