Gå till innehåll

Online från Kina?


Mr_Tight

Recommended Posts

Hej alla glada,

 

Sitter på hotellet tillsammans med kanske största 50/100-fisken på SvS och trivs med livet i Kina efter 4 dagar i Macau. Insåg dock att spelberoendet nu inte blir tillgodosett då alla spelsiter verkar vara spärrade (utom SvS obv vilket hörs från BOSS-klientens störande ljud här intill - medför att jag blir tvungen att ta tag i problemet).

 

Jag är fisk gällande teknisk terminologi avseende IP/VPN/tunnlar och allt som har med det att göra. Skulle verkligen uppskatta en tips+"pedagogisk för dummies step-by-step" förklaring avseende om säkraste och bästa sättet att lösa problemet.

 

Betalar gärna för mjukvaran/tjänsten man behöver beställa/ladda ner bara det funkar bra/snabbt/stabilt.

 

(lösningen får gärna möjliggöra facebook också)

 

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Macau nyligen och blev tvungen att styra sånt där med VPn och tunnlar och skit. Hade ingen aning om vad det var eller hur man gjorde innan detta. Finns massa siter som erbjuder dessa tjänster, det är en riktig djungel. Samt att de flesta siter är sjukt dåligt uppbyggda och löjligt opedagogiska. Hittade sen Dold.se och det var den överlägset bästa tjänsten och sajten jag kunde hitta iaf. Sjukt smidigt.

 

Hur e värdet i Macau nu btw? Jag och polarn bor i *** och funderar på att dra till Macau snart igen, kanske redan på Mån :-) hur länge blir ni/du där?

 

edit: lol på att förkortningen för Bangkok blir censurerad, glömmer varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, fixade dold.se nu och det verkar fungera 100% smärtfritt.

Kanon.

 

 

Hur e värdet i Macau nu btw? Jag och polarn bor i *** och funderar på att dra till Macau snart igen, kanske redan på Mån :-) hur länge blir ni/du där?

 

Värdet var ok, jag sprang troligen bra 4 dagar och plussade 22hkd. Bra speciellt på Venetian när vi var där då de inte hade lägre än 25/50. Wynn var lite av en besvikelse, iaf om man gillar att snacka skit när man spelar. Finns roligare människor än knäpptysta foldande asiater som blir förbannade när man kör tabletalk.

 

Hard Rock och Lisboa båda bra men tyvärr dåligt med 25/50-trafik. Tycker 10/25 är för lågt och är inte bekväm på 50/100. Suger f.ö. att det är nästan omöjligt att hitta omaha lägre än 50/100 (och oftast verkar det bara vara 100/200).

 

 

 

Vi kom just till Shenzhen och blir här minst t.o.m söndag då 3 pers till kommer hit. Lutar åt Macau igen efter det minst några dagar, bara att hoppa på planet ;)

 

 

 

Utförligare reserapport här:

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/46642-omahahaha-nu-i-kina-115.html#post1577607

 

Och här:

http://forumserver.twoplustwo.com/27/brick-mortar/poker-macau-488/index162.html#post24532124

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, fixade dold.se nu och det verkar fungera 100% smärtfritt.

Kanon.

 

 

 

 

Värdet var ok, jag sprang troligen bra 4 dagar och plussade 22hkd. Bra speciellt på Venetian när vi var där då de inte hade lägre än 25/50. Wynn var lite av en besvikelse, iaf om man gillar att snacka skit när man spelar. Finns roligare människor än knäpptysta foldande asiater som blir förbannade när man kör tabletalk.

 

Hard Rock och Lisboa båda bra men tyvärr dåligt med 25/50-trafik. Tycker 10/25 är för lågt och är inte bekväm på 50/100. Suger f.ö. att det är nästan omöjligt att hitta omaha lägre än 50/100 (och oftast verkar det bara vara 100/200).

 

 

 

Vi kom just till Shenzhen och blir här minst t.o.m söndag då 3 pers till kommer hit. Lutar åt Macau igen efter det minst några dagar, bara att hoppa på planet ;)

 

 

 

Utförligare reserapport här:

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/46642-omahahaha-nu-i-kina-115.html#post1577607

 

Och här:

http://forumserver.twoplustwo.com/27/brick-mortar/poker-macau-488/index162.html#post24532124

 

Soft. Jag har samma uppfattning om Wynn som dig, var första stället jag lirade på när jag kom dit. Fick en jävla chock! Trodde Macau skulle krylla av äldre kineser i kostym som frågade om reglerna för Holdem :D tyvärr stämde inte min utopiska bild riktigt in på hur verkligheten såg ut. På Wynn var det fan som du säger unga tighta asiatiska grinders med hoodies från diverse pokersajter. Riktigt lol. Gillade även jag Hard Rock Venetian och Lisboa mycket bättre. Blev rätt mkt Hard Rock då det var enda stället man fick alka gratis vid bordet.

 

Vad gör ni i Shenzen? Är inte det typ stället i Kina där alla fabriker ligger? Eller det kanske är en stad på C typ... glömt bort namnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni i Shenzen? Är inte det typ stället i Kina där alla fabriker ligger? Eller det kanske är en stad på C typ... glömt bort namnet.

 

Yes, shenzhen är "produktions/entreprenörsmeckat" men den har 15 miljoner invånare så det finns lite annat också verkar det som. Kom igår så kan inte uttala mig riktigt men bor på nybyggt lyxhotel med panoramautsikt för dryga tusingen för ett dubbelrum.

 

Har bekanta som bor och/eller har business här och stället ligger nära hong kong och Macau. Får se hur länge vi blir kvar innan det blir hong kong och/eller Macau igen. resten av gruppen ansluter den 8e så innan dess bär det nog inte av.

 

 

Och yes, många tråktighta unga asiater på Wynn lowstakes, inte "bara" slå sig ner och tro att pengarna ska rulla in och att man ska dubbla upp med varje AA/KK. Table-selection viktigare än någonsin, speciellt socialt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...