Gå till innehåll

Simpason - Feb lockdown


Vladi

Recommended Posts

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade väl varit värre om du backat 8 inköp?

såklart, ville bara klaga på att jag sprungit kallt när jag gick upp och första sessionen när jag går ner springer jag bolt =)

Pluswajn ftw

tja jimmit, how's it hangin?

Sen kanske du inte hade vunnit 8 inköp om du inte gick ner.. :)

jo typ, en miljon setups på min sida :mrgreen:

boys det är ett uppenbart troll, var inte så bajsnödiga! :)

 

troll? snälla utveckla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja att de som det som pluswajn uppfattade det fel, att jag var bombsäker på att du trollade i den posten. ta inte illa upp :DDD

 

orkar inte edita bort det, för mkt av det goda. det jag uppenbarligen menat är att du trollpluswajnade och pokerforums aspergare behöver det förklarat för sig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade 6 inköp ikv på två sessioner. känns bra att ha kommit igång med lite rutiner igen!

 

med historik osv så borde det här funka va? fi är std reg och jag ses troligtvis som rätt abc från hans sida

 

 

Entraction $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1897429

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $56.83

Hero (CO): $121.38

BTN: $54.02

SB: $50.00

BB: $131.73

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with 5 :club: 5 :heart:

1 fold, Hero raises to $1.50, BTN calls $1.50, 1 fold, BB raises to $6.25, Hero calls $4.75, 1 fold

 

Flop: ($14.25) 6 :club: K :diamond: 9 :heart:(2 players)

BB bets $7.50, Hero raises to $19.50, BB calls $12

 

Turn: ($53.25) T :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $26.62, BB calls $26.62

 

River: ($106.49) 4 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $69.01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade 6 inköp ikv på två sessioner. känns bra att ha kommit igång med lite rutiner igen!

 

med historik osv så borde det här funka va? fi är std reg och jag ses troligtvis som rätt abc från hans sida

 

 

Entraction $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1897429

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $56.83

Hero (CO): $121.38

BTN: $54.02

SB: $50.00

BB: $131.73

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with 5 :club: 5 :heart:

1 fold, Hero raises to $1.50, BTN calls $1.50, 1 fold, BB raises to $6.25, Hero calls $4.75, 1 fold

 

Flop: ($14.25) 6 :club: K :diamond: 9 :heart:(2 players)

BB bets $7.50, Hero raises to $19.50, BB calls $12

 

Turn: ($53.25) T :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $26.62, BB calls $26.62

 

River: ($106.49) 4 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $69.01

 

Hur går dina tankar kring hans 3bets-range från BB? Tänkte väl mest på det du skrev ovan, " jag ses troligtvis som rätt abc från hans sida". Så hans range bör väl inte vara allt för wide. Intressant att sätta sig in i någons huvud sas.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade 6 inköp ikv på två sessioner. känns bra att ha kommit igång med lite rutiner igen!

 

med historik osv så borde det här funka va? fi är std reg och jag ses troligtvis som rätt abc från hans sida

 

 

Entraction $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1897429

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $56.83

Hero (CO): $121.38

BTN: $54.02

SB: $50.00

BB: $131.73

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with 5 :club: 5 :heart:

1 fold, Hero raises to $1.50, BTN calls $1.50, 1 fold, BB raises to $6.25, Hero calls $4.75, 1 fold

 

Flop: ($14.25) 6 :club: K :diamond: 9 :heart:(2 players)

BB bets $7.50, Hero raises to $19.50, BB calls $12

 

Turn: ($53.25) T :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $26.62, BB calls $26.62

 

River: ($106.49) 4 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $69.01

 

Skulle föredra att göra det där med något som har LITE mer equity mot hans range. Typ QhJh

 

Hand 0: 23.205% 22.99% 00.22% 9559 89.50 { QhJh }

Hand 1: 76.795% 76.58% 00.22% 31842 89.50 { TT+, AKs, KQs, AKo, KQ

 

Hand 0: 09.473% 09.47% 00.00% 28698 0.00 { 55 }

Hand 1: 90.527% 90.53% 00.00% 274242 0.00 { TT+, AKs, KQs, AKo, KQo }

 

Dessutom har QJ/JT några rena outs (backdoorflushen några nästan rena också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja att de som det som pluswajn uppfattade det fel, att jag var bombsäker på att du trollade i den posten. ta inte illa upp :DDD

