Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
3bb, såvida du inte debatterar att openfolda 88 pre.

Jag pratar om vilken linje vi måste ta på floppen. När vi står där med en för oss gynnsam flopp och med 7bb hittills inlagda kan vi inte säga "Nä jag setade inte - jag foldar handen" Vi må ha pottodds för att syna hans minraise pre - en sån strategi är ändå hopplös eftersom det betyder att vi måste vinna nästan 60bb varje gång vi träffar setet. Synar vi - om så bara för 3bb - så måste vi helt enkelt plocka hem fler potter, annars blir väl svaret hur absurt det än kan låta att vi faktiskt ska folda mot hans minraise. Om sen just denna bräda tillhör de bästa kandidaterna är väl en annan fråga.

Postad

Tycker också det är rätt kass att göra om vår hand till bluff på flopp då vi troligen har värde mot en hel del av hans händer.

Krångla inte till det, pre är ok och på flopp checksynar vi och omvärderar turn. Det är NL20, finns ingen anledning att spela fancy

Postad
Jag pratar om vilken linje vi måste ta på floppen. När vi står där med en för oss gynnsam flopp och med 7bb hittills inlagda kan vi inte säga "Nä jag setade inte - jag foldar handen" Vi må ha pottodds för att syna hans minraise pre - en sån strategi är ändå hopplös eftersom det betyder att vi måste vinna nästan 60bb varje gång vi träffar setet. Synar vi - om så bara för 3bb - så måste vi helt enkelt plocka hem fler potter, annars blir väl svaret hur absurt det än kan låta att vi faktiskt ska folda mot hans minraise. Om sen just denna bräda tillhör de bästa kandidaterna är väl en annan fråga.

Jamen du har ju snurrat till det här. De där 7bb är liksom ingen relevant summa. När vi öppnar 88 kan en massa olika roliga saker inträffa, nu blev vi höjda för 3bb, och de där 3bb kommer ju alltså diktera våra odds.

Ska vi vara sådana så behöver vi ungefär 24bb när vi setar, vilket är ett väldigt rimligt antagande att vi får.

Vidare är inte allt riktigt sådär grått och trist. Antagligen betalar motståndaren av som satan --> implied odds, eller så går han passiv som fan och checkar ner brädor --> odds. Eller någonting mitt i mellan. Oavsett så är även 7bb rätt okey, 3bb är mer än okey.

Postad

Syn pre är enda alternativet av uppenbara skäl. Checksyn flopp och checkfold/checksyn turn. Tänk på att när du checkraisar floppen här och fi spelar vidare så kommer vi nästan alltid dra i princip dött. Enda syftet din raise uppnår är att du kan få bort fi från en bluff, och det vill vi väl inte?

Postad

nej nej nej, snälla säg att du inte precis föreslog att han ska raise/folda floppen. Jag tappar tron på mänskligheten.

Jello är (var) professionell shortstackare, så där har du förklaringen till en del av hans analyser...

Tyvärr förstår han inte att man inte kan spela på samma sätt 100 bb djupt.

Postad
Jello är (var) professionell shortstackare, så där har du förklaringen till en del av hans analyser...

100 bb ÄR shortstack.

Postad

+1, med shortstack hade raisefolden varit given.