Lokenius Postad 28 Oktober , 2010 Rapport Postad 28 Oktober , 2010 hade en gammal DB här som sort of dog ut.. Nu kör vi på ny kula igen. Lirar (ytterst) lite cashgames men destomer MTTs och SNGs, detta sker då på Ongames nätverk. skulle nog säga att jag har som mest edge i HU sng flips. För er som inte är bekanta med detta skicklighetsspel så går det till enligt följande: 1. kombatanterna tilldelas 2 kort och 1 marker vardera och således är automatiskt all in. 2. Den som får den sämsta handen träffar floppen och vinner alltså helt standard Vunnit 18 av 25 så tror jag är en av dom bästa på min nivå, dock kanske inte så stort sample men men.. Nivåerna på mitt spel är typ: HU-Flips $21 SNG $22 standard fullring eller shorthanded turbos MTT $5-50 samt sateliter till de större CG $NL50 LETS GO!!
Lokenius Postad 28 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2010 10r 50 spelare kvar och 40 priser. Sitter som chip5a efter att ha torskat en 25k "flip" med AA vs KTs.. Bara för att kolla om det var rig eller standardvarians så tog jag en liten HU-Flip och allt var precis som det ska Hero (): t1.00 1 BBs Player6 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with J A Flop: 8 Q J Turn: 6 River: 5 Final Pot: t0 Hero shows J A Player6 shows 8 Q Player6 wins t2.00 (Rake: t-2) höjer upp i tidig, en syn sen squuuezad. Solklar vik då vi har kallsynaren bakom som left to act va? utan mr coldcall hade jag nog kunnat vara beredd att jamma mot BB som troligtvis måste välja om han vill flippa (såvida han inte vaknat upp med ett monster) eller glida nice and easy in i pengarna Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t300.00/t600.00 Blinds - 9 players - View hand 1000963 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Player1 (CO): t23898.00 39.83 BBs Player2 (BTN): t44962.00 74.94 BBs Player3 (SB): t10903.00 18.17 BBs Player4 (BB): t23447.00 39.08 BBs Player5 (UTG): t25224.00 42.04 BBs Player6 (UTG+1): t10205.00 17.01 BBs Player7 (UTG+2): t19895.00 33.16 BBs Hero (MP1): t47877.00 79.80 BBs Player9 (MP2): t6945.00 11.57 BBs Pre Flop: (t900) Hero is MP1 with Q A 3 folds, Hero raises to t1500, 2 folds, Player2 calls t1500, 1 fold, Player4 raises to t6900,
Lokenius Postad 28 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2010 BUST i 18k 100f efter att istort sett blindat ner mig lite väl lågt, liten svaghet då det blir lite scaredmoney på 100$ nivån då jag blir för försiktig och tappar aggresivitet.. Först raise/callar jag ner en shortstack med QJs där han vänder upp AJ som får stå och handen efter AI igen för mina sista marker mot samma spelare som återigen Blockar med TQ vs KT. Måste vara undantagen som bekräftar regeln vad gäller min flippteori och mycket riktigt.. 6k 10r AJ vs KT, in med bäst ut som sämst.. skulle aldrig synat hans 3b shove med så bra som AJ.. Edit BUST 10bb kvar hittar push med KQs och vevar in i 88. Kan inte så mycket om pokerstove men antar att KQ är favorit mot just 88 då den fick stå 22r sitter jag med 10bb så bara in och utsprut som gäller BUST får först in det med A8 där sb och bb hittar KK samt 55 och trots färg OCH ess-drag lyckas de turliga motståndarna få splitta med mig då brädan bildar stege. Handen efter jammar jag in TT efter att Utg+1 miniraisat och han tar sedan den teoretiskt korekta synen med KQo och suger ut med ett luder på turn. 15k 5r låg jag riktigt bra med dubbla average men ett elakt set på QJ5 bräda slakta av en del av stacken.. 119 av 673 där vi idag var 1231 startande EDT strax bust efter turneringens andra spruckna AA där jag får in det på flopp 9xx vs A9 som hittar rr-flush.. ska gå all in varje hand där nu bara för kul skull.. EDIT 2 all in direkt, vinst A7 vs 99 så av stack 15k 10r 295/358 20bb efter standardsuckout At vs A4, aja bara köra vidare