 

orkar inte edita bort det, för mkt av det goda. det jag uppenbarligen menat är att du trollpluswajnade och pokerforums aspergare behöver det förklarat för sig =)

 

du är lurig du, får lite ont i huvudet när du skriver samtidigt som jag inte kan låta bli att småle och jag har inte en aning varför

 

Hur går dina tankar kring hans 3bets-range från BB? Tänkte väl mest på det du skrev ovan, " jag ses troligtvis som rätt abc från hans sida". Så hans range bör väl inte vara allt för wide. Intressant att sätta sig in i någons huvud sas.

 

Mvh

 

hans 3bets-range blir väl hur wide som helst eftersom om jag är abc så spelar jag bara glimnes top10-händer osv... han lär väl ha mkt AA, AK, KQ, KJ så som handen utspelar sig, mot mig är det nog t.om smart att folda alla Kx som ger 2p (K9 och K10 borde nog finnas i hans 3b range)på river och tror faktiskt han vet det. hursomehslt så "måste" jag ha nuts när jag får in nästan 250bb eller vad det nu blir. antar att jag reppar 78s, 66, 99, qj och tror t.om jag kan ha kk i min range här vilket trolgtivis är dåligt men jag är dålig.

 

allt är ju väldigt baserat på att jag sällan gör något galet och att vi har den historiken att han "måste" veta det.

 

Skulle föredra att göra det där med något som har LITE mer equity mot hans range. Typ QhJh

 

Hand 0: 23.205% 22.99% 00.22% 9559 89.50 { QhJh }

Hand 1: 76.795% 76.58% 00.22% 31842 89.50 { TT+, AKs, KQs, AKo, KQ

 

Hand 0: 09.473% 09.47% 00.00% 28698 0.00 { 55 }

Hand 1: 90.527% 90.53% 00.00% 274242 0.00 { TT+, AKs, KQs, AKo, KQo }

 

Dessutom har QJ/JT några rena outs (backdoorflushen några nästan rena också)

 

equity är för loosers :mrgreen: skämtosido... ja jag vet, men tyckte det dök upp en bra spot helt enkelt. explo ftw...

är ingen mattesnubbe så har aldrig orkat hålla på något vidare med pokerstove etc då jag bara blir ledsen i ögat av det, men uppskattar att du postar!

Tjo, jodå det hänger bra, själv? Får skypa nån kväll, börjat komma in i grinden igen :)

 

hänger bra här också... kanske borde ta den där grindhelgen nån gång som aldrig blev av? har du jobb i vxö eller har ja drömt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just exakt vad JAG tror att hans range inte blir om om du ses som abc och ingen spewig fisk. Vill inte flamea ditt spel men tycker Paganscum tankar kring handen är spot on! GL

 

Om jag ses som abc så tror jag han kommer utnyttja det genom att 3beta mer då jag inte kommer spela tillbaka tillräckligt ofta osv. Jag kanske har fel jag vet inte :S

 

*

 

Första tanken när jag vaknade idag var hur jävla underbart det ska bli att krossa Timrå ikväll, nu visar vi lite hjärta!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ses som abc så tror jag han kommer utnyttja det genom att 3beta mer då jag inte kommer spela tillbaka tillräckligt ofta osv. Jag kanske har fel jag vet inte :S

 

Nope, rätt imo. Är din image hyffsat nittig med hög fold to 3-bet och fit-or-fold post kmr han helt klart ha en vid squeeze-range här. Sen varför du väljer 55 att spela tillbaka med, och med den där linjen, är lite av ett mysterium :-) Varför skulle du ha en raise-range på den flopp-texturen för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet! det tycker jag definitivt! Nästa helg? Nope, var på anställningsintervju där, men tog ett i Kalmar istället :)

aaokej. nästa helg ska jag troligtvis träffa hela jävla släkten o fira 100 födelsedagar samtidigt... men vi kjan höras på ansiktsboken om det, för det måste bli av iaf.

