Gå till innehåll

Poker i Höör (Skåne)?


Tamdam

Recommended Posts

Introduktion: En polare till mig som bor själv i en lägenhet vars ägare är hans far har under sig en tom medelstor lokal. Tanken har ofta slagit mig att man nästan borde hyra den och göra till ett litet hang out för oss med inte alltför mycket att göra :) Så han, jag och en annan satte oss ner och spånade lite ikväll. Kom fram till att vi kunde använda den för att anordna pokerturneringar(pokerkvällar), LAN plus en del annat efter intresse. Enda problemet som vi kom på var den satans hyran. 2 500:-/månaden. Det är inte lite det. Men eftersom vi är tre med på det och en bor precis ovanför borde man nästan kunna anordna saker ganska ofta och i så fall ta ut avgifter från de som kommer för att täcka hyran. Eventuellt skulle läskmaskiner och dylikt sättas in.

 

Ni till min fråga: Skulle ni runtom i SKåne känna att detta fyller något som ni saknar just nu? Skulle ni orka pallra er ändå till Höör för att spela poker, sitta med datorer och spöa upp varandra och hitta på andra saker efter intresse? Framförallt, skulle ni kunna tänka er att betala avgifter för dessa evenemang?

 

Är väldigt tacksam för alla synpunkter ni har att komma med, dåliga som bra! Konstruktiv kritik uppskattas :)

 

Sen en fråga till: har hört talas om en pokerklubb (kommer ej ihåg vilken) fick stöd ifrån Sverok. Hur skulle det kunna gå till egentligen?

 

Medlemskap krävs såklart för att vara med på allt detta ;)

 

Tack för min tid!

 

* Minipill i rubriken - QoS *

 

Edit: Kom på att de som spelar på klubben kan ha mig som affiliate (tex PartyPoker) där alla pengar oavkortat går till klubben. Hade ni kunnat tänka er att signa om er så att ni har mig/klubben som affiliate?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påpekande: Tänkte inte ha datorer där för spelande utan som personer tar med själv vid datorspelande(CS, Quake, vad vet jag?) mot varandra. Men det var ingen dålig idé faktiskt. Hade kanske kunnat hjälpa upp statistiken lite

 

Tack för tipset!

 

Edit: Tittade på PartyPoker angående affiliate men hittade en skum mening som jag inte riktigt förstår. "Assume all Players remain active and each contributes $150 to monthly gross revenue." Någon som har lust att förklara?

 

Edit2: Hittade i FAQ:en 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...