WhySoSerious Postad 9 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2011 Inviger första backdagen för månaden som slutade -1,1k$ på ca 2,5k händer. Värdet på Ongame var ganska bra idag så jag spelade mer bord (6-8 st). Jag spelade bra till en början, men tappade koncentrationen på slutet och det kostade lite dollz. Så när jag spelar mer bord ska jag börja ta pauser istället för att sitta typ 3h i sträck, paus en gång i timmen eller något. Sovdags Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 9 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2011 Standard läge där jag alltid bli lika osäker. Okänd fi, what to do? OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players Hand converted by PokerTracker 3 SB: $472.65 BB: $400.00 UTG: $325.20 Hero (CO): $494.00 BTN: $660.00 SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00 Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: J:diamond: fold, Hero raises to $12.00, fold, fold, BB calls $8.00 Flop: ($26.00, 2 players) 2:club: 6:heart: T:spade: BB checks, Hero bets $20.00, BB calls $20.00 Turn: ($66.00, 2 players) 3:club: BB checks, Hero bets $48.00, BB raises to $131.00, HERO? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 9 April , 2011 Rapport Share Postad 9 April , 2011 Standard läge där jag alltid bli lika osäker. What to do? OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players[/b] Hand converted by PokerTracker 3 SB: $472.65 BB: $400.00 UTG: $325.20 Hero (CO): $494.00 BTN: $660.00 SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00 Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: J:diamond: fold, Hero raises to $12.00, fold, fold, BB calls $8.00 Flop: ($26.00, 2 players) 2:club: 6:heart: T:spade: BB checks, Hero bets $20.00, BB calls $20.00 Turn: ($66.00, 2 players) 3:club: BB checks, Hero bets $48.00, BB raises to $131.00, HERO? Jag viker ju aldrig här, men det är kanske därför jag spelar nl50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 9 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2011 Jag viker ju aldrig här, men det är kanske därför jag spelar nl50 Hehe, ne men på nl 50 så är det kanske ett enklare beslut Hans raise känns sjukt stark och jag blir våldtagen varje gång han inte bluffar här tror jag, så det återstår bara vilka händer han gör om till bluffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 9 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2011 Drog ett 2h pass nyss och vann 1.5k$. Sprang väll ganska bra med ett fint kortsnitt, fick in det bra med några AA mot KK, KK mot QQ, AK mot AQ osv. Det kommer nog inte bli mer spel förens imorgon natt kanske, ska på fest nu och imorgon är det homegame Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Izy Postad 9 April , 2011 Rapport Share Postad 9 April , 2011 Lycka till Säg bara till om du har lust att skärpa till ditt HU-spel någon gång så kan jag nog hjälpa till tjena pokerguden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 9 April , 2011 Rapport Share Postad 9 April , 2011 Hehe, ne men på nl 50 så är det kanske ett enklare beslut Hans raise känns sjukt stark och jag blir våldtagen varje gång han inte bluffar här tror jag, så det återstår bara vilka händer han gör om till bluffar. Jag vet att man borde folda här då de viker upp set väldigt ofta. Jag blundar oftast när jag degar och ser att pengarna dras åt andra hållet, även om det ibland händer att man vinner men det är nog mer sällan det sistnämda Så fold är nog det korrekta spelet. Hur gick de? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 10 April , 2011 Rapport Share Postad 10 April , 2011 Standard läge där jag alltid bli lika osäker. Okänd fi, what to do? OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players Hand converted by PokerTracker 3 SB: $472.65 BB: $400.00 UTG: $325.20 Hero (CO): $494.00 BTN: $660.00 SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00 Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: J:diamond: fold, Hero raises to $12.00, fold, fold, BB calls $8.00 Flop: ($26.00, 2 players) 2:club: 6:heart: T:spade: BB checks, Hero bets $20.00, BB calls $20.00 Turn: ($66.00, 2 players) 3:club: BB checks, Hero bets $48.00, BB raises to $131.00, HERO? Intressant hand faktiskt, hur tänker du själv i en sån sits? Får man fråga vart i stora vida sverige du är ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 Jag vet att man borde folda här då de viker upp set väldigt ofta. Jag blundar oftast när jag degar och ser att pengarna dras åt andra hållet, även om det ibland händer att man vinner men det är nog mer sällan det sistnämda Så fold är nog det korrekta spelet. Hur gick de? Yes, det blev fold. Kanske lite nitigt men jag tror det är bäst här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 Intressant hand faktiskt, hur tänker du själv i en sån sits? Får man fråga vart i stora vida Sverige du är ifrån? Just på den här torra brädstrukturen så tror jag att fold är bäst mot okänd fi då han inte har många händer som han gör om till bluffar. Har han set på flop här så spelar han precis som han gjorde i handen, vissa väljer också linjen flat flop och turn, omslag river. Jag bor i en liten håla, Älmhult i Småland Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 10 April , 2011 Rapport Share Postad 10 April , 2011 Yes, det blev fold. Kanske lite nitigt men jag tror det är bäst här. tkr fold är megastandard du är stendöd OM han inte bluffar och hur ofta gör han det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 10 April , 2011 Rapport Share Postad 10 April , 2011 Just på den här torra brädstrukturen så tror jag att fold är bäst mot okänd fi då han inte har många händer som han gör om till bluffar. Har han set på flop här så spelar han precis som han gjorde i handen, vissa väljer också linjen flat flop och turn, omslag river. Jag bor i en liten håla, Älmhult i Småland Intressant dagbok! Hade du lirat handen annorlunda ifall du suttit med AA? Gör det någon skillnad? Gl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 Intressant dagbok! Hade du lirat handen annorlunda ifall du suttit med AA? Gör det någon skillnad? Gl Tack! Eftersom att han 3 betar iaf QQ+ pre så är nog den ända skillnaden att han har mer konstigt spelade JJ i sin range som jag slår, men det är nog väldigt väldigt sällan han tar den här linjen med JJ. Så nej, det blir knappast någon skillnad =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 tkr fold är megastandard du är stendöd OM han inte bluffar och hur ofta gör han det? Precis, han har inte många händer som han gör om till bluffar här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 Idag har jag spelat homegame, turre och cg. kom på tredje plats i turren av 12 startande som gav skrammel, och pluss 1 lax på cashgamet. Kom hem för en halvtimme sen och jag hann spela 300 händer tills nätet började lagga, plussade drygt 600$ ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
starsonmars Postad 10 April , 2011 Rapport Share Postad 10 April , 2011 Standard läge där jag alltid bli lika osäker. Okänd fi, what to do? OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players Hand converted by PokerTracker 3 SB: $472.65 BB: $400.00 UTG: $325.20 Hero (CO): $494.00 BTN: $660.00 SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00 Pre Flop: ($6.00) Hero has J:heart: J:diamond: fold, Hero raises to $12.00, fold, fold, BB calls $8.00 Flop: ($26.00, 2 players) 2:club: 6:heart: T:spade: BB checks, Hero bets $20.00, BB calls $20.00 Turn: ($66.00, 2 players) 3:club: BB checks, Hero bets $48.00, BB raises to $131.00, HERO? Kapar DB'n lite då den här handen liknar en hand jag spelade på CC för inte allt för längesen... Jag har KK. Raise 200 pf. Okänd FI syn. Enda jag sett av honom är att han floppat ett set som han spelat långsamt, just satt sig. Jag har 3 k stack han täcker. Flop T63 rainbow. Han check, jag bet 400, han syn. Turn 8 två spader. Han check, jag betar 900, han dirr ställer all in. Vad gör vi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Kapar DB'n lite då den här handen liknar en hand jag spelade på CC för inte allt för längesen... Jag har KK. Raise 200 pf. Okänd FI syn. Enda jag sett av honom är att han floppat ett set som han spelat långsamt, just satt sig. Jag har 3 k stack han täcker. Flop T63 rainbow. Han check, jag bet 400, han syn. Turn 8 två spader. Han check, jag betar 900, han dirr ställer all in. Vad gör vi? Med tanke på att det är CC vi snackar om hade jag synat. Långt ifrån en bekväm syn men på CC kan allt hända... Online hade det dock varit dirrfold imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 11 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2011 Med tanke på att det är CC vi snackar om hade jag synat. Långt ifrån en bekväm syn men på CC kan allt hända... Online hade det dock varit dirrfold imo + Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