 

Nope, rätt imo. Är din image hyffsat nittig med hög fold to 3-bet och fit-or-fold post kmr han helt klart ha en vid squeeze-range här. Sen varför du väljer 55 att spela tillbaka med, och med den där linjen, är lite av ett mysterium :-) Varför skulle du ha en raise-range på den flopp-texturen för?

min tankegång vid tillfället var väl att han måste ha något riktigt bra för att klara av att syna ner hela vägen. tror han kan syna flop och turn relativt light för att sedan på river vika för att jag inte möjligtvis kan vara så dålig att spela något bra på det sättet... vi på nl50 är ju väldigt ärliga flop o turn, men shova man river så måste man ha det, eller det kanske bara är en läcka (en av många!) som jag har ;D

 

55 är massakerad på otroligt många plan. ser inte varför vi någonsin skulle raisa någon värdehand på floppen tex

ur ett gto-perspektiv så är den garanterat brutalt misshandlad ja, och det är jag medveten om. men eftersom vi har historik osv så tror jag faktiskt inte att det är värdelöst om vi bortser från equity osv och bara tänker på hur ofta han faktiskt viker river mtp min image och historik som sagt. jag antar att du spelar betydligt högre än mig så jag känner mig lite dum som sitter och försöker rättfärdiga mitt spel, men faktum är att gemene nl50-reg oftast spelar sin hand rätt faceup och jag ser ingen hand han egentligen kan syna min shove med förutom 78/qj då jag tror han faktiskt slår om flopp/turn med 99/kk. tror t.om han slår om turn med qj/78 också.

 

 

tkr det är lite kul att lägga upp såna här händer då de skiljer sig så fruktansvärt mkt från mina standardlinjer. antar att jag är alldeles för nitig postflop egentligen, så när jag väl raisar den floppen, skjuter turn och shovar river så har jag det 99/100.

 

får ont i huvudet när jag försöker få ner mina tankar i ord och allt känns hur rörigt som helst men hoppas det är i närheten av läsbart iaf. uppskattar all kritik jättemkt då det får mig (och förhoppningsvis även andra) att tänka till en del, ävne om just den här handen kanske var slaktad ur ebtydligt fler perspektiv än vad den är bra spelad. antar att hela mitt tänk i den här handen är väldigt 2002, men så länge man är medveten om det så antar jag att det på något konstigt sätt inte är 100% fel heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ur ett gto-perspektiv så är den garanterat brutalt misshandlad ja, och det är jag medveten om. men eftersom vi har historik osv så tror jag faktiskt inte att det är värdelöst om vi bortser från equity osv och bara tänker på hur ofta han faktiskt viker river mtp min image och historik som sagt. jag antar att du spelar betydligt högre än mig så jag känner mig lite dum som sitter och försöker rättfärdiga mitt spel, men faktum är att gemene nl50-reg oftast spelar sin hand rätt faceup och jag ser ingen hand han egentligen kan syna min shove med förutom 78/qj då jag tror han faktiskt slår om flopp/turn med 99/kk. tror t.om han slår om turn med qj/78 också.

 

 

Hade vi varit oop är det attraktivare med en raising range imo (inte med just 55 men allt värde + QJhh + JThh 78s.

 

I pos är det mycket mer attraktivt att floata honom med dina klena drag och syna med dina monster. Anledningarna till detta: När vi synar håller vi vår range bred, vilket gör att hans jobb att sätta oss på en hand är mycket svårare.

 

Sen är det lite beroende på spelare hur balanserad man vill vara (om alls?) Mot aggressiva barrelmonkeys känns det som att vår synknapp ska användas frekvent när vi sitter med värde om inte texturen är helt förjävlig. Vilket kan fungera i vår favör om vi ska tala om balans (vi floatar Kh6x9x med JTh och turn är 8h, lite halvbögigt kort för vår värderange men skitsexigt för vårt eventuella drag, därför raisar vi = winning)

 

Sorry för detta halvluddiga inlägg.

 

GL!

 

Ps skrev till din skype? Om inte så har jag skrivit till fel snubbe :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Helt hållt uppe med pokern hela månaden i stort sett. Har varit småsugen flera gånger på att sätta mig men varje gång jag tryckt upp lobbyn har det varit dött, rip b2b :-( så bestämde mig för att helt enkelt vänta till mitt skin bytt nätverk vilket ska ske vilken dag som helst sägs det...

 

Jävligt trött på jobbet nu, umgicks väldigt mkt privat med flera där innan men blivit jäääättemkt ovän med i stort sett alla dom. Så inte direkt så man ser fram emot att gå till jobbet, vilket man (tro det eller ej..) faktiskt gjorde ganska ofta innan... Får försöka trycka in lite volym framöver så man har råd att säga upp sig och "leta nytt", dvs grinda micro 40h i veckan och leva baller på helgerna. Kul liv osv.

