Gå till innehåll

CaseyRyback -Heja Gotland


kempe4ever

Recommended Posts

Det var kul så länge det varade. Efter 2 veckors köttande på lite högre nivåer, ända upp till 10-20, så ser jag nu att jag ligger 4k back(ingenting jag vet) efter peek på runt 9k, och bestämmer mig för att det är dags att kliva ned och grinda lowstakes ett tag. Sväningarna tar nog mer på mina krafter än vad jag vill erkänna.

 

Det kommer en tid då jag är mogen för högre spel, men det är inte idag, och inte imorgon. Men kanske i övermorgon8-)

 

Till det positiva känner jag att min spel utvecklats mera än någonsin genom att spela emot bra spelare, hittat flera läckor i mitt spel, samt haft det rätt skoj.

 

Blir till att jobba sig tillbaka mot 0an och sen kötta in på rakebacken den här månaden. Så pass bra tycker jag att jag behärskar spelet8-)

 

th.a8c41fe45f.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 464
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej fan, pokern forsätter att gå dritt. Har haft några spelfria dagar och försökt hitta nya krafter, tryckt in 4k händer på typ en gång och lyckats +-o. Spelade idag och torskade 2k. Spelar hu mot alla, gör det bra och har nu hamnat i ett läge där ingen på entracion ger mig action mer eller mindre vilket e tiltade. Jag längtar efter rakebacken, bör landa runt 3.5k, och känner att det kanske bäst att vänta och ta nya tag i juni.

 

Mitt liv som skottare är långt ifrån över och jag kommer få möjligheter att give the iron snart igen.

 

Ikväll nalkas KAKKMADDAFAKKA live och det kommer bli legendariskt. Har annars lyckats hitta ett rum i ett skumt jävla kollektiv, så centralt man kan komma i Bergen vilket i och för sig är nice. Men hyresvärlden är en synnerligen klasslös filur, och både det ena och andra lilla detaljen tillkom såklart när kontraketet väl skulle skrivas. Men det blir nog bra. Om inte annat blir det intressant.

 

Satt förövrigt och rensade igenom min mailbox, när jag finner detta som jag skickade till Webhallens support när jag var 14 år. Gränsen mellan en ung lovande poet och en otroligt naiv unge är hårfin.

 

Its all about setting the mood8-) .

 

 

> Hejsan, Jag beställde för snart ett år sedan en Jos mp-120 av er. Glad

> som en lärka hämtade jag ut den från posten, och tänke" Shit, en jos

> för 1000 spänn, vilken kap!). Olyckligtvis har denna mp3 spelare

> alltid fört problem med sig: Direkt när jag fick den gick den inte i

> gång när jag pluggade in den i mitt usb intag, utan fick kämpa med att

> få i gång den i timmar utan resultat. Jag fick senare besked av

> Webhallens trevliga personal via telefon att den kanske skulle gå i

> gång om man reseta den(trycker in något smalt i det lilla hålet).

>

> Mp3 spelaren går nu i gång och fungerar galant. 2 veckor senare, på

> semester, glatt lyssnade, dör den plötsligt. Jag hade precis laddat

> den, så jag visste att bateriet var fullt och blev givetvis förargad

> när den plötsigt dör. Irreterad kommer jag hem några dagar senare och

> det visar sig att den är Helt sten död.

>

> Efter det inträffar en väldigt krånglig historia, där Jens of sweden

> beter sig oansvarlig, men efter 1,5 månad: /, har jag till sist min

> Jos. Denna fungerar till en början betydligt bättre och jag är nu en

> lycklig man. Efter några månader börjar också även denna mp3 spelare

> att krångla. Det tar bara längre och längre tid att starta den och den

> låser sig regelbundet. Jag har nu tröttnat på min mp3 spelare och

> använder den inte på ett tag.

>

> Ungefär 2 månader senare reser jag till brasillien med familjen och

> har då dammat av min gamla jos och hoppas på att den skall hålla. Men

> icke, efter bara 3 dagar har även denna gått samma dystra öde till

> möte och helt bara dött. Den går nu i gång om man laddar den, men dör

> sedan direkt efter.

>

> Jag har nu efter cirka 1,5 månader skickat josen till webhallen för

> Lagning( skickade den i söndags). Fråga:

>

> Eftersom jag har hört att Jos är i försatt i konka!?, och eftersom jag

> vill slippa undan detta företag(jos), så undrar jag helt enkelt om det

> finns nån möjlighet om jag kan få pengar från värdet på spelaren och

> sedan beställa en Creative(vilken jag hoppas är kvalitet) 30 gig, där

> värdet på mp3 spelaren,(999 kr tror jag det var) dras av och att jag

> sedan betalar för restan? Finns det annars någon möjlighet till

> lösning? Under hela mitt användande av Webhallens tjänster har ni

> skött er mycket bra och hoppas därför det finns någon smart lösning på

> detta.Cho

>

> /Teddan

 

Haha undrar om supportsnubben sätt något liknande förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej fan, pokern forsätter att gå dritt. Har haft några spelfria dagar och försökt hitta nya krafter, tryckt in 4k händer på typ en gång och lyckats +-o. Spelade idag och torskade 2k. Spelar hu mot alla, gör det bra och har nu hamnat i ett läge där ingen på entracion ger mig action mer eller mindre vilket e tiltade. Jag längtar efter rakebacken, bör landa runt 3.5k, och känner att det kanske bäst att vänta och ta nya tag i juni.

 

Mitt liv som skottare är långt ifrån över och jag kommer få möjligheter att give the iron snart igen.

 

Ikväll nalkas KAKKMADDAFAKKA live och det kommer bli legendariskt. Har annars lyckats hitta ett rum i ett skumt jävla kollektiv, så centralt man kan komma i Bergen vilket i och för sig är nice. Men hyresvärlden är en synnerligen klasslös filur, och både det ena och andra lilla detaljen tillkom såklart när kontraketet väl skulle skrivas. Men det blir nog bra. Om inte annat blir det intressant.

