Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Sällan man är krossad med denna handen och denna floppen.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB)

SB ($249)

Hero ($320)

UTG ($20)

UTG+1 ($245)

CO ($381)

BTN ($111)

 

Dealt to Hero 9:spade: A:spade: 6:heart: J:heart:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $3, SB calls $2.50, Hero raises to $12, BTN calls $9, SB calls $9

 

FLOP ($36) A:heart: 8:heart: J:club:

 

SB checks, Hero bets $18, BTN raises to $65, SB folds, Hero raises to $231, BTN calls $34.53 (AI)

 

TURN ($235) A:heart: 8:heart: J:club: 5:club:

 

RIVER ($235) A:heart: 8:heart: J:club: 5:club: Q:club:

 

Hero shows 9:spade: A:spade: 6:heart: J:heart:

(Pre 40%, Flop 12.9%, Turn 12.5%)

 

BTN shows J:diamond: 5:heart: J:spade: Q:heart:

(Pre 60%, Flop 87.1%, Turn 87.5%)

 

BTN wins $232

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sällan man är krossad med denna handen och denna floppen.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB)

SB ($249)

Hero ($320)

UTG ($20)

UTG+1 ($245)

CO ($381)

BTN ($111)

 

Dealt to Hero 9:spade: A:spade: 6:heart: J:heart:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $3, SB calls $2.50, Hero raises to $12, BTN calls $9, SB calls $9

 

FLOP ($36) A:heart: 8:heart: J:club:

 

SB checks, Hero bets $18, BTN raises to $65, SB folds, Hero raises to $231, BTN calls $34.53 (AI)

 

TURN ($235) A:heart: 8:heart: J:club: 5:club:

 

RIVER ($235) A:heart: 8:heart: J:club: 5:club: Q:club:

 

Hero shows 9:spade: A:spade: 6:heart: J:heart:

(Pre 40%, Flop 12.9%, Turn 12.5%)

 

BTN shows J:diamond: 5:heart: J:spade: Q:heart:

(Pre 60%, Flop 87.1%, Turn 87.5%)

 

BTN wins $232

 

Inte direkt sällan man åker dit med den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså? Det finns endast 2 knektar kvar och 2 äss kvar och du har ett rätt högt färgdrag? Men visst, klart det är långt ifrån nuts men ovanligt att man sitter på 13% EQ med en sån träff.

 

Ja, det är långt ifrån en dålig spot det håller jag med om, men det finns ganska mycket i urvalet som du har det svettigt mot.. :)

 

Nu spelar du ju HU, men färgdraget är ofta att betrakta som blocker i det där läget om du spelar 6manna t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh det är möjligt. Är ju ingen omaha-haj direkt och blir rätt lätt att se alla drag som nuts, särskilt i FL där en openender är en grym draw liksom som man alltid kör på.

 

Idag backade jag 280$ish. Torskade 457$ på PLO och vann 135$ på FLHE. 150$ under all in EV. Låg dock +200 för dagen som bäst men åkte på lite beats i slutet. Är egentligen sugen på att spela lite till men börjar få lite huvudvärk och hunger kommer nog krypandes snart. Kanske 1-2 tablar hemma sen, vi får se. Sjukt irriterande med ett instabilt internet trots 10 mb telia bredband och en kickass router utan några egentliga hinder men det kopplas ändå ner ibland. Så äre ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw. Ser att HM2 har nu lagt till multitable report som alltså visar din winrate om du 1tablar, 2tablar etc etc. Ska bli löjligt intressant att se den. Tyvärr så finns inte min favvofunktion med livetracking betting på Hm2 än så det är liksom akillesshälen varför jag inte byter till HM2. Hursomhelst måste jag importera massa händer och ställa in skit så alla nicks och sånt är med för att en sån rapport ska vara med. Bör inte vara för svårt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått tillbaka min netbook och det är så jäkla gött och smidigt att ha igång 1-2 bord vid fåtöljen och grinda. Hursomhelst träffade jag gött igår och vann 400ish och slutade dagen på spelplus trots att jag torskade 450$ på PLO och mest spelade 3/6$.