 

 

edit: spelade några händer på svs nu på laptopen i soffan a la´soft. orkar inte leta hh men tog 5min sen fick jag in 53s på QJ5 med färgdrag mot A10s, turn ger obv fi royal. Blev osugen, stängde ner :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

springer som ett as nuförtiden men det är ju standard, man kommer springa bra och dåligt och bra och dåligt osv, hade varit gött att få in mosa in en jävla massa volym men man knegar ju på ett jävla bögjobb, blir stressad av att inte få in volym = sämre spel osv osv , meningsfullt inlägg

 

/livstilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte grinda hela jävla dagen idag. Slog upp klienten runt 15-tiden och såg att det var en massa bord uppe, drar iväg och hämtar en pizza och när jag kommer tillbaka har alla bord dött ut och inga nya bord startar, obv något som är fucked up.

 

Såååå nära att dra den första helnyktra helgen på garanterat över ett år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

rätt nöjd hur jag spelar handen, speciellt river (induce ftw)

 

IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1993901

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $98.86

UTG: $87.49

Hero (CO): $70.36

BTN: $57.69

SB: $49.72

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with J :diamond: K :club:

1 fold, Hero raises to $1.50, 1 fold, SB raises to $3.50, 1 fold, Hero calls $2

 

Flop: ($7.50) A :spade: 3 :club: Q :heart:(2 players)

SB bets $4.50, Hero calls $4.50

 

Turn: ($16.50) T :spade:(2 players)

SB bets $5.00, Hero calls $5

 

River: ($26.50) T :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $0.50, SB raises to $5, Hero raises to $57.36, SB calls $31.72 all in

 

Final Pot: $99.94

SB shows A :club: Q :diamond:

Hero wins $96.94

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt nöjd hur jag spelar handen, speciellt river (induce ftw)

 

IPoker Network $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1993901

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $98.86

UTG: $87.49

Hero (CO): $70.36

BTN: $57.69

SB: $49.72

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with J :diamond: K :club:

1 fold, Hero raises to $1.50, 1 fold, SB raises to $3.50, 1 fold, Hero calls $2

 

Flop: ($7.50) A :spade: 3 :club: Q :heart:(2 players)

SB bets $4.50, Hero calls $4.50

 

Turn: ($16.50) T :spade:(2 players)

SB bets $5.00, Hero calls $5

 

River: ($26.50) T :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $0.50, SB raises to $5, Hero raises to $57.36, SB calls $31.72 all in

 

Final Pot: $99.94

SB shows A :club: Q :diamond:

Hero wins $96.94

(Rake: $3.00)

 

Vad i hela friden... Frågan är hur fi kan syna den rivern :shock:. Han slår ju i princip ingenting och han har ju inga pengar inne innan rivern haha. Vet inte om hur eran historia är, men det ser lite farligt ut att trycka där. Lite pengar i potten och det känns som att dem gångerna folk synar är du slagen, fast vad vet jag.. Vet inte hur fi spelar eller hur hans statistik ser ut, men är du inte rädd för att han har en kåk när han 3betar dig pre? Ni verkar ganska orädda båda två, skönt riverbet dock :D

 

Är f.ö ingen duktig spelare, vill mest höra hur du tänker och motiverar alltihop. Ser ju sjukt skumt ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i hela friden... Frågan är hur fi kan syna den rivern :shock:. Han slår ju i princip ingenting och han har ju inga pengar inne innan rivern haha. Vet inte om hur eran historia är, men det ser lite farligt ut att trycka där. Lite pengar i potten och det känns som att dem gångerna folk synar är du slagen, fast vad vet jag.. Vet inte hur fi spelar eller hur hans statistik ser ut, men är du inte rädd för att han har en kåk när han 3betar dig pre? Ni verkar ganska orädda båda två, skönt riverbet dock :D

 

Är f.ö ingen duktig spelare, vill mest höra hur du tänker och motiverar alltihop. Ser ju sjukt skumt ut

 

Han var ingen höjdare direkt. Min riverbet är ett missclick, precis börjat spela på ipoker och inte vant mig alls. Så var inte så roligt egentligen ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...