Gå till innehåll

Angående SvS på forumet


Jennez

Recommended Posts

Beror på att Svenska Spel har monopol på allt spel i Sverige och dessutom vill IP-banna forumets övriga partners.

 

Annars är monopol sjukt totalitärt och det är allt fler som vägrar ställa upp på förtrycket. Att pokerforum.nu låter sig finansieras av ett monopol retar många och de väljer därför att hellre lämna forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på att Svenska Spel har monopol på allt spel i Sverige och dessutom vill IP-banna forumets övriga partners.

 

Annars är monopol sjukt totalitärt och det är allt fler som vägrar ställa upp på förtrycket. Att pokerforum.nu låter sig finansieras av ett monopol retar många och de väljer därför att hellre lämna forumet.

talar du här i egenskap av moralens vita ryttare eller i egenskap av betald lobbyist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag talar i egenskap av moralens vita ryttare. Spelar det någon roll förresten? Du är väl stor nog att skilja på sak och person?

jadå, tycker mest det är intressant att notera vilka det är som skriker högst om en så här trivial grej. det är inte skatteverket eller snuten som börjat sponsra pokerforum, utan svenska spel. en aktör på marknaden. den här saken är jävligt oviktig i ett stort sammanhang för alla som inte har direkta affärsmässiga intressen i det. oavsett vad man tycker om monopol och annat. ingen avslutade konton för att pf sponsrades av någon mystisk auktionssite, men vad känner folk starkast avsky mot, svenska spel eller regelrätta scammers? väldigt märkligt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadå, tycker mest det är intressant att notera vilka det är som skriker högst om en så här trivial grej. det är inte skatteverket eller snuten som börjat sponsra pokerforum, utan svenska spel. en aktör på marknaden. den här saken är jävligt oviktig i ett stort sammanhang för alla som inte har direkta affärsmässiga intressen i det. oavsett vad man tycker om monopol och annat. ingen avslutade konton för att pf sponsrades av någon mystisk auktionssite, men vad känner folk starkast avsky mot, svenska spel eller regelrätta scammers? väldigt märkligt detta.

 

Jag håller inte med. En ökande acceptans eller likgiltighet inför monopolet kommer att föra oss mot en ökad reglering. Något som, i värsta fall, i förlängningen innebär minskad valfihet för samtliga pokerspelare vilket i sin tur leder till minskat EV.

 

Du får tro det eller ej, men jag skriver det som personligen övertygad, inte som lobbyist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med. En ökande acceptans eller likgiltighet inför monopolet kommer att föra oss mot en ökad reglering. Något som, i värsta fall, i förlängningen innebär minskad valfihet för samtliga pokerspelare vilket i sin tur leder till minskat EV.

 

Du får tro det eller ej, men jag skriver det som personligen övertygad, inte som lobbyist.

tror knappt du finner en själ här som är accepterande eller likgiltiga inför spelmonopolet. preaching to the choir, månne?

 

det här är en total icke-fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadå, tycker mest det är intressant att notera vilka det är som skriker högst om en så här trivial grej. det är inte skatteverket eller snuten som börjat sponsra pokerforum, utan svenska spel. en aktör på marknaden. den här saken är jävligt oviktig i ett stort sammanhang för alla som inte har direkta affärsmässiga intressen i det. oavsett vad man tycker om monopol och annat. ingen avslutade konton för att pf sponsrades av någon mystisk auktionssite, men vad känner folk starkast avsky mot, svenska spel eller regelrätta scammers? väldigt märkligt detta.

 

Räknas det om det var auktionssiten som gjorde att jag slutade moderera och inte postade på ett halvår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ökande acceptans eller likgiltighet inför monopolet kommer att föra oss mot en ökad reglering. Något som, i värsta fall, i förlängningen innebär minskad valfihet för samtliga pokerspelare vilket i sin tur leder till minskat EV.

 

Instämmer helt i detta.

 

Var tidigare inte medveten om att SvS hade något med PF att göra. Ska kolla upp exakt vad som gäller. Detta kan vara min sista post på pokerforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag beundrar medlemmar som bara släpper allt och drar efter tusentals inlägg här på grund av en princip förstår jag inte riktigt grejen, PF accepterar väl inte IP-bann på övriga sajter? Representanten har ju knappt gjort väsen av sig och dessutom gjort ett försök till att svara på kritik.

 

Jag håller ju med Jennez i det han säger men jag spelar ju redan på SvS så jag antar att min acceptans redan är så hög som monopolet önskar att den ska vara.

 

Det mesta som skrivs här är ju ändå bara massa skitsnack, finns det några egentliga följder av att SvS får ett par mandat i sponsringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tidigare inte medveten om att SvS hade något med PF att göra. Ska kolla upp exakt vad som gäller. Detta kan vara min sista post på pokerforum.

 

Du är helt i din rätt att lämna om du vill, även om jag givetvis hoppas att du låter bli, och jag respekterar din åsikt. Inget snack om den saken. Men vi har kört samarbeten i form av liverapporteringar på CC och reklamköp av SvS/CC i nästan fem år nu, det kan du väl inte ha missat? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...