Gå till innehåll

FLT - Trn, 19/6, Online, post-game snack!

Recommended Posts

Postad
Mexiko - Brasilien känns klart roligare än FLT MTT.

Det är roligare att limma fast könsdelarna på ytterdörren än att spela en FLT MTT, det innebär inte att det är ok att inte spela. Get on the horse cowboy!

Postad
Vad f-n pysslar Ector med?

Först bygger han image genom att slaska bort 95% av sin stack, sen går han tillbaka till startstack och spelar supertight resten av turneringen. Standard Ectorspel.

Postad
Vad f-n pysslar Ector med?

Först bygger han image genom att slaska bort 95% av sin stack, sen går han tillbaka till startstack och spelar supertight resten av turneringen. Standard Ectorspel.

Jag tänker mer på det extremt löjliga chattandet.

Postad

Jaha, då var det roliga slut för den här gången.

Någonting som måste ändras till nästa gång är strukturen, att snittstacken ligger på 15BB efter bara 45 minuter uppmanar inte direkt till bra spel.

Att sedan inte alla spelade seriöst är också bara att beklaga.

Postad
Jaha, då var det roliga slut för den här gången.

Någonting som måste ändras till nästa gång är strukturen, att snittstacken ligger på 15BB efter bara 45 minuter uppmanar inte direkt till bra spel.

Att sedan inte alla spelade seriöst är också bara att beklaga.

Kan inte hålla mer mer än vad jag gör....

Postad

Inte så värst skonsam struktur på den här tornan... Men men, omväxling förnöjer kanske.

En fråga bara, och jag vill betona att jag inte vill förolämpa någon, och jag är smärtsamt medveten om att jag inte själv tillhör ens europaeliten i pokrande, men ändå undrar jag om

1. Folk skiter kapitalt i en liten tiodollarstorna med forumfolk, eller

2. många är, låt oss säga, mindre slipade i fixed limit?

Sen att undertecknad egentligen inte har en aning om hur man spelar just MTTi fl, är en sak, men om vissa, absolut inte alla, lirar ringspel fixed på samma sätt, kommer det att bli... dyrt.

Kalla mig inte idiot om ni inte håller med, det räcker med att säga att ni inte håller med. ;)

Postad

Jag tror det är en kombination av 1) och 2).

Sen blev det extremt lös-aggro-nedsyningsspelet hyffsat rätt när det blev shorthanded förstås.

Men jag såg ju mycket spel som egentligen inte ska förekomma någonsin:

Open-limp.

Cold-call när man är HU mot höjaren.

Re-raise ur BB när man potten blir HU. Om man inte är uppe mot SB och har position så ska man helst inte reraisa någonsin härifrån eftersom det skapar en stor pott ur position och läcker för mycket information om händerna man bara synar med.

Sen tror jag det foldades lite för mycket i bb när potten var HU. J4o är en helt spelbar hand när knappen höjer.

Postad

Mitt HU-spel var väl inget att hurra över. Blev nervös av att möta Hjort så det kändes som att jag var Karl Möller i FL-form, dvs klonkade ett stort antal rivrar :P

Fast till slut satte Hjort på synhatten och fick mig på fall.

Mitt första PF.nu-finalbord så jag är nöjd :D

Edit: Kom alltså tvåa för er som inte följde

Postad

Ang en big no-no i FL:

Re-raise ur BB när man potten blir HU. Om man inte är uppe mot SB och har position så ska man helst inte reraisa någonsin härifrån eftersom det skapar en stor pott ur position och läcker för mycket information om händerna man bara synar med.

Absolut, men vid ett normalt 5/10 eller 10/20 fl sh-bord, resonerar du likadant där, knappast med AA o KK, mas DD, JJ? AK? ner till vad?, den infon man läcker om sina bara-syn-händer torde ju bli ringa mtp att det är ungefär en miljard händer man måste syna en sen standardhöjning med där höjaren är först in.

Det kanske tom var en dum fråga, en annan bara pangar på och ev synar ned om det blir en jätteläbbig bräda där.

Postad

Förresten, drbarry vad hade du för nick? Är lite nyfiken på om vi spelade på samma bord något.

Absolut, men vid ett normalt 5/10 eller 10/20 fl sh-bord, resonerar du likadant där, knappast med AA o KK, mas DD, JJ? AK?

Japp, jag höjer aldrig ur BB när potten är HU och jag inte har position. Sen checkraisar jag väldigt mycket på floppen. Om jag inte relativt ofta blir återhöjd där när jag sitter på överparet så spelar ju min motståndare fel ändå eftersom jag kan ha i stort sett vilket par eller drag som helst i den sekvensen.

Jag kan hålla med om att det finns spelare som det är lönsammare att trebeta preflopp än att syna och sen checkraisa, men jag tror de är relativt sällsynta och jag orkar inte hålla rätt på dem.

EDIT: Den främsta orsaken att syn-checkraisa med händer som AA är naturligtvis att man får in fler bet mot händer som missar floppen.