Gå till innehåll

Bolån pokerproffs


loffe_

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en liten bostadsrätt för ca 1,2m. Vet att det finns lite trådar om detta på forumet men hittade inga bra och aktuella svar. Jag undrar vart (vilken bank) man ska vända sig till om jag vill få en bolån som pokerproffs och vad man ska säga/visa till bankmannen? Ngn som har erfarenhet av detta?

 

Info:

ålder: 31

förmögenhet: 1,8m (håller på mkt m aktier så vill lägga in så lite som möjligt)

inkomster: snittat 35k i år (inte en backmånad på 5 år)

 

Kan eventuellt använda en medlåntagare men helst inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det är svårt, nästan omöjligt om du inte redan har en bra kontakt med någon på banken.. var nog också enklare innan finanskrisen.

 

Om du har så mkt som 1.8m tycker jag du borde köpa lägenheten utan lån. Är riktigt surt att spekulera med lånade pengar om bostads+aktiemarknaden crashar samtidigt. Men det är ju bara vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ett intyg på din månatliga inkomst från en arbetsgivare, om du inte har en taxerad inkomst de senaste åren.

 

Och det vet du för att du själv har 1,8 miljoner och försökt få lån i samtliga banker? Eller är du bara en idiot som gillar att låta kakhålet glappa när det egentligen är ett jävligt bra läge att knipa?

 

Inlägget varnat //Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det vet du för att du själv har 1,8 miljoner och försökt få lån i samtliga banker? Eller är du bara en idiot som gillar att låta kakhålet glappa när det egentligen är ett jävligt bra läge att knipa?

 

Ja,jag vet vad jag talar om. Har varit i EXAKT samma situation.

Kan bara konstatera att du är totalt socialt inkompetent. Uppför du dig likadant när du träffar folk AFK? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det vet du för att du själv har 1,8 miljoner och försökt få lån i samtliga banker? Eller är du bara en idiot som gillar att låta kakhålet glappa när det egentligen är ett jävligt bra läge att knipa?

 

Inlägget varnat //Crappy

 

Förstår inte varningen. Riktigt bra synpunkt imo, och inte särskilt elakt paketerat.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,jag vet vad jag talar om.

Kan bara konstatera att du är totalt socialt inkompetent. Uppför du dig likadant när du träffar folk AFK? :roll:

Vad bra då. Att du vet vad du talar om alltså. Standard på det här forumet är annars att kids i tid och otid hasplar ur sig saker de har läst på lunarstorm, som om det vore otvivelaktiga sanningar. Vilket inte alltid är så bra när det handlar om viktiga frågor för trådskaparen.

 

Observera att det är dessa personer jag i mitt inlägg påstod vara idioter.

 

OnT: Jag har också varit i liknande situation och fått lån med jävlxxt[*] bra villkor, så det finns nog inga universella sanningar här.

 

 

[*] Censurerade den hemska svordomen, så att inte någon moderator behöver bajsa på sig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NiklasVegas borde veta han fick ju lån på lägenhet utan jobb och bara pokerinkomst.

Kan kanske räcka med handpenning, borgenär och lite kontoutdrag?

 

Jag fick ett lån via handelsbanken på över 2m. För mig räckte det att jag visade upp att handpenningen låg på bankkontot, och att min käre mor stod med som borgenär/medlånare. Min bankrådgivare påstår att dom haft liknande fall med pokerspelare och att det varit lyckat tidigare. Tvivlar dock på att detta är standard, och jag utgår ifrån att jag sprungit bra irl här. Min bankrådgivare litar på mig och tycker mest det här med poker är fascinerande. Var helt ärlig gällande mitt "yrke", men vet inte om det är gto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick lån när jag byggde nytt hus på 2m, betalade dock 25% själv. Swedbank lånade mer än gärna ut med huset i pant. Tycker mer att man springer jävligt dåligt om man inte får lån om man har lite att visa upp på banken. Behöver ju knappast vara en affärsman för att argumentera med en bankman om att låna ut om du har skapligt med pengar....8-)

 

Hota med att byta bank annars? Jag har gjort det och tryckt ner mina räntor nåt enormt. Mitt hus är värt över 3 millar och alla banker ser mig mer än gärna som kund, trots ingen garanterad inkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett lån via handelsbanken på över 2m. För mig räckte det att jag visade upp att handpenningen låg på bankkontot, och att min käre mor stod med som borgenär/medlånare. Min bankrådgivare påstår att dom haft liknande fall med pokerspelare och att det varit lyckat tidigare. Tvivlar dock på att detta är standard, och jag utgår ifrån att jag sprungit bra irl här. Min bankrådgivare litar på mig och tycker mest det här med poker är fascinerande. Var helt ärlig gällande mitt "yrke", men vet inte om det är gto...

