Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Goddag, kväll, natt, morgon eller när du nu råkar läsa det här!

Jag är en pokerspelare liksom alla andra på Pokerforum (förvånad?) som spelat i runt 9 månader. Kan stolt säga att jag varit en vinnande spelare från första insättningen. Har den senaste tiden försökt flytta mitt spelande från att vara något man gör framför TV'n till en lite mer seriös form, har till och med skaffat Poker Office som jag hoppas skall hjälpa!

Nu har jag bestämt mig för att skriva en pokerdagbok över ett av mina spel på The Step Challenge som Party Poker har, jag spelar MINI STEP. Jag kommer att börja från nivå 1 och arbeta mig uppåt, förhoppningsvis till $2.000 som är 1:a platsen på MINI STEP 5.

Tanken med att välja att spela MINI STEP "turneringen" är att försöka förbättra mitt Sn'G spel och för att ha lite att skriva om i den här dagboken. Jag hoppas på konstruktiv kritik, har ni frågor kring mitt spel så kan ni gärna ställa dem i den här tråden. Skulle även vara kul att kunna säga att man förvandlat $6 till $2.000 på jobbet en morgon.

Postad

Jag investerar $6 av mina surt förvärvade dollar och kör igång.

Utdelningen för nivå 1 är:

1:a plats, freeroll till nivå 2.

2:a till 5:e, freeroll till nivå 1 (återspel)

6:e plats, $4 (inte lockande)

7:e till 10:e, Drop out (bara att köpa in sig igen)

Sätter mig ner för att spela mig till nivå 2, nivå 1 är som $5+$1 Sn'G dvs Vilda Västern och en massa händer som blir överspelade så man rodnar. Jag borde klara av att få ett återspel bara genom att folda mig till säkerhet, men man vet som sagt aldrig en syn med AA på handen är inte så kul att få utdragen.

Sitter och får upphetsande händer som 4 :club: 5 :club: och liknande som aldrig träffar på ett tag. Plötsligt går en spelare all in med ett par i treor på bordet med par i kungar. Ett ess ligger på bordet och om ni inte kunde räkna ut det så sitter givetvis en annan med just ett ess som synar och första spelaren åker ut.

MaLiik tipsar: Ta det väldigt lugnt när det ligger ett ess på bordet, det värderas av vissa som en triss eller liknande på den här nivån. Det är både farligt och kan utnyttjas!

Nog om det och vidare med spelandet, en spelare åker ut igen, den här gången är det J/8 par som blir slaget av ett J/9 par. Kanske inte så mycket att säga något om mer än att J/8 paret låg på bordet vilket inte motiverade en all in, men när jag inte var spelaren så skiter vi i det för den här gången.

På nästa hand smäller det till igen, floppen kommer 8:club: , 9:diamond: , 6:club: och en spelare ställer in, han sitter på par i knektar och blir synad av en som sitter på A7o. A7o träffar ett ess på turn och tar potten. Spelet går vidare och jag blir sittandes med en massa skit som kastas. En till spelare slås ut med ett par i kungar mot par i ess och mer skitkort ges. Kastar på men håller moralen hög med lite Simpsons på TV, en till spelare försvinner med ett sett tior mot en färg. prickade settet på floppen och gick all in med färgdrag på bordet.

Får lite kort som gör att jag kan sno lite blinds och sen ges K2o, jag går med på floppen och prickar ett par. Kanske inte den bästa kickern men jag ställer in och blir synad. Fi sitter på K7o och det ser mörkt ut... men icke blir ni av med er hjälte den här gången, 2:a på rivern jag dubblar upp till lite över 2.000 i chip, alla bra spelare har tur. En till spelare ställer in pre-flopp han har par i treor mot K6o men blir utslagen med en kung på rivern. Inte det bästa spelet från någon av dem...

Sitter och kastar en massa ospelbara J2o och liknande och nästa spelare åker ut, satt på två mellan par efter floppen men tyckte det var dags att gå all in med färgdrag på bordet och fick bita i det sura äpplet. Jag får J :heart: Q :heart: och råkar på en höjning från en spelare som inte gjort det bästa ifrån sig av det jag sett. Ställer in då jag misstänker att han försöker sno min blind och han sitter på KTo, floppen kommer 7 :diamond: , 2:diamond:, J:diamond: han saknade ruter och inget upphetsande kom på turn eller river så jag fick lite mer chip inför heads up spelet. Fi har runt 3.400 i chipp och jag sitter på 4.600. Ett litet övertag har er hjälte!

Vi satt och kastade/snodde blinds av varandra till jag märkte att det var en väldigt rädd spelare, då började jag sno blinds och träffar det enda paret för kvällen, T:heart:, T:spade:, det måste vara ett omen, han höjer och jag ställer in han sitter på K:club: 6 :club:, jag är välfavorit med 60/40 eller liknande och floppen kommer... 4:diamond:, 9:heart:, K:spade:. Aj då... det här var väl lika kul som tandvärk, turn Q:spade: och jag suckar... så är det dags för rivern (trumma lite på ett bord när ni läser vidare) T:club:! Ett set på rivern och jag tar hem det.

MaLiik tipsar: Folk har väldigt dålig koll på heads up spel på den här nivån, ungefär samma nivå som på motsvarande Sn'G turneringar, och där bör ni veta att det inte finns bra spelare. (förutom ni då)

Kommentar: Det blev inget spel på några av mina händer, min bästa hand för kvällen var paret i tior och det var inte mycket mer som spelades, skall försöka få bättre kort som man kan spela lite med på nästa nivå.

• Skapa nytt...