Gå till innehåll

Tsigalko-torskarnas torsk


Lokenius

Recommended Posts

  • Svars 350
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

6 inköp upp men ändå riktigt jävla besviken då jag tappar 3*200bb på AA vs 22 KK vs 55 samt KK vs 99. Låt vara att dom gångerna man själv får in det med set så sitter nån på andra sidan och whinar likadant men detta var alla mot SAMMA åsna. Aja god natt dagboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får väl testa diadorasneakers i butik då =) lite funderingar. hur länge har du sysslat med internetdejting, har du resulterat i några fler träffar med nån och hur kom du in på det? =)

 

Ja ska ta och göra det, inte hittat någon butik med diadora här i norge än men det löser sig nog till slut. Har väl fiskat runt på diverse dejtingsidor sedan i somras typ med lite blandade resultat. Då jag tagit ett beslut att sluta dricka alkohol så blir det ju ett lite enklare sätt att få kontakt med folk. Jag menar, klart jag går på fester/krogen då och då men efter att ha gjort det i nyktert tillstånd, speciellt det sistnämnda, ett antal gånger känns det som att jag hellre gör annat. Fulla människor är kul i nån timme sen passerar alla ALLTID den där gränsen för vad som är kul---bara jobbigt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår lite standard fredagslir till 03.00 och dryga 10 inköp upp, idag uppe med tuppen för tur mot Göteborg för lite shopping samt donering på 10/10 och 20/20. Sovit typ 4 timmar så är väl inte superladdad för grind typ 18-05 men man kanske kan sova någon timme på bussen. Har även laddad upp med en hel burk koffeintabletter i fickan så ska nog funka oavsett :mrgreen: Funderar på om jag ska lira 1k freeze klockan 18 eller inte. Senast jag var på plats satt jag 6h för en typ 11e plats med 7 priser och de enda händerna jag hittade på de 6 timmarna var en AK, 33 och en 77a så får bestämma mig under resan om jag ska lira den eller enbart gå för cashgame.

 

Förresten, nån som har något gott att rekomendera på CC gbgs meny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra men om du plockar upp en riktigt stor hand så syna bara, gillra en fälla.

 

//Mats

 

LoL ja självklart ska jag limpa alla premiums för att gillra fällor :mrgreen: Förövrigt måste jag reka Bus4You om någon i likhet med mig vill åka microstakes. Toksköna

"fotöljer" att sitta/halvligga i, internet (dock segt) samt strömuttag på samtliga platser.

 

Årets låt hitils, Rebecka and Fionas Bullet.. Sick sound :-D

http://open.spotify.com/track/28FmVrFsjZsNjynjFteDA6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fläskfilén, prisvärd.

 

Tack för rek låter lockande.. Står väl mellan den alternativt ett besök till A la carten för ett stycke ”Black and White” på Norrländskt vis. Hjortytterfilé med hjortronsås samt kalvytterfilé med Karl-Johanbearnaise serveras med sparris samt potatis- och västerbottenostkaka :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tsigalko var överkung på gamla CM.

 

han och bierofka :mrgreen:

 

Ja CM 01/02 är det nog många som spenderat alltförmånga timmar av sin ungdom med, vilka minnen :-D Assane N´Dblabla, en 17årig Arjen Robben, Nikiforenko, Mark Kerr, Chiotis i kassen, Isaak Okoronkwo, Jao Paiva, Tó Madeira ja man kan väl egentligen fortsätta i evigheter (facebookhjärta) :-D Tvivlar att det NÅGONSIN kommer komma ett mer beroendeframkallande spel. Haha minns jag inte helt fel var det väl tom nån bugg med Samuel Holmén som gjorde honom till världsstjärna på typ var och varannan save :lol:

155614_0.jpg

155614_2.jpg

 

 

Mer musik för huslovers.. Pete Tong från Radio 1 igår kväll 8-)

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00xfhf4#synopsis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tips om en artikel från Norska Dagbladet om George Switzer, sjukt bra läsning om spelaren som typ var den enda i Man Us magiska class of 1992 som inte blev världsstjärna. Han jobbar istället på budfirma och dricker massvis med öl :-D Undrar hur många gånger han tänkt tillbaka på hur livet varit om han efter sitt sista samtal med Sir Alex fått höra att han var god nog att satsa på? Som nämnt riktigt läsvärd. Texten är på norska så skulle någon ha problem finns väl alltid översättningsprogram alternativt att jag personligen kan översätta till svenska alt vitryska 8-)

960x.jpg

 

http://www.dagbladet.no/a/3708456/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är på musikhumör fortsätter jag provida de som vill med det bästa av House. Svenske Oskar Egesten med en i mitt tycke riktigt bra mix 8-)

http://soundcloud.com/egesten/egesten-sessions-002

 

01. Bart B More, Nom De Strip & Little Bastard vs. Swedish House Mafia – Jailbait vs. Miami 2 Ibiza (Egesten Intro Edit)

02. Mohombi – Bumpy Ride (Sebastian Ingrosso Remix)

03. Alex Kenji & Thomas Gold vs. Justice – What’s Up vs. We are Your Friends (Egesten Edit) w/ Daft Punk – Technologic (Acappella)

04. Nadia Ali – Rapture (Avicii New Generation Extended Mix)

05. Max Vangeli feat. Max C – Look Into Your Heart (Carl Louis & Martin Danielle Remix)

06. Thomas Gold vs. Empire of the Sun – AGORa vs. Walking on a Dream (Egesten Bootleg)

07. Pendulum – The Island (Steve Angello, AN21 & Max Vangeli Remix)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vad världen är liten. Kliver igår av bussen på den där Nils Karlsson pysslingterminalen i Göteborg med planen att ta en taxi vidare mot cosmopol men så plötsligt går jag rätt in i en barndomspolare, obv inte Göteborgare, som jag inte sett på år och dagar. Han hade tydligen flyttat ner och istället för poker blev det en trevlig kväll med bra mat, bio samt surr om gamla tider :-D

 

Kom hem, tappade 150bb med set vs riverfärg.. Lirade satelit till SvS nya "superturre" söndagssteken, får in en fin AA för topp 3 pos men blir självklart utdragen av ett mongo som läst Dan glimnes kapitel om suited connectors 18 ggr för mycket och tillbaks på medelstack. Får sen in det med 20 spelare kvar, 15 priser, med A5s vs JTs som självklart kåkar floppen. Orkar fan inte köpa in för 8 standardinköp så får bli turneringsfritt ikväll.

