Gå till innehåll

Simpason - Feb lockdown


Vladi

Recommended Posts

Tagit paus med pokern och fixat kneg över sommaren nu. Självklart har jag levt på för små marginaler senaste 8 månaderna och det är ett under att jag klarat mig:-D

 

Vill fortf inte helt ge upp pokern, då den är typ enda drömmen man har kvar här i livet.

 

Ska försöka fixa stejk och hitta tillbaka till det roliga med pokern, dvs motsatsen till att ständigt gå runt med press över huruvida man ska klara hyran eller ej.

 

Så planen just nu är:

Komma in i kneget och tiderna

Få tillbaka pokersuget

Fixa stejk

Bygga en stabil rulle och klättra

Bli ekonomiskt oberoende, gifta mig med en fotomodell osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tagit paus med pokern och fixat kneg över sommaren nu. Självklart har jag levt på för små marginaler senaste 8 månaderna och det är ett under att jag klarat mig:-D

 

Vill fortf inte helt ge upp pokern, då den är typ enda drömmen man har kvar här i livet.

 

Ska försöka fixa stejk och hitta tillbaka till det roliga med pokern, dvs motsatsen till att ständigt gå runt med press över huruvida man ska klara hyran eller ej.

 

Så planen just nu är:

Komma in i kneget och tiderna

Få tillbaka pokersuget

Fixa stejk

Bygga en stabil rulle och klättra

Bli ekonomiskt oberoende, gifta mig med en fotomodell osv osv

Har du tagit nått break för att få tillbaka suget? Det gjorde jag på ca 2-3 månader och har börjat lira nu igen och har fått ett härligt sug att utvecklas i både turrar och cg, tycker det är mycket roligare nu än vad jag gjorde för 3 månader sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tagit nått break för att få tillbaka suget? Det gjorde jag på ca 2-3 månader och har börjat lira nu igen och har fått ett härligt sug att utvecklas i både turrar och cg, tycker det är mycket roligare nu än vad jag gjorde för 3 månader sen!

 

Nä jag har ju inte haft råd med att ta paus innan, men nu blir det ett välbehövligt lite längre uppehåll :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

 

Så planen just nu är:

Komma in i kneget och tiderna - check

Få tillbaka pokersuget - check

Fixa stejk - check

Bygga en stabil rulle och klättra

Bli ekonomiskt oberoende, gifta mig med en fotomodell osv osv

 

Ett snart fyra månader långt uppehåll har faktiskt varit förbannat skönt! Trivs så bra man kan göra med ett lagerjobb och är riktigt jävla sugen på att börja spela poker igen. Fixat stejk nu som kommer börja gälla imorgon eller övermorgon, och den kommer sträcka sig över minst två månader.

 

Snedfyllorna har det dock blivit väldigt mycket mer av, och har ungefär kommit fram till att jag är den där osköna fulla snubben som bara är otrevlig mot allt och alla. Framförallt mot kvinnofolket.

 

Fick ett sms från en tjej i söndags som frågade om jag hade dagen-efter-ångest, jag svarade ja och fick följande till svar:

 

"Förstår det. För att citera dig: ' jag har ju mycket större kuk än din pojkvän. du ska bara veta!!!! Eller ja, kanske inte större, men skönare! Som fan!!!'

 

Rätt kul tyckte jag först. Sen kom jag på att det inte är helt friskt.

 

 

Hursomhelst, jag kommer spela NL50 på entraction framöver. Kommer försöka spela en 60h/månad, blir det mkt övertid på jobbet så kanske det blir ändrade planer. Grymt taggad.

 

 

edit: hur ändrar man rubrik på db'n? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett snart fyra månader långt uppehåll har faktiskt varit förbannat skönt! Trivs så bra man kan göra med ett lagerjobb och är riktigt jävla sugen på att börja spela poker igen. Fixat stejk nu som kommer börja gälla imorgon eller övermorgon, och den kommer sträcka sig över minst två månader.

 

Snedfyllorna har det dock blivit väldigt mycket mer av, och har ungefär kommit fram till att jag är den där osköna fulla snubben som bara är otrevlig mot allt och alla. Framförallt mot kvinnofolket.

 

Fick ett sms från en tjej i söndags som frågade om jag hade dagen-efter-ångest, jag svarade ja och fick följande till svar:

 

"Förstår det. För att citera dig: ' jag har ju mycket större kuk än din pojkvän. du ska bara veta!!!! Eller ja, kanske inte större, men skönare! Som fan!!!'

Rätt kul tyckte jag först. Sen kom jag på att det inte är helt friskt.

 

 

Hursomhelst, jag kommer spela NL50 på entraction framöver. Kommer försöka spela en 60h/månad, blir det mkt övertid på jobbet så kanske det blir ändrade planer. Grymt taggad.

