Gå till innehåll

Recommended Posts

***** Hand History for Game 3764422352 ***** (Prima)

$40.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, February 07, 06:46:32 ET 2011

Table Bay of Biscay (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Cryon ( $41.00 USD )

Seat 2: pykst ( $49.60 USD )

Seat 3: stevaduir ( $86.40 USD )

Seat 4: mihkel ( $13.51 USD )

Seat 5: Hero ( $43.26 USD )

Seat 6: GutshotHitter ( $44.30 USD )

Hero posts small blind [$0.20 USD].

GutshotHitter posts big blind [$0.40 USD].

Dealt to Hero [ Ah Kh ]

Cryon raises [$1.40 USD]

pykst folds

stevaduir folds

mihkel calls [$1.40 USD]

Hero raises [$4.00 USD]

GutshotHitter folds

Cryon raises [$8.00 USD]

mihkel folds

Hero ???

 

 

Har ca 50 händer på Fi - 18/17/4

 

Ingen speciell read hittills heller, vad borde jag göra?

 

hatar miniraisen han gör.. vill ju bara ha mig kvar i potten och action?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utg raisarn som 4bettar, ska du dega får du nog be till gud att det är en coinflip mot QQ och det känns ju lite långsökt, du har nog 0 fold equity

 

Det var lite såhär jag tänkte med.. Känns som jag väldigt ofta går upp emot bättre händer när jag valt att dega i dessa lägen...

 

Just därför undrar jag om man verkligen ska Dega i dessa lägen så ofta som det verkar tyckas :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var lite såhär jag tänkte med.. Känns som jag väldigt ofta går upp emot bättre händer när jag valt att dega i dessa lägen...

 

Just därför undrar jag om man verkligen ska Dega i dessa lägen så ofta som det verkar tyckas :roll:

Vad du inte ska göra om du inte tänker dega är att 3beta.. "vet" du att fi inte är kapabel till att få in sämre än KK+, öppnar typ 4% UTG och foldar allt utom toppen av sin range, då flattar vi ju. Nu sitter vi här med skägget i brevlådan, och har inte en aning om vad vi ska göra.. då är det bäst att gå all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla mig nit... När jag spelar bra. Då viker jag det läget.

 

Att folda känns som ett svagt beslut här. Du får nästan 5 gånger pengarna för en syn.

 

Det är fi som gör ett misstag med sin löjliga höjning. Ställer du, behöver du 44 % mot hans range. Du har 35 % om hans range är 1 %.

 

mvh minst syn. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som de andra har sagt, trebettar du AK och viker för en minfyrbet eller fyrbet överhuvudtaget så ska du inte trebetta AK. Så pusha skiten och hoppas på det bästa (:

 

Ponera att du möter en spelare, låt oss kalla honom Imfromnorge, som öppnar 10% av alla händer UTG. Imfromnorge synar 3bets med alla händer han öppnar då han älskar att setmina och pricka "roliga händer". Imfromnorge 4 betar bara AA och KK. Är det fel att 3beta AK mot Imfromnorge och folda när han 4betar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 händer på fi säger ju inte allt för mycket, är själv rätt nittig av mig men här shovear jag nog 100/100. Menar, med 50hands på fi kan min4bet likabra va "jag testar mindub så får vi se vad som händer" eller "jag mindubbar min 66 så blir han förvirrad när han slowrollsynar med AA och jag floppar en 6a" äh, ni förstår va ja menar : ) Känns ju lite kallt att ge någon credd för att va duktig när dem min4betdubblar? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att du möter en spelare, låt oss kalla honom Imfromnorge, som öppnar 10% av alla händer UTG. Imfromnorge synar 3bets med alla händer han öppnar då han älskar att setmina och pricka "roliga händer". Imfromnorge 4 betar bara AA och KK. Är det fel att 3beta AK mot Imfromnorge och folda när han 4betar?

 

eh? folda vadå? Om reglerna säger att han ska tvångssyna 3betten ska man ju anpassa 3betssize och range därefter. Blir ju mest push och info eller bara push om man är lat och vill ha valfri edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Mitt första inlägg på detta forum. Mitt svar på frågan är att jag tycker inte att det är fel att lägga handen pre. Iof har du inte så många händer på spelaren men han verkar ju vara en nit. Känns som det bästa du kan hoppas han har är AK om du ställer. Sedan känns det mer som en väldigt stark hand när han bara klickar tillbaka och raisar tillbaka. Men men det är min tanke.

Jag är lite tolik ibland så skulle nog kanske syna eftersom du har possition och se vad han gör när floppen kommer. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...