Gå till innehåll

NLT - 99 vs möjligt PP!


SuitedPair

Recommended Posts

Bordsstämning:

Väldigt lös.

MP2 raisar 80% av händerna pre-flop, vilket gör det lätt att slänga skithänderna som man har lust med att slaska ibland. När man väl har korten är han villig att betala av och han sitter på stacken.

 

MP1 har just förlorat en $160-pot till just MP2 där han överspelade sitt låga PP's och blev nersynad av träffade överkort.

 

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (8 handed)

 

CO ($200)

Button ($153)

SB ($106.40)

SuitedPair ($297.70)

UTG ($141.45)

UTG+1 ($195)

MP1 ($105.90)

MP2 ($453.45)

 

Preflop:

SuitedPair is BB with 9:diamond:, 9:spade:.

CO posts a blind of $2.

2 folds

MP1 calls $2,

MP2 raises to $5

3 folds

SuitedPair calls $3

MP1 raises to $105.9

MP2 folds

SuitedPair calls $100.90.

 

 

 

 

Jag funderade väldigt, väldigt länge på synen, men till slut tog jag mod till mig och synade. Grundade mitt beslut på att han just överspelat ett lågt PP. Förhoppningsvis har han 55/44 eller något liknande nu.

 

Rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fel i mina ögon, om du inte har en väldigt bra read på spelaren. Låga och medelhöga pocketpar suger i all-in-situationer om du inte spelar mot ett riktigt spån: Har du tur möter du två överkort vilket innebär 50/50, har du otur är du uppe mot ett överpar och det är tack och hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida inte Fi har ställt in typ tre gånger i rad så är det en given fold. Har han ställt in tre gånger i rad så är det fortfarande Fold men efter att man tjurat lite.

 

 

Hur hittar du den synen? Det ligger vadå, $15 i potten och du vill syna $100 för att vinna dem?

 

Vad är de tre vanligaste händerna folk limp/re-raisar med? AA, KK och AK. Som bäst är du med andra ord marginell favorit, som sämst enormt långt efter. Visst, det finns muppar som limp/re-raisar med PP som är lägre än 99, och du stötte säkert på en sådan, men det krävs en MYCKET större mupp för att syna med 99 än för att trycka in med 22.

 

Seat: 1 urkburk (Dealer)

Seat: 2 westwyatt

Seat: 3 GooCampbell

Seat: 4 Stoneburg

Seat: 5 w33d

Seat: 6 kustomkat

Seat: 7 mike8706

Seat: 8 Mr_Happier

Seat: 9 Earpeth

Seat: 10 tookurloot

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

westwyatt : Posts small blind 0.10

GooCampbell : Posts big blind 0.20

tookurloot : Posts 0.20

Stoneburg : Calls for 0.20

w33d : Folds

kustomkat : Folds

mike8706 : Calls for 0.20

Mr_Happier : Raises for 1.00

Earpeth : Folds

tookurloot : Folds

urkburk : Folds

westwyatt : Calls for 0.90

GooCampbell : Calls for 0.80

Stoneburg : Went all-in 21.05

mike8706 : Folds

Mr_Happier : Folds

westwyatt : Went all-in 14.35

GooCampbell : Folds

Stoneburg : Receives returned betting money 5.90

------------------

Flop 7:heart: 6:club: 4:diamond:

------------------

------------------

Turn 5:club:

------------------

------------------

River 5:heart:

------------------

 

------------------

Showdown

------------------

westwyatt [ 9C, 9D, 5C, 5H, 7H - Two Pair ]

Stoneburg [ AD, AH, 5C, 5H, 7H - Two Pair ]

 

------------------

Result

------------------

westwyatt Showed Cards 9:diamond: 9:club:

GooCampbell Mucked Cards

tookurloot Mucked Cards

Stoneburg Showed Cards A:diamond: A:heart:(Winning) 32.80

w33d Mucked Cards

kustomkat Mucked Cards

mike8706 Mucked Cards

Mr_Happier Mucked Cards

Earpeth Mucked Cards

urkburk Mucked Cards

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte är övertygad om att det rör sig om en personlig uppgörelse mellan MP1 och MP2 där MP1 bestämt sig för att han absolut inte ska förlora en pott till mot MP2 (med tanke på deras batalj tidigare) så åker handen fort i mucken ...

