Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 2


PSGottaDig

Recommended Posts

  • Svars 766
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur blev tittar siffrorna?

 

Helt i nivå med och till och med lite över WPT trots att vi börjar en halvtimme senare. Och nästan dubbelt så många som Pokermiljonen som går parallellt i TV4 Plus.

 

Nästan alla som tittade var dessutom i de kommersiellt mest intressanta målgrupperna.

 

Antalet tittare var fler än antalet svenskar som "invaderade" Berlin för att kolla på Paraguay-matchen i VM.

 

Man skulle kunna säga att hela Falun tittade. Eller hela Grönland.

 

Efter denna sköna kvällstidningsvinkling kan jag tala om att vi hade 55.000 tittare. Hälften så många som "succéprogrammet" Players.

 

/Pär Carlsson

 

Hur många tittare brukar ett program ha kl 23.30 på kanal5 dag före vardag?

 

Var inne på Kanal5 hemsida idag(Söndag) och inte en enda lite promotion synlig för Poker på deras startsida.. Vill dom inte att folk ska titta, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur blev tittar siffrorna?

 

Helt i nivå med och till och med lite över WPT trots att vi börjar en halvtimme senare. Och nästan dubbelt så många som Pokermiljonen som går parallellt i TV4 Plus.

 

Nästan alla som tittade var dessutom i de kommersiellt mest intressanta målgrupperna.

 

Antalet tittare var fler än antalet svenskar som "invaderade" Berlin för att kolla på Paraguay-matchen i VM.

 

Man skulle kunna säga att hela Falun tittade. Eller hela Grönland.

 

Efter denna sköna kvällstidningsvinkling kan jag tala om att vi hade 55.000 tittare. Hälften så många som "succéprogrammet" Players.

 

/Pär Carlsson

 

Hur många tittare brukar ett program ha kl 23.30 på kanal5 dag före vardag?

 

Var inne på Kanal5 hemsida idag(Söndag) och inte en enda lite promotion synlig för Poker på deras startsida.. Vill dom inte att folk ska titta, eller?

 

Våra siffror är inte alls dåliga för att sändas på den tiden.

 

Nu ligger vi på förstasidan på kanal5.se, vilket vi gjorde förra veckan också. Självklart vill Femman att så många som möjligt ska titta.

 

Det kan vara så att inte alla upptäckt att programmet börjat sändas.

 

Vill också passa på att tacka alla som gett programmet beröm här på forumet, det ledde fram till den här artikeln:

 

http://expressen.se/ego/c_0/index.jsp?a=766094

 

Och efter denna positiva uppmärksamhet hoppas vi nu att ännu fler kollar i kväll.

 

/Pär Carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PSGottaDig

 

Eftersom ni inte verkar sända några repriser, är ju det ett alternativ att se en webstream från kanal5.se

När man kommer inte på poker hemsidan blir det ett litet problem.

 

Det vore jättebra om det fanns nån länk: "Klicka här för att se hur det gick i senaste omgången"

 

Istället för " Nisse vann omgång 1"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kén är så otroligt upp och ner, vissa kommenterare kan vara så otroligt genomtänkta medans vissa är riktigt pinsamma. Dock är hans klädstil katastrof jämfört med Martins :).

 

Hans kommentar till Karin Lundbergs minireraise känns rätt malplacerad.

Hon fick ju Sehlstedt att peta in hela stacken med underpar tack vare den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kén är så otroligt upp och ner, vissa kommenterare kan vara så otroligt genomtänkta medans vissa är riktigt pinsamma. Dock är hans klädstil katastrof jämfört med Martins :).

 

Hans kommentar till Karin Lundbergs minireraise känns rätt malplacerad.

Hon fick ju Sehlstedt att peta in hela stacken med underpar tack vare den.

 

Det var säkert därför hon blev så glad när Bosse gick all in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan kändes det inte riktigt som att hon visste vad hon höll på med där...

 

Jag fick också det intrycket. Hon tänkte nog folda vid omslag, men hon insåg väl att hon inte hade några marker kvar och gjorde ett cryingcall.

 

 

Eller så hade hon en mosterread på Bosse precis som tomten i pokermiljonen 2005 hade ;););););) [/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan kändes det inte riktigt som att hon visste vad hon höll på med där...

 

Jag fick också det intrycket. Hon tänkte nog folda vid omslag, men hon insåg väl att hon inte hade några marker kvar och gjorde ett cryingcall.

 

 

Eller så hade hon en mosterread på Bosse precis som tomten i pokermiljonen 2005 hade ;););););) [/i]

 

Snacka inte sk it om Kung-tobbe :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kén är så otroligt upp och ner, vissa kommenterare kan vara så otroligt genomtänkta medans vissa är riktigt pinsamma. Dock är hans klädstil katastrof jämfört med Martins :).

 

Hans kommentar till Karin Lundbergs minireraise känns rätt malplacerad.

Hon fick ju Sehlstedt att peta in hela stacken med underpar tack vare den.

 

Det var säkert därför hon blev så glad när Bosse gick all in...

 

Hon stekte väl lite för kameran bara :) Tyckte det var fint spelat, självklart kan man miniraisa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karin var nog osäker pga hon hade så dålig kicker till kungen.

 

Ja hon hade dålig kicker, men är inte det något hon borde funderat på preflop istället? Om hon bestämt sig för att spela den handen preflop så är det ju autospel sedan. Nu kändes hon inte särskilt stark, och det var inte precis reaktionen "jippi, jag fick in hans pengar" när jag ställde på flopp...

 

Att inte Bo fattar att han ska folda sin mellanpar med en reraise är verkligen hans problem. Det känns som att Karin är en solid spelare och därför skulle han lagt sin hand.

 

Vänliga svar här som vanligt, hehe. Tråkigt att man uppenbarligen är dum i huvudet. Tur att det går ganska bra ändå ;)

 

Jag skrev så här om handen på wsop:

 

Ken pin pointade ärligt talat min tankegång rätt bra. Ytterligare en faktor var att jag hade svårt att hitta så många "kung"-händer som hon kallsynar med preflop. KK som slowplay, KQ och möjligen KJ var det jag trodde. Trodde ej på kallsyn med AK eller sämre kung än KJ. När hon sedan hittade lillomslaget istället för all in vägde det över till bluff, men det var ett dåligt spel så här i efterhand. Mot henne är sannolikheten för bluff för låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato, du är en enormt duktig och erkänd spelare. Det kändes bara så orättvist allt lägga över att dåligt spel på Karin när Ken kommenterade handen. Ja, kanske inget bra preflop spel av Karin men ur hennes synvinkel känns det inte som hon skulle våga bluffa i detta läge mot dig. Det var oxå ett tidigt skede i turneringen. Vad jag vänder mig emot att mindre erfarna spelare ska alltid kritiseras och de mest erkända ska alltid försvaras.

 

Grattis annars till din vinst på Pokerstars stora söndagsturnering! Jag följde dig lite i natt för att lära mig lite hur du spelar och du hade väldigt mycket otur i handen när du åkte ut med KK. Tro det eller ej så håller jag på dig! Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...