 

Har ju vunnit mestadels sen jag tog den där veckan ledigt och fått RB och skit så rullen har växt på bra. Ska nog dock casha ut lite shit och grinda på på 3/6 ett tag till. Lite osäker på vad jag ska göra med pengarna (jag är inte särskilt slösig alls, förutom med att köpa prylar men vill inte ha något speciellt just nu) men känner mest att jag vill gå upp i stakes med nanonoko-tempo. Såg lite HU-grinders som tjänat typ 50 000$ i spelvinst på FL 2/4 och tänker ändå att det är rätt gött att chilla lite kvar på en nivå. Kanske blir lite 5/10 osv iofs men mest 2/4 och 3/6 fortsatt! Ser framemot att grinda idag! Blir nog många timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Sitter på ett 5/10-bord nu. De höjer minst 80% av mina cbets och 3bettar kanske 40% av mina höjningar. Vann först 600$ på detta bord men har nu torskat dessa +450$ extra. Problemet? Ja, jag får en jävla massa andrapar och de har vaknat upp med toppar kanske 40 ggr nu på 200 händer. Medans jag skriver det fick jag det igen. T8 vs KT2, turn 4, river typ 7. Eller så 3bettar de mig pre med J6s vs mina monster. Alltså seriöst. Detta är nog det sjukaste bordet på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää nu har jag förloat 820$ på det bordet. Jag orkar nog inte med mer. Såhär har det varit konstant;

 

Seat 5: HERO ($250,01 in chips)

Seat 7: kesk***7 ($662,27 in chips) DEALER

Seat 8: maxx***8 ($421,98 in chips)

Seat 9: opze***9 ($341,85 in chips)

maxx***8: posts small blind $2,50

opze***9: posts big blind $5

Dealt to HERO [Qs,Qh]

HERO: raises to $10

kesk***7: folds

maxx***8: raises to $15

opze***9: folds

HERO: raises to $20

maxx***8: calls $5

*** FLOP *** [Js,6s,2h]

maxx***8: checks

HERO: bets $5

maxx***8: calls $5

*** TURN *** [4s]

maxx***8: checks

HERO: bets $10

maxx***8: raises to $20

HERO: raises to $30

maxx***8: calls $10

*** RIVER *** [9s]

maxx***8: checks

HERO: bets $10

maxx***8: raises to $20

HERO: calls $10

***SHOW DOWN***

maxx***8: shows [Td As] (Flush, Ace high)

HERO: mucks

maxx***8: wins $153 with Flush, Ace high

HERO: mucks [ Qs, Qh ] (Flush)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. När jag höll på att avsluta kom en på ett HU-bord och det autopostades blinds.

 

Andra eller tredje handen;

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB)

Hero ($74.53)

($144)

 

Dealt to Hero K:club: K:diamond:

 

Hero raises to $6, calls $3

 

FLOP ($12) Q:spade: T:heart: 6:club:

 

Hero bets $3, calls $3

 

TURN ($18) Q:spade: T:heart: 6:club: 3:spade:

 

Hero bets $6, raises to $12, Hero raises to $18, calls $6

 

RIVER ($54) Q:spade: T:heart: 6:club: 3:spade: 6:heart:

 

Hero bets $6, raises to $12, Hero calls $6

 

Hero shows K:club: K:diamond:

(Pre 79%, Flop 77.2%, Turn 68.2%)

 

shows 6:spade: 4:spade:

(Pre 21%, Flop 22.8%, Turn 31.8%)

 

wins $77.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää. Började andra nattpasset. Tappat 2 inköp på NL på rivern. Kuul! Dock vunnit $200 på FL men 200€ är uppenbarligne mer. Det kommer dock!