 

Satt förövrigt och rensade igenom min mailbox, när jag finner detta som jag skickade till Webhallens support när jag var 14 år. Gränsen mellan en ung lovande poet och en otroligt naiv unge är hårfin.

 

Its all about setting the mood8-) .

 

 

> Hejsan, Jag beställde för snart ett år sedan en Jos mp-120 av er. Glad

> som en lärka hämtade jag ut den från posten, och tänke" Shit, en jos

> för 1000 spänn, vilken kap!). Olyckligtvis har denna mp3 spelare

> alltid fört problem med sig: Direkt när jag fick den gick den inte i

> gång när jag pluggade in den i mitt usb intag, utan fick kämpa med att

> få i gång den i timmar utan resultat. Jag fick senare besked av

> Webhallens trevliga personal via telefon att den kanske skulle gå i

> gång om man reseta den(trycker in något smalt i det lilla hålet).

>

> Mp3 spelaren går nu i gång och fungerar galant. 2 veckor senare, på

> semester, glatt lyssnade, dör den plötsligt. Jag hade precis laddat

> den, så jag visste att bateriet var fullt och blev givetvis förargad

> när den plötsigt dör. Irreterad kommer jag hem några dagar senare och

> det visar sig att den är Helt sten död.

>

> Efter det inträffar en väldigt krånglig historia, där Jens of sweden

> beter sig oansvarlig, men efter 1,5 månad: /, har jag till sist min

> Jos. Denna fungerar till en början betydligt bättre och jag är nu en

> lycklig man. Efter några månader börjar också även denna mp3 spelare

> att krångla. Det tar bara längre och längre tid att starta den och den

> låser sig regelbundet. Jag har nu tröttnat på min mp3 spelare och

> använder den inte på ett tag.

>

> Ungefär 2 månader senare reser jag till brasillien med familjen och

> har då dammat av min gamla jos och hoppas på att den skall hålla. Men

> icke, efter bara 3 dagar har även denna gått samma dystra öde till

> möte och helt bara dött. Den går nu i gång om man laddar den, men dör

> sedan direkt efter.

>

> Jag har nu efter cirka 1,5 månader skickat josen till webhallen för

> Lagning( skickade den i söndags). Fråga:

>

> Eftersom jag har hört att Jos är i försatt i konka!?, och eftersom jag

> vill slippa undan detta företag(jos), så undrar jag helt enkelt om det

> finns nån möjlighet om jag kan få pengar från värdet på spelaren och

> sedan beställa en Creative(vilken jag hoppas är kvalitet) 30 gig, där

> värdet på mp3 spelaren,(999 kr tror jag det var) dras av och att jag

> sedan betalar för restan? Finns det annars någon möjlighet till

> lösning? Under hela mitt användande av Webhallens tjänster har ni

> skött er mycket bra och hoppas därför det finns någon smart lösning på

> detta.Cho

>

> /Teddan

 

Haha undrar om supportsnubben sätt något liknande förr eller senare.

 

Du måste ju posta svar från hallen också:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett episkt misslyckande.

 

Vad är oddset på att detta sker folkens:

 

Väl inne på konsertlokalen, väldigt nykter, någon timme innan kakkmaddafakka skall börja lira, finner jag mig stående i en tom korridor med en plunta full av goa grejer. Jag tar mig en sipp och njuter av tillvaron då m8 är på toa. Då ur intet öppnas en dörr och en urnorsk lättskäggig norrbagge med dålig hållning glider ut med stressad min med 2 skivor i högsta hugg(mackor på svenska!).

 

Han tar mig i akten och tittar på mig precis som att jag står där och antastar någon och ber mig komma med. Han tar mig till en vakt som ger mig en rungande utskällning och tar och puttar ut mig ur lokalen och säger att jag är portad, jag har bränt mina broar och en jävla massa tjafs. Jag garvar typ bara för jag tror seriöst att dom skojar, men efter att min kompis diskuterat med diverse norrmän med låsatsauktoritet så är det väl bara och bita i det sura äpplet, vända sig om och gå.

 

Jag prövar och smyga mig in en timme senare, kompisens kläder är på och brillorna är av. En 2 meter lång snubbe, blind som en get, smyger jag mig fram, "glad som lärka" men 2 steg in på bakvägen möts jag av en pekande hand - DU DÄR, DU ÄR INTE VÄLKOMMEN HÄR! DU ÄR BANNAD! Gå här ifrån!

 

Wp gg sir. Jag drog ju såklart ut m8 i sten sax så det var han som fick stå för kalaset. Han lirar inte poker. Stackars sate.

 

Jag är fortfarande nykter och skulle du se mig så ser jag ut som en väldigt snäll snubbe och skulle aldrig röra en fluga. Beter mig alltid jävligt trevligt och snackade med god min. Tycker det är sjuukt att dom tar det så seriöst, ta pluntan ifrån mig va fan, jag vill liksom bara se Bergens bästa band. Men det får bli en annan gång tydligen.

 

Norrmän är dumma i huvudet och jag är inget annat en jävla torsk.

 

När skall jag få min payback på det här landet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen United! Snälla snälla slå dom där jävla katalanska fjollorna en gång för alla! Har för en gångs skull betat några lax, 4.45 är fina odds på united o fulltid 2.7!

 

GASA!

