Gå till innehåll

HU - Nybörjare


Jensw

Recommended Posts

Plöjer igenom maths of poker just nu.

Mitt mål i slutändan är att "speciallicera" mig på HU.

 

Vart hittar jag bra information (videos,guides)?

 

 

 

Har varit medlem på Deucecracked.com vid ett tidigare tillfälle men kommer inte ihåg om de hade ett bra HU utbud.

 

Hjälp uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deucescracked har ok med HU videos. Även cardrunners har bra med videos. Gillade speciellt de med MasterLJ hos cardrunners när jag började med HU för några år sedan.

 

Beror lite på vilken nivå du tänkte börja spela HU på. NL100-NL400 har MasterLJ bra videos då han visar exakt hur du ska spela mot löspassiva och tightpassiva som kommer vara stor del av spelarna på de nivåerna. Till skillnad från alla andra som bara möter någon kompis eller en av deras "elever".

 

Deucescracked har en serie om jag kommer ihåg rätt som heter "movin on up" som jag tycker var riktigt bra.

 

Håller inte med Starfitter att videos förstör mer än vad de ger. Är det lugnt det bästa sättet att lära sig HU med tänket och taktiken. När du har plöjt igenom ett antal videos och har fått in en mängd händer, möjligtvis då att "MOP+pokerstove+whiteboard+volym=gto"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...