 

Är någon borgenär har man inte fått lånet själv? Kan vem som helst få.

 

Så räckte va att ta i, känns för mig jävligt badrun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett lån via handelsbanken på över 2m. För mig räckte det att jag visade upp att handpenningen låg på bankkontot, och att min käre mor stod med som borgenär/medlånare. Min bankrådgivare påstår att dom haft liknande fall med pokerspelare och att det varit lyckat tidigare. Tvivlar dock på att detta är standard, och jag utgår ifrån att jag sprungit bra irl här. Min bankrådgivare litar på mig och tycker mest det här med poker är fascinerande. Var helt ärlig gällande mitt "yrke", men vet inte om det är gto...

 

Är någon borgenär har man inte fått lånet själv? Kan vem som helst få.

 

Så räckte va att ta i, känns för mig jävligt badrun.

 

en borgenär lånar UT pengar, inget annat. med andra ord så har din mamma lånat ut pengar till dig och till sig själv och ni hade inget med banken att göra. om man har en rik mamma är det så klart en väg att gå.

 

kanske är det ordet borgensman ni söker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man pokerspelare så omsätter man en del pengar, precis det banken vill. 25% egen investering och jag lovar att du får ditt bolån acceptat, om du inte visat en korkad sida av dig själv. Vi pokerspelare är affärsmän/entreprenörer på sitt sätt, va lite krativ så löser du att få lånet utan någon stackare som står som borgenär. Jag skulle aldrig utsätta någon av mina familjemedlemmar för någon av borgenärskap, inte bara för risken, utan även för problemen som kan uppstå om diverse situationer uppstår. Hårdare än så hoppas jag att ni skjuter...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man pokerspelare så omsätter man en del pengar, precis det banken vill. 25% egen investering och jag lovar att du får ditt bolån acceptat, om du inte visat en korkad sida av dig själv. Vi pokerspelare är affärsmän/entreprenörer på sitt sätt, va lite krativ så löser du att få lånet utan någon stackare som står som borgenär. Jag skulle aldrig utsätta någon av mina familjemedlemmar för någon av borgenärskap, inte bara för risken, utan även för problemen som kan uppstå om diverse situationer uppstår. Hårdare än så hoppas jag att ni skjuter...:roll:

 

jag har svårt att se hur någon kan kalla stadshypotek och liknande för stackare mtp de fina vinsterna. om en av dina familjemedlemmar däremot alltid lånar ut pengar och aldrig får tillbaka dom så är det nog rätt att se till att de slutar vara borgenärer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har svårt att se hur någon kan kalla stadshypotek och liknande för stackare mtp de fina vinsterna. om en av dina familjemedlemmar däremot alltid lånar ut pengar och aldrig får tillbaka dom så är det nog rätt att se till att de slutar vara borgenärer.

 

Jag sa att den som går i god för dina lån är en stackare, knappast bankerna, dom vill bara ha säkerhet/trygghet. Jag skulle definitivt gå i god för min dotter/son om de va i denna situation, men det är ju inte så att man erbjuder sig själv om man inte behöver och det finns en hel del risker vid X antal situationer.

 

Har du 25% av kapitalet så BEHÖVER DU INTE. Deras säkerhet ligger i ditt boende, eftersom du har ett övervärde iom att du har lagt in 25% kontantinsats. Det är enligt banken mer värt en fastjobb, vilket jag bara kan instämma i. Sen är det givetvis en fördel om du har en bra bankman/kontakt som hjälper dig att få igenom det, då det i slutändan finns en grupp som varje tisdag accepterar/icke accepterar låntagare. Har du en bra bankman lägger han upp det till din fördel vilket gör det lätt att få igenom det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa att den som går i god för dina lån är en stackare, knappast bankerna, dom vill bara ha säkerhet/trygghet.

 

nej, du sa att borgenären är en stackare. för de allra flesta som tar bolån så är det då banken som är en stackare. i niklasvegas fall är det hans mamma, men det är nog undantagsfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...