Gå till innehåll

Vad är ett pokerkontor?


HerremMmMm

Recommended Posts

Kan någon vänligen förklara vad folk menar när de pratar om pokerkontor? En massa folk som spelar på samma plats? Eller är det en massa folk som spelar på samma plats + ihop?

 

Som jag fattar det så hyr man en lokal/lägenhet och sitter och spelar tillsammans. Jag har fått intrycket att det finns olika skäl till det.

 

1. Man spelar tillsammans på samma bord för att uppnå fördelar genom att veta varandras händer.

2. Man vill gärna ha sällskap av andra män/pojkar som sitter i kalsongerna och spelar.

3. Det är ensamt att sitta hemma och spela för brödfödan. Sitter man tillsammans så kan man få ett utbyte på ett intellektuellt plan (speciellt pokeranalys). Skall ej förväxlas med punkt 2 som är mer homoerotisk.

4. Ens mamma gnäller konstant på en att man inte skall sitta framför datorn utan att man borde ta tag i sitt liv. När man går till pokerkontoret så kan man ljuga ihop att man gör något vettigt.

5. Finniga, töntiga, smarta personer utan dragningskraft på det motsatta könet och helt i avsaknad av social kompetens trivs tillsammans. Källa Bing Bang Theory.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan du läsa mer om pokerkontor så att du kan få en inblick i hur det fungerar.

 

http://www.nvp.se/Arkiv/Artiklar/5415/12322/De-stamplar-in-pa-pokerkontoret-Manga-tycker-att-man-ar-en-lodis/

 

"Killarna berättar att pokerproffs i regel är duktiga på att utnyttja tur- och skicklighetsmomentet i spelet."

 

 

Då förstår jag att jag måste jobba på att utnyttja turmomentet bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Ungefär hur dyrt brukar ett sånt kontor vara då...

 

Jag lider nått fruktansvärt av E.H's punk 4 "gnällig mamma" :roll:

Skulle vara guld värt kunna sitta i en bra miljö 8-)

 

Allt beror ju på vad du är ute efter och var i Sverige man bor. En 1-rums lägenhet i någon förort skall man väl kunna hyra för 3-4000 per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyr en central etta te mig nu som kontor i andra hand me internet och el i priset hyfsat centralt i Umeå för 3300:- så skönt komma hemifrån , hittar grinden lättare så.

 

hyrde ihop me ett gäng andra tidigare på ett kontorskomplex men de gula typ så de ville säga upp skiten. Företagslokaler e så grisigt dyra hålla själv , särskilt internet :/ de lokalernavar kungliga men de nya stället är helt ok också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för informationen

Bor i Huddinge/Stockholm

Jag vill inte sam-spela men har inget emot dela lokal med andra.

 

Det perfekta för mig vore om nån kan erbjuda en "IT-Cafe" model.

100-150:- per dag istället för 3000-4500 per månad.

Nån/några som klarar av sin hyra själva men som kan använda lite extra inkomst.

 

Funkar det sen bra skulle jag naturligviss byta till betala per månad men just nu har jag inte att betala 3000-4500 i förskott eller fräckheten att garantera jag kan betala i efterskott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Hej,

 

Mitt namn är xxx och jag studerar just nu Sports Marketing. Jag har tankar på att bygga upp en professionell elitklubb inom poker, med en organisation likt klubbarna inom elitidrotten. Genom att gå samman så kan klubben skapa ett starkare varumärke till talangfulla spelare och hjälpa dem ta nästa steg i karriären.

 

Jag berättar gärna mer om detta så kontakta mig via mail xxx@hotmail.com om du finner projektet spännande, och vill vara med att bygga upp detta!

 

Jag söker pokerspelare som spelar professionellt på heltid, eller har som mål att satsa helhjärtat på en pokerkarriär!

 

MVH

xxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Robin,

 

Jag undrar vilka karriärmöjligheter du pratar om inom poker och vad menar du med att satsa helhjärtat på pokerkarriären?

 

Hur ser en typisk karriär ut och vad menar du när du skriver att en klubb kan hjälpa spelare "ta nästa steg i karriären"? Vad innebär nästa steg och hur hjälper man någon att ta det? Hur många steg finns det?

 

Jag blir jättenyfiken på det här med pokerkarriär och vilka steg det är tänkt att man ska ta!

 

Om man anser sig kunna hjälpa någon att "ta nästa steg" antar jag att man har en mycket tydlig bild av hur en karriär ser ut, vad nästa steg innebär för olika karriärer samt framförallt hur man tar sig dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...