starsonmars Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Med tanke på att det är CC vi snackar om hade jag synat. Långt ifrån en bekväm syn men på CC kan allt hända... Online hade det dock varit dirrfold imo Alla på CC är ju dock inte idioter. Frågan är vad vi kan slå? Vad sätter vi honom på för range av händer? Om vi jämför min hand med whysoserious, förändrar det något ifall han har KK som i min hand istället för JJ? Det är ju ett sneaky spel och en fisk hade nog spelat handen annorlunda tror ni inte? QQ/JJ är väl ett alternativ som vi kan slå, men då höjer han garanterat flop eller leder ut på turn. Såsom spelat kan han bara ha monster eller luft i min mening, och hur ofta gör han så med luft..? Floatar en gata med ingenting och check-raisar all in med ingenting, känns inte alls troligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Alla på CC är ju dock inte idioter. Frågan är vad vi kan slå? Vad sätter vi honom på för range av händer? Om vi jämför min hand med whysoserious, förändrar det något ifall han har KK som i min hand istället för JJ? Det är ju ett sneaky spel och en fisk hade nog spelat handen annorlunda tror ni inte? QQ/JJ är väl ett alternativ som vi kan slå, men då höjer han garanterat flop eller leder ut på turn. Såsom spelat kan han bara ha monster eller luft i min mening, och hur ofta gör han så med luft..? Floatar en gata med ingenting och check-raisar all in med ingenting, känns inte alls troligt? Nej alla är inte idioter men många...framförallt om man lirar en helgkväll eller vid löning... Man har ju sett så sjuka spel på CC, sådana som man bara inte trodde fanns så därför finns inget annat än ställ där imo. Men va fan vet jag egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
starsonmars Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Nej alla är inte idioter men många...framförallt om man lirar en helgkväll eller vid löning... Man har ju sett så sjuka spel på CC, sådana som man bara inte trodde fanns så därför finns inget annat än ställ där imo. Men va fan vet jag egentligen? Det där blir lite av en stretch tycker jag. Spela motståndaren är en av de viktigare sakerna att tillämpa på CC. Problemet är att vi inte vet nåt om motståndaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 svår hand. Du får väl studera motståndaren och gå på din feeling helt enkelt nu när vi är nya. Har ju svårt att folda här men finns ju alltid undantag. Finns ju faktiskt livetells folk kan ge ifrån sig och tycker folk på CC är bra på att ge ifrån sig såna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 11 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2011 Det där blir lite av en stretch tycker jag. Spela motståndaren är en av de viktigare sakerna att tillämpa på CC. Problemet är att vi inte vet nåt om motståndaren. Avg motståndet är väll rent av kasst? och om det var på helg så lär det ju vara ännu värre. Nu har jag ju själv aldrig varit på CC så jag ska egentligen inte yttra mig men man har ju hört en del om motståndet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
starsonmars Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Avg motståndet är väll rent av kasst? och om det var på helg så lär det ju vara ännu värre. Nu har jag ju själv aldrig varit på CC så jag ska egentligen inte yttra mig men man har ju hört en del om motståndet. Det var inte helg. Avg moståndet är kasst ja. Men låt oss kolla på hur han spelar handen. Det är ju mer "avancerat" än ett fiskspel inte sant? Jag vet att han har mig beat... men jag är inne med halva stacken. Enda jag slår är air. Dessutom frågar jag mig vad oddsen är för att han handen efter han floppat ett set, får ett till par och floppar ett till set? Mycket liten sannolikhet. Ändå vet jag att han inte kan göra det här med annat än stål i stort sett. Mind fuck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WhySoSerious Postad 11 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2011 Jag och några polare ska arrangera en pokerturnering med 40-50 pers som är med. Så hur många prisplatser samt vinst% är std? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts