erskan Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Någon med koll på pokerstars.fr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 17 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Någon med koll på pokerstars.fr? Inte skattefritt enligt Skatteverket. Skattefritt enligt Tingsrätten. Skattefritt enligt Cyntax. Inte skattefritt enligt åklagaren. Kampen fortsätter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Inte skattefritt enligt Skatteverket. Skattefritt enligt Tingsrätten. Skattefritt enligt Cyntax. Inte skattefritt enligt åklagaren. Kampen fortsätter. Hur kommer det sig att skatteverket inte tycker att PS.fr är skattefritt, det verkar ju ganska ologiskt, kan väl typ inte bli mer baserat i EU än så? Vad är deras argument? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 17 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Hur kommer det sig att skatteverket inte tycker att PS.fr är skattefritt, det verkar ju ganska ologiskt, kan väl typ inte bli mer baserat i EU än så? Vad är deras argument?Skv säger att PokerStars styrs och organiseras från Isle of Man. Har inget med licenser, servrar, personal, kontor, filialer, hemsidor, domäner osv osv att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jodan Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Bet24, Purple Lounge, Kojak Poker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erskan Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Skv säger att PokerStars styrs och organiseras från Isle of Man. Har inget med licenser, servrar, personal, kontor, filialer, hemsidor, domäner osv osv att göra. Och att skatt till franska staten (visst är det så?) redan är inräknat i raken bryr de sig inte heller om eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 17 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Och att skatt till franska staten (visst är det så?) redan är inräknat i raken bryr de sig inte heller om eller? Nej. Öh alltså ja SKV bryr sig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erskan Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Nej.Öh alltså ja SKV bryr sig inte. Okej tack för snabba svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
acunited Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Sömnlös över om jag vågar ta ut pengar via PKR eller ej, de har kontor och säte i england med svensk och engelsk support. Så långt allt bra då det bara skriker om EU runt hela pokersidan. De har licens på 2 ställen??(http://www.pkr.com/se/support/licensing-and-integrity/licensing-and-regulation/) Hur ska man tolka detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
checkamat Postad 17 Maj , 2011 Rapport Share Postad 17 Maj , 2011 Sömnlös över om jag vågar ta ut pengar via PKR eller ej, de har kontor och säte i england med svensk och engelsk support. Så långt allt bra då det bara skriker om EU runt hela pokersidan.De har licens på 2 ställen??(http://www.pkr.com/se/support/licensing-and-integrity/licensing-and-regulation/) Hur ska man tolka detta? 1.1 PKR Ltd ('PKR' or 'We', 'Us' or 'Our') is a limited company registered in Alderney. Its registered office is at Millennium House, Ollivier Street, St Anne, Alderney. Alderney är inte skattefritt så det ser tyvärr inte bra ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MittINyllet Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 ActionPoker-Cyntax åsikt: Vinsterna är skattefria. (Norge) Hur skulle det kunna vara skattefritt om det är baserat i Norge? Har vi särskilda avtal med just Norge? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#LOUDmouth# Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Har vi särskilda avtal med just Norge? Tror i.o.f.s. att det gäller hela norden men typ ja! /#LOUDmouth# Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Hur skulle det kunna vara skattefritt om det är baserat i Norge? Har vi särskilda avtal med just Norge? Tror i.o.f.s. att det gäller hela norden men typ ja! /#LOUDmouth# Norge är dessutom med i EES, och inom EES är pokervinster skattefria. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mm_jepp Postad 22 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2011 Någon som har koll på om Expekt är skattfritt? Undrar även hur det är med Winner poker. Dessa 2 ligger iaf på samma pokernätverk skillnaden är bara att på Winnerpoker kan man välja EU tables och World tables. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
checkamat Postad 22 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2011 Någon som har koll på om Expekt är skattfritt?Undrar även hur det är med Winner poker. Dessa 2 ligger iaf på samma pokernätverk skillnaden är bara att på Winnerpoker kan man välja EU tables och World tables. expekt är skattefritt. Winner poker verkar inte vara skattefritt. Du skriver avtalet med Zirconium Gaming Limited som verkar ligga i Antigua Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mm_jepp Postad 22 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2011 expekt är skattefritt. Winner poker verkar inte vara skattefritt. Du skriver avtalet med Zirconium Gaming Limited som verkar ligga i Antigua Okej fast längst ner på sidan http://poker.winner.com/sv/ står det cypern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#LOUDmouth# Postad 22 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2011 expekt är skattefritt. Winner