Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
rosjon,

Ingen har kallat dig idiot. Jag ställde frågan huruvida du hade grund för ett påstående och sa att om du inte har det är du en idiot… vilket i det närmaste får betecknas som en truism i mina ögon.

Eftersom du hade grund för påståendet så föll ju aldrig idiot-kallandet ut, right? (Givetvis kan generaliserbarheten av dina erfarenheter ifrågasättas, men det lämnar jag därhän. Någon grund fanns där i alla fall.)

Så, att förolämpa dig har jag svårt att se att jag har gjort. Faktum är att om jag skulle vara moderator-bajsnödig och räkna antalet personangrepp oss emellan i denna tråd så tycker jag faktiskt att du "leder" med 2-0. Men som tur är så frekventerar jag skithuset med normala intervaller, så det finns inga hard-feelings från min sida.

OnT: Jag är ingen ekonom, men jag tror inte det är brukligt att särskilja betalningsförmåga från tillgångar. Dvs om jag har 1,8m på banken så påverkar det i allra högsta grad min betalningsförmåga positivt. Det borde de flesta banktjänstemän kunna räkna ut.

Visst, det är inte en fördel att man försörjer sig på att spela poker när man pratar med banken. Men andra saker kan väga upp, vilket vi är flera som har vittnat om i denna tråd. Kanske väger det inte upp tillräckligt alla gånger för alla banker, men att det går att hitta en bank som är villig att låna ut 1,2 till nån som äger 1,8 ser jag som i det närmaste självklart.

Säg vad du vill men man kan inte uppfatta ditt inlägg som något annat än en förolämpning, om du inte inser det så bör du jobba på dina "social skills" och kanske tänka på hur dina inlägg kan uppfattas.

Hur tror du någon hade reagerat om du sa det ansikte mot ansikte?

Finns ialla fall inget i mitt första inlägg som motiverade ditt första inlägg.

Det är brukligt att skilja på betalningsförmåga och tillgångar, Och det tillhör undantagen man inte får nej om man kommer in och vill låna 1,2 mille med 1,8 i aktiekapital, utan dokumenterad inkomst.

• Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Då det defacto inte behövs ett intyg på fast, månatlig inkomst så var ditt svar felaktigt, right? Att dina erfarenheter har varit sådana gör det ju inte till generella regler. Därav är invändningen adekvat.

Jag har aldrig varit någon förespråkare av dryghet/kaxighet/elakhet och är den förste att hålla med om att det är onödigt med en sådan attityd i forumposter, men det jag tycker var märkligt var mods varning. Kritiken var befogad och jag har svårt att se posten som personangrepp.

/SK

Defact.....vilka fakta baserar du det på?

De som sagt sitt i tråden har inte samma förutsättningar och är i vissa fall uppenbart undantag som bekräftar regeln.

Och om någon inte håller med får man gärna presentera sin åsikt och varför man inte håller med. Men det är inte ok att svara på detta sätt:

"Och det vet du för att du själv har 1,8 miljoner och försökt få lån i samtliga banker? Eller är du bara en idiot som gillar att låta kakhålet glappa när det egentligen är ett jävligt bra läge att knipa?"

Drygt och förolämpande och du tycker att det är en "adekvat invändning".......

WP:roll:

Postad
Eller så kan du inte förklara.......kanske bara hoppade på utan att tänka efter före.

Nej, jag kan tyvärr inte förklara bättre än de som redan försökt.

Ger sköna riggdevil-flashbacks detta och faller inte i den fällan igen.

Gl

Postad

http://www.scb.se/Pages/PressRelease____303357.aspx

Vet inte om det här är OT eller inte, men vi har gått lite åt det hållet ivf.

53 Miljarder kronor var nyupplåningen under det tredje kvartalet för svenskarna. Det blir ca 2 000 SEK per MÅNAD och PERSON. Detta inkluderar våra spädbarn, pensionärer, studenter, och andra. För mig känns inte en sådan nyupplåningstakt alltför seriös på sikt.

Edit: Notera orden de använder också: "Lånefest". Tjoho! Nu festar vi vidare några år till.

Postad
http://www.scb.se/Pages/PressRelease____303357.aspx

Vet inte om det här är OT eller inte, men vi har gått lite åt det hållet ivf.

53 Miljarder kronor var nyupplåningen under det tredje kvartalet för svenskarna. Det blir ca 2 000 SEK per MÅNAD och PERSON. Detta inkluderar våra spädbarn, pensionärer, studenter, och andra. För mig känns inte en sådan nyupplåningstakt alltför seriös på sikt.

Edit: Notera orden de använder också: "Lånefest". Tjoho! Nu festar vi vidare några år till.

Kapitalismen blomstrar 8-)