Burning Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Well well, ca 7h/natt gäller för snittet men sen är sömnen individuell, 9h+/natt kan vara en indikation på sjukdom, liksom för få timmar leder till en kropp som inte orkar något/sjukdom. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/brist-pa-somn-ar-en-tickande-halsobomb_5928783.svd BTW, får gratulera Clark till att klara det sjuka målet. Citera
obvspeltorsk Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Well well, ca 7h/natt gäller för snittet men sen är sömnen individuell, 9h+/natt kan vara en indikation på sjukdom, liksom för få timmar leder till en kropp som inte orkar något/sjukdom. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/brist-pa-somn-ar-en-tickande-halsobomb_5928783.svd BTW, får gratulera Clark till att klara det sjuka målet. wow, snittat typ 9-12h sen jag tog studenten :S Citera
Klonkbarn Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 wow, snittat typ 9-12h sen jag tog studenten :S Samma här, minst! Då ska det även tilläggas att jag tar powernap på 1 timma typ 2 ggr om dan;) Citera
Burning Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 wow, snittat typ 9-12h sen jag tog studenten :S Det är kört för dig då Nä men låter lite lurigt, kanske bör kollas upp? Men visst ja Ort: Piteå, förklarar allt, mörkt nästan jämt Citera
obvspeltorsk Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Samma här, minst! Då ska det även tilläggas att jag tar powernap på 1 timma typ 2 ggr om dan;) brukar också ha en powernap efter matkoman Det är kört för dig då Nä men låter lite lurigt, kanske bör kollas upp? Men visst ja Ort: Piteå, förklarar allt, mörkt nästan jämt Är bara allmänt slö, känner mig typ utvilad men vänder mig om och somnar någon timma till =D Haha så sant så sant, iaf på vintern då hinner man inte se mycket solljus Men på sommaren äre ljust 24/7 Citera
ClarkKent89 Postad 23 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2011 Well well, ca 7h/natt gäller för snittet men sen är sömnen individuell, 9h+/natt kan vara en indikation på sjukdom, liksom för få timmar leder till en kropp som inte orkar något/sjukdom. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/brist-pa-somn-ar-en-tickande-halsobomb_5928783.svd BTW, får gratulera Clark till att klara det sjuka målet. Tack, tack och intressant artikel! Igår sov jag 5.5 h då jag var tvungen att gå upp tidigt för att ringa till hyresvärden. Tänkte att det var ett perfekt tillfälle att testa seista metoden. Jag spelade runt 4h, jag kände mig inte direkt trött men jag spelade helt klart inte mitt A-game. Det var svårare att räkna och någon gång synade jag bara för att se vad motståndaren hade. När jag gick och la mig lite senare på dagen så ställde jag klockan på 40 min men sov runt 3 h! Det gäller att hitta balans antar jag. Att aldrig ställa klockan och alltid sova tills man vaknar tror jag är långt ifrån optimalt. Det skulle inte vara ovanligt att jag sov mer än 10 h och själv känner jag mig bara tröttare då än när jag sovit runt 7.5-8.5 h + att det blir svårare att hålla en hyffsad dygnsrytm, det brukar sluta med att jag går och lägger mig klockan 12 på dagen. Från och med nu ska jag ställa klockan och sova 7.30 h - 8 h. Kommer försöka hålla det ett tag för att senare testa att åtminstone komma ner på 7 h, kanske 6 h med någon typ av powernap. En anledning varför jag gärna vill testa mindre än vad jag gjort tidigare är pga den här helt sjuka artikeln: http://j.imagehost.org/0992/1293089475122.jpg (Jodan som visade) Om folk enligt denna kan få ner sin sömn till 2 h (:S:S:S:S:S) så borde väl 6 h inte vara så svårt. Har också fått inspiration från ''munken som sålde sin ferrari'' där författaren flera gånger om påpekade att 6 h om natten var det ultimata när man väl vant sig med det, både för hälsa och produktivitet. Hur som så vore det värt att testa lite olika sätt. Inge mer 10 h+ för mig. Får se hur jag kommer vilja ha det om någon månad. Är det någon som vill eller redan har testat någon av metoderna i http://j.imagehost.org/0992/1293089475122.jpg så måste ni skriva hur det det gick. Ganska sjuka grejjor detta! Tänk dock på Burnings http://www.svd.se/nyheter/inrikes/br...mb_5928783.svd Citera