Du måste ju posta svar från hallen också

 

Hade ju varit kul om jag fick något medhåll på det jag klurat ihop, men det fick jag inte:( Bara typ bra standardiserad hjälp8-) Men det löste sig och jag kommer ihåg att jag på något sätt lyckades scamma dom på dubbla värdet och fick 2.4k rabatt istället för 1.2k. Och det var fan mycket pengar när man 14 bast. Jag fattar inte ens att jag hade så mycket då. Nu är det ju typ knappt en halvdags rake8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går längs noderstrands kritvita strand, med en rykande färsk kebab i min hand

Helt plötsligt blir jag trött och lägger mig ned och sussar så sött

Därefter jag vaknar, min kebab har blivit kall

Mitt hjärta det stannar och långsamt jag dör!

Men en färsk kebabdoft rör min nos

Jag vaknar direkt och flyger min kos

I himmeln jag nu är och äter kebab

Och här kommer Sante Per och ger mig nyckeln till ännu en kebabaffär

 

Man lirar för degen, allt annat är larv (eller?)

Är jag Sveriges naivaste live turneringsspelare? Den här gången kommer jag vinna. Jag vet det. Fråga mig inte hur. Så tänker jag varje gång. Jag vet att jag kommer vinna. Det är naiva tankar från en banal snubbe. Men seriöst, jag tror innerligt att jag kommer vinna haha. Koppla upp en spotlight, rigga mig med pulsklocka och placera mig tillsammans med det sliskiga smörpaketet I ”sanningens ögonblick” och om han hade frågat mig för 500 tusen om jag tror jag kommer vinna varje live tunering jag ställt upp i och jag kommer svara jaaa, jaaa, jaaa! Så pass stor drömmare är jag. På gränsen till patetiskt. Men så länge det är på gränsen är det cool.

 

Med handen på hjärtat, hur mycket skicklighet behöver man egentligen ha för att vinna EN tunering? I en enskild turnering är turmomentet betydligt större än vad jag och säkert 95 % av fälten vill inse. Resterande 5 % är turneringsgrinders och dom vet att det krävs en helvetes massa volym för att bevisa om man är bra eller inte. Det är storleken som räknas. Precis som vanligt. Vem som helst, jag menar, vem som helst kan vinna en turnering i poker. Min brosa, han måste fan vara en av Sveriges mest talangbefriade snubbar när det kommer till förnuftig pokerstrategi(no offence brosan, du är bra på mycket annat8-) ) men i en enskild tunering skulle våra chanser inte skilja sig så mycket som man kan tro. Vem som helst kan lyckas en gång. En gång är ingen gång. Det här nog den här staden jag lever i som har hjälp mig att finna vägen mot det här överdimensionerade självförtroendet. Jag lever i en bubbla. Precis som nästan varenda jävla norrman. Skillnaden är att jag är medveten om det.

 

Jag ser mig själv ur ett fågelperspektiv med armarna i vädret, läpparna över pokalen. Och jag är glad. Jag har en titel och det innebär braggingrights for life. Det intressanta är att jag i mina drömmar har jag inte en aning hur många nollor klonken ligger på. Det är inte det viktigt. Det hela handlar om att få bekräftelse. Precis som allt annat här i världen. Få visa att man kan, att man duger. Allt handlar egentligen om rätten att få skryta.

 

På senare tid har jag tappat mina ideal. ”Lira för degen. Knip käft, spela lagom högt och vänta in fiskarna.” ”Lira för degen, allt annat är larv”. Den sista månaden tröttnade jag på att vara en fast in a nomansland och grinda lowstakes. Jag skottade mig uppåt, utmande varenda jävel som hade lust o lira var uppe och spelade mot sitens bästa spelare. Vann en del, förlorade ännu mera. Historian har upprepat sig otroligt många gånger genom pokerhistorian. En naiv snubbe får storhetsvansinne och tror han har kuk nog att utmana de allra största hajarna. Skillnaden är att jag tror mig kliva av i tid. Skillnaden är jag har ett jobb vid sidan av. Skillnaden är att jag hela tiden lär mig av mina misstag, och jag hela tiden utvecklas som spelare( JAOOOO FÖR DET GÖR JU BARA JAO SOM GÖR JO. Not). Eller så är jag full av skit. Säkert en god combo.

 

Jag spelade bra, stundtals riktigt bra. Men springer man bra i alla lowstakes potter och dåligt i alla feta potter så går det liksom inte o lägga degen på hög som jag så brukar (hoho). Eller så blev jag helt enkelt jävligt utspelad, men jag har för mycket stolthet för att erkänna det. Säkert en god combo.

 

Att spela poker är ungefär som att baka kakor. Ibland går det åt helvete.

 

Maj månad var min första (och förhoppningsvis sista?) backmånad för året och det har varit hårda bananer, att gå från 100k pluss till 100k back på loppet av 2 veckor är ungefär lika roligt som att höra norrmän försöka snacka svenska. Av någon underlig anledning verkar dom tro att alla svenska snubbar snackar som fjollor. Är det verkligen så vi låter i deras öron? Är jag rentutav likadan när jag går lös och briljerar med min Patrik Ekwall norska? Det hoppas jag verkligen inte.

 

200k tapp på 2 veckor. 200 lax. 200 lakan. För så mycket pengar kan jag fan kränga en Peppes till frukost middag lunch i ett år. Med römmedressing till det. Så mycket har jag aldrig någonsin torskat mina 3 år som deltidsgrinder. Vilken highrolla man blivit då. Synd bara att pengarna rullar åt fel håll. Men jag tänker positivt. Med en nedrans massa rakeback är vi snabbt nere på 50k. FI FAN VAD JAG ÄR BRA! Det är fan roligare att snacka om sina förluster än sina vinster. När man vinner låter man som ett arsle. När man förlorar låter man mera som en skön snubbe liksom.

 

Grinders har olika sätt att hantera tider av nedgång. Jag drabbas alltid av en sorts personlig kris, typ samma tankar som drabbar en gammal avdankad fotbollsspelare när han lagt skorna på hyllan. Kalla det vad man vill. Tankarna spänns i en båge, och peppras ut i atmosfären i ljusets hastighet: Borde skaffa mig en hobby, skaffa bukt på min kreativa rastlöshet, skaffa mig en tjej, skaffa mig ett liv och waaa waaa waa bla bla bla.

