Papa Kubo Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Mexiko - Brasilien känns klart roligare än FLT MTT. Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Mexiko - Brasilien känns klart roligare än FLT MTT. Det är roligare att limma fast könsdelarna på ytterdörren än att spela en FLT MTT, det innebär inte att det är ok att inte spela. Get on the horse cowboy! Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Vad f-n pysslar Ector med? Först bygger han image genom att slaska bort 95% av sin stack, sen går han tillbaka till startstack och spelar supertight resten av turneringen. Standard Ectorspel. Citera
Clarre Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Vad f-n pysslar Ector med? Först bygger han image genom att slaska bort 95% av sin stack, sen går han tillbaka till startstack och spelar supertight resten av turneringen. Standard Ectorspel. Jag tänker mer på det extremt löjliga chattandet. Citera
QoS Postad 19 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2005 Jag tänker mer på det extremt löjliga chattandet. What else is new? - QoS Citera
Trolldeg Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Snyggt jobbat att åka ut först QoS. Citera
Clarre Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 lol, han får nog tvätta munnen med lite tvål... Citera
Clarre Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Men gnäll! RIGGAT! Det är ju kul till en viss nivå. Sedan känns det bara fånigt. =) Citera
Mr Zero Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Jaha, då var det roliga slut för den här gången. Någonting som måste ändras till nästa gång är strukturen, att snittstacken ligger på 15BB efter bara 45 minuter uppmanar inte direkt till bra spel. Att sedan inte alla spelade seriöst är också bara att beklaga. Citera
Skanke Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Jaha, då var det roliga slut för den här gången.Någonting som måste ändras till nästa gång är strukturen, att snittstacken ligger på 15BB efter bara 45 minuter uppmanar inte direkt till bra spel. Att sedan inte alla spelade seriöst är också bara att beklaga. Kan inte hålla mer mer än vad jag gör.... Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Spontant känns det som om 15BB snittstack efter 45 minuter är en rätt hög siffra. Citera
Clarre Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Ja då lyckades man åka ut med KK mot 88, mot en ungefär lika stor stack. flop K86 turn kommer inte ihåg... här var vi i princip all in river 8 KKK88 mot 8888 Citera
Mr_Mitac Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Tredje finalbordet i rad.. Ut som nia.. Lika riggat som vanligt.. 88 mot 44 som träffar stegen på rivern.. Citera
DrBarry Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Inte så värst skonsam struktur på den här tornan... Men men, omväxling förnöjer kanske. En fråga bara, och jag vill betona att jag inte vill förolämpa någon, och jag är smärtsamt medveten om att jag inte själv tillhör ens europaeliten i pokrande, men ändå undrar jag om 1. Folk skiter kapitalt i en liten tiodollarstorna med forumfolk, eller 2. många är, låt oss säga, mindre slipade i fixed limit? Sen att undertecknad egentligen inte har en aning om hur man spelar just MTTi fl, är en sak, men om vissa, absolut inte alla, lirar ringspel fixed på samma sätt, kommer det att bli... dyrt. Kalla mig inte idiot om ni inte håller med, det räcker med att säga att ni inte håller med. Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Jag tror det är en kombination av 1) och 2). Sen blev det extremt lös-aggro-nedsyningsspelet hyffsat rätt när det blev shorthanded förstås. Men jag såg ju mycket spel som egentligen inte ska förekomma någonsin: Open-limp. Cold-call när man är HU mot höjaren. Re-raise ur BB när man potten blir HU. Om man inte är uppe mot SB och har position så ska man helst inte reraisa någonsin härifrån eftersom det skapar en stor pott ur position och läcker för mycket information om händerna man bara synar med. Sen tror jag det foldades lite för mycket i bb när potten var HU. J4o är en helt spelbar hand när knappen höjer. Citera
Mr Zero Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 "Vissa" är välkommna till mina cash-bord alla dagar i veckan Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Och just det ja, jag vann. Fan vad jag rockar! Citera
Tamdam Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Mitt HU-spel var väl inget att hurra över. Blev nervös av att möta Hjort så det kändes som att jag var Karl Möller i FL-form, dvs klonkade ett stort antal rivrar Fast till slut satte Hjort på synhatten och fick mig på fall. Mitt första PF.nu-finalbord så jag är nöjd Edit: Kom alltså tvåa för er som inte följde Citera
devalanteriel Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 2. många är, låt oss säga, mindre slipade i fixed limit? Jag hade en mindre rolig dag och turneringen kom perfekt som avreagering. Dessutom är det kul att slappna av och spela riktigt löst ibland för att se hur det går. Citera
DrBarry Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Ang en big no-no i FL: Re-raise ur BB när man potten blir HU. Om man inte är uppe mot SB och har position så ska man helst inte reraisa någonsin härifrån eftersom det skapar en stor pott ur position och läcker för mycket information om händerna man bara synar med. Absolut, men vid ett normalt 5/10 eller 10/20 fl sh-bord, resonerar du likadant där, knappast med AA o KK, mas DD, JJ? AK? ner till vad?, den infon man läcker om sina bara-syn-händer torde ju bli ringa mtp att det är ungefär en miljard händer man måste syna en sen standardhöjning med där höjaren är först in. Det kanske tom var en dum fråga, en annan bara pangar på och ev synar ned om det blir en jätteläbbig bräda där. Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Förresten, drbarry vad hade du för nick? Är lite nyfiken på om vi spelade på samma bord något. Absolut, men vid ett normalt 5/10 eller 10/20 fl sh-bord, resonerar du likadant där, knappast med AA o KK, mas DD, JJ? AK? Japp, jag höjer aldrig ur BB när potten är HU och jag inte har position. Sen checkraisar jag väldigt mycket på floppen. Om jag inte relativt ofta blir återhöjd där när jag sitter på överparet så spelar ju min motståndare fel ändå eftersom jag kan ha i stort sett vilket par eller drag som helst i den sekvensen. Jag kan hålla med om att det finns spelare som det är lönsammare att trebeta preflopp än att syna och sen checkraisa, men jag tror de är relativt sällsynta och jag orkar inte hålla rätt på dem. EDIT: Den främsta orsaken att syn-checkraisa med händer som AA är naturligtvis att man får in fler bet mot händer som missar floppen. Citera
Recommended Posts