poker verkar inte vara skattefritt. Du skriver avtalet med Zirconium Gaming Limited som verkar ligga i Antigua Ja men dom lär fortfarande inte ha någon verksamhet där. Winner, Titan, Celebpoker etc. är samma gäng med liknande bolagsstrukturer. Här redogjorde jag varför jag anser att Celebpoker är skattefritt och det samma gäller för Winner, Titan och deras andra varumärken. Men visst, det är knappast lika självklart som vissa helt andra bolag som har precis all verksamhet i ett och samma land men med en slipad sakkunning vid sin sida så bör man ha en mycket god chans att hävda att Winner är skattefria. Enbart licensen är ju egentligen ointressant utan det är den samlade bilden av företagets verksamhet som avgör ev. skattefrihet för spelaren. Ovanstående gäller under förutsättning att dom inte har gjort några drastiska förändringar i sin bolagsstruktur den senaste tiden. Dessutom bör jag påpeka att jag tyvärrr inte kommer åt att kolla Winner's webbsida och villkor p.g.a. att deras webbsida felaktigt identifierar mig/min uppkoppling som fransk. /#LOUDmouth# Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lantash Postad 23 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2011 Hur ligger det till med entraction nätverket nu när dom blivit uppköpta av amerikanska IGT? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 23 Augusti , 2011 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2011 Hur ligger det till med entraction nätverket nu när dom blivit uppköpta av amerikanska IGT? Är det 100% klart? Inte bara spekulationer? JAG och Hassanbrassan har haft en diskussion om detta (sorry, glömt svara). Jag, Hassan och hans affärsjuristpolare tycker att entraction ska vara skattefritt även om jänkarna köper nätverket. Jag TROR, efter att ha läst SKV's argumentation i andra skatteärenden gällande skatt på pokervinster, att SKV's åsikt kommer att vara att vinster på entraction inte är skattefria om IGT köper nätverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svenz00r Postad 23 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2011 Hej, tack så jävla mycket för denna tråden <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henk1s Postad 23 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2011 Är säker på att OM skv tycker som Cyntax tror, så kan någon som är insatt hur det fungerar argumentera emot och vinna relativt säkert. Jag är ingen PRO på juridik, men mina vänner (jurister, som idag satt ihop flera setups åt större spelbolag) skrattar åt påståendet. Vilket jag nu också gör när de förklarat för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ilonope Postad 18 September , 2011 Rapport Share Postad 18 September , 2011 Är det samma skatteregler för MTT eller förandrade domen något att MTT ansågs som skicklighetsspel. Har inte spelat på länge och inte riktigt hängt med vad som hänt. Undrar alltså om jag spelar MTT på 888 nätverket och andra skattefria sidor är detta fortfarande skattefria. tack för hjälpen edit: stod 888 som skattefri, är även LuckyAce skattefria som ligger på 888 ? Från hemsidan: LuckyAcePoker is powered by Cassava Enterprises (Gibraltar) Limited, 601-701 Europort, Gibraltar. Så borde vara ok? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 19 September , 2011 Rapport Share Postad 19 September , 2011 Är det samma skatteregler för MTT eller förandrade domen något att MTT ansågs som skicklighetsspel. Har inte spelat på länge och inte riktigt hängt med vad som hänt. Undrar alltså om jag spelar MTT på 888 nätverket och andra skattefria sidor är detta fortfarande skattefria. tack för hjälpen edit: stod 888 som skattefri, är även LuckyAce skattefria som ligger på 888 ? Från hemsidan: LuckyAcePoker is powered by Cassava Enterprises (Gibraltar) Limited, 601-701 Europort, Gibraltar. Så borde vara ok? Finns ingen dom angående detta så det är fortfarande så att ingen vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 19 September , 2011 Rapport Share Postad 19 September , 2011 Är det samma skatteregler för MTT eller förandrade domen något att MTT ansågs som skicklighetsspel. Har inte spelat på länge och inte riktigt hängt med vad som hänt. Undrar alltså om jag spelar MTT på 888 nätverket och andra skattefria sidor är detta fortfarande skattefria. tack för hjälpen edit: stod 888 som skattefri, är även LuckyAce skattefria som ligger på 888 ? Från hemsidan: LuckyAcePoker is powered by Cassava Enterprises (Gibraltar) Limited, 601-701 Europort, Gibraltar. Så borde vara ok? Jag antar att du med "domen" menar Högsta Domstolens avgörande i Grebbestadmålet. Detta mål hade ingen bäring på skattefrågan. Faktum är att HD inte befattar sig med sånt överhuvudtaget; det är förvaltningsdomstolarna (länsrätt-kammarrätt-Högsta förvaltingsdomstolen) som hanterar alla skattefrågor i det svenska rättssystemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 19 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2011 Jag antar att du med "domen" menar Högsta Domstolens avgörande i Grebbestadmålet. Detta mål hade ingen bäring på skattefrågan. Faktum är att HD inte befattar sig med sånt överhuvudtaget; det är förvaltningsdomstolarna (Förvaltningsrätten-Kammarrätten-Högsta förvaltingsdomstolen) som hanterar alla skattefrågor i det svenska rättssystemet.Fyp. Kanske dags att jag uppdaterar lite snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts