Gå till innehåll

Ullaredsmaffian, a.k.a "Vi som ligger i Crappys villavagn"

Recommended Posts

Postad

Av nån anledning kom juggler och jag in på vem man skulle sätta på Listan, dvs fem personer man får ha sex med utan att ens respektive (i juggs fall fröken vänster såvitt jag är korrekt underrättad) får bli arg.

Anyhoo, lite objektifiering så här på fredagkvällen är väl inte fel. Here we go:

1. Jessica Biel

Jessica-Biel-Blade64117.jpg

2. Jessica Alba

jessica-alba-sin-city.jpg

3. Kaley Cuoco

Kaley_Cuoco_25.jpg

4: Natalie Portman

natalie-portman-rap.jpg

5. Jolene Blalock

tpol_star_trek_enterprise.jpg

• Svars 793
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Och där åkte polarna hem efter en dags WFRPG i köket :-D Det är nördigt, nostalgiskt och tokroligt.

Vårt team består av:

- Karl, den gudsfruktigt, bindgalne krigaren

- Rutger, vår inte fullt så mordiska stråtrövare

- Elyse, female bågskytt och cocktease

- Albrecht, lågmäld prälle som konstant försöker lugna ner Karl

- Lothlor, magikerlärling med tendens att försvinna i tid och otid

Tillsammans röjer vi runt i riket och just denna dag begav vi oss på upptäcksfärd till en närbelägen kyrkogård med inte mindre att vi blev anfallna av odöda och skelett. No big surprise there :mrgreen:

Skitsamma. Vi har gameat det senaste året och försöker köra var 4-5 vecka. Eftersom en av spelarna är höggravid så var förmodligen det här sista tillfället innan nedkomsten så hädanefter kommer vi att köra med maptools och skype. Inte riktigt samma grej men ska väl förhoppningsvis fungera. Ahja, man har barnasinnet kvar iaf :mrgreen:

Hur gick det med lajvliret igårkväll, mike & dp?

Postad

Efter två blodiga pepparbiffar, pommes med Lohmanders bea och en flaska Smörpundet porter sitter man i soffan hemma hos världens underbaraste gf och hejar på Karlstads stoltheter.

Lyckades även vinna gårdagens rankingturre på klubben efter många timmars lir (kl 4 på morgonkvisten var det äntligen över) för fina 3.200:-. Tyvärr råkade jag slå ut SweetCharlotte på finalbordet och fick som straff sova på den våta fläcken.

Rankingen på klubben ser ut så här i toppen:

1) SweetCharlotte 540 poäng

2) Mike 514 poäng

:-)

Postad

Mike fuskar jämt. han tog största delen av min stack när han synade pre med 52o i sb när jag höjde upp med KK. Hjälpte föga att ha en bra starthand när floppen kommer T22. Jag vann iaf ett last longer-bet mot hogge. W00t!

Sen när man åkt ett par varv efter KK-handen så vart man förpassad till cg-bordet, där ett gäng gnällpellar vägrade spela om vi inte spelade texas hela tiden. Fick roa mig med att vara jobbigt pratglad och fiska med det mesta bara för att typ. Avslutade med att fyrstraddla för 80 riksdaler med 5/5 blinds. Hittade nöthanden J2o, och då kunde jag ju inte folda mot Mats push. Synd att han hittat AJ bara. Ingen tvåa på bordet och två inköp back i cgt.

Riktigt kul tillställning dock, men nästa gång får det vara obligatoriskt dc i cgt, annars känns det lite mörkbrunt att åka från gbg för poker när man är fyrkortslirare.

Edit: gnällpellarna var riktigt trevliga, om någon närvarande tar åt sig av epitetet ber jag om ursäkt.

Postad

Men jag har hört att man måste använda kort 1 och 2, varken mer eller mindre i Omaha (till skillnad från Texas Hold Them, där man får använda bara kort 1 om man vill). Vad ska man då med kort 3 och 4 till?

Postad
Men jag har hört att man måste använda kort 1 och 2, varken mer eller mindre i Omaha (till skillnad från Texas Hold Them, där man får använda bara kort 1 om man vill). Vad ska man då med kort 3 och 4 till?

Fyrkortspoker tenderar att ta en jävla tid live. De 3e och 4e kortet är till för att du ska ha något att titta på under tiden du väntar på alla sega jävlar som har satt på tänkarhatten.

Postad

Tack för ditt svar Herr Bjoelle, men jag undrar om det verkligen kan vara så??? Jag tycker det verkar konstigt att reglerna säger att man ska få kort som bara är till för skojs skull, så jag förstår nog fortfaranden inte vad de ska vara bra för.

Edit: Är det så man ska få information tex om jag har E som kort 3 och Kn som kort 4 så vet jag att mina motspelare inte kan få en Royal Straight Flush.Eller har jag förstått fel`?Snälla hjälp mig.

Postad

Jag har alltid haft på känn att fyrkortslirare är taita pokerspelare som inte an få ihop en spelbar hand på våra normala två.

Vilket visade sig vara sant då DP har taitare stats på fyrakort än var taitCrappy har på två.

Att det dessutom tar tid fick vi lära oss hos Erik

1 kort, bettingrunda, 2:a kortet, bettingrunda, 3:e kortet........osv

Självklart spelade vi fixed :)

Postad
Jag har alltid haft på känn att fyrkortslirare är taita pokerspelare som inte an få ihop en spelbar hand på våra normala två.

så kort 3 och 4 är en backup som man får använda om man annars skulle ha lagt sig?? Tack för ditt svar Herr Crappy.

Postad

Avdelningen "Idiotiska frågor får idiotiska svar".

På SJ´s hemsida finns en spalt som kallas Fråga Lokföraren. Följande är januari månads fråga:

Fråga lokföraren - januari 2011

Närmar oss Stockholm?

Hej lokföraren!

När man kommer med tåg söderifrån till Stockholm C brukar det vara ett utrop ungefär vid Årsta Holmar att ”vi närmar oss nu Stockholms Central”. Om jag steg på i Malmö har jag väl närmat mig Stockholms C de senaste 4,5 timmarna!

Anders Blaxhult

Stockholm

Hej Anders!

Vilket korrekt och roligt iakttagande. Hårddrar man tanken så närmar du dig även Malmö om du fortsätter ”en bit till” runt jorden. Under resans gång har vi också närmat oss den oundvikliga döden. Men det ropar vi inte ut. Även om det är en helt korrekt uppgift.

Med vänliga hälsningar Peter

Postad

Var och såg Yogi Björn 3D med kidsen för en stund sen och såg där en jävligt rolig erklam pre-film.

Ett fik

En kille och tjej sitter och snackar ytligt och ganska snart förstår man att det är första daten. Rätt vad det är frågar tjejen vad killen jobar med och killen blir helt ställd och vet inte vad han ska svara. Mumlar nåt i stil med "Jaaae, vad e de för fråga egetnligen? Jag menar, vi har ju precis träffats och om jag säger vad jag jobbar med så kommer ju du bara att dra en massa förutfattade meningar om mig! Nä, kanske om vi, liksom, blir ihop lite senare. Då kan du få veta vad jag jobbar med."

SJ's logga dyker upp.

:mrgreen:

Postad
Konstigt. När jag lirar fyrkortspoker är alla mina fyra kort olika?

Nu var ju frågan vad man ska göra med korten, inte hur dom ser ut.

Hej Klyka!

Det är så att i fyrkortspoker så ska man kombinera två kort på hand och tre kort på bordet till en femkorts pokerhand. Om vi kallar dina kort på hand för 1, 2, 3 och 4 så kan du alltså kombinera dem 1-2, 1-3, 1-4, 2-3, 2-4 eller 3-4. I tvåkortspoker så har vi bara fyra kombinationer, antingen 1-2, 1, 2 eller inget kort alls. Fyrkortspoker är alltså till för 50% smartare personer.

Fyrkortspoker tenderar att ta en jävla tid live. De 3e och 4e kortet är till för att du ska ha något att titta på under tiden du väntar på alla sega jävlar som har satt på tänkarhatten.

Folk tänker aldrig i tvåkortspoker, det har du rätt i.

Vilket visade sig vara sant då DP har taitare stats på fyrakort än var taitCrappy har på två.

Skillnaden är ju bara att DP spelar 18+ bord och Crappy känner sig åksjuk vid 2.

Avdelningen "Idiotiska frågor får idiotiska svar".

På SJ´s hemsida finns en spalt som kallas Fråga Lokföraren. Följande är januari månads fråga:

Fråga lokföraren - januari 2011

Närmar oss Stockholm?

Hej lokföraren!

När man kommer med tåg söderifrån till Stockholm C brukar det vara ett utrop ungefär vid Årsta Holmar att ”vi närmar oss nu Stockholms Central”. Om jag steg på i Malmö har jag väl närmat mig Stockholms C de senaste 4,5 timmarna!

Anders Blaxhult

Stockholm

Hej Anders!

Vilket korrekt och roligt iakttagande. Hårddrar man tanken så närmar du dig även Malmö om du fortsätter ”en bit till” runt jorden. Under resans gång har vi också närmat oss den oundvikliga döden. Men det ropar vi inte ut. Även om det är en helt korrekt uppgift.

Med vänliga hälsningar Peter

Det frågeställaren påstår är ju inte sant heller. Det finns en massa stationer mellan Malmö C och Stockholm C där tåget stannar*, vilket gör att avståndet mellan Stockholm C och en själv inte förändras alls för en stund, såvida man inte ställer sig upp och går runt i tåget vid varje station.

*såvida inte SJ har direkttåg från Malmö till Stockholm, har inte kollat det.

Postad
Under resans gång har vi också närmat oss den oundvikliga döden. Men det ropar vi inte ut. Även om det är en helt korrekt uppgift.

Klock

Hej Klyka!

Det är så att i fyrkortspoker så ska man kombinera två kort på hand och tre kort på bordet till en femkorts pokerhand. Om vi kallar dina kort på hand för 1, 2, 3 och 4 så kan du alltså kombinera dem 1-2, 1-3, 1-4, 2-3, 2-4 eller 3-4. I tvåkortspoker så har vi bara fyra kombinationer, antingen 1-2, 1, 2 eller inget kort alls. Fyrkortspoker är alltså till för 50% smartare personer.

Tack för ditt utförliga svar. Nu vet jag. De där andra som svarade, skojade de bara med mig? :(

Postad
...och nu är man skyldig en gammal lappjävel en halvplatta Hof. :-(

Nåja, grattis till semiklonken iaf Roffe. Själv åkte man med AKs vs. AKo vs. JJ på brädan AJx.

Du ska inte spela händer som AKs. Håll dig till dina normala 52o ist, då går det bättre