Gå till innehåll

NLT- Straight Flush draw flop, all in!


Kwejk

Recommended Posts

En typisk 50/50 Situation.

Parar jag 7 vinner han. Parar han J vinner jag. Jag har även flushdraget på flop.

När jag gick All In hoppades jag främst på att QQ eller KK callar. Riskabelt bet nu när jag ser efter. Mycket som ger 50/50 eller sämre. Men jag spelar och tänker inte samtidigt! Det hela gick mycket fort. Min All In var Instant!

 

Vad anser ni om detta spel?

 

Game # 85906204 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Trosa"

Game ended 2005-06-20 21:06:59 UTC

 

Players:

serito (EUR 55,00 in seat 1)

Granade (EUR 72,75 in seat 2)

akissej (EUR 49,75 in seat 3)

7Diamond (EUR 50,25 in seat 4)

Ottomat (EUR 55,50 in seat 5)

ebac (EUR 23,75 in seat 6)

 

Dealer: akissej

Small Blind: 7Diamond (0,25)

Big Blind: Ottomat (0,50)

 

Granade was dealt: 7:heart: - A:heart:

 

ebac Fold

serito Fold

Granade Raise (1,50)

akissej Call (1,50)

7Diamond Fold

Ottomat Raise (2,00)

Granade Call (1,00)

akissej Call (1,00)

 

Flop T:heart: - 9:heart: - 8:club:

 

Ottomat Bet (3,75)

Granade All-In (70,25)

akissej Fold

Ottomat All-In (49,25)

Granade Payback (17,25)

 

Turn T:heart: - 9:heart: - 8:club: - 5:heart:

River T:heart: - 9:heart: - 8:club: - 5:heart: - 6:heart:

 

Ottomat shows: J:club: - A:club: (high card ace)

Granade shows: 7:heart: - A:heart: (a flush, ace high)

 

Granade wins: EUR 111,25 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 2,50

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar helt rätt. Nu har du oturen att få syn av en hand som du har praktiskt taget coinflip med, men mot t.ex. KK har du 60/37. Du får ju syn av så pass många händer du slår eller har som sämst coinflip mot att det antagligen är ett bra move. På dessa nivåer är det få som foldar t.ex. överpar eller topptvå på denna bräde.

 

Å andra sidan. Det beror helt på vad för händer du får syn av. Får du bara syn av set eller färdig stege är det ett dåligt move, men som sagt, jag tror att JJ+ synar, liksom många AJ, 77, och andra typer av tomtehänder som sätter dig på en ren bluff och callar.

 

Plus att det kan hjälpa dig att i andras ögon få en fin maniacimage som du sedan kan använda genom att spela t.ex. set likadant på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...Återigen idiotförklarar jag mig, snart lyssnar nog inte folk på vadjag säger , förutsatt att de gör det nu dvs.

 

Nej, Det roliga med att gå all in sådär ÄR ju att lägre färgdrag samt stegdrag känner sig manade att syna, så i provokationssfte o så..dessutom med preflophöjningar o så..

 

Dessutom ser det ju ut som en "Jag ska ha färg, flytta på er"-allin...

Det är nog fan helt rätt här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att checkraisa floppen!

Hur ska det gå till?

 

sant, inte så enkelt i denna situation. Men raisea bet'et kraftigt istället för all in direkt.

 

Det gillar jag inte alls. Fördelen med en all-in är ju att om man blir synad får man se både turn och river samtidigt som man ofta får syn av sämre händer.

 

Raisar du pott på flop så foldar många av de händerna som foldar mot en all-in ändå samtidigt som ditt läge kan försämras kraftigt på turn.

 

Vad gör du om bordet parar? Hur ska du få betalt om färgen kommer? Kommer JJ fortfarande att betala av om ett överkort kommer? Blir en mängd problem som man på dessa lägre nivåer mycket fint kan undvika genom att ställa in och i de flesta fall leda, i andra fall ha en coinflip samt i några fall bara ha 37-39% i vinstchans.

 

Och om man ska överbeta kan man jju lika grna beta allin direkt. Vad är det för mening att pottcomitta sig själv och sedan kanske inte få betalt (även tomtar hittar lägg ibland) eller missa och stoppa in resten av degen i ett sämre läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att checkraisa floppen!

Hur ska det gå till?

 

sant, inte så enkelt i denna situation. Men raisea bet'et kraftigt istället för all in direkt.

 

Det gillar jag inte alls. Fördelen med en all-in är ju att om man blir synad får man se både turn och river samtidigt som man ofta får syn av sämre händer.

 

Raisar du pott på flop så foldar många av de händerna som foldar mot en all-in ändå samtidigt som ditt läge kan försämras kraftigt på turn.

 

Vad gör du om bordet parar? Hur ska du få betalt om färgen kommer? Kommer JJ fortfarande att betala av om ett överkort kommer? Blir en mängd problem som man på dessa lägre nivåer mycket fint kan undvika genom att ställa in och i de flesta fall leda, i andra fall ha en coinflip samt i några fall bara ha 37-39% i vinstchans.

 

Och om man ska överbeta kan man jju lika grna beta allin direkt. Vad är det för mening att pottcomitta sig själv och sedan kanske inte få betalt (även tomtar hittar lägg ibland) eller missa och stoppa in resten av degen i ett sämre läge?

 

Ja det finns ju inget hemskare än att behöva spela en missad turn, och sen svårt att få betalt om den väl har träffat.

Sen finns det en tredje spelare med i potten jag inte tänkt på så mycket. Han har callat två mindre bet i rad, så han har nog ingen farlig hand innan flop i alla fall. Skulle kunna vara ett större hot än jag ser honom som? Två par, triss, eller stege om jag har otur. Kanske inte någon idee att speculera i hans hand för mycket? Jag räknar bara med en/ingen call inte en hel tomtearme ;)

 

Mycket givande svar. Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...