Gå till innehåll

NFL och annan betting med berghet


berghet

Recommended Posts

lite väl mycket spänning av Steelers..

Iförsig är det skönare när man vinner.

 

Tack för rekarna och din dagbok, keep it up!

8-)

 

Håller med, blev lite mycket för nerverna där nästan. Men det är väl lite därför vi spelar också? :-)

 

Kul att du tycker om dagboken! :-D

 

Fick in en liten bet på Oakland @ 2.1 nu också.

Eagles ligger under med 3-14 just nu i första.. måste få in denna för att få in lite cash på kombispelen framför allt. Då är jag nöjd 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 232
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den är dagboken är ju nöt för mig som är helt oinsatt i NFL men ja bettar endå och ser lite matcher så tyty för tipsen :) så får vi hoppas våra bet sitter ikv :)

 

Keep the good work up! :)

 

Trevligt trevligt :-D

Vad har du för bet ikväll då?

 

ps. tro inte att jag är expert eller nåt för då blir du lurad :lol:

 

TOUCHDOWN EAGLES! 10-14 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, 0-2 på de tidiga matcherna. Har under 42.5 i Bears-Eagles. Är väl knappt värt att kommentera hur jag tänkte då det redan är 24p i början på 2Q.

 

Gillar annars överspelet i natt-matchen Colts-Chargers. Borde kunna bli en shootout mellan två riktigt bra QBs. Känns rätt svårt att sätta en vinnare, men leanar väl mot Chargers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, 0-2 på de tidiga matcherna. Har under 42.5 i Bears-Eagles. Är väl knappt värt att kommentera hur jag tänkte då det redan är 24p i början på 2Q.

 

Gillar annars överspelet i natt-matchen Colts-Chargers. Borde kunna bli en shootout mellan två riktigt bra QBs. Känns rätt svårt att sätta en vinnare, men leanar väl mot Chargers.

 

Håller med om din kommentar till Colts matchen. Kommer nog att bli ganska mycket poäng där. Tror dock att colts kommer att stå som segrare tillslut, väldigt jämnt dock. Kan bara inte beta emot Manning, speciellt inte på hemmaplan! Antonio Gates saknas dessutom för SD och han är ju ganska viktig. Colts har ju också lite problem, dock inte värre än vad det vart tidigare. Väldigt jämn match dock som sagt.

 

edit: Eagles - Chicago 13-14 nu, Eagles har fått igång spelet bra nu och var ganska nära TD men gjorde en liten miss. FG istället.

 

MEN FÖR HVETE! Eagles har 2nd down vid chicagos 4yrd. Vick kastar interception. Spelade riktigt bra innan dess. Där rök väl HT/FT betet iaf.

 

Wow, efter det 40yrd completion av chicago till eagles 20yrd line. Kom igen nu Eagles. Måste ju täcka spreaden :)

 

TD chicago.... alltid dessa interceptions... otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start på halvleken.....

Blir väl den där interception som avgör tillslut, 14p skillnad på den.

 

Hur kan coachen välja att ta FG med 4th and goal (2yrd) när man ligger under med 18p i sista kvarten?

 

Och chicago lyckas med 40yrd returns på varje punt dessutom, sjukt dåligt.

 

ps. gillar att klaga när det inte går min väg.

 

som väntat var det den där missen som avgjorde... sjukt surt, hade mycket pengar inne på kombispel och vinnarspel på eagles här..............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt trevligt :-D

Vad har du för bet ikväll då?

 

ps. tro inte att jag är expert eller nåt för då blir du lurad :lol:

 

TOUCHDOWN EAGLES! 10-14 nu.

 

Hade lite olika kombospel och några singlar som satt. Lillback dock tyvärr. Satte dock Bearsvinst till 2,4.

 

Du kan då mer än va ja gör och de räcker gott åt mig ;)

Kollar lite i RamZ db oxå så får ja mig ett litet hum av vad som är värt att betta på :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen gick ju inte som planerat direkt. Om bara Vick inte hade kastat en interception i slutet av första halvlek så hade jag fått in en hel del bet och slutat på plus. Nu blev det storback. Manning och Colts var inte heller på topp direkt och all cred till San Diego som lyckades stoppa Manning totalt. Tre interceptions, som alla ledde till poäng, hann jag se innan jag stängde av i tredje kvarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur SM i andra omgången, spelade bara dåligt..

 

Någon som vet vart jag kan beta teasers? Pinnacle sports låter mig inte sätta in via VISA? :S

 

Spelade ett par kombospel på veckans matcher, spelade en hel del olika så orkar inte lägga ut alla här just nu, skriver när det närmar sig. :)

 

Tror iaf hårt på Philly ikväll och har med de på alla kombos tror jag.

Svårt att avgöra om de ska täcka spreaden dock, bara en liten bet på de för "spänningens skull" som jag brukar säga.

 

Houston har ligans näst sämsta pass defense och möter ett av ligans bästa offense. Kan ju bara sluta på ett sätt? :) Dessutom ska Samuels vara tillbaka för Eagles och han är otroligt viktig.

 

Eagles @ 1.28

Eagles HT/FT @ 1.56

Eagles -9,5 @ 2.12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teasar Eagles -2.5 och Över 45.

 

Eagles "ska bara" vinna mot Texans usla defensiv, samtidigt har Texans en helt okej offensiv. Eagles lär göra en 30-40p minst, så det lämnar runt 15p till Texans i värsta fall, vilket de bör klara av.

 

Känns även som man kan spela Eagles TeamTotal Över 30, Eagles 1H -5.5, Vick Över 270 passing yards. Får fundera lite på det, kanske tar något till lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teasar Eagles -2.5 och Över 45.

 

Eagles "ska bara" vinna mot Texans usla defensiv, samtidigt har Texans en helt okej offensiv. Eagles lär göra en 30-40p minst, så det lämnar runt 15p till Texans i värsta fall, vilket de bör klara av.

 

Känns även som man kan spela Eagles TeamTotal Över 30, Eagles 1H -5.5, Vick Över 270 passing yards. Får fundera lite på det, kanske tar något till lite senare.

 

vart lirar du teasers? har aldrig provat, tyckte det var dags :)

 

härlig return och första drive av eagles! :)

 

wow va fina eagles ser ut, GRYM offense!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen NFL idag så då blir det till att spela V75 istället! :)

Satte en 13% i första så får hoppas att det håller i sig!

Dubbeljackpot och 50 mille till en ensam vinnare (jag) :)

 

edit: I andra drar man in en 12% också!

Spik på Skully Gully nu.

edit2: Där satt spiken också! Spik på nummer 3 Com Valle i nästa.

edit3: Caom Valle galopperar i sista sväng... han var på g annars.. surt.

edit4: avslutar med en hel bunt favoriter och mina sex rätt ger hela 43KR!! :D

nu kan man ju faktiskt köpa två redbull eller nåt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det NHL grind på nyinköpt PS3 mot morbröderna!

 

Imorgon väntar Poker SM Main och självklart det vi alla väntat på, NFL Sunday!! :D

Ser fram emot ett par fina matcher imorgon, tänker då framför allt på Saints-Bengals, Bears-Lions, Patriots-Ravens, Dallas-Colts och kanske också Jacksonville-Titans. Varierande kvalitet på matcherna, men det gör vi upp för genom att hitta ett par fina bet!

 

I de tidiga matcherna tror jag stenhårt på Saints och Bears. Har nog med dessa på alla kombispel och kommer satsa hårt på beten där.

Saints är riktigt på G och Brees/Colston kommer fortsätta leverera mot ett mediokert Bengals defense! Förhoppningsvis kan Bush hålla i bollarna denna gång också. :) TO ser ut att saknas för Bengals som kommer ha problem att leverera poäng. Saints passing defese är alldeles för bra och om TO saknas kan Ochocinco få det svårt att lösa detta på egen hand.

 

Tror garanterat att Saints täcker spreaden (-6,5) i denna match, ser bara inte hur det INTE ska göra det. Blir hårdsatsning här.

 

Chicago ger förvånansvärt bra odds mot Lions tycker jag och spreaden ligger bara på -3,5. Chicago kommer från en mycket bra match mot Eagles, som de tyvärr vann ganska oförtjänt dock enligt mig. Ett par missar av Eagles gav bort segern. Chicago gjorde dock en bra match och det förvånar mig enormt att linjen bara ligger på -3,5. Lions har sina första två QBs skadade och får plocka upp sin tredje QB. Och eftersom de har ett i princip obefintligt rungame mot muren som står för Chicagos rush defense så kommer de få det svårt. Chicago i fin form kommer vara i fortsatt ledning i divisionen efter denna match. Tror det blir kross och betar hårt även här.

 

Just nu känns de som två riktiga GULDSPEL för mig. Kan vara bland de bästa spelen jag "hittat" under säsongen. Två top picks med andra ord!

 

Tankar på de andra matcherna kommer imorgon.

 

ps. Kom inte och skyll på mig om ni skulle satsa er förmögenhet på dessa två lag och något mot all förmodan går snett. :) ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog Under44.5 i Bengals-Saints. Det kommer vara kallt, och antagligen snöa en del, så tror inte vi får se någon high-scoring match direkt. Kan tänka mig en 27-10 match till Saints. Lär antagligen spela -6.5 också, då de bör täcka spreaden.

 

Gillar också Bears, Bills, Packers i de tidiga matcherna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget som tyder på att TO kommer missa matchen vad jag vet. Men visst bör saints vinna iaf, bengals har ju inte varit så heta direkt!

 

ok, läste att han inte tränat på grund av illamående, därför jag trodde att han eventuellt kan missa matchen!

 

Men hur som helst, som du säger så har Bengals inte vart jätteheta. Tror inte de plockar mycket på Saints passdefense och Brees/Colston/Moore gör nog sitt denna match. Skadeläget ser ävn ljust ut för Saints nu och de kommer att bli livsfarliga i slutet. Hoppas på seger mot Atlanta så att e kan ta över ledningen om nån vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog Under44.5 i Bengals-Saints. Det kommer vara kallt, och antagligen snöa en del, så tror inte vi får se någon high-scoring match direkt. Kan tänka mig en 27-10 match till Saints. Lär antagligen spela -6.5 också, då de bör täcka spreaden.

 

Gillar också Bears, Bills, Packers i de tidiga matcherna.

 

Låter som en trolig matchbild om vädret skulle stämma!

Bears har jag sagt mitt om redan, men gillar också Bills och Packers.

Har dock lite svårt att säga om GB täcker spreaden på 9,5p. Tycker att de bode göra det men känner mig lite osäker.

Bills förvånade mig med så pass bra odds. Kommer bli spel där också, tror de kan vinna faktiskt. :)

 

Har kollat lite på Jacksonville idag också. Tror det blir en bet där med.

 

Tror Steelers blir farliga i den sena matchen idag, de känns lite underskattade av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel på de tidiga matcherna:

 

Saints @ 1.38

Saints -6,5 @ 2

Bears @ 1.49

Bears -3,5 @ 1.86

 

Bills @ 3.05

Bills +6,5 @ 1.79

Jax @ 2.68

Jax +3,5 @ 1.92

 

Två av de kombospel jag spelat hårt:

Saint, Bears @ 1.96

Saint -6,5 , Bears -3,5 @ 3.49

 

Det är bära eller brista för mig idag på Saints och Bears. Känns bra dock! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, läste att han inte tränat på grund av illamående, därför jag trodde att han eventuellt kan missa matchen!

Det var nog bara lite mensvärk, han tränade igen i torsdags^^

 

Lycka till! Själv bettar jag inte, sportsbettingfisk som jag är känns fantasy football som ett fullt tillräckligt (och billigt!) sätt att öka spänningen i matcherna. Men kul att följa dina bets. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...