 

Sluta vara snubben som löper efter bussen, vilt gestikulade med armarna och ropar efter att få komma med. Sluta var en genomskinlig dude som inte fastnar på bilderna. Ta vara på sandkornen som knastrar genom dina fingrar. Varför är det så svårt att komma till handling idag, och inte imorgon, nu och inte senare. Ta ett skott In real life. Hur svårt kan det vara? Brukar alltid säga att livet är en grind. Jag har nog fel där. Livet är ett skott. SKOTTA!

 

Hej och hå, så låter det nu alltså. För 2 veckor sen var det annorlunda, när jag snedtänd på fyllan är vilse i den Berglenska, regniga natten och glider in på ett snofsigt 5-stjärnigt hotell i och utbrister de bevingade orden ”Hejsan, duuu jag vann 72k på poker igår, jag skulle behöva ett rum”. Så lät det då. Inte fan är jag en ödmjuk vinnare. Självdistans saknas. Jag är en ödmjuk förlorare. Frågan är vad som är bäst?

 

Om några timmar blir det action. SM i Poker. I min naiva drömvärld är jag som vanligt redan svensk mästare. Denna gång, denna gång så jävlar. Ingen liten finnig norsklusekofta tomte med röta som köper ut. Vi lirar på hemma plan. Släkten är i Stockholm. Stöd från familjen. Kanske blir jag liverailad. Det vore awesome. Jag känner mig otroligt välriggad, taggad och det kommer bli en jävla åktur detta. Seatbags and airbags är on. PokerSverige, den här snubben är nästan norsk och jag skall tvinga i er tran. Om 1 timme bär det av.

Det nalkas action!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinders har olika sätt att hantera tider av nedgång. Jag drabbas alltid av en sorts personlig kris, typ samma tankar som drabbar en gammal avdankad fotbollsspelare när han lagt skorna på hyllan. Kalla det vad man vill. Tankarna spänns i en båge, och peppras ut i atmosfären i ljusets hastighet: Borde skaffa mig en hobby, skaffa bukt på min kreativa rastlöshet, skaffa mig en tjej, skaffa mig ett liv och waaa waaa waa bla bla bla.

 

Sluta vara snubben som löper efter bussen, vilt gestikulade med armarna och ropar efter att få komma med. Sluta var en genomskinlig dude som inte fastnar på bilderna. Ta vara på sandkornen som knastrar genom dina fingrar. Varför är det så svårt att komma till handling idag, och inte imorgon, nu och inte senare. Ta ett skott In real life. Hur svårt kan det vara? Brukar alltid säga att livet är en grind. Jag har nog fel där. Livet är ett skott. SKOTTA!

 

Hej och hå, så låter det nu alltså. För 2 veckor sen var det annorlunda, när jag snedtänd på fyllan är vilse i den Berglenska, regniga natten och glider in på ett snofsigt 5-stjärnigt hotell i och utbrister de bevingade orden ”Hejsan, duuu jag vann 72k på poker igår, jag skulle behöva ett rum”. Så lät det då. Inte fan är jag en ödmjuk vinnare. Självdistans saknas. Jag är en ödmjuk förlorare. Frågan är vad som är bäst?

 

Haha man känner ju igen sig i detta.."jag gör det...imorgon" är väl ett av mina standarduttryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAY ONE

Seriöst, jag har aldrig riktigt fattat dealen med Sveriges pompösa huvudstad, Stockholm. Stockholm Stockholm, staden där du alltid ser minst en lirare på springande fot. Folk är förbannat stressade, men vad alla människor egentlig har så bråttom till är det ingen som riktigt vet. Men springer gör dem. Och fort skall det gå, det är höga knän och rejäl arm pendling som gäller. Det är liv, det är drag, det är action. Men för mig är det fel sorts liv, fel sorts drag, och fel sorts action. Jag är en mittemellan snubbe som gillar att ta det roligt. Jag stressar typ bara om jag druckit kaffe, eller om jag är väldigt nervös. Då är det snabbt snack och svammel.

 

Någonstans är Stockholm helt enkelt för stort och exploaterat för att passa mig som stad, det är svårt att få en klok överblick över staden. Du går ned i tunnelbana och efter ett tag är du framme, och du stiger upp på en ny plats som är helt taget ur sin kontext och du har egentligen inte den blekaste var du är någonstans rent geografiskt. Stockholm som ett dataspel GTA style med högfärdiga planer, men med för liten budget, och istället för att skapa en sammanhängande värld så skapar man små instanser som man får ta sig till genom att kliva in i en blå svävande massa , och där står det loading på skärmen. De små världarna är sedan välutformade och miljöerna gemytliga, men det laggar och trots att spelet är vackert, så är det tämligen själlöst och utan någon egentlig karaktär och du slutar därför ganska fort att spela skiten.

 

Jag säger som min gotlänning till far när han stressad försökte sig på den omöjliga uppgiften lotsa sig genom Stockholm med bil: ”STOCKHOLJM ÄEER SUUUUUM ETT RÖVHÅOOLL JAO.”

 

Äsch nu skall jag sluta vara bitter. För mycket sura skriverier, men allt är med glimten i ögat. Vi är här för att lira SM, och jag är så jävla överdrivet sugen som vanligt. Casino Cosmopol oskuld som man är förvånas jag över hur himla fräscht och crispy det faktiskt är. Det ända som är kallt att man inte får ha med sig lurar och mp3 in till pokerrummet. Va fan då, att lira Livepoker utan tillgång till musik är som att äta havregrynsgröt utan russiner och bananer. Det funkar och det slinker ned, men det blir rätt rastlöst i längden liksom.

