Gå till innehåll

str1ke 1/2+ på svs


str1ke

Recommended Posts

Pokergudarna fortsätter att vara mycket gynnsamma mot mig. Springer galet bra och träffar fortfarande nötter i varannan hand. Månaden står hittills på 6k. Hittade två av mina favoritfiskar inne tidigare, som båda satt på 5/10. En av dem är back över 30k i min db och det blir alltid galet värde så fort de är inne. Med min nuvarande rungood var det också omöjligt att inte stacka dem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 276
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Igår var det återigen dags att spela top100 och för en gång skull så gick det faktiskt bra också. Det hela slutar i en andraplats för 6.5k. Var lite bitter i samband med att jag åkte ut efter att ha haft 80% av markerna och efter diverse spel torskat 4 all-ins där jag hade kunnat vinna. Hamnade i en sjuk rush när vi var 17 personer kvar och jag låg på en 13e plats. På 5 händer går jag från 13e plats till överlägsen chipleader, sedan håller jag detta ända fram till heads-up där jag tyvärr torskar. Men man får vara nöjd med en andraplats trots allt :)

 

Cashgamet gick också helt okej trots några tråkiga utdragningar, bland annat torskade jag KK mot en åsna som stoppade in med AJ pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Längesen jag skrev något men tänkte att det var dags för en uppdatering. Juni månad har blivit väldigt lite spelande men trots allt ett helt okej resultat på ca. 14k Under de sista 2 veckorna spelade jag totalt mindre än 2k händer men det känns som det är det enda rätta nu när sommaren är här :). Har hunnit med att avverka både metaltown och midsommarfirande i Helsingborg.

 

Kommer ladda för en mer seriös comeback här på pf efter sommaren men fram till dess kommer det bara bli sporadiska inlägg. Det som är planerat i det närmaste är Iron Maiden ikväll på ullevi. Detta blir första gången jag ser Iron Maiden vilket kan ses som märkligt eftersom jag är ett stort fan. Med start nästa fredag så börjar också min semester. Misstänker att det inte kommer bli alls mycket poker under semestern men allt beror på vädret. Två av mina semesterveckor kommer ägnas åt tågluffande i Europa med start i Belgrad, så är det någon som har några bra tips på resmål framför allt i södra och östra Europa så mottags dessa gärna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Drygt två månader sen sist jag skrev något men nu jäklar ska det startas upp igen. Har inte spelat allt för mycket poker sen sist även om jag har kommit igång igen nu de senaste veckorna. För stunden blir det allt från 1/2 till 7.5/15 om värdet är tillräckligt bra. Tror mig ha täckt upp några luckor på sistone vilket förhoppningsvis gjort mig lite bättre.

 

I övrigt kör jag stenhårt med träningen just nu. Målet är 5-6 pass i veckan och en viktökning på 3 kg till 1 december vilket är ett ganska svårt mål då jag har väldigt svårt för att gå upp i vikt men nu handlar det om att pressa i sig allt man kommer över :)

 

Tänkte testa Svenska spels nya turbo-turnering ikväll vilket ska bli intressant. Railar speedway-semifinalerna vid sidan av dagens poker och hoppas på en seger för Vetlanda. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ser tränings schemat ut?

 

Det blir 5-6 pass på gymmet per vecka innehållande ungefär följande set-up:

Axlar-Biceps

Bröst-Triceps

Ben-Rygg

 

Kör 4-5 övningar för Axlar, Bröst och Rygg

Kör 3-4 övningar Biceps, Triceps

Ben brukar bli minst 4 övningar men beror lite på ork.

 

Sen lägger jag på diverse magövningar lite när jag känner för. Försöker byta ut övningarna regelbundet men jag hänger på ett ganska litet gym så variationerna blir inte allt för stora. Kör mestadels fria vikter. Har alltid tidigare tränat ganska mycket kondition samtidigt som jag gymmat vilket kanske är lite kontraproduktivt, så det ska bli intressant att se om det gör någon skillnad nu när jag minskar konditionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens poker har gått bra och värdet har varit fantastiskt. Är upp 1.1k trots nedan sköna utdragning av legenden gran. Vet att han gillar att syna med nästan vad som helst så lika bra att få in det med en överpush.

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1442793

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

x-wild (BTN): $1134.29

Hero (SB): $1135.98

Jimanjo (BB): $749.89

Sarhan (UTG): $868.57

gran (CO): $888.87

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with Q :heart: Q :diamond:

1 fold, gran calls $2, x-wild raises to $18, Hero raises to $70, 1 fold, gran calls $68, x-wild calls $52

 

Flop: ($214.00) 9 :spade: 8 :diamond: T :heart:(3 players)

Hero bets $160.50, gran calls $160.50, x-wild folds

 

Turn: ($535.00) 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $905.48, gran calls $658.37 all in

 

River: ($1851.74) 7 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $1851.74

Hero shows Q :heart: Q :diamond:

gran shows A :club: J :spade:

gran wins $1836.74

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir 5-6 pass på gymmet per vecka innehållande ungefär följande set-up:

Axlar-Biceps

Bröst-Triceps

Ben-Rygg

 

Kör 4-5 övningar för Axlar, Bröst och Rygg

Kör 3-4 övningar Biceps, Triceps

Ben brukar bli minst 4 övningar men beror lite på ork.

 

Sen lägger jag på diverse magövningar lite när jag känner för. Försöker byta ut övningarna regelbundet men jag hänger på ett ganska litet gym så variationerna blir inte allt för stora. Kör mestadels fria vikter. Har alltid tidigare tränat ganska mycket kondition samtidigt som jag gymmat vilket kanske är lite kontraproduktivt, så det ska bli intressant att se om det gör någon skillnad nu när jag minskar konditionen.

 

varför är det kontraproduktivt?

 

själv tränar jag 3 ggr i veckan och kör ett program så jag tränar hela kroppen och avslutar med 30 minuter konditionsträning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det kontraproduktivt?

 

själv tränar jag 3 ggr i veckan och kör ett program så jag tränar hela kroppen och avslutar med 30 minuter konditionsträning

 

Målet med min styrketräning just nu är att bygga på mig muskler och att bli större och när jag konditionstränar så motverkar det min viktuppgång.

 

Någon sa något liknande detta till mig: "Det handlar om att att konditionsträning sänder motsatta signaler mot styrketräning. Förenklat kan man säga att konditionsträning stimulerar muskelnedbrytning och styrketräning stimulerar muskeluppbyggnad."

 

Din konditionsträning resulterar i bättre kondition och syreupptagning i musklerna. Kan inte detaljerna men nu när jag vill gå upp i vikt har jag fått rådet att minska på konditionsträningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet med min styrketräning just nu är att bygga på mig muskler och att bli större och när jag konditionstränar så motverkar det min viktuppgång.

 

Någon sa något liknande detta till mig: "Det handlar om att att konditionsträning sänder motsatta signaler mot styrketräning. Förenklat kan man säga att konditionsträning stimulerar muskelnedbrytning och styrketräning stimulerar muskeluppbyggnad."

 

Din konditionsträning resulterar i bättre kondition och syreupptagning i musklerna. Kan inte detaljerna men nu när jag vill gå upp i vikt har jag fått rådet att minska på konditionsträningen.

 

Resonemanget har en del fel, men slutsatsen är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah okej, själv försöker jag inte gå upp i vikt, utan snarare gå ner ett par kilo och komma i form, typ slank fast inte otränad om du fattar, förklara kanske lite flummigt men aldrig tränat regelbundet förut så har egentligen ingen aning :mrgreen:

 

var en personlig tränare som korsförhörde mig angående vad jag ville få ut av träningen sen gick igenom ett program som jag bara följer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet med min styrketräning just nu är att bygga på mig muskler och att bli större och när jag konditionstränar så motverkar det min viktuppgång.

 

Någon sa något liknande detta till mig: "Det handlar om att att konditionsträning sänder motsatta signaler mot styrketräning. Förenklat kan man säga att konditionsträning stimulerar muskelnedbrytning och styrketräning stimulerar muskeluppbyggnad."

 

Din konditionsträning resulterar i bättre kondition och syreupptagning i musklerna. Kan inte detaljerna men nu när jag vill gå upp i vikt har jag fått rådet att minska på konditionsträningen.

 

Jag gissar att du vill gå upp i muskelvikt. Du kan kombinera styrka och kondition, utan att det påverkar musklerna negativt, bara du äter rätt. Vad äter du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du vill gå upp i muskelvikt. Du kan kombinera styrka och kondition, utan att det påverkar musklerna negativt, bara du äter rätt. Vad äter du?

 

Ja, muskelvikt är mitt mål. Problemet med mina måltider är att jag har väldigt svårt för att äta på jobbet med undantag för lunchen mitt på dagen så utöver lunchen så kör jag just nu tillskott kl 10 och kl 15.

 

Frukost brukar variera lite men oftast någon form av proteinkälla t.ex. ägg sedan något annat tillbehör ofta gröt. Tar också tillskott till frukosten.

 

Lunch består av något jag köper på lunchresturang i närheten av jobbet. Försöker ligga hyffsat när tallriksmodellen men minskar lite på kolhydraterna till fördel för protein och grönsaker.

 

Sedan blir det ett ordentligt mål mat till på kvällen efter träningen. Ofta kyckling, tonfisk eller lax. Till detta någon form av kolhydratkälla och grönsaker.

