Gå till innehåll

PL5CD - Hur spela mot en maniac?


Björnerik

Recommended Posts

Spelade PL 5-handed 5CD igår och det satt en maniac vid bordet. Han foldade kanske en hand perv varv. Resten pottbettade han och även raisade pottbet om någon höjt före honom.

 

Ofta bytte han tre (par) eller en (draw, triss eller tvåpar) och för det mesta så ledde han ut efter bytet med ett pottbett (som då var på mellan 8 och 20 bb beroende på action predraw och fick potten för det mesta.

 

Han plussade 100 bb på kanske 20 minuter medan jag satt och inte fick några kort alls. Hade AAxx och blev slagen av mr maniac som drog in triss i bytet med 55.

 

Jag bytte plats vid bordet så jag hade honom till höger om mig och trodde att det skulle gå lätt att vinna pengar mot honom, men det gick inte så bra. Varje gång jag hade en bra hand (AA eller bättre) så re-raisade jag honom, oftast synade han och bettade ut pottbet efter bytet. Det låter som en given moneymaker för mig, men jag gick inte plus. Han drog in trissar när han bytte tre, färger när han bytte ett osv. Och han fick ju betalt för jag synade såklart hans predraw bets med medelbra tvåpar etc.

 

Hur spelar man mot en sån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad menar du med stål? AA känns ju som stål mot en som raisar/re-raisar 4 händer av 5.

 

Men när jag reraisade med AA/tvåpar/triss så nog fasen vann han på färg efter att ha bytt ett kort.

 

Det kanske bara var så att han hade maximalt flyt just när jag spelade mot honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får helt enkelt syna honom med fler händer än vad du synar andra med, eftersom han ofta är ute och kör.

 

Att ha någon som i princip alltid bettar direkt till höger om sig är inte så kul i potlimit. Det är lätt att bli inklämd mellan honom och fältet. Bättre att ha honom direkt till vänster, knacka din hand, se honom beta som alltid och se vad de andra hittar på innan du bestämmer dig. Det är som att alltid ha knappen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får helt enkelt syna honom med fler händer än vad du synar andra med, eftersom han ofta är ute och kör.

 

Att ha någon som i princip alltid bettar direkt till höger om sig är inte så kul i potlimit. Det är lätt att bli inklämd mellan honom och fältet. Bättre att ha honom direkt till vänster, knacka din hand, se honom beta som alltid och se vad de andra hittar på innan du bestämmer dig. Det är som att alltid ha knappen!

 

Nu handlar väl det här om 5CD med mörkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...