Chofritz Postad 28 Oktober , 2010 Rapport Postad 28 Oktober , 2010 Jag har inte läst några inlägg men jag vill önska lycka till. Det känns lite som att det kan gå vägen. Återkommer när promille är under 1,0. GL GL GL =)
Lokenius Postad 28 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2010 Jag har inte läst några inlägg men jag vill önska lycka till. Det känns lite som att det kan gå vägen. Återkommer när promille är under 1,0. GL GL GL =) Tackar och bockar, firar första tacket med en flip med standard utgång. Fan man blir ju nästan arg när man ser att man blir tilldelad ett A Hero (): t1.00 1 BBs Player9 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with A 7 Flop: Q K 5 Turn: 5 River: 4 Final Pot: t0 Hero shows A 7 Player9 shows Q 6 Player9 wins t2.00 (Rake: t-2)
Lokenius Postad 28 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2010 topp 5 med 38 kvar av 1231 startande i 15k 5r. Är just nu garranterad 68$ så livet leker Edit BUST Gick bort mig lite genom att tappa halva stacken med 77 vs JJ AI pre så var i push/foldmodus.. kast fram till chippon på knappen som pushar 500k in i mitten.. sitter själv med A9o som jag antar han har mig slagen.. Kör en HU Flip för att se om jag har någon chans men trots utfallet i flippen kommer jag aldrig närmare än ett mirakulöst klöverdrag inför river som skandalöst nog missar mot FIs AK Pre Flop: (t0) Hero is with 6 Q Flop: 5 3 A Turn: 2 River: 2 Final Pot: t0 Hero shows 6 Q Player9 shows Q 4 Player9 wins t2.00
Lokenius Postad 28 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2010 Postar några flipps, nån som har synpunkter hur jag kan förbättra min edge vs FI? Hand 1: Känns ganska standard, cooler? Hand 2: räddas vi av turen då vi får in det mot ett högre kort Hand 3: något så ovanligt som en split, hur kan det ske? han har ju A!! Hero (): t1.00 1 BBs Player9 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with 6 Q Flop: 5 3 A Turn: 2 River: 2 Final Pot: t0 Hero shows 6 Q Player9 shows Q 4 Player9 wins t2.00 Player1 (): t1.00 1 BBs Hero (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with 9 8 Flop: 6 Q 8 Turn: 3 River: 7 Final Pot: t0 Player1 shows 5 T Hero shows 9 8 Hero wins t2.00 (Rake: t-2) Hero (): t1.00 1 BBs Player8 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with 8 3 Flop: Q Q 5 Turn: Q River: 5 Final Pot: t0 Hero shows 8 3 Player8 shows 6 A Hero wins t1.00 Player8 wins t1.0 Tror fan jag ska satsa helhjärtat på det där med flips jag menar, vad är skillnaden på det och en Turbo HU sng vs LeGenDa_SC Player1 (BTN/SB): t1355.00 13.55 BBs Hero (BB): t1645.00 16.45 BBs Pre Flop: (t150) Hero is BB with A A Player1 raises to t1355, Hero calls t1255 Flop: (t2710) 8 Q K(2 players) Turn: (t2710) J(2 players) River: (t2710) 9(2 players) Final Pot: t2710 Player1 shows 9 Q Hero shows A A
Lokenius Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2010 Vad är detta för "Hu-flips"? Wikipedia: En HU-Flip eller coinflip som Ongame kallar det, är när du och FI registerarar för en duell. Ni blir tilldelade 2 hålkort var varpå Ongame sedan belönar den som får de sämsta hålkorten pre med vinst och dubbling av sin insats. Ett vanligt exempel av en HU-Flip kan skådas nedan. Ongame Network No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 0 players - View hand 1001789 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter Hero (): t1.00 1 BBs Player9 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with 7 T Flop: 4 A 6 Turn: 8 River: A Final Pot: t0 Hero shows 7 T Player9 shows 5 7 Player9 wins t2.00 (Rake: t-2)
Lokenius Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2010 Har blivit några händer CG oxå under veckan som gått och då alla sitter och gnäller över hur dåligt dom springer så får väl jag göra motsatsen. Poker är kul när drag osv sitter samt att man flippar som en gud. Verkligheten hann dock ikapp mig där på slutet vilket gjorde att jag smög tillbaka till SnGs istället för att slippa se all-in ev:t tugga sig tillbaka mot normalt.
Lisa87 Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Postad 29 Oktober , 2010 Ah, verkar ju kul förutom att sämst hand pre alltid vinner
Lokenius Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2010 Ah, verkar ju kul förutom att sämst hand pre alltid vinner Är ju precis som att spela en vanlig HU sng fast det besparar dig en massa tid Jag menar varför bli utdragen/dra ut efter x antal händer när man kan få det hela avklarat med en gång Aktuellt flippstatus 27 vinster 23 förluster Innebär alltså att jag betalat 50$ till huset för "spänningen" men men det kanske betalar av sig i sajtens race. Detta raceär fö IKKE updaterat på de senaste 11 dagarna. Suporten skyller på att dom "möblerar om" så är väl bara att bita ihop så får vi se om vi landar inom topp 20 som väl är lite av ett mål med månaden
Soni Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Postad 29 Oktober , 2010 Är ju precis som att spela en vanlig HU sng fast det besparar dig en massa tid Jag menar varför bli utdragen/dra ut efter x antal händer när man kan få det hela avklarat med en gång Haha du är klockren. Samtidigt som man vet att du inte tror på vad du säger så skriver du på ett sätt som ger en ett litet hopp om att du kanske faktiskt tror på att det är lönande i längden:mrgreen: Funny guy this, funny guy..
Lokenius Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2010 Ute ur Russian daily 50f strax före bubblan och sitter just nu med tomtehatt modell större på skallen. ligger 5a med 22 spelare kvar (15 priser) när jag slår om en semishortstack. ATs vs A7s och precis enligt min flippteori så landar den försmädliga 7an på floppen och skickar mig till en 12e plats. Handen efter gör jag ett av mina sämre spel när jag i TIDIG pos isoleringspushshoveställer 33 för att självklart få syn av stålet i pos efter. Är iaf kvar i 6k 10r så istället för att deppa ihop helt bestämde jag mig för att jag var värd en liten tröstflipp men det allt gick galet här då jag istället för att tableselecta valde (mitt i tilten) att bara sätta mig vid ett bord och vem tar då position på mig om inte den ökände TURFLIPPAREN Gata666 Hero (): t1.00 1 BBs Player10 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with 3 J Flop: 4 2 7 Turn: 4 River: 6 Final Pot: t0 Hero shows 3 J Player10 shows 3 6 Player10 wins t2.00 (Rake: t-2) Aja funderar på att lira 40k 50rebuy nu.. Ska flippa om jag reggar eller inte
Lokenius Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2010 Var in och skulle kika värdet på NL100 och hamnade på 2 kanonbord med 2 idioter+ 2 NITregs på båda borden.. Eller kanske var 3 idioter för 289 händer senare lämnade jag borden nästan 3 inköp back där mitt all-in EV säger -21$.. Aja har sprungit bra tidigare och var säkert förtjänt av att mitt nötfärgdrag skulle bli utdraget av 56 som oxå "jagade" färg och träffar 6 river Skulle kört 50r för pengarna istället men men det är lätt att vara efterklok. En flipp senare och livet leker igen och jag reggar till 50 och 22 freeze som startar vid tolvslaget Hero (): t1.00 1 BBs Player10 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with J Q Flop: Q 4 4 Turn: 3 River: 5 Final Pot: t0 Hero shows J Q Player10 shows 9 A Hero wins t2.00 (Rake: t-2)
Lokenius Postad 30 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2010 EXTREMT tungjobbat idag och back dryga 500$.. det jag backade på MTTs is life, man måste ha flipparna med sig men jag hade väl kunnat hålla mig undan cashgameborden samt HU-SnG så hade jag kunnat somna en aning bättre. Här nedan följer ett exempel på varför man lika gärna kan flippa 100 games på en timme och sen göra andra saker istället för att sitta hela dagar för samma resultat Hero raises to t120, Player2 calls t45 Flop: (t240) 4 9 7 (2 players) Hero checks, Player2 bets t135.00, Hero raises to t390, Player2 raises to t1480, Hero calls t890 all in Turn: (t2800) 7 (2 players - 1 is all in) River: (t2800) 2 (2 players - 1 is all in) Final Pot: t2800 Player2 shows 7 K Hero shows K K Player2 wins t200.00 VS Player1 (): t1.00 1 BBs Hero (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with 2 4 Flop: 3 Q 6 Turn: 9 River: 4 Final Pot: t0 Player1 shows 5 A Hero shows 2 4 Hero wins t2.00 (Rake: t-2)
HokuzzPokuzz Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Postad 30 Oktober , 2010 aTT JAGA EN KLONKS ÄR DETSAMMA ATT JAGA EN BRUD I KYKLINGDRÄCKT MVH OLA B
Lokenius Postad 30 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2010 aTT JAGA EN KLONKS ÄR DETSAMMA ATT JAGA EN BRUD I KYKLINGDRÄCKT MVH OLA B ATT JAGA EN KYCKLING I BRUDDRÄKT ÄR DET SAMMA SOM PARAFILI? MVH TOMAS BROLIN
Lokenius Postad 30 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2010 Halloweeeeeen och maskerad.. Ta på sig "fullgubbemasken" (vinst) eller stanna hemma och tråka (förlust) en kväll som denna, självklart en flipp Hero (): t1.00 1 BBs Player8 (): t1.00 1 BBs Pre Flop: (t0) Hero is with 2 J Flop: 8 K 4 Turn: Q River: T Final Pot: t0 Hero shows 2 J Player8 shows 5 6 Hero wins t2.00
Lokenius Postad 31 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2010 "Luleås klack utslängd Bloggat om artikeln Anders Nilssons och Luleås sämsta match den här säsongen - men LHF var ändå ganska nära poäng Från bloggen: Dragskott.nu 30 okt 21:15 Vill du blogga om artikeln? Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna. Bli medlem i Aftonbladet Snack och börja blogga Smällde smällare på läktaren GÄVLE/STOCKHOLM. Luleå har imponerat under elitseriens inledning. Det har inte deras supportrar gjort under alla stunder. I kväll kastades deras klack ut från läktaren. Anledningen: De smällde av knallskott på läktaren. Två personer har identifierats och gripits. Före matchen och direkt efter första perioden smällde Luleåklacken av knallskott på bortaläktaren. Gävlepolisen skärmade av bortre delen av hallen genom att nerfällda gallergrindar för att skärma av och har sedan inte släppt in klacken. Klacken bestod av några hundra tillresta Luleåfans. Efter en stund fick klacken, förutom två personer som identifierats och gripits, komma in i hallen igen, efter att samtliga visiterats. – Vi höjde säkerheten på arenan och skärmade av. Sedan utförde vi full visitation på samtliga. Nu får det komma tillbaka in igen, säger Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson. Skämt ut sig flera gånger Det är inte första gången i höst som deras supportrar har skämt ut sig under säsongen. Efter en försäsongsmatch urinerade någon Luleåsupporter på Skellefteåfansens buss i samband med ett derby. Inför det första derbyt brände de dessutom upp en Skellefteåtröja." LOL?
Lokenius Postad 31 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2010 "Luleås klack utslängd Bloggat om artikeln Anders Nilssons och Luleås sämsta match den här säsongen - men LHF var ändå ganska nära poäng Från bloggen: Dragskott.nu 30 okt 21:15 Vill du blogga om artikeln? Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna. Bli medlem i Aftonbladet Snack och börja blogga Smällde smällare på läktaren GÄVLE/STOCKHOLM. Luleå har imponerat under elitseriens inledning. Det har inte deras supportrar gjort under alla stunder. I kväll kastades deras klack ut från läktaren. Anledningen: De smällde av knallskott på läktaren. Två personer har identifierats och gripits. Före matchen och direkt efter första perioden smällde Luleåklacken av knallskott på bortaläktaren. Gävlepolisen skärmade av bortre delen av hallen genom att nerfällda gallergrindar för att skärma av och har sedan inte släppt in klacken. Klacken bestod av några hundra tillresta Luleåfans. Efter en stund fick klacken, förutom två personer som identifierats och gripits, komma in i hallen igen, efter att samtliga visiterats. – Vi höjde säkerheten på arenan och skärmade av. Sedan utförde vi full visitation på samtliga. Nu får det komma tillbaka in igen, säger Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson. Skämt ut sig flera gånger Det är inte första gången i höst som deras supportrar har skämt ut sig under säsongen. Efter en försäsongsmatch urinerade någon Luleåsupporter på Skellefteåfansens buss i samband med ett derby. Inför det första derbyt brände de dessutom upp en Skellefteåtröja." LOL? vilka hemskingar
Recommended Posts