Gå till innehåll

Tips på bra Cardrunners filmer/serier!


swalle

Recommended Posts

Nu kan ju Cardrunners vara gratis beroende på var man spelar. Har du någon annan syftning med ditt svar så kunde det varit en bra idé att utveckla vad du menade. Vi är inte alla smarta nog att kunna läsa dina tankar.

 

Vad han menade, är att det förmodligen inte finns särskilt många sevärda filmer där. För amerikanerna inte är särskilt bra på poker....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är exakt vad dom säger i sina videos om oss svenskar..."crazy swede"

 

Men kolla igenom lite videos från de stora namnen på träningsiterna. Det är nästan löjligt att tro att man ska bli bra pokerspelare av allt skräp dom producerar. Anledningen till att dom släpper filmer är väl antagligen för att knappt några av instruktörerna som spelar på midstakes--> vinner pengar på pokern längre.

 

Det räcker att kolla Krantz senaste film mot PFs egna HU-stjärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är värt det beror väl helt och hållet på hur bra man själv är som spelare. Antar att Opteron anser att han är bättre än alla som gör videos på CR, men jag tror inte att detta gäller för alla PF-användare. Det går absolut att lära sig något och utvecklas till en viss nivå av CR-videos. Vilka som är att rekommendera vet jag dock inte, men det finns ju en sökfunktion där man kan skriva in precis vad man letar efter, typ "CG, 6-max, NL-100" eller vad du nu vill se. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är värt det beror väl helt och hållet på hur bra man själv är som spelare. Antar att Opteron anser att han är bättre än alla som gör videos på CR, men jag tror inte att detta gäller för alla PF-användare. Det går absolut att lära sig något och utvecklas till en viss nivå av CR-videos. Vilka som är att rekommendera vet jag dock inte, men det finns ju en sökfunktion där man kan skriva in precis vad man letar efter, typ "CG, 6-max, NL-100" eller vad du nu vill se. Lycka till!

 

Nee, jag är ganska dålig på att spela poker och behöver hjälp. Men jag tror jag är tillräckligt bra förståelse att förstå att varken jag eller dem är bra och att de def. inte säger mycket som skulle kunna göra dig till en vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee, jag är ganska dålig på att spela poker och behöver hjälp. Men jag tror jag är tillräckligt bra förståelse att förstå att varken jag eller dem är bra och att de def. inte säger mycket som skulle kunna göra dig till en vinnare.

 

Du tycker inte att "dem" är bra? Så du menar att bl.a. Cole South, Taylor Caby, David Benefield och Brian Townsend inte är bra spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta filmer jag har sett är dåliga. Det beror i de flesta fall på en kombination av uppochnedvända resonemang, dålig pedagogik eller att filmen helt enkelt är utdaterad. Jag är övertygad om att det går att hitta några bra filmer där det inte talas om "spirit of the game..", "I had a feeling..", osv. men jag tycker personligen inte att det är värt det.

 

Kanske också ska säga att det var rätt länge sen jag sa upp mitt CR-konto.

 

Edit: Ångrade mig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta filmer jag har sett är dåliga. Det beror i de flesta fall på en kombination av uppochnedvända resonemang, dålig pedagogik eller att filmen helt enkelt är utdaterad. Jag är övertygad om att det går att hitta några bra filmer där det inte talas om "spirit of the game..", "I had a feeling..", osv. men jag tycker personligen inte att det är värt det.

 

Kanske också ska säga att det var rätt länge sen jag sa upp mitt CR-konto.

 

Edit: Ångrade mig lite.

 

Självklart finns det ett bäst-före-datum på dessa typer av videor eftersom spelet utvecklas hela tiden. Det kommer däremot nya videor hela tiden och man får väl fokusera på de nya och kanske inte titta så mycket på tre år gamla grejer.

 

Sen beror ju också kvaliteten på videon mest på vem instruktören är, det är helt värdelöst att titta på en video av en kille som inte ens kan spela poker själv men man kan lära sig mycket om man ser på när t.ex. Cole South eller någon av de som faktiskt är riktigt duktiga pokerspelare spelar och förklarar hur de tänker.

 

På de videor jag har sett, som har varit rätt bra, så har de inte pratat om "spirit of the game" eller "feeling" osv. utan snarare 3-bets-ranger, torr bräda, balanserad range, position, hur light någon värdebetar/ofta bluffar, pott-kontroll osv. osv. Vad har du sett dessa videor någonstans? Cardrunners? Och vem har varit instruktör? Låter som att det kan finnas värde i att se dem men kanske mer ur ett underhållningsperspektiv än i lärandesyfte. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge man inte tar det instruktörerna säger som lag finns det definitivt värde att hämta. Se dem mer som grund för att få höra olika koncept och deras argument och sedan kan man tänka vidare om man verkligen håller med eller inte. Om man inte har andra spelare att diskutera med dagligen kan det vara nyttigt.

 

On topic: Jag har aldrig sett en CR video men DC har många lowstakes serier, en del bra en del mindre bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...