Gå till innehåll

Whyso - Midstakes


WhySoSerious

Recommended Posts

känns lite overkill för mig att ha 2 skärmar atm, dock hittade jag en 20 tums LCD-skärm på netonnet för endast 1k, så känns lite ovärt att köpa 2 st 24 tummare för 1.7kst, blir lite för dyra extra 8 tum ;-)

 

 

wp för månaden också, skönt att se att det inte bara är jag som har en redline som går neråt.....GL på NL400!

 

Okej ;-)

 

Ty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då var första sessionen NL400 avklarad. Det blev tot 2k händer och ett plus på 1.8k$ :mrgreen: (vilket också är ett dagsrekord) . Jag började skitkallt och grävde ett hål på -2k$ efter typ 700 händer men jag jobbade igen det. Det känns sjukt gött att hitta ett stadigt plus första sessionen, YIIPPEEE!!!

 

För övrigt så är spelet lite aggressivare än nl200, det är mer av duktiga regs samt mer 3 bets och barrels.

 

 

Största vinsthanden (also största vinsthanden lifetime)

Sitter kvar såhär djupt för att UTG är fisk

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $715.40

BTN: $400.00

Hero (SB): $2,018.00

BB: $400.00

UTG: $1,777.00

 

Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has A:diamond: A:heart:

 

fold, CO raises to $10.00, fold, Hero raises to $36.00, fold, CO raises to $125.00, Hero raises to $214.00, CO raises to $715.40 and is all-in, Hero calls $501.40

 

Flop: ($1434.80, 2 players) 5:club: T:club: T:spade:

 

Turn: ($1434.80, 2 players) 3:diamond:

 

River: ($1434.80, 2 players) Q:club:

 

Hero shows A:diamond: A:heart: (Two Pair, Aces and Tens) (PreFlop 88%, Flop 94%, Turn 100%)

CO shows K:spade: A:spade: (One Pair, Tens) (PreFlop 12%, Flop 6%, Turn 0%)

Hero wins $1,431.80

 

 

Största förlusthanden

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $989.65

Hero (BTN): $916.50

SB: $649.20

BB: $400.00

UTG: $419.30

 

SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has Q:club: A:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $10.00, fold, BB raises to $35.00, Hero raises to $90.00, BB raises to $400.00 and is all-in, Hero calls $310.00

 

Flop: ($802.00, 2 players) 9:club: 6:spade: 5:spade:

 

Turn: ($802.00, 2 players) J:spade:

 

River: ($802.00, 2 players) K:club:

 

BB shows J:diamond: Q:diamond: (One Pair, Jacks) (PreFlop 31%, Flop 15%, Turn 73%)

Hero shows Q:club: A:spade: (High Card, Ace) (PreFlop 69%, Flop 85%, Turn 27%)

BB wins $799.00

 

 

 

amountwoninusdoverhandss.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Jag anser att det är lika stort chans att plussa första sessionen som den 50:e, om man är vinnande och inte börjar spela scared money då :-)

 

Hur känns det att du kan plussa mer på pokern än ditt jobb? Funderingar på att börja spela på heltid eller? Vad jobbar du som annars? Gl iallfall till nl400!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns det att du kan plussa mer på pokern än ditt jobb? Funderingar på att börja spela på heltid eller? Vad jobbar du som annars? Gl iallfall till nl400!

 

Det känns ju ganska konstigt att jobba nu när jag kan vinna/förlora typ en månadslön på en dag.

jag jobbar på ett snickeri (specialinredning till caféer osv), det är farsans företag och just nu så är det sjukt mycket att göra så jag känner att jag inte bara kan gå. Jag ska vänta tills det har lugnat ner sig och sedan börja lira på heltid.

 

Ty :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ju ganska konstigt att jobba nu när jag kan vinna/förlora typ en månadslön på en dag.

jag jobbar på ett snickeri (specialinredning till caféer osv), det är farsans företag och just nu så är det sjukt mycket att göra så jag känner att jag inte bara kan gå. Jag ska vänta tills det har lugnat ner sig och sedan börja lira på heltid.

 

Ty :mrgreen:

 

Ah okej, sjukt ändå att typ 9 inköp är din månadslön :) Kanske är skönt att jobba vidare och bygga rullen ännu mer så man är mer säker sedan när man går över till pro :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah okej, sjukt ändå att typ 9 inköp är din månadslön :) Kanske är skönt att jobba vidare och bygga rullen ännu mer så man är mer säker sedan när man går över till pro :)

 

Precis, jag har samma tanke. Det hade varit skönt om jag kunnat etablera mig på nl600 och stanna där ett par månader innan jag går över till heltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick sjukt bra idag igen, +2k$ och ändå sprang jag en del under ai ev, blev bl a utrivrad i 2 st händer all in turn, förlorade AQ mot Q9 ai pre samt bust 2 av 2 coinflips. Pluswhine ftw :mrgreen:

 

 

Här har han ju alltid str8, 55 eller kanske AQ i sin värderange, tror inte han har någon bluffrange här.

Så frågan är om syn är ok eller -ev, vad tror ni?

 

Edit: det går nog ändå inte hitta fold här med tptk då det är så marginellt.

 

OnGame - $4 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $372.00

BTN: $518.60

SB: $163.20

BB: $704.75

Hero (UTG): $763.75

 

SB posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has K:spade: A:heart:

 

Hero raises to $14.00, fold, BTN calls $14.00, SB calls $12.00, fold

 

Flop: ($46.00, 3 players) Q:club: K:heart: 5:spade:

SB checks, Hero bets $34.00, BTN calls $34.00, fold

 

Turn: ($114.00, 2 players) A:club:

Hero checks, BTN bets $60.00, Hero calls $60.00

 

River: ($234.00, 2 players) 6:diamond:

Hero checks, BTN bets $175.00, Hero calls $175.00

 

Hero shows K:spade: A:heart: (Two Pair, Aces and Kings) (PreFlop 74%, Flop 91%, Turn 95%)

BTN shows Q:diamond: A:spade: (Two Pair, Aces and Queens) (PreFlop 26%, Flop 9%, Turn 5%)

Hero wins $581.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...