Gå till innehåll

Lista över skattefria sajter! (Cyntax version)


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är det egentligen som gör att skatteverket tvekar på att Full tilt är skattefritt?

 

Det är väll ingen skillnad på Full tilt och säg Partypoker mer än att Full tilt inte stängt ute amerikanarna?

 

Varför tror du att Skatteverket tvekar gällande Fulltiltpoker?

 

Det är en jävla stor skillnad mellan Fulltilt och Partypoker. Som kund hos Partypoker sluter du avtal med ett företag i Gibraltar (skattefritt) medan en kund hos Fulltilt sluter avtal med ett företag i Alderney (EJ skattefritt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du att Skatteverket tvekar gällande Fulltiltpoker?

 

Det är en jävla stor skillnad mellan Fulltilt och Partypoker. Som kund hos Partypoker sluter du avtal med ett företag i Gibraltar (skattefritt) medan en kund hos Fulltilt sluter avtal med ett företag i Alderney (EJ skattefritt).

 

Jag har fått för mig att full tilt hör hemma på Irland. Det är alltså felaktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en jävla stor skillnad mellan Fulltilt och Partypoker. Som kund hos Partypoker sluter du avtal med ett företag i Gibraltar (skattefritt) medan en kund hos Fulltilt sluter avtal med ett företag i Alderney (EJ skattefritt).
Du kan väl börja med att läsa Terms&Conditions på Fulltilts websida.

 

Trevlig ton...

Haft mycket otur på senaste när du är så bitter?

 

Hade allt varit så självklart så hade vi inte behövt denna tråd.

Så enligt dig är alltså enda skillnaden att full tilt är registrerade på Alderney.

Tack, då vet jag hur det ligger till.

 

Sen bara för att det står någonstans att de är registrerade i ett land betyder det ju inte att de nödvändigtvis driver sin verksamhet därifrån. Om det sen spelar någon roll för skatten vet jag inte.

Men hursomhelst blir det för mycket saker att sätta sig in i för att kunna bilda mig en uppfattning. Betydligt bättre att någon som vet hur det ligger till säger det istället för att jag ska läsa igenom lagböcker och terms&conditions samt forska var verksamhet bedrivs etc. Sen ska jag väll helst utöver detta läsa någon bok om hur lagen ska tolkas. Kanske kolla igenom lite domslut i Sverige och EU-domstolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig ton...

Haft mycket otur på senaste när du är så bitter?

Nej inte mer än vanligt.

 

Hade allt varit så självklart så hade vi inte behövt denna tråd.

Så enligt dig är alltså enda skillnaden att full tilt är registrerade på Alderney.

Tack, då vet jag hur det ligger till.

Nej det är verkligen inte enda skillnaden. (Hur du kan göra den tolkningen av mitt inlägg visar väl bara hur korkad du är.) Däremot är det, för oss svenskar, den viktigaste skattetekniska skillnaden.

 

Sen bara för att det står någonstans att de är registrerade i ett land betyder det ju inte att de nödvändigtvis driver sin verksamhet därifrån. Om det sen spelar någon roll för skatten vet jag inte.

Men hursomhelst blir det för mycket saker att sätta sig in i för att kunna bilda mig en uppfattning. Betydligt bättre att någon som vet hur det ligger till säger det istället för att jag ska läsa igenom lagböcker och terms&conditions samt forska var verksamhet bedrivs etc. Sen ska jag väll helst utöver detta läsa någon bok om hur lagen ska tolkas. Kanske kolla igenom lite domslut i Sverige och EU-domstolen.

Nej du vet verkligen ingenting om ämnet ifråga och ändå pladdrar du på som värsta sladdertackan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att full tilt hör hemma på Irland. Det är alltså felaktigt?

 

Flera här på forumet har påstått det. Jag har för mig att jag inte kunde hitta något tecken på det i Full Tilts T&C när jag tittade igenom det för ett tag sen.

 

Enda källan jag kunde hitta var poker scout, och jag vet inte om det är detta alla bygger sin uppfattning på, och vad poker scout i sin tur har för källa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte mer än vanligt.

 

 

Nej det är verkligen inte enda skillnaden. (Hur du kan göra den tolkningen av mitt inlägg visar väl bara hur korkad du är.) Däremot är det, för oss svenskar, den viktigaste skattetekniska skillnaden.

 

 

Nej du vet verkligen ingenting om ämnet ifråga och ändå pladdrar du på som värsta sladdertackan.

 

Eftersom det inte är enda skillnaden så hade det knappast hjälpt att jag läst terms&conditions. Därmed har jag visat att jag är smartare än dig i och med att jag insåg att det inte skulle räcka med att läsa T&C. Jag inser även vad forum är till för. Du verkar tro att forum är till för att be andra vara tyst vilket inte är tanken för i alla fall detta forum.

 

Anledningen att jag pladdrade på var för att visa dig att det inte är en enkel sak att bara lista ut själv, så att du skulle förstå min poäng. Dock kanske den blev lite för avancerad för ditt tänk som baserat på din mentalitet samt dina påhopp verkar ligga på nivån som man oftast ser hos högstadieelever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det egentligen som gör att skatteverket tvekar på att Full tilt är skattefritt?

 

Det är väll ingen skillnad på Full tilt och säg Partypoker mer än att Full tilt inte stängt ute amerikanarna?

 

Skatteverket tvekar inte rörande Full Tilt Poker. Enligt det (eller i alla fall enligt deras experter Dag Hardysson och Olof Wallin och kanske några ytterligare) ska FTP uppfattas som en skattepliktig sajt för oss svenskar. Som Agent Cooper så elegant uttrycker det räcker det att studera T & C i tjugo sekunder så kan man förstå myndighetens inställning.

 

Men nu är det ju så att allt är inte alltid nödvändigtvis som det ser ut att vara. Som spelare går det att rent tekniskt argumentera för skattefrihet i fallet FTP (även Stars för den delen). Det är tillåtet alltså och inte alls omöjligt att man även lyckas i det enskilda fallet. Såvitt jag vet finns det väl några exempel på detta i alla fall. Man argumenterar med människor, inte robotar, och det innebär att de kan ta intryck av argumenteringen om den är vettig och trovärdig. Exempelvis ska det finns ett huvudkontor för FTP i Dublin, även om det är fullständigt omöjligt att få detta bekräftat från FTP självt. När det gäller FTP så argumenterar du ju med de argument som talar för dig. Du börjar ju inte direkt med hänvisningar till sajtens T & C. I stället tar du fram det starka argumentet om bolagets HQ i EU-landet Irland samt deras omfattande europeiska verksamhet.

 

Man kan ju också säga att svenska pokerspelare har ett rätt så stort intresse av konstaterandet att FTP och Pokerstars argumentationsvis kan finnas i en gråzon vad gäller kapitalvinstbeskattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Colderose,

Bra inlägg! Huvudet på den berömda spiken. Jag kommer själv i årets deklaration att ta upp rätt så stora vinster från Fulltilt och argumentera för att det ska vara skattefritt. Men sedan Fulltilt ändrat i sin T&C från det luddiga "Fulltiltpoker" till Filco Limited inser jag att det kommer bli svårt. Men helt klart värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Colderose,

Bra inlägg! Huvudet på den berömda spiken. Jag kommer själv i årets deklaration att ta upp rätt så stora vinster från Fulltilt och argumentera för att det ska vara skattefritt. Men sedan Fulltilt ändrat i sin T&C från det luddiga "Fulltiltpoker" till Filco Limited inser jag att det kommer bli svårt. Men helt klart värt ett försök.

 

Lycka till! Som du säger, klart värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Colderose,

Bra inlägg! Huvudet på den berömda spiken. Jag kommer själv i årets deklaration att ta upp rätt så stora vinster från Fulltilt och argumentera för att det ska vara skattefritt. Men sedan Fulltilt ändrat i sin T&C från det luddiga "Fulltiltpoker" till Filco Limited inser jag att det kommer bli svårt. Men helt klart värt ett försök.

 

 

not so hidden!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempelvis ska det finns ett huvudkontor för FTP i Dublin, även om det är fullständigt omöjligt att få detta bekräftat från FTP självt.

 

Var har du fått den informationen?

 

Som sagt, enda källan jag har hittat är PokerScout.com, men det är väl knappast en tillförlitlig källa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du fått den informationen?

 

Som sagt, enda källan jag har hittat är PokerScout.com, men det är väl knappast en tillförlitlig källa.

 

Grejen är, som sagt, att det är mycket svårt att få fram någon som helst information om var FTP opererar ifrån, men det finns artiklar på nätet som handlar om hur bolaget (Tiltware) flyttar till Dublin. Om man är lite kreativ hittar man en del argument här...

 

Här är ett exempel på en artikel:

 

http://www.playsolidpoker.com/2006/08/02/full-tilt-poker-software-corporation-moves-to-ireland/

 

Här är ett exempel på hur man bemöts av FTP:s support:

 

Thank you for emailing Full Tilt Poker Support.

 

Full Tilt Poker has offices in several locations around the world. Unfortunately, we are unable to release the actual locality of our offices for security purposes.

 

Sen finns det en massa diskussion just om FTP och skattesituationen här på Pokerforum under Ekonomi, Skatter och Juridik. Det argumenteras både för och emot, så situationen är komplicerad vilket möjligen kan gagna spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"

Om domen fastställer att poker är ett skicklighetsspel och även omfattas av lotterilagstiftningen kan det få stora konsekvenser för många pokerspelare. I så fall ska alla nettovinster beskattas vid pokerspel, även inom EU, enligt Dagens Industri.

 

Statliga Svenska spels 100 000 spelare kan i så fall få betydande upptaxeringar. Rättsexpert vid Skatteverket, Olle Wallin, är redo för ett sådant utfall.

 

- Vi kan i så fall utfärda ett föreläggande för Svenska Spel att lämna ut spelresultat till oss, säger han till DI.

 

Johan Tisell, presschef på Svenska Spel säger att man vid ett sådant beslut kommer samarbeta med Skatteverket.

 

- I det fallet måste vi vara ett gott statligt bolag. Vi ska samarbeta med myndigheterna, säger han till DI.

 

Dessutom kan bedömningen gälla retroaktivt, enligt DI."

 

http://www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/article3117822.ece

 

Grattis till alla som spelar på Svenska Spel - den enda siten som garanterat kommer kosta er mycket pengar i skatt om högsta domstolen kommer till "fel slutsats"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"

Om domen fastställer att poker är ett skicklighetsspel och även omfattas av lotterilagstiftningen kan det få stora konsekvenser för många pokerspelare. I så fall ska alla nettovinster beskattas vid pokerspel, även inom EU, enligt Dagens Industri.

 

Statliga Svenska spels 100 000 spelare kan i så fall få betydande upptaxeringar. Rättsexpert vid Skatteverket, Olle Wallin, är redo för ett sådant utfall.

 

- Vi kan i så fall utfärda ett föreläggande för Svenska Spel att lämna ut spelresultat till oss, säger han till DI.

 

Johan Tisell, presschef på Svenska Spel säger att man vid ett sådant beslut kommer samarbeta med Skatteverket.

 

- I det fallet måste vi vara ett gott statligt bolag. Vi ska samarbeta med myndigheterna, säger han till DI.

 

Dessutom kan bedömningen gälla retroaktivt, enligt DI."

 

http://www.affarsvarlden.se/affarsjuridik/article3117822.ece

 

Grattis till alla som spelar på Svenska Spel - den enda siten som garanterat kommer kosta er mycket pengar i skatt om högsta domstolen kommer till "fel slutsats"

Hahaha! Okay. Och de som backat på SvSp och haft vanliga arbetsinkomster får alltså göra förlustavdrag? :lol:

 

Jävla pajasar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...