 

 

edit: hur ändrar man rubrik på db'n? :S

 

haha fantastiskt, gå till första inlägget och redigera så trycker du på avancerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Hoppade på en annan deal istället, men på NL20. 100/0 i min favör med 30% rb tyckte jag var lite för bra för att säga nej till.

 

Har känts mindre och mindre ringrostigt för varje session jag spelat.

Är upp €30 på ca 4500 händer, so so med andra ord.

 

Kommer enbart sätta upp ett mål framöver: Snitta 1,5h varje kväll mån-tors efter jobbet.

 

 

Poker är fan ta mig roligt igen, hoppas att det fortsätter så:-D

 

*

 

Den här låten startar jag varje dag med, även om den inte är direkt ny så är den så jävla skön på något konstigt sätt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyller 20 om några få minuter, så har haft släkten på kalas här idag. Käkat enbart smörgåstårta på hela dagen, lägg till öl från igår så får man en trött snubbe. Lovade mig att klämma in 1k händer ikv iaf och lyckades +a €15. Många bäckar små...

 

Sessionens WTF?!?!

 

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1447798

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $38.24

Hero (BB): $20.90

UTG: $8.33

CO: $25.28

BTN: $3.70

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BB with 7 :spade: 8 :spade:

3 folds, SB raises to $0.60, Hero calls $0.40

 

Flop: ($1.20) 2 :club: 9 :heart: 4 :spade:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($1.20) 6 :heart:(2 players)

SB bets $0.60, Hero raises to $2.40, SB calls $1.80

 

River: ($6.00) Q :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $4.40, SB calls $4.40

 

Final Pot: $14.80

SB shows J :spade: K :heart:

Hero shows 7 :spade: 8 :spade:

SB wins $14.06

(Rake: $0.74)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI hittar readen!

 

Eller hur:-D

 

*

 

En fråga till någon datorkunnig person som kanske läser...

Jag har en bärbar skoldator som egentligen skulle lämnats tillbaka när jag slutade, men jag "glömde" det. De har inte hört av sig, så då får dom skylla sig själva imo.

 

Jag kommer inte ihåg min inloggning dock, så kan inte använda den för tillfället. Funkar det att bara installera om windows trots att man inte kan sin inloggning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat nästan 11k händer hittills och är upp rätt exakt 12 inköp exkl rb, vilket känns bra. Har ändå haft några halvstora backsessioner. Måste börja få in lite mer timmar på helgerna dock om det ska bli någon som helst volym att prata om....

 

Är på väg att fixa min Elitserie/CL/PL-hörna också, väntar på en ny soffa bara som tar en jävla tid...

 

I brist på annat så postar jag den största vinst- samt förlusthanden sen nystarten:

 

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1454489

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $21.78

CO: $22.12

BTN: $22.68

SB: $31.63

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BB with Q :spade: A :spade:

2 folds, SB raises to $0.70, Hero raises to $2.20, SB raises to $5.70, Hero raises to $21.78, SB calls $16.08

 

Flop: ($43.56) J :diamond: 2 :club: 9 :heart:(2 players)

 

Turn: ($43.56) 6 :club:(2 players)

 

River: ($43.56) K :spade:(2 players)

 

Final Pot: $43.56

Hero shows Q :spade: A :spade:

SB shows K :club: A :heart:

SB wins $41.39

(Rake: $2.17)

 

 

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1454490

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $22.10

UTG: $7.87

MP: $20.43

Hero (CO): $47.29

BTN: $32.67

SB: $26.97

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is CO with J :heart: J :spade:

UTG raises to $0.70, 1 fold, Hero raises to $2.60, BTN calls $2.60, 2 folds, UTG calls $1.90

 

Flop: ($8.10) 4 :heart: 4 :diamond: J :club:(3 players)

UTG checks, Hero checks, BTN bets $6.07, UTG folds, Hero calls $6.07

 

Turn: ($20.24) 2 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $10.12, Hero raises to $38.62, BTN calls $13.88 all in

 

River: ($68.24) T :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $68.24

Hero shows J :heart: J :spade:

BTN shows Q :heart: Q :spade:

Hero wins $65.24

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började kvällens session halvknackigt, men jobbade mig in i det och bokar ett fint plus på två inköp.

 

Stort plus på att inte kolla resultat under sessionen, ska försöka utöka till att bara kolla varannan dag, sen en gång i veckan osv...

Ännu större plus på att poker blir fruktansvärt avslappnat när man slipper tänka på att betala hyran med skiten. Tåls att säga hur många gånger som helst.

 

Plus på att min lya snart blir riktigt fresh, med nytt gigantiskt köksbord med tillhörande åtta stolar. Och förhoppningsvis kan man få soffan + fåtöljer innan helgen.