 

10k startstack. 25-50 i startstack. 1 timmars perioder. Been there, done that eller vad säger man. Planen är inledningsvis öppna med förbestämda ranges från varje pos, trebetta med de bästa händerna, och goa bluff händer som precis är för dåliga för att flata med. Alltid ha en plan med handen vi spelar, vad vi gör om vi blir höjda, trebettade och fyrbettade osv. På gammalt gott vis kavlar vi upp armarna, placera den lilla svarta mopsen på markerna och sen göra sitt bästa för att se någorlunda skräckinjagande ut, även om det är svårt då jag ser och känner mig för allt för snäll.

 

Vad skall man säga om borden? Nu var det några dagar sedan jag lirade, och jag brukar ha en fotografiskt minne när det kommer till mina pokerbord och vad det är för snubbar som skall inleda denna resa tillsammans med mig, men för en gångs skull är det totalt blankt. Jag antar att det brukar vara mera profiler när jag spelar, många här ser likadana ut, genomskinliga och rätt intetsägande ansikten. Eller så börjar jag tappa stinget. Kanske lika bra och bara dissa alla tidiga analyser. Så jävla många roliga spots hamnade jag inte den här gången. Inge crazy maddafakking bluffs utan outs heller. Vi studsar osammanhängande tidsmässigt igenom dag1 dagen då och säger att vi gick vidare med 30k med avg på 35k genom många fantastiska spel (not). Mest tur att få dubbla upp när Lucas Svenssons kloning-kloning (jag lovar, han är löjligt lik!) trebettar en snubbe och tvingas syna min shove commitad med Q5o mot mina kungar sista timmarna. Jag får fyrtal. Easy gejm.

 

Ett hyfsat spel jag gör, om än litet, men jag hittar syn på river på JJATx bräda med nior efter att ha höjt utgs limp. Tanken är att det är få händer en förnuftig snubbe limpsynar UTG med preflop med träffar den brädan särskilt hårt. Han säger K-hög och muckade (vilken K-hög hittar man där då? känns som bs) och jag kände för och skrika ”MONA LISA, DET ÄR POKERNS MONA LISA”, men jag rörde inte en min och filurade upp mina nya marker på ett torn där jag placerade min ståtliga följeslagare, mopsen.

 

Höjdpunkten under dag1 var annars när jag blev liverailad vilket måste

vara bra för karman, av en gotlänning dessutom vilket gör det hela som sjukt +ev. Jag får tacka och bocka för det! I framtiden kräver jag gotlänska hejaramsor och plakat dock! Sen är nog en tråkig spelare att raila, kniper käft och spelar med bister min. Nästa gång skall jag bjuda mera upp till dans.

 

”Heja teddan du är bäst, du är den som floppar mest, Heja Heja heja!”

 

En annan höjdpunkt under Dag1 var när jag hamnade mitt emellan 2 unga svenska spelare, till höger, en filur som kallar sig garpen, liten snubbe som verkade vara avslappnad och duktig, och till höger någon snubbe från 50-50 och jag tror har klonkat någon liveturre någonstans, också helt klart kompetent ut i fingerspetsarna. Det som jag tycker är skoj är att 50-50 snubben ser nästan ironiskt brattig ut (rosa piké-tröja och bakåtslickat hår, inge fel med det alltså, man får väl fan se ut hur man vill. Men allt jag vet om brats är de som hänger på Stockholmsveckan och de är fan inte speciellt sköna. Därför har jag lite avsmak), och sen när hans polare kommer förbi och säger sig ha 2 biljetter kvar till White Room och dom typ börjar snacka White Room i 10 minuter så kväver jag många skratt och knorr med händerna för munnen. Det lät faktiskt jäkligt roligt om man inte är van med snacket.

 

En annan skön plan som överhördes mellan två rätt kufiga medelålders män på max kl halv 2 en fredag kväll. Utrota 95% av befolkningen, behåll eliten och skapa ett nytt stamträd. Låter som en soft ide. Klassas jag till eliten? I största sannolikhet inte. Får de snubbarna makten så kan jag känna mig rökt.

 

Dag 2

Kan inte tro att det är sant? Vem har riggat lottning, bara tighta shortstack gamlingar. Skåning med en dialekt som jag finner äckligt mysig, ett rutinerat blackjack ”semiproffs” som tydligen skall ha spelet en tysk kock i rederiet. RESPEKT FÖR SATAN. Har man varit skådis i rederiet så har man något att skryta om resten av sitt liv, med allt rätt. Det var varje veckans höjdpunkt när man var mindre, Torsdag kl 20:00 så bänkades hela familjen med spänd förväntan vad som skulle hända med dahlen. Kasst skådespeleri och undermåligt manus, men fantastisk underhållning.

 

Jag finner inge problem med att bara ösa på och höjer några händer varje varv och plockar enkelt in massa marker utan något mothugg. Uppe och nosar på 40k med en helvetes massa småmarker snabbt. Kille slås ut och en ny dude anländer. Killen med håret. Jag känner igen honom någonstans, vet inte var. Tror han klonkat någon tunering eller något. Spelar i alla fall väldigt bra och är utan tvivel bäst på texas på bordet. Kan ge mig fan på att snubben spelar, eller har spelat highstakes NL på nätet. Fan vad tråkigt att han skulle sabba nits festen här då.

 

Jag tappar ned till 25k, tar mig tillbaka till 30k när jag slår ut den tyska rederiet kocken när han ställer 4.5bb från lilla in i min stora och jag synar med q7. Trots typ hålpipa, överkort och flushdrag lyckas min hand stå med träff på Q. Sjukt.