MJ Postad 23 Februari , 2011 Rapport Postad 23 Februari , 2011 Om NL25 FR 24 bord åt gången är vad du normalt spelar, då bör du ha några händer på nivån och ganska bra idé om din winrate. Så en nyfiken kille undrar då, hur hårt slår du nivån när du 24 tablear? Citera
Burning Postad 23 Februari , 2011 Rapport Postad 23 Februari , 2011 Kan väl lägga till en informativ artikelserie från träningslära om sömn och hur den påverkar oss. Citera
Teh_MoUsE Postad 23 Februari , 2011 Rapport Postad 23 Februari , 2011 Det blev väl att man körde "The Siesta" under gymnasiet då man spela poker lite för länge och blev trött på eftermiddagen och tog en powernap. Blev ju till slut att man fucka upp det hela eftersom man ena dagen sluta kl 12 och andra kl16 osv. Men funkade fint om man hade hyfsad rytm på det hela Citera
ClarkKent89 Postad 24 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2011 Om NL25 FR 24 bord åt gången är vad du normalt spelar, då bör du ha några händer på nivån och ganska bra idé om din winrate. Så en nyfiken kille undrar då, hur hårt slår du nivån när du 24 tablear? När jag började spela 24 bord NL 25 FR så var jag fortfarande relativt ny i spelet. Det var mycket jag gjorde fel och de veckor när jag väl spelade så försökte jag få in så mycket volym som möjligt för att kunna bli SuperNova. Slutade med att man alltför ofta spelade på autopilot och missade de riktigt bra linjerna. En stor del av mina inkomster fick jag i RB. För mig var det bara sjukt coolt att jag kunde leva på spelet =). Min winrate låg på runt 1bb/100 enligt HEM. Efter ha skaffat Holdem manager och kollat över mina misstag en del så tror jag lätt att min winrate hade varit minst trippel idag. Hade jag spelat NL 25 FR idag så hade jag förmodligen också bara spelat 18-22 bord och fokuserat mer på att spela så bra som möjligt istället för att alltid försöka maxa VPPs. Citera
ClarkKent89 Postad 24 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2011 Det blev väl att man körde "The Siesta" under gymnasiet då man spela poker lite för länge och blev trött på eftermiddagen och tog en powernap. Blev ju till slut att man fucka upp det hela eftersom man ena dagen sluta kl 12 och andra kl16 osv. Men funkade fint om man hade hyfsad rytm på det hela Okej! Ja. Som du säger, det gäller nog att man får en hyffsad rytm på det för att få det och funka. Tror det kan ta runt 2-3 veckor för att vänja in kroppen när den ska sova och inte. Siesta metoden kommer jag helt klart testa inom de närmaste 2 månaderna. Är det 1/5 på att det kan vara nått för en så är det ju helt klart värt att testa Citera
MJ Postad 24 Februari , 2011 Rapport Postad 24 Februari , 2011 När jag började spela 24 bord NL 25 FR så var jag fortfarande relativt ny i spelet. Det var mycket jag gjorde fel och de veckor när jag väl spelade så försökte jag få in så mycket volym som möjligt för att kunna bli SuperNova. Slutade med att man alltför ofta spelade på autopilot och missade de riktigt bra linjerna. En stor del av mina inkomster fick jag i RB. För mig var det bara sjukt coolt att jag kunde leva på spelet =). Min winrate låg på runt 1bb/100 enligt HEM. Efter ha skaffat Holdem manager och kollat över mina misstag en del så tror jag lätt att min winrate hade varit minst trippel idag. Hade jag spelat NL 25 FR idag så hade jag förmodligen också bara spelat 18-22 bord och fokuserat mer på att spela så bra som möjligt istället för att alltid försöka maxa VPPs. Ok. Lite förvirrad. Vad spelar du idag? Citera
