Gå till innehåll

NLT - Vad göra med TT med A på flop?


Peder.A

Recommended Posts

Jag har inte suttit länge men har lagt märke till att många spelar väldigt löst och nästan varje gång någon höjer synar 2-3 spelare.

 

 

Players:

tazzi82 (EUR 7,75 in seat 1)

tyrlov (EUR 47,75 in seat 2)

Lukas25 (EUR 29,50 in seat 3)

FSL (EUR 50,50 in seat 4)

liquid (EUR 44,50 in seat 5)

4acehand (EUR 13,00 in seat 6)

 

Dealer: Lukas25

Small Blind: FSL (0,25)

Big Blind: liquid (0,50)

 

liquid was dealt: Td - Th

 

4acehand Fold

tazzi82 Call (0,50)

tyrlov Call (0,50)

Lukas25 Call (0,50)

FSL Call (0,25)

liquid Raise (2,50)

 

Har känner jag direkt att jag borde höjt mer med tanke på bordsstämning.

 

tazzi82 Call (2,50)

tyrlov Fold

Lukas25 Call (2,50)

FSL Fold

 

Flop Ad - 6s - 7s

 

Blir inte helt glad över att se esset. Brukar inte tveka att betta när jag har pocketpar när det endast är ett överkort på bordet. Men ett ess är ju mycket farligare än K. Samtidigt är det dock ett löst bord så motspelarna kan sitta med ganska risisga händer...

Slänger ändå iväg ett bet och bestämmer mig för att folda på omslag. Är min bet för låg?

 

liquid Bet (2,50)

tazzi82 Call (2,50)

Lukas25 Fold

 

Perfekt att bara tazzi82 följer med eftersom hans stack är i stort sett tom.

Nu kan jag inte förlora så mycket. Är nästan helt säker på att jag har honom, han borde ha raisat om han hade haft esset...

 

Turn Ad - 6s - 7s - 9c

 

liquid Bet (3,00)

tazzi82 Fold

 

Den här handen gick väl men hur ska man göra med pocketpar när ess ligger på bordet och TVÅ spelare har synat din preflophöjning? Ska man skita i och beta överhuvudtaget på floppen eller är det bet som gäller följt av en fold mot eventuellt omslag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast färg slår ju stege..

 

Jo men har din motståndare redan en steg och du inte har flushen klar så måste du få flushen på rivern. Chansen är bara ca 5:1 och pott odset är 7:1 om jag räknat rätt.

 

Tycker du resonerar oerhört märkligt. Spelar väl ingen roll VAD man måste slå? Det räcker med ATT man slår det. Att fi har en stege är ENORMT mycket bättre än om han har set eller tvåpar. Dels är det troligare att han betalar av, dels har man inga döda outs som ger fi kåk.

 

Till 1:7 (om du har räknat rätt) är synen given. Känns snarare som fi kan ha allt UTOM färgdrag i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...