 

Fyfan förresten för vissa NL-äckel. Spelar med några som verkligen aldrig lägger mer än 10 big blinds in med nåt som inte är nuts eller typ straightflushdraw. Jag vill ju hålla nere swings och blivit mer lågvarians-sugen men att sitta att köra typ 15/10 och nutpeddla. Sjukt lätt att spela emot men ärligt talat, varför spelar dom överhuvudtaget? Har dom ingen värdighet i kroppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 1400 händer idag. Back 71$ trots att jag legat plus nästan hela passet. Blev rätt gött cappad vs en fisk (som iofs inte var generellt överaggro) med J9s och brädan kom KJ394 på 5/10. Är rätt sjukt att jag inte är back mer, har vunnit 47% av alla SDs men idag har jag även haft en avsevärt högre wtsd på 43%.

 

Hursomhelst så ska jag ta en snabb mcdonk tror jag och sen grind igen.

 

EDIT: Jag gick ifrån typ 43/47 till 43 45.6% btw. Spelat 1750 händer idag, ett hyfsat jävla samplesize. Skulle gärna ha ett tiltrum just nu. Bra dock att jag avslutade trots att jag tänkte fortsätta ett bra tag till och tiltar offtable :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud. Drog igång nattens andra pass på två 5/10-bord. Har på 10 dealt hands redan åkt på 3 goa beats.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($287)

BB ($185)

UTG ($614)

Hero ($492)

CO ($217)

BTN ($483)

 

Dealt to Hero Q:club: Q:heart:

 

UTG raises to $10, Hero raises to $15, CO raises to $20, fold, fold, fold, UTG calls $10, Hero calls $5

 

FLOP ($67.50) K:diamond: J:spade: 5:heart:

 

UTG checks, Hero checks, CO bets $5, UTG calls $5, Hero calls $5

 

TURN ($82.50) K:diamond: J:spade: 5:heart: 9:club:

 

UTG checks, Hero checks, CO bets $10, UTG folds, Hero calls $10

 

RIVER ($102) K:diamond: J:spade: 5:heart: 9:club: 7:spade:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows Q:club: Q:heart:

(Pre 82%, Flop 78.4%, Turn 27.3%)

 

CO shows 9:heart: J:heart:

(Pre 18%, Flop 21.6%, Turn 72.7%)

 

CO wins $119

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($117)

Hero ($88.69)

UTG ($112)

UTG+1 ($90.90)

CO ($186)

BTN ($272)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 3:diamond:

 

fold, UTG+1 raises to $10, fold, fold, SB calls $7.50, Hero calls $5

 

FLOP ($30) 9:club: T:spade: 3:heart:

 

SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $5, SB calls $5, Hero raises to $10, UTG+1 calls $5, SB calls $5

 

TURN ($60) 9:club: T:spade: 3:heart: J:club:

 

SB checks, Hero bets $10, UTG+1 calls $10, SB calls $10

 

RIVER ($90) 9:club: T:spade: 3:heart: J:club: 8:diamond:

 

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks

 

Hero shows 9:diamond: 3:diamond:

(Pre 20%, Flop 48.7%, Turn 52.4%)

 

UTG+1 shows A:heart: 9:heart:

(Pre 48%, Flop 32.4%, Turn 21.4%)

 

SB shows 8:spade: 9:spade:

(Pre 31%, Flop 18.8%, Turn 26.2%)

 

SB wins $87

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($77)

BB ($60.90)

UTG ($186)

UTG+1 ($272)

CO ($208)

Hero ($56.19)

 

Dealt to Hero T:heart: A:heart:

 

fold, fold, CO calls $5, Hero raises to $10, SB calls $7.50, BB calls $5, CO calls $5

 

FLOP ($40) 4:spade: T:spade: 7:diamond:

 

SB checks, BB checks, CO bets $5, Hero raises to $10, SB folds, BB calls $10, CO calls $5

 

TURN ($70) 4:spade: T:spade: 7:diamond: 5:diamond:

 

BB checks, CO bets $10, Hero raises to $20, BB folds, CO calls $10

 

RIVER ($110) 4:spade: T:spade: 7:diamond: 5:diamond: 6:club:

 

CO bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows T:heart: A:heart:

(Pre 47%, Flop 82.1%, Turn 86.4%)

 

CO shows 8:diamond: 8:spade:

(Pre 53%, Flop 17.9%, Turn 13.6%)

 

CO wins $127

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Förlorat 300$ nu på typ 10 minuter. Några värdelösa regs har nog haft the run of their lives. Medans jag skrev denna korta mening skedde denna hand.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $3(BB) IPoker

Hero ($106)

BB ($116)

UTG ($343)

CO ($31.45)

BTN ($211)

 

Dealt to Hero K:heart: A:diamond:

 

UTG raises to $6, CO calls $6, BTN calls $6, Hero raises to $9, fold, UTG calls $3, CO calls $3, BTN calls $3

 

FLOP ($39) 6:spade: 2:heart: A:heart:

 

Hero bets $3, UTG calls $3, CO calls $3, BTN calls $3

 

TURN ($51) 6:spade: 2:heart: A:heart: J:spade:

 

Hero bets $6, UTG folds, CO calls $6, BTN calls $6

 

RIVER ($69) 6:spade: 2:heart: A:heart: J:spade: 4:club:

 

Hero bets $6, CO folds, BTN raises to $12, Hero calls $6

 

BTN shows 3:diamond: 5:club:

(Pre 36%, Flop 17.7%, Turn 9.1%)

 

Hero shows K:heart: A:diamond:

(Pre 64%, Flop 82.3%, Turn 90.9%)

 

BTN wins $90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två sekunder efteer. Iofs inget sick men så jävla typiskt att mr 62/10 ska sitta med nuts, jag träffar tillslut men det duger inte..

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB)

Hero ($73.59)

BB ($69.26)

UTG ($96)

CO ($459)

BTN ($97.35)

 

Dealt to Hero Q:heart: J:heart:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $4, BB raises to $6, Hero raises to $8, BB raises to $10, Hero calls $2

 

FLOP ($20) 4:heart: 3:club: 8:heart:

 

Hero checks, BB bets $2, Hero raises to $4, BB raises to $6, Hero raises to $8, BB calls $2

 

TURN ($36) 4:heart: 3:club: 8:heart: 8:diamond:

 

Hero bets $4, BB calls $4

 

RIVER ($44) 4:heart: 3:club: 8:heart: 8:diamond: J:club:

 

Hero bets $4, BB calls $4

 

Hero shows Q:heart: J:heart:

(Pre 19%, Flop 32.0%, Turn 18.2%)

 

BB shows A:heart: A:spade:

(Pre 81%, Flop 68.0%, Turn 81.8%)

 

BB wins $50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh- Två sekunder senare sitter jag med AKo i NL och får in det vs AA. Nu orkar jag inte mer för idag. Jag får avsluta med de lätt jobbigaste 200 händerna jag nånsin spelat. Back 500$ mestadels på 3/6 på FL och 50€ (1 inköp) på NL.

 

HELVETES JÄVLA SKITHELVETE VA OTUR JAG HAR!! Ge mig jävla normal rungood för helvete. Det finns ingen anledning att straffa mig såhär med helt löjliga jävla setups gång efter jävla gång. Kul att komma tillbaka, göra en comeback och sen bara direkt efter få stock med två -1000$ dagar efterföljt av en -650$ dag där det inte funnits särskilt mycket jag kan göra alls.

 

EDIT: Jag gick ifrån typ 43/47 till 43 45.6% btw. Spelat 1750 händer idag, ett hyfsat jävla samplesize. Skulle gärna ha ett tiltrum just nu. Bra dock att jag avslutade trots att jag tänkte fortsätta ett bra tag till och tiltar offtable .