ClarkKent89 Postad 24 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2011 Gått över till 6-max helt och hållet. Just nu lirar jag NL 50 4-12 bord. Blir ständigt förvånad över hur stora swingsen kan vara i poker. I förrgår och igår så hade jag en streak på -$800 under 7 timmar Citera
MJ Postad 24 Februari , 2011 Rapport Postad 24 Februari , 2011 Då är jag med. En dålig start på NL50 med andra ord. Gl! Citera
WhySoSerious Postad 27 Februari , 2011 Rapport Postad 27 Februari , 2011 Jag är grymt imponerad av den här utmaningen och att du klarade den, gj sir! Citera
ClarkKent89 Postad 1 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2011 Jag är grymt imponerad av den här utmaningen och att du klarade den, gj sir! Tack! Din db verkar najs, ska följa den! =) Citera
ClarkKent89 Postad 1 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2011 Efter en soft helg utan någon poker så har jag kommit in i vardagen igen. Spelade 6 h igår och det gick ok. Idag ska jag lira 7 h och det ska gå grymt bra! Längtar till att gå upp till NL 100 men först vill jag ha ett stabilt + på NL 50. Springer jag bra så kan jag gå upp i början av nästa vecka. Springer jag dåligt så kan det ta grymt mycket längre tid. Citera
ClarkKent89 Postad 2 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2011 Fan Hyffsad dag ända till sista timmen då man förlorar allt pluss mer. Vet att man ska försöka vara så positiv som möjligt men ibland är det sjukt svårt. Nya tag imorgon. Hoppas jag springer bra då Citera
WhySoSerious Postad 2 Mars , 2011 Rapport Postad 2 Mars , 2011 Fan Hyffsad dag ända till sista timmen då man förlorar allt pluss mer. Vet att man ska försöka vara så positiv som möjligt men ibland är det sjukt svårt. Nya tag imorgon. Hoppas jag springer bra då Jag har för mig att du lirar ganska många bord? Mitt tips när du går upp till NL100 är att skära ner på antal bord, när jag lirade NL50 så hade jag 12 bord uppe med ett helt ok spel, när jag sedan gick upp till nl100 så märkte jag att kvalitén på mitt spel behövde vara mycket bättre för nivån, så jag började lira 4-6 bord istället och det har fungerat mycket bättre =) Gl med liret Citera
ClarkKent89 Postad 3 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2011 Bra idé. Jag kommer förmodligen köra på något sådant när det är dags att gå upp i nivå. Har senaste veckan mest spelat 6 bord och när jag väl har spelat 9 bord så har det till och med kännts stressigt! Går nog snabbt att vänja sig tillbaka dock. Citera
ClarkKent89 Postad 7 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2011 Nytt blogginlägg! WOHO!!!!!!!!!! http://lovingthegrind.blogspot.com/ Citera
Kramerica Postad 8 Mars , 2011 Rapport Postad 8 Mars , 2011 Skön dagbok...Intressant sömndiskussion...,hur många timmar sover du nu? GL Citera
ClarkKent89 Postad 8 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2011 Sovit bra senaste veckan vilket är sjukt ovanligt för att vara mig. Har fått in en kvällsrutin som verkar funka och det är sällan att jag inte somnar inom fem min efter jag har gått och lagt mig. Just nu ställer klockan på 8 h och känner mig sällan trött. Ska framöver testa att ställa klockan på 7.5 h och se hur trött jag känner mig. Jag har sprungit bra de senaste dagarna. Kommer att gå upp till NL 100 när jag vunnit 4 inköp till på NL 50. Hoppas att jag inte hittar någon downswing innan dess. Citera
ClarkKent89 Postad 9 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2011 Vann fyra inköp igår och har börjat spela NL 100. Skillnaden verkar vara rätt stor. Blir spännande att se hur det kommer att gå! Citera
ClarkKent89 Postad 15 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2011 Jag har inte lagt ner så mycket tid vid borden de senaste dagarna. Däremot tänkt på spelet, hur man utvecklas och tränat en hel del. Jag längtar tills att man kan kalla sig själv vara en reg på NL 100 och ska försöka ta mig dit så snabbt som möjligt! Citera
Recommended Posts