Gå till innehåll

Empire Open på Klubben 18/6!


emf

Recommended Posts

Vad finns det att rapportera...

50 startande (+2 som blindades bort). Tre bord återstår nu. Jag ute efter AK mot 66 med K85 på flopp, och 74 gav runner-runner stege åt 66... som vanligt alltså.

 

(Givetvis var det chipleader som slog ut nästchipleader)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv åkte jag som 13:e.

 

Ställer in med KJo i lilla mörken mot storstack som hittat AA :P

 

Är dock riktigt missnöjd så här i efterhand med en grej....

 

Vi är 13-14 pers kvar, jag har 4:e eller 5:e stack vid bordet (ca 10bb) och shortstacken till höger om mig ställer in UTG eller UTG+1, han har kanske 50% av min stack och jag lägger 66.

 

Killen hade inte spelat en hand på några varv så jag fegade ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeet vann och jag kom tvåa...snyft

 

Han var omöjlig att ha att göra med i denna tour..spelade bra och hade den tur som behövs. När han slog ut oss som kom 4a, 3a och 2a så hade han inte många outs inför turn/river och drog ut varje gång 8-)

 

Jag hade chip-lead när finalbordet startade men torskade en stor del av den med AKo vs KQo all in pre och min motståndare drar in fyrtal i damer...rigg :)

 

Sen när det väl blev hu så hade Jeet 200k+ och jag hade 35k så var ju bara att försöka dubbla...träffade 8 på flopp med min K8o och fick in degen mot AJo som klonkar A på rivern.

 

Tack crippo/nordlight och Empire för en bra turnering!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var omöjlig att ha att göra med i denna tour..spelade bra och hade den tur som behövs.

 

Omöjlig ja, men jag tycker att han spelade som en åsna (när han slog ut mig men även innan det, absolut inte "bra"). Han kanske spelade "bra" därefter, med den gigantiska stack han måste fått efter det.

 

Han kom till vårt bord som jättechipleader, som han snabbt slaskade bort så han inte hade någonting kvar nästan, sedan lyckades han dubbla upp två gånger för att sedan stoppa in allt mot mig på något som bäst är en coinflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mot 4a så var det QT vs J7 på en J7Q, två klöver flop. AI på floppen med en miniraise pf.

 

mot 3a (66, 40k +) så var det pf raise till 10k från knappen, reraise från SB (A4s, 120k+), och efter en lång fundering synade av 66, vilken var en bra syn.

 

mot 2a så var potten så stor att synen på floppen var i stort sett obligatorisk oavsett flop, egentligen borde alla pengar inne redan K8o vs AJo.

 

Det var sant Ola, när jag kom till era bord så lirade jag ganska dålig, jag fick min 30 minuter of brain damage. Mot dig var det nog, raise utg med 66, du reraisade. Det betyder i stort sett inte att du behövde att ha någonting där, och jag trodde att mina sexor ledde, vilket de gjorde, så klart jag kom över the top. Det var nog du som ville ha 50-50.

 

jaja, men som sagt, madam fortuna var med mig hela dan.

Tack dealers teamet för ett hyggligt bra jobb!!!

 

pm mig så drar vi ut för middag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...