 

I den aktuella handen tror jag fi har pocket 8's och i rent vredesmod tryckte in degen för att visa att MP2 ska ge fan i att jävlas med hans blind ...

 

Antagligt resultat (om nu nämnda förutsättningar är uppfyllda): Hero vinner potten med sina oförbättrade 9:or.

 

MP1 har just förlorat en $160-pot till just MP2 där han överspelade sitt låga PP's och blev nersynad av träffade överkort.

 

Har svårt att se huruvida fi överspelar små pockets post-flop eller inte på något sätt säger något om vilka händer han trycker med pre-flop. Att fi är tiltad över förra potten kan möjligtvis påverka ditt beslut. Att han limp-reraisar just när MP2 höjer bakom kan även det tyda på en viss bitterhet/rivalitet från fi's sida. Men vad vet jag? :D

 

Men fastän vi utgår från att fi är på tilt och ute efter MP2 tycker jag att du bör folda. Pocket 9's ser helt enkelt inte så häftiga ut när man ska syna en all-in ...

 

Skulle råda dig att spara pengarna och ta fi's pengar postflop istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all kritik och alla kommentarer.

Jag tyckte mig ha en bra read på killen där han spelat väldigt loose mest hela tiden och inte vunnit en pot på länge.

 

Resultat:

 

SuitedPair said, "it's just money.. I call..."

SuitedPair calls $100.90

*** FLOP *** [K :spade: 2 :spade: 9 :club: ]

*** TURN *** [K :spade: 2 :spade: 9 :club: ] [7 :heart: ]

*** RIVER *** [K :spade: 2 :spade: 9 :club: 7 :heart: ] [T :diamond: ]

*** SHOW DOWN ***

SuitedPair shows [9 :diamond: 9 :spade: ] (three of a kind, Nines)

ANILIHATOR: mucks hand

SuitedPair collected $216.80 from pot

*** SUMMARY ***

Seat 4: SuitedPair (big blind) showed [9 :diamond: 9 :spade: ] and won ($216.80) with three of a kind, Nines

Seat 8: ANILIHATOR mucked [3 :diamond: 6 :spade: ]

 

 

Som ni sa ville han nog bara få MP2 att sluta jävlas med honom... Men riskera $100 för att vinna $12.... Jag tackar för pengarna 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni sa ville han nog bara få MP2 att sluta jävlas med honom... Men riskera $100 för att vinna $12.... Jag tackar för pengarna

 

Många bäckar små, många bäckar små ... :D Trodde att han med övervägande sannolikhet (>50%) inte hade mycket till hand, men 36o?! Jeez!

 

NH btw, det var ju skönt att du tog rätt beslut just den gången. Tycker dock fortfarande du kanske du bör ta det lite lugnt nästa gång du skall syna en all-in med pp 9's, du kommer inte att ha turen att springa in i 36o vartenda gång det händer precis.

 

Att motivera synen i den aktuella handen på den grunden att fi förmodligen är på tilt och ute efter MP2 kan funka från tid till annan, men det är antagligen ett spel med hyffsat stor varians med tanke på att även tomtar på tilt ibland kan ha plockat upp en hand ... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tillägg på det folk tidigare sagt måste du ställa dig själv frågan "varför

höjer han så gigantiskt?". Antagligen vill han att ni lägger skethänder/tveksamma

händer, för att enkelt bluffa hem det. En bra hand hade han antagligen velat

spela och bara höjt en bit till/synat, såvida han inte tror att du har ett monster. Det är det enda som räddar dig, som "bortförklaring".

Dock har du mer än dubbelt så stor stack som honom, vilket gör att du kan

riskera något sämre händer, vilket du gjorde. Men 99 är på tok för vagt.

 

Fast jag minns att Howard Lederer gillade den handen (63o) under Battle of

Champions på WPT och blev synad i sista sekund med 88. Vem vet, din

motståndare har kanske kollat på för mycket tv ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...