 

Gör några mindre intelligenta C-bets i taskiga spots, värdebettar med sämst hand (lol wp sir) och ligger sedan runt 18-25k i några timmar. Hittar inga riktiga spots, förutom ett som är väldigt marginellt:

 

Killen med håret limpar, liksom snubbe från mellan pos och en nyanländ storstack till höger om mig som omedvetet (eller medvetet?) beter sig som ett överlägset arsle. Jag limpar med 87o på knappen och vi är 5 snubbar med semidjupa stackar som ser 46T komma på floppen, en bra flopp för mig som ger mig dubbel hålpipa, mitt favodrag. Check till arslet som bettar 70%, och jag då potten är limpad och jag har typ 25k bakom har 2 val, omslag eller syn. Med min hand som är hyfsat dold om jag träffar (alltså mera implicit) så väljer jag att syna framför att höja. Alla lägger sig fram till killen med håret som hittar ett väldigt bra squesse läge och ställer in för 16.5k emot 2k betten. Arslet lägger sig och jag börjar räkna. Skall in med typ 14k för att vinna 37k vilket jag uppskattar till typ 36-38%. Nu är frågan vad snubben har? Han har limpat utg och checkat i mutiway pott med endast 2 spelare bakom sig. Jag betvlivlar att han limpar preflop med TT, 66 är marginell. Men hans range är typ 46s,44, 66, 87s, 75s, 35s som jag ser det typ. Jag leder alltså mot en hel del händer, även om hans urval innehåller flera set. I ett Cg kommer jag nog syna. Här valde jag att vika. Marginellt marginellt läge som sagt. Har väl den bästa handen förutom set rent equity mässigt att syna med.

 

Byter bord och med 18bb med 45 pers kvar är det bara att ställa in med tior efter att äldre glasögonorm har höjt. Han tänker i typ 10s och synar sedan med AA(!). Varning för slowroll fan. Har man AA och någon ställt in skall man trycka in markarna Phil Hellmuth style och inte hålla på och tramsa. Brädat blankar och jag känner som vanligt när jag bustar i en live turre för att spy. Fyy fan vad det suger att busta.

 

”Destination Gotland hälsar dig välkommen till Gotland” säger speakern, och medan jag går tillsammans med resten av patrasket i systematisk takt från bildäck upp känns det som att jag vandrar mot gaskammaren och min egen undergång. Ångestladdade känslor. Helvete, jag är fortfarande så jävla trött på Gotland. Jag brukar säga att anledningen till att jag stannar i Bergen är att jag har jobb där, och bostad. Det är inte hela sanningen. Sanningen är att jag är väldigt trött på de gotlänska miljöerna. Jag vet egentligen inte varför. Jag har väl förätit mig på skiten, precis som jag föråt mig på korv när jag var 6år. Jag har sen dess inte ens varit nära på att hugga tänderna i en varmkorv. Det är något med konsistensen, korv och Gotland är just nu min gröna kryptonit. Äsch äsch, är man rädd för något och känner ångest så är det bara att utsätta sig för dritten. Att gå runt och ha massa grejer som man hakat upp sig på och som man inte ”kan” göra lider man bara själv av. När jag kommer tillbaka till Bergen så skall jag äta korv, min första på 15 år. Är det gott så är jag back in the game på den fronten.

 

Varmkorv Varmkorv, Gotland Gotland, here i come!

 

Vad är framgång? Framgång är överlevnad. Överlev genom anpassning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Nästa år så kommer jag med fårmundering och sjunger en remix på "summa®n kummar"!!

 

"Thieddan sitta pa stowln, stacka masse toåmtar mie ståål,

jow han taar dires stack, hitta klonk, johojo tack"

 

Fast de kanske skiter sig ändå. kommer nog inte in på cc som får ;(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha!

Jag stod i affärn här i hökis å började snacka med en snu(gu)bbe framför mig i kön som visade sig också ha spelat Live-SM som visste typ precis vem du var!

Celebrity wöu wöu wöu!

Han hade tydligen suttit vid bordet bredvid dig på dag 2 och bustade några platser efter dig.

Väldigt random

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha!

Jag stod i affärn här i hökis å började snacka med en snu(gu)bbe framför mig i kön som visade sig också ha spelat Live-SM som visste typ precis vem du var!

Celebrity wöu wöu wöu!

Han hade tydligen suttit vid bordet bredvid dig på dag 2 och bustade några platser efter dig.

Väldigt random

 

Den är flummig. Håller jävligt låg profil med snacket när jag lirar ju. Annars är det ju jäkligt lätt att säga "just ja, han ja!", när man egentligen inte har en aning vem snubben är8-)

 

Måste vara skönt att sommaren kommit till Bergen

 

Alltså fan, det är ju inte muntert och se. Onsdag den 22a, då jävlar drar vi till beachen och glassar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Theodor, min vän!

Om jag skall lära dig någonting här i världen, om hur du skall skriva, hur du skall leva, hur du skall se och hur du skall höra, så anteckna detta: Ingen kommer ihåg utförandet. Ingen kommer ihåg va fan du säger egentligen. Det enda som är viktigt, det enda folk verkligen minns, är hur du inleder. Och hur du avslutar. Det där i mitten är egentligen rätt oviktigt. Det kommer av sig själv. Lär dig att inleda med finess, och jag lovar, att du kommer komma långt här i livet."

 

Orden tillhör en gammal mellanstadie vikarie i svenska, en smygrund "så att sägare" (nej inte Stefan Emilsson) in his late 30 som börjat tappa håret, men dolde det väl genom att slicka det sista håret (med smör?) rakt över flinten. Jag minns det som det var igår. Snubben var iallafall helt talanglös på svenska, men var en sanningssägare och en man med pondus, och det är hans ord jag än idag huskar mer än någon lärare jag haft.