PS: Kollade hur det gått efter min paus och även med de senaste dagarnas ljumma resultat har jag faktiskt tjänat en duglig timlön även om den såklart inte är sinnessjuk. Tror det löser sig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Spelat 30 händer. Nummer två är ingen normal calldown alls men han var på brutal monkeytilt och det visade ju sig att jag var rätt substansiell favort med KJ hög.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $2(BB) On Game

Hero ($196)

BB ($102)

UTG ($122)

UTG+1 ($212)

CO ($40.60)

BTN ($92.30)

 

Dealt to Hero A:club: A:spade:

 

fold, UTG+1 raises to $4, CO calls $4, fold, Hero raises to $6, BB calls $4, UTG+1 raises to $8, CO calls $4, Hero calls $2, BB calls $2

 

FLOP ($32) Q:heart: T:spade: J:club:

 

Hero bets $2, BB folds, UTG+1 raises to $4, CO calls $4, Hero raises to $6, UTG+1 raises to $8, CO calls $4, Hero calls $2

 

TURN ($56) Q:heart: T:spade: J:club: 5:heart:

 

Hero bets $4, UTG+1 raises to $8, CO calls $8, Hero calls $4

 

RIVER ($80) Q:heart: T:spade: J:club: 5:heart: T:diamond:

 

Hero checks, UTG+1 bets $4, CO calls $4, Hero calls $4

 

UTG+1 shows 7:heart: K:club:

(Pre 10%, Flop 21.6%, Turn 9.5%)

 

CO shows 8:heart: T:heart:

(Pre 20%, Flop 19.2%, Turn 31.0%)

 

Hero shows A:club: A:spade:

(Pre 70%, Flop 59.2%, Turn 59.5%)

 

CO wins $89

 

Player4 posts small blind [$1.50 USD].

Hero posts big blind [$3.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc Js ]

Player6 raises [$6.00 USD]

Player4 calls [$4.50 USD]

Hero raises [$6.00 USD]

Player6 calls [$3.00 USD]

Player4 calls [$3.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9s, 2h, 5h ]

Player4 checks

Hero bets [$3.00 USD]

Player6 folds

Player4 calls [$3.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Player4 checks

Hero checks

** Dealing River ** [ 4c ]

Player4 bets [$6.00 USD]

Hero calls [$6.00 USD]

Player4 shows [3s, Ts ]

Player4 wins $44.00 USD from main pot

Hero doesn't show [Kc, Js ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Vunnit 42% av alla showdowns idag. Iofs bara 400 händer så det kan svänga snabbt men det är ganska lol. Missat alla drag. 4bettar KK pre, flopp ATT och blir höjd. Varenda hand. Får bara skit hela tiden. Back 51 BBs redan. Eller nu när jag sitter på K8 på floppen AK8. Turn 9. River T. Självklart har han 3bettat mig pre med 99. VINNER INTE EN JÄVLA POTT ÖVER 3 BBs.

 

Nej, nu blir det paus igen. Börjar bli sjukt irriterad just nu. Ska nog köra HU idag senare, måste dock äta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BOOM! Andra passet gick asvärt. Tog igen förlusten och slutade +583$ på 3/6 och det var 112 BBs. Det var mycket som gick väl. Typ såna småsaker som att nån gång hade hade jag typ A hög färgdrag + gutter och missade allt men mötte lägre färgdrag och jag drog ändå in 10 BB-potten.

 

Btw. När det gått OK på andra sidor så har ongame gått helt löjligt illa. Jag tror min förra PTR visade typ -5.6 BB/100 över 10k händer eller nåt sånt. Nu har jag iaf bytt ongame-skin och jag vinner nästan varje dag på ongame. Asvärt!

 

Hursomhelst, nöjd med en bra pokerdag tillslut. Blev så trött innan, så sjukt irriterande när man ser många coacher som spelar mycket sämre än vad jag gör och de har fetare resultat. Eller ahh, det är ju fortfarande sant.

 

Men men, godnatt! Storgrind imorgon tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää! Låg +73 BBs men nu ligger jag tyvärr back 47 BBs och allt på 150 händer. Surt sa räven! Inga konstigheter dock, vände ju mycket större siffror igår and feeling göööd! Allt började jättebra på ett visst "nytt" nätverk som är löjligt aggressivt men förlorat typ 230 BBs eller nåt sånt där nu. Blir ju så med yberaggro 3-4handed när man börjar raisa floppen med typ uppenbart luft i blind vs blind på BB vs SB och man börjar resteala och syna ner med K-highs och hela den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...