 

Det största problemet som jag själv ser är mina intag under dagen bortsett från lunchen. Misstänker att jag skulle behöva mer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah okej, själv försöker jag inte gå upp i vikt, utan snarare gå ner ett par kilo och komma i form, typ slank fast inte otränad om du fattar, förklara kanske lite flummigt men aldrig tränat regelbundet förut så har egentligen ingen aning :mrgreen:

 

var en personlig tränare som korsförhörde mig angående vad jag ville få ut av träningen sen gick igenom ett program som jag bara följer

 

Ja okej, då tror jag ditt pass verkar riktigt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en intensivhelg. Var hemma i småland på ett besök och firande min syster som fyllde 25 i dagarna två. Det hans också med ett besök på speedway-sm vilket tråkigt nog resulterade i nästan samma resultat som förra året.

 

Blev inte så mycket poker med undantag för söndagskvällen. Spelade ett kval till SM och Top100. Lyckades ha 3 AA och 1 KK och 1 AK under första 2 perioderna i Top100, dessvärre förlorade jag alla utom en och min stack var kraftig decimerad nästan direkt. Fick in det någon nivå senare med 88 mot A8 och floppen kom AA8, ruskigt kallt. Vad gäller SM.kvalet minns jag inte ens hur jag åkte ut men det är 6e satelliten som jag torskar så hoppas jag lyckas kvala snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett stabilt 3.5k plus idag. Det mesta kommer från min nya favoritfisk som säkert varit online varje dag de senaste två veckorna. Nedan syns ett exempel på hans donation. Imorgon blir det förmodligen pokerfritt och istället speedway-semifinal. 10 poäng tillgodo inför returen i motala :)

 

 

Boss $1000.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1449620

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $2300.15

CO: $2052.91

Hero (BTN): $2642.18

SB: $2041.88

BB: $2242.27

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN with K :heart: J :spade:

1 fold, CO calls $10, Hero raises to $45, SB calls $40, 1 fold, CO calls $35

 

Flop: ($145.00) 6 :club: J :diamond: 3 :heart:(3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $108.75, SB folds, CO calls $108.75

 

Turn: ($362.50) A :diamond:(2 players)

CO checks, Hero checks

 

River: ($362.50) 6 :heart:(2 players)

CO bets $362.50, Hero calls $362.50

 

Final Pot: $1087.50

CO shows 3 :spade: Q :spade:

Hero shows K :heart: J :spade:

Hero wins $1072.50

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7nde försöket gillt. Lyckades knipa ett SM-paket idag. Har börjat kvala till Unibets SM också och kommer åtminstone spela main där då det förväntas bli stort övervärde. Spelade topp100 och torska mot en flipp med ca 15 BB. Spelade också lillördag och åkte ganska tidigt med stege mot bättre stege. I övrigt så blev det + 2k på cash game. Lite sämre värde idag men fortsatte springa bra så det spelade inte så stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en intensivhelg. Var hemma i småland på ett besök och firande min syster som fyllde 25 i dagarna två. Det hans också med ett besök på speedway-sm vilket tråkigt nog resulterade i nästan samma resultat som förra året.

 

Blev inte så mycket poker med undantag för söndagskvällen. Spelade ett kval till SM och Top100. Lyckades ha 3 AA och 1 KK och 1 AK under första 2 perioderna i Top100, dessvärre förlorade jag alla utom en och min stack var kraftig decimerad nästan direkt. Fick in det någon nivå senare med 88 mot A8 och floppen kom AA8, ruskigt kallt. Vad gäller SM.kvalet minns jag inte ens hur jag åkte ut men det är 6e satelliten som jag torskar så hoppas jag lyckas kvala snart.

 

är du från vetlanda eller? isåfall bör vi känna till varandra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe okej,

 

Jag är från Sävsjö om det ska vara exakt. född 87. Bor och jobbar i gbg numera jag också. Du kanske är något äldre då?

 

Ja ok, jag är 85a men flyttade redan 2004. Vet inte om jag känner så mycket folk från sävsjö. Ni hade väl eget gymnasie där ute också va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett stabilt 3.5k plus idag. Det mesta kommer från min nya favoritfisk som säkert varit online varje dag de senaste två veckorna. Nedan syns ett exempel på hans donation. Imorgon blir det förmodligen pokerfritt och istället speedway-semifinal. 10 poäng tillgodo inför returen i motala :)

 

 

Boss $1000.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1449620

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $2300.15

CO: $2052.91

Hero (BTN): $2642.18

SB: $2041.88

BB: $2242.27

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN with K :heart: J :spade:

1 fold, CO calls $10, Hero raises to $45, SB calls $40, 1 fold, CO calls $35

 

Flop: ($145.00) 6 :club: J :diamond: 3 :heart:(3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $108.75, SB folds, CO calls $108.75

 

Turn: ($362.50) A :diamond:(2 players)

CO checks, Hero checks

 

River: ($362.50) 6 :heart:(2 players)

CO bets $362.50, Hero calls $362.50

 

Final Pot: $1087.50

CO shows 3 :spade: Q :spade:

Hero shows K :heart: J :spade:

Hero wins $1072.50

(Rake: $15.00)

 

Vad nickar fisken? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...