 

Det kändes som han stod mitt framför nosen på mig och predikade om livets lära. Säga vad man vill om snubben och hans idéer, men det ligger nog en hel del sanning i det han försökte säga oss unga och olärda. För visst är det så, att ett första intryck är så mycket viktigare än vad man tror. Hur en första konversation artar sig mellan två lirare komma ligga till grund till hela din framtida relation till varandra. Är den en energisk konversation? Ett menlöst mumlande? Ett hej hej!, sen inget mer med det? Hur det än låter, kommer det sällan drastiskt förbättras eller försämras. Inbilla dig inget annat. Inledningen är livsviktig. Likaså avslutning. Så se till att lära dig att göra det med stil. Jag gör sällan något med stil. Ofta blir det med kraft istället, men det fungerar fan det också. Jag skriver sällan något riktigt genialt och tänkvärt som jag strävar efter. Mitt språk och ordförråd läcker som en Hellmuth på tilt, någon välutvecklad grammatik existerar inte. Men jag tycker alltid jag lyckas inleda och avsluta med finess.

 

Pokern går åt helvete, och tillvaron känns mest som labyrintspel, det är lätt att trilla ned i ett hål och göra bort sig. Livet känns mera surrealistiskt än någonsin, och när jag ser mig själv i spegeln känner jag inte igen snubben som tittar tillbaka. Det känns som att jag är för dålig på att leva under tiden som man nöter i denna gråa by dem kallar Bergen. Man vill ju inte bli som någon nybliven tjockis som tänker "vart fan tog mina fötter vägen."

 

Gränsen mellan att vara misslyckad och att vara skön. Jag har hela livet tärt på den gränsen, men har känt att jag lyckats hålla mig till rätt sida om linan. Hold the line liksom. Gränsen definieras med ett skratt (eller för den som föredrar (host Carles Håård host) knorr)). Så länge man kan skratta åt sina dumheter är det jävligt lätt och gå vidare. Ta det med ett smil.

 

Jag har gjort många jävligt slarviga grejer genom årens lopp. De flesta är mer charmiga och personliga än misslyckade. Jag minns en morgon i den exotiska staden Stavanger, och det är frukost time fast klockan pekar på lunch. På bästa manér nalkas det gröt och ägg (muuuuuums), och jag är hungrig som den läskiga tjockiskärringen i glasblåsarensbarn. Gröten tillagas med kärlek genom att varsamt placera grötkornen på en tallrik (djup). Vi tillsätter vatten. Vi doftar. Vi njuter. Det är så jävla mycket i gröten. Det är salt, det är havregryn, det är vatten. Det är så mycket smak. Det är äkta mat konst av den gamla skolan.

 

Sen är planen att härligheten skall in i 2 minuter på fullt pepprande ös i en micro, men istället för att följa grötens lag, placerar jag tallriken på spisen och drar på platten på högsta värme. Sen går jag in i badrummet och duschar (jag duschar naken). 10 minuter senare när jag med fullt kurrande mage kliver ut är hela jävla skiten svart och har bränt sig fast i ugnen och det stinker pyroman i hela lägenheten, och det värsta av allt... min gröt är helt paj och jag är ashungrig. Tiltade elefanter.

 

Eller för några månader sedan då jag irrade runt i tidlösheten efter min plånbok (som vanligt), känner mig som en livsglad mops som tvångsmässigt jagar sin egen svans. Tillslut finner jag min plånbok i tryggt förvar bredvid mjölken. I kylskåpet. Hur är det möjligt? Hur kan mitt förnuft välja att lägga plånboken i kylskåpet. Hur kan min hjärna placera en skål gröt på en spis? Jag frågar mig varför. Det är aktiva, nyktra handlingar, men de är rätt roliga, och därför garvar vi åt skiten, hahaha (haha).

 

Men på senare tid, det är för många torskar poäng som går åt fel håll på räknetavlan. Det är obalanserat. Unbalanced. Visst, det är mest små saker. Men det blir för mycket. Det är för många pajade hörlurar, tror jag utan att överdriva är uppe i mitt 10-12 par av halv kvalitiva koss lurar. För året. Tappade plånböcker, grodor och blåst av polacker, missade bussar. Jag har en och en halv timme till jobb. Bara det ger en god hög torskar poäng. Samtidigt som man har backat som en norrman på pokern. Värsta 2 veckor resultatet ever och en gulad stars rulle kryper in under huden och biter sig fast som en ärtig fästing. Många kebabköttar små blir till slut en hel kebab, och tillslut uppkommer en ovan känsla, känslan av att vara misslyckad. Den värsta känslan av de alla.

 

Mitt problem tror jag är att jag försöker använda hjärnan för mycket. Inte bra då jag inte känner mig ens hälften så smart som jag ser ut. Mitt förnuft är ödelagt och en hel del skruvar är lösa. Min hjärna är kall, ungefär lika kall som Jörgen Kruth i en Bolibompa studio(

).

 

Min magkänsla däremot, är grym. Hade jag bara litat på min magkänsla hade jag nog varit millionär vid det här laget. Jag har kommit på att så fort jag försöker tänka går det åt helvete. Va fan, vi kopplar av hjärnan, i framtiden tänker vi med magen. I morse lirade vi innan frukosten, och tänkte med magen, och då vann man 40k. No more torskande, har varit en livstorsk i 21 års tid nu och det är dags för ändring. Förändringens dag börjar med att bota mig korvskräck med en varmkorv. Idag eller morgon. Eller övermorgon. Men fan inte senare. Inge jävla tjafs.

 

Hell yea.

Vad är framgång? Framgång är en känsla. Finn känslan. Ät korv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte skrivit något normalt pokerinlägg här på 100 år, kl är 5 och jag har totalt muppat upp dyngsrytmen och kan inte sova så något skall man väl göra.

 

Bor numera i ett norskt kollektiv mitt i byn (BEEEEEEERGEEEEEN) med en dansk, 2 norska tjejer, en fransk brud och en norsk snubbe. Säkert någon mer som bor här, men folk kommer och går och är får inte riktigt klarhet i det, ha!