 

Börjar känna mig riktigt bekväm på /1kr nivån och har mer än rulle för /2kr men tror jag vevar vidare nån vecka till i det riktiga microträsket, jag menar, det är ju kul att för en gångs skull vara vinnande 8-)

 

Fått in 33k händer för januari och ligger 22.15bb/100. Bra eller anus för nivån? Bör man ligga högre för att anse att man slår nivån eller hur funkar det egentligen? Är alltså 6.5k upp 21k händer "NL50" samt 12k händer "NL100". Känner mig som sagt säker på nivån men funderar på att nöta vidare cirkus 30-40k händer till och kan jag då hålla samma snitt kan jag plocka ut lite för att delfinansiera ett stycke stationär dator med tillhörande skärmar som jag tänkt unna mig när jag kliver upp i nivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vad världen är liten. Kliver igår av bussen på den där Nils Karlsson pysslingterminalen i Göteborg med planen att ta en taxi vidare mot cosmopol men så plötsligt går jag rätt in i en barndomspolare, obv inte Göteborgare, som jag inte sett på år och dagar. Han hade tydligen flyttat ner och istället för poker blev det en trevlig kväll med bra mat, bio samt surr om gamla tider :-D

 

Kom hem, tappade 150bb med set vs riverfärg.. Lirade satelit till SvS nya "superturre" söndagssteken, får in en fin AA för topp 3 pos men blir självklart utdragen av ett mongo som läst Dan glimnes kapitel om suited connectors 18 ggr för mycket och tillbaks på medelstack. Text i massor :)

 

Vet ju att det är en pokerdagbok.. men om det går att önska så vill gärna jag ha mer liknande inlägg såsom det om George Switzer. Guldartikel att slöläsa. Mindre poker och mer sådant! :)

 

 

Även posterna om CM gillades starkt då jag har lagt många timmar på det spelet en gång i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ju att det är en pokerdagbok.. men om det går att önska så vill gärna jag ha mer liknande inlägg såsom det om George Switzer. Guldartikel att slöläsa. Mindre poker och mer sådant! :)

 

Även posterna om CM gillades starkt då jag har lagt många timmar på det spelet en gång i tiden.

 

hehe tack tack ja den artikeln om herr Switzer är ju riktigt guld. Sjukt bra att det inte är en sån amerikansk sunshinestory där alla blir hjältar och allt slutar med guld och gröna skogar

 

Apropå guld, den som inte sett 24/7 Road to the winterclassic har verkligen missat något. Kort sammanfattat så följer HBO NHL lagen Penguins och Capitals på nära håll i om det är 4 eller 5 avsnitt på nästan timmen styck. Helt magiskt om ni frågar mig då man istort sett får följa med ut på isen och höra vad somsägs där osv. Skönast när Matt Cook skäller ut en av domarna som istället för att som i sverige dela ut missconducts till höger och vänster biter ifrån verbalt och hånar Cook :mrgreen: Finns på såväl youtube som "lånefilm" hos ett gäng omtalade pirater. En riktig MUST SEE för den sportintresserade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej att braga lite om att man har klarat bubbletown flera gånger? Ladda ner 2an den är lättare :mrgreen:

WTF jag är uppenbarligen sämst på det spelet :oops: Kommer typ aldrig förbi 3e sista banan. Nötte säkert 1 timme idag på bussen hem utan framgång. Klart jag INTE kan tanka 2an innan jag klarat 1an, vore ju lite som att se mission impossible 2 före man ser ettan :mrgreen:

 

Hade nästan glömt bort hur underhållande det kan vara att se handboll. Blir ju dock inte samma sak som på den gamla goda tiden när allas vår Pierre Thorsson dominerade med sina knorrar, dvärgen Erik Hajas som ettrade i kontringarna, Staffan Olsson mfl mfl. Min store idol all time är dock inte svensk utan den asiatiske ryskspanjoren Talant Dushebaev och hans karakteristiska vikskott. Vilken lirare

GetStaticHTMLPicture.aspx?username=admin&imagename=Top+Players%2fDujshebaev%2ftalant6170.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700 händer och 6 inköp upp, nice. Väntar på att variansen ska slå tillbaka vilket känns som att det snart skulle kunna vara dags för. Får se om jag river av några fler händer ikväll eller kanske blir film. Misstänker att en nybäddad säng kanske ändå lockar mest. Får avgöra det efter några spelarsök för jag menar.. Sitter Masen1, Ram mfl med 200bbs vore det ju nästan straffbart att inte kliva in och veva :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF jag är uppenbarligen sämst på det spelet :oops:Kommer typ aldrig förbi 3e sista banan. Nötte säkert 1 timme idag på bussen hem utan framgång. Klart jag INTE kan tanka 2an innan jag klarat 1an, vore ju lite som att se mission impossible 2 före man ser ettan :mrgreen:

 

 

Hahaha been there, tog ett X antal försök att klara :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...