Gå till innehåll

Tävlingen Survivor


Goldwinner

Recommended Posts

Hejsan

 

Jag vill veta om ni tolkar reglerna som mig?

 

Jag har gjort ett riktigt dumt misstag i tron att jag följde reglerna och jag vill vet om det är mitt fel eller Otydlighet i reglerna

 

Survivor Tournaments are fast paced, white knuckle tournaments with nail biting finishes, where every second counts! A perfect tournament for adrenalin junkies in need of a quick fix. They are time-based, so YOU know the tournament duration, and can plan your day accordingly.

 

How does it work?

The tournament is divided into time-based elimination levels. At the end of each level a percentage of players with the lowest chip stacks are eliminated from the tournament. An Indicator on the table alerts you to: YOUR survivor status - SAFE, WARNING or DANGER, the chip stack you need to avoid elimination, time left in the elimination level, and the number of players to be eliminated. All the information YOU need to make that quick decision is available to you at a glance.

 

Scenarios:

You are SAFE from elimination with less than 60 seconds left of the elimination level. You are holding pocket kings, but four players playing behind you are short stacked - in DANGER, and bound to go all in pre-flop scraping to avoid elimination, what do you do?

 

1.Risk your stack and play, knowing you will be going into a coin flip situation and face possible elimination.

2.Be safe, fold, and survive another level, leaving the short stacks to scrap it out amongst themselves.

You are in DANGER of being eliminated. You have less than 60 seconds left to survive, what do you do?

1.Do nothing, get eliminated and fizzle out.

2.Risk your stack and go all in, hope to hit and survive. If not, at least you went out in a blaze of glory! Yeah baby!

 

The botton 10% of the field will be eliminated after each round.Alla survivors at the end of the tournyment will receive an equale share of the priszepool.

The final chipleader may winn slightly more.

 

Rewards are great as all survivors share equally in the booty!

 

Källa:

https://mppv2valueadds3.valueactive.eu/MPP_GenericInfo/promo.aspx?promo=survivor&ul=en

 

Scenario

Du sitter 3a med 4 kvar.Indicator visar varning du är påväg att att bli eliminerad denna level och 10 sek kvar.2 st åkte ut omgången innan.

 

 

Vad gör du efter ha läst reglerna?

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som vi måste veta hur många som ska elimineras? Är det 2 så måste vi väl gå allin med any2. Är det en så behöver vi förmodligen inte gå allin, beror på stackdjup etc.

Du säger att "indicator visar varning". Menar du "WARNING" eller "DANGER"? Och viktigare, vad står det angående hur många som ska elimineras och vilket stackdjup som krävs för att vara säker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som vi måste veta hur många som ska elimineras? Är det 2 så måste vi väl gå allin med any2. Är det en så behöver vi förmodligen inte gå allin, beror på stackdjup etc.

Du säger att "indicator visar varning". Menar du "WARNING" eller "DANGER"? Och viktigare, vad står det angående hur många som ska elimineras och vilket stackdjup som krävs för att vara säker?

 

 

Det stämmer.

 

Jag trodde det var 2 st eftersom omgången innan var 2st.

 

Indicator visar Danger

 

Stack djupt visar att jag satt säkert om jag hade foldat för att hamna 3a eftersom omgången skulle ta slut denna runda.

 

Ingen aning var det stod hur många som skulle eliminerad.

 

Jag trodde att prispolen skulle delas upp av dom som kom till finalbordet eller beorende på vilken level man kom på.

 

Jag var som sagt helt ute och cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tyder reglerna så åker en (1) denna omgång.

Så om du foldar in dig på en 3e plats, så borde du sitta säkert.

 

Edit: för du har bara "Warning" och fyran har "Danger"

 

När det var 6st kvar så åkte 2 ut

Nu när är 4 kvar så åkte bara 1.

 

Vet inte riktigt hur du kom fram till det?

 

Räkna du typ

10% av 6 är 0,6

10% av 4 är 0,4

 

Jag trodde det också att det inte spelade nån roll på finalbordet för vi alla delade lika utan 1an.

 

Av att läsa reglerna så kom du fram att bara 3 fick pris.Shit imponerande hade jag aldrig gissat mig fram till men det kanske är en självklarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan nog redan nu förstår vad jag gjorde.

 

Jag mitt pund huvud gick all in på en skithand och torska handen.

 

1-3 fick dela på alla pengarna.

 

Hade jag vetat hade jag ju naturligtvisst foldat och haft garanterat vunnit.

 

Hade dom inte sagt något om vilken idiot jag var så hade jag inte vetat.

 

Sen tilta man glatt bort resten av sina pengar :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det var 6st kvar så åkte 2 ut

Nu när är 4 kvar så åkte bara 1.

 

Vet inte riktigt hur du kom fram till det?

 

Räkna du typ

10% av 6 är 0,6

10% av 4 är 0,4

 

Jag trodde det också att det inte spelade nån roll på finalbordet för vi alla delade lika utan 1an.

 

Av att läsa reglerna så kom du fram att bara 3 fick pris.Shit imponerande hade jag aldrig gissat mig fram till men det kanske är en självklarhet.

Enligt texten du själv klistrade in så ska det ju finnas en ruta i klienten där all relevant info finns.

How does it work?

The tournament is divided into time-based elimination levels. At the end of each level a percentage of players with the lowest chip stacks are eliminated from the tournament. An Indicator on the table alerts you to: YOUR survivor status - SAFE, WARNING or DANGER, the chip stack you need to avoid elimination, time left in the elimination level, and the number of players to be eliminated. All the information YOU need to make that quick decision is available to you at a glance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt texten du själv klistrade in så ska det ju finnas en ruta i klienten där all relevant info finns.

 

Missa visst den rutan där the number of players to be eliminated.

 

I lobbyn stod detta

The botton 10% of the field will be eliminated after each round.Alla survivors at the end of the tournyment will receive an equale share of the priszepool.

The final chipleader may winn slightly more.

 

Hur ska man tolka i slutet av tuneringen att att bara 3 st får dela.

At the end-Jag trodde dom menade i slutet av tävlingen så dela dom ut pengarna för dom som kom till finalbord eller för varje nivå och 1 fick lite mer än dom andra.

 

Kan inte förstå att det är självklart att bara 3 får dela.

Är väl lite korkad :-D

 

Jag tycker att dom borde skrivet klart och tydligt att 3 st får dela och även i prispoolen.

Jag tycker att det var för otydligt skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det var 6st kvar så åkte 2 ut

Nu när är 4 kvar så åkte bara 1.

 

Vet inte riktigt hur du kom fram till det?

 

Räkna du typ

10% av 6 är 0,6

10% av 4 är 0,4

 

Jag trodde det också att det inte spelade nån roll på finalbordet för vi alla delade lika utan 1an.

 

Av att läsa reglerna så kom du fram att bara 3 fick pris.Shit imponerande hade jag aldrig gissat mig fram till men det kanske är en självklarhet.

 

Eftersom det är en survivor så åker minst en (eller 10%) per omgång. Är det färre än 10 kvar så åker alltså en. (Dock kan ju två åka om en med större stack tar ut två små).

 

Hade ingen aning att bara tre fick pris från din info, men det jag menade med att du satt säkert, var i denna omgång.

 

Sedan brukar i alla fall jag kolla turneringslobbyn fler än en gång när jag börjar närma mig finalbord/prispengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...