Nemomen Postad 15 Juni , 2005 Rapport Postad 15 Juni , 2005 Idag blev det klart med Multipoker att de går in och sponsrar oss. Vi har ju redan fått en massa kortlekar, men nu kommer det även marker och pokerbord. Borden kommer vi att ha till låns en tid framöver. Jag vet ännu inte när vi kommer få dessa prylar, men jag håller er givetvis informerade om det. Preliminärt datum för premiär i nya lokalen är den 5 augusti och då ska allt vara klart iaf Nu gäller det att vi i klubben visar framfötterna och skapar konto hos Multipoker. Om ni har missat det så är det nu mera ett krav för att vara medlem i klubben att man ska ha ett konto hos Multipoker. Jag hoppas att ni alla uppskattar mitt arbete med att få fram en sponsor och att ni förstår vikten av att ha ett konto hos dem? Det här kan bli hur bra som helst... May the flop be with you! Torgny Citera
Kricka Postad 15 Juni , 2005 Rapport Postad 15 Juni , 2005 Fan vad härligt!! Grymt bra jobbat. Men du känner ju mig, inte kan jag bara berömma något, måste ju klaga lite med.. Det där med krav att vara medlem i Multipoker tror jag dock blir väldigt svårt och faktiskt lite onödigt. En del vill ju bara spela för skojs skull och inte spela på nätet. Där kan det ju bära iväg på ett helt annat sätt.. Seden blir det ju praktiskt svårt att kolla så alla är det och om någon inte har konto, ska han inte få vara med då? Kommer bli att massa "ska" signa upp men aldrig gör det.. Nej alltså jag tycker det ska vara en klubb IRL först. De som spelar på nätet får ju gärna signa upp, eller om man ska börja på någon ny site.. Jag ska göra det såfort jag får lite pengar över.. Vad är multipoker för nätverk? Hoppas du inte tar illa upp för att jag brukar gnälla lite, saker brukar bli bättre om man diskuterar och ser det lite ur olika synvinklar.. Men som jag sa, du har gjort ett riktigt bra jobb och jag tycker det är roligt att ha någon som tar tag i allt ordentligt! Citera
Dustinz Postad 16 Juni , 2005 Rapport Postad 16 Juni , 2005 Japp, lysande Torgny. Bara o slå en pling när det blir dax o måla o bygga saker! Jag har inget emot att starta ett konto hos multipoker. Jag är däremot lite orolig att de blir sura på mig för jag har flera konton då jag hört talas om att de kan vara ganska hårda på sådana saker. Men det går säkert att undersöka Kricka, det är på Partynätverket. Citera
Nemomen Postad 16 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2005 Kricka: Om vi säger så här... vi har fått en jäkla massa kortlekar, vi kommer dessutom få en massa jäkla marker + att vi kommer få ha 7 riktiga pokerbord hos oss... Allt detta från Multipoker. PLUS att de förmodligen kommer att ställa upp med diverse priser mm. i större turneringar som vi håller i... Tycker du inte då att det är lite sniket om man inte orkar regga ett konto på Multipoker? Det är vad jag vet inga krav på att man måste spela för en massa pengar, utan starta ett konto. Har man redan ett konto så får man väl starta ett nytt åt mormor då? Dessutom så måste jag säga att deras klient är den bästa jag har spelat på, faktiskt. jag tycker det känns som om korten är ärliga, och då menar jag att det på tex. Expekt ibland kan kännas jävligt riggat... Men det är ju något som jag bara har fått för mig. När det gäller att hålla koll på vem som är reggad eller inte så kan du läsa under den egna tråden om det vad man ska göra. Man ska skicka ett mejl till mig och tala om sitt användarnamn och datum då man skapade sitt konto. Om tex Kalle Hult skulle skicka ett mejl till mig och säga att han har reggat ett konto och jag dubbelkollar det med Multipoker och de inte vet något om det... ja då får inte Kalle Hult spela på klubben. Så enkelt är det. Gillar man det inte så får man gärna starta en egen klubb och fixa prylar För att förtydliga så är detta vad de vill ha som gentjänst tillbaka, att vi skapar konton hos dem... Inte för mycket begärt tycker jag? Och dessutom så är det väl ett sätt för dem att kolla upp hur seriösa vi är och att vi verkligen är så många som jag har sagt (i dagens läge ca 150 medlemmer, något som kommer från Ostholm & Co, men vi kanske kommer få omvärdera det där...). Dustinz: Jag tror inte det är några problem med att ha flera konton så länge du använder ett enda konto i taget, men jag ska för säkerhets skull kolla detta med vår kontaktperson. Citera
Kricka Postad 16 Juni , 2005 Rapport Postad 16 Juni , 2005 Ja, det är jätteschyst och bra deal av dem. Jag kommer regga mig på multipoker utan några problem. Men jag tror det är många som inte vill börja spela på nätet. Det finns ju trots allt en risk för att man spelar bort en hel del pengar då, vare sig man tänkt det eller ej (läs beroende).. Kanske finns det endel som inte vågar använde CC och liknande heller, vad vet jag? Sen tror jag det blir svårt att få nya medlemmar om man både ska betala medlemsavgift och starta konto på nätet. Kanske kunde avgiften vara högre/lägre baserat på om man har/inte har konto på multipoker. Är det samma krav för spelare som bara testspelar? Notera att jag personligen inte har något emot att starta konto där. Tror bara att det är många som inte vill/kan/vågar så att det blir problem att få nya medlemmar.. Citera
TeddyKGB Postad 16 Juni , 2005 Rapport Postad 16 Juni , 2005 Ursäkta att jag lägger mig i, men vilket av det förstod du inte? Man skulle regga ett konto och ange "signup"-koden, man behöver inte sätta in pengar på kontot eller spela något på det om man inte ville. Självklart är det en fördel om fler spelar med real money accounts men det var inget krav. Om jag var sponsor så skulle jag bli jävligt besviken om inte den jag sponsrade kunde ställa upp på den lilla enkla grejen som det verkligen är. Citera
Kricka Postad 16 Juni , 2005 Rapport Postad 16 Juni , 2005 Snälla, läs mina meddelanden innan du svarar. Jag förstod precis allt. Citerar mig själv: Notera att jag personligen inte har något emot att starta konto där. Tror bara att det är många som inte vill/kan/vågar så att det blir problem att få nya medlemmar.. Även om man inte sätter in pengar måste man oftast ange CC nummer och likande. Det är inte alla som har CC eller vill uppge sådant över nätet. Sedan kanske endel inte orkar fixa något sådan och att det därför blir ganska några medlemmar. Det är alltså bara några problem som jag ser kan komma upptså men det behöver inte bli så. Ville bara upplysa om att jag såg ett problem helt enkelt. Citera
Nemomen Postad 16 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2005 Man behöver inte uppge några CC uppgifter när du skapar ett konto. Det behöver du bara göra då du ska sätta in riktiga pengar. Citera
Recommended Posts