Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Jag vet, därav frågetecken :)

 

Checkfold känns lite vekt här. Vi kan väl vara överens om att inga sämre händer synar om vi betar (utom möjligen en väldigt nyfiken kunghög färg vid en liten bet). Så vi betar för att ta ner potten och stoppa bluffar isåfall. Syna 2/3 pott.... kan inte hitta tillräckligt många händer han bluffar med så den svider att syna ner tycker jag.

 

Äh...är hungrig. Min hjärna har lagt ner.

 

Det är ju jättefel =) Vi kommer alltid gå betfold eller jamma in beroende på stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ju jättefel =) Vi kommer alltid gå betfold eller jamma in beroende på stackdjup.

Ok :) vilka händer synar mer än lägre färg (vilket är rätt ovanligt)? Det är ju en jättemuppig bräda för tvåpar/trips t.ex.

 

Vi vänder på det, vilka händer skulle du syna två gator med här?

Angående stackdjup så tog jag för givet att vi pratade 200bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok :) vilka händer synar mer än lägre färg (vilket är rätt ovanligt)? Det är ju en jättemuppig bräda för tvåpar/trips t.ex.

 

Vi vänder på det, vilka händer skulle du syna två gator med här?

Angående stackdjup så tog jag för givet att vi pratade 200bb.

 

Skulle kanske citerat det andra med :D Vi kommer obv aldrig gå checksyn här för vi tappar värde och folk kommer aldrig beta nåt sämre för värde på en parad bräda.

Sen förutsätter jag på denna nivån att folk orkar inte göra om låga flushar med med nåt par till bluffar.

Så med 200bb i 3b lär jag alltid gå bet bet bet här även om det parar rivern, måste ju ju balansera upp det de gånger vi bara har bluffesset ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kanske citerat det andra med :D Vi kommer obv aldrig gå checksyn här för vi tappar värde och folk kommer aldrig beta nåt sämre för värde på en parad bräda.

Sen förutsätter jag på denna nivån att folk orkar inte göra om låga flushar med med nåt par till bluffar.

Så med 200bb i 3b lär jag alltid gå bet bet bet här även om det parar rivern, måste ju ju balansera upp det de gånger vi bara har bluffesset ;-)

 

Fast tror ni inte man kan inducera bluff emot väldigt många? Det är iaf en hänsyn att ta och intressant emot vissa motståndare. Men som jag skrev först hade jag inte data, vi utforksar default-lines här ju men kul att veta hur folk tänker mer generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tror ni inte man kan inducera bluff emot väldigt många? Det är iaf en hänsyn att ta och intressant emot vissa motståndare. Men som jag skrev först hade jag inte data, vi utforksar default-lines här ju men kul att veta hur folk tänker mer generellt.

 

Det du just skrev talar väl mot att inducera bluff. Inga reads etc.

Känner igen limit-tankegången men det blir dyrare i pot limit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tror ni inte man kan inducera bluff emot väldigt många? Det är iaf en hänsyn att ta och intressant emot vissa motståndare. Men som jag skrev först hade jag inte data, vi utforksar default-lines här ju men kul att veta hur folk tänker mer generellt.

 

Inte många motståndare som floatar tom där flop och turn utan att göra nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej! Skrev ett inlägg angående sommargrinden som börjar på riktigt på torsdag eller fredag. Ser sjukt mycket framemot att kunna fokusera på pokern heltid och få en bra volym nu när alla tentor snart är över.

 

Blir hälften (att lära mgi) PLO och hälften FLSH.

 

http://ehppoker.blogspot.com.es/2013/07/summer-setup-goals-and-schedule.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du lagt upp ett fint grindschema.. creds till dig om du lyckas hålla det :)

 

Har för mig att du en gång gjorde en jämförelse mellan olika siter och raken de tog.. Har du möjligtvis kvar det och har du koll hur det står sig på högre stakes? (10/20+ FLSH/HU)

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du lagt upp ett fint grindschema.. creds till dig om du lyckas hålla det :)

 

Har för mig att du en gång gjorde en jämförelse mellan olika siter och raken de tog.. Har du möjligtvis kvar det och har du koll hur det står sig på högre stakes? (10/20+ FLSH/HU)

 

GL!

 

Hoppas på det! Jag gjorde för ambitiösa scheman innan (även om jag hade ok volym ändå) men hoppas och tror att det är rätt optimalt för ett balanserat liv och ändå ha suget på att spela.

 

Ja jag kan säkert hitta denna tabell men det är väl bara det att det var 3 år sedan (många har förändrat sin rejkstruktur) men jag är osäker på om jag har för mycket data på olika nivåer när det gäller HU-delen.

 

Slutsatsen jag drog iaf var att party var det enda som blev ospelbart under 5/10$ iaf medans merge, ongame och ipoker var bäst värde med tanke på deras avsevärt högre rakeback än för andra sajter. Nu när party har sänkt vipprogrammet och höjt rejken borde party vara ännu mer ospelbart. Microgaming bör väl också vara gött men det var som sagt det där med data.

 

Kanske länkar till denna tabell snart dock! Mycket möjligt är också att jag gör en ny tabell, jag tänkte spela på alla sajter och väldigt många nivåer i sommar hade jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...