 

Och plus på att det är krök med jobbarkompisarna på lördag. Det är något speciellt med att blanda folk mellan 20 och 35 år som alla har samma mål - dricka öl och ha trevligt.

 

 

Minus på att jag tydligen måste uppgradera mitt Csports-abonnemang om jag vill kunna se alla Växjö Lakers matcher, från 2XXkr till 4XXkr i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sådär, två månader spelat på stejk.

 

2monthstejk.png

 

Känner att spelat varit stabilt för det allra mesta. Dock har jag ju planerat på att spela betydligt mer, men har helt enkelt kommit fram till att jag varken vill eller klarar av det. Rätt skönt att ha kommit fram till ett sånt beslut, faktiskt. Har som rutin att jag spelar en timme efter jobbet och super på helgerna och trivs bra med det. Pokern får helt enkelt komma i andra eller tredjehand.

 

Har tänkt att jag ska avsluta stejken snart, då det känns mest +EV för mig samtidigt som jag spelar mindre än vad stejkaren vill. Kommer vara relativt flexibel med att klättra upp och ner i nivåer framöver, det är planen iaf.

 

Största vinst och förlusthänder under oktober:

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1501066

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $13.28

MP: $38.24

CO: $20.67

Hero (BTN): $20.00

SB: $9.17

BB: $23.00

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with J :spade: A :diamond:

1 fold, MP raises to $0.60, CO calls $0.60, Hero calls $0.60, 2 folds

 

Flop: ($2.10) K :diamond: T :heart: 3 :club:(3 players)

MP bets $1.57, CO calls $1.57, Hero calls $1.57

 

Turn: ($6.81) Q :spade:(3 players)

MP bets $3.60, CO calls $3.60, Hero calls $3.60

 

River: ($17.61) 2 :heart:(3 players)

MP checks, CO bets $5.00, Hero raises to $14.23, MP folds, CO calls $9.23

 

Final Pot: $46.07

CO shows 3 :spade: 3 :heart:

Hero shows J :spade: A :diamond:

Hero wins $43.77

(Rake: $2.30)

 

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1501067

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: $22.08

CO: $23.72

BTN: $19.34

Hero (SB): $31.11

BB: $28.01

UTG: $23.68

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with J :club: J :diamond:

1 fold, MP raises to $0.57, CO calls $0.57, 1 fold, Hero raises to $2.48, 2 folds, CO calls $1.91

 

Flop: ($5.73) 4 :spade: 2 :diamond: 5 :spade:(2 players)

Hero bets $3.20, CO raises to $8, Hero raises to $28.63, CO calls $13.24 all in

 

Turn: ($48.21) J :spade:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($48.21) K :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $48.21

CO shows 5 :heart: 8 :heart:

Hero shows J :club: J :diamond:

Hero wins $38.41

(Rake: $2.41)

 

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1501069

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): $33.32

SB: $4.40

BB: $27.06

UTG: $16.25

MP: $24.18

CO: $7.75

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with 2 :heart: 2 :spade:

1 fold, MP raises to $0.60, CO raises to $1, Hero calls $1, 2 folds, MP calls $0.40

 

Flop: ($3.30) Q :club: 2 :club: J :heart:(3 players)

MP bets $1.90, CO raises to $6.75, Hero calls $6.75, MP raises to $23.18, Hero calls $16.43

 

Turn: ($56.41) 8 :diamond:(3 players)

 

River: ($56.41) 3 :club:(3 players)

 

Final Pot: $56.41

Hero shows 2 :heart: 2 :spade:

MP shows J :club: K :club:

CO shows A :club: A :heart:

MP wins $22.38

(Rake: $2.82)

 

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1501070

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $21.44

BTN: $20.00

SB: $4.00

Hero (BB): $34.36

UTG: $30.11

MP: $22.26

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BB with A :spade: K :club:

1 fold, MP raises to $0.80, 3 folds, Hero raises to $2.50, MP raises to $22.26, Hero calls $19.76

 

Flop: ($44.62) 8 :heart: 3 :spade: 8 :club:(2 players)

 

Turn: ($44.62) 2 :club:(2 players)

 

River: ($44.62) 2 :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $44.62

Hero shows A :spade: K :club:

MP shows Q :club: Q :heart:

MP wins $42.39

(Rake: $2.23)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till någon datorkunnig person som kanske läser...

Jag har en bärbar skoldator som egentligen skulle lämnats tillbaka när jag slutade, men jag "glömde" det. De har inte hört av sig, så då får dom skylla sig själva imo.

 

Jag kommer inte ihåg min inloggning dock, så kan inte använda den för tillfället. Funkar det att bara installera om windows trots att man inte kan sin inloggning?

 

Ser att du inte fått något svar ang. detta, och antar att du redan testat - men svaret är ja, det skall funka fint! gl :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...