 

Pokern är numera rätt nice. Månaden slutade som maj började, och det blev som trampa i kvicksand, föll bara djupare och djupare ju mer jag försökte komma loss. Bytt nätverk till fiskarnas atlantis Everleaf igen och börjat spela texas då action på plon är medioker. Har plussat bra iallafall, även om nästan alla vinster kommer från den lilla PLOn jag spelar, men går stabilt.

 

Mitt nl spel är så sjuk flummigt, i ärlighetens namn läcker det något så in jävligt. Jag spelar typ dubbelt så många händer i texas som i plo. Spelar typ 40(vip)/32 (pfr)/10.5(3bet)/12(4bet) eller något sådant. Nl är nya PLO liksom. Jag tror jag är viktor blom, och håller på och hets överbettar tunt och bluffar som en norrman på vitaminbjörnar. Ligger + än så länge, gissar att jag inte gör de länge till, även om jag tror mig ha någon sorts koll på vad jag sysslar med. Men de e skoj o lira iallafall och bra railaction. Och folk är dessutom sååå talanglösa på everleaf.

 

Tagit ut 40k i veckan också som jag tänker köpa lite aktier för, kan vara bra och pröva att sprida kapitalet. Fått tips här i kolektivet om ett bolag på den norska börsen, som han hade släkt inside informationen ifrån ett bolag som snart skulle köpas upp eller något sådant, där jag nog skall trycka in ett antal k. Magkänslan säger köp.

 

Min gamla svenska goa room8 kommer på besök i veckan och vi skall se Bob Dylan, kommer att bli coolio.

 

Nästa live turre blir nog emop i dubin om en månad då.

 

SLEEEEEEPYYY TIME

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fan vad jag har blivit talanglös på att dagboka. Har väl typ 5 inlägg senaste 2 månader. Fan ändring på det nu. Från och med idag är jag back on track. Flera små skriver skall det bli, det är det som är roligast. Och såklart än och annan handanalys kanske. Inte för jag tror så många bryr sig. Men om någon bryr sig är det nog för att skriva!

 

Juni blev något av en mellanmånad där jag mini+ade på rb. Så jävla dött och tråkigt. Gulade min stars rulle, samma place där jag startade min resa för 3.5 år sedan med 16 dollar som jag sedan byggt rullen med. Bla bla vi jobbar vidare.

 

Juli skall bli en jävla 5 siffrig månad har jag bestämt. Börjat lira NL cg vilket är ett jävla skitspel. På everleafs Eurobord är raken hööööög och det blir till att casha in på rb. Behöver fixa mig en bättre deal. Uppe och mös på nl1000 igår. Bara italinare. MUMS FILLIBABBAA!!!!!! 1k dollars upp blev de, låg som mest 5k upp. Tilt.

 

Everleaf $1000.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 1362709

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $1621.25

BTN: $611.56

SB: $1942.75

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BB with A :diamond: K :diamond:

1 fold, SB raises to $30, Hero raises to $90, SB calls $60

 

Flop: ($180.00) J :diamond: T :diamond: 3 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $100.00, SB calls $100

 

Turn: ($380.00) T :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $280.00, SB calls $280

 

River: ($940.00) A :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $1151.25, SB calls $1151.25

 

Final Pot: $3242.50

Hero shows A :diamond: K :diamond:

Hero wins $3237.50

(Rake: $5.00)

 

Everleaf $1000.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1362712

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $1771.75

Hero (BB): $3649.00

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BB with K :spade: J :spade:

BTN/SB raises to $30, Hero raises to $90, BTN/SB calls $60

 

Flop: ($180.00) 9 :diamond: 8 :spade: J :club:(2 players)

Hero bets $120.00, BTN/SB calls $120

 

Turn: ($420.00) 2 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $300.00, Hero calls $300

 

River: ($1020.00) K :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SBEverleaf $1000.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1362713

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $1332.00

Hero (BTN/SB): $2456.00

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN/SB with T :heart: 4 :heart:

Hero raises to $30, BB raises to $100, Hero raises to $240, BB calls $140

 

Flop: ($480.00) 2 :club: A :heart: K :heart: (2 players)

BB checks, Hero bets $280.00, BB raises to $580, Hero raises to $2216, BB folds

 

Final Pot: $1640.00

(Rake: $5.00)

 

 

BTN/SB wins $2615.00

(Rake: $5.00)

 

 

Everleaf $1000.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1362715

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $740.00

Hero (BB): $3902.00

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BB with 7 :heart: 7 :diamond:

BTN/SB raises to $30, Hero calls $20

 

Flop: ($60.00) 5 :diamond: 3 :heart: 6 :club: (2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $50.00, Hero raises to $170, BTN/SB calls $120

 

Turn: ($400.00) 8 :heart: (2 players)

Hero bets $3702.00, BTN/SB calls $540 all in

 

River: ($1480.00) A :spade: (2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1480.00

BTN/SB shows 6 :diamond: 5 :club:

Hero shows 7 :heart: 7 :diamond:

BTN/SB wins $1475.00

(Rake: $5.00)

 

We are back baby!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luskan Nej men sluta nu! Vill se PLO-händer.

 

Dehär var ju en av dom väldigt få plo-dagböckerna där de faktiskt fanns nånting läsvärt

 

 

Lycka till hur som helst

 

Ty sir! Svårt att hitta action på PLON dessvärre, mitt namn är fruktat... Men när det blir lir så skall jag försöka säga något vettigt.

 

YEAAAH MÄÄÄÄN!!

Highstakes is the fly stakes!

Posta mer vardagspoesi och mer händer och världen blir lite bättre!

GOGO

 

För fan!

Imorgon är jag fri. Ny kaffebryggare. Skafferiet är fullt av tonfisk. Behöver jag säga mera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...