Gå till innehåll

Historien om ditt nick...


Cyntax

Recommended Posts

Berätta, vad ligger bakom ditt val av nick här på forumet / pokernick ?

 

Som trådskapare får jag börja då.

 

När jag skulle skapa ett nick här tror jag att jag testa säkert 5-6 stycken som alla var upptagna. Jag blev lite lack (syntax error i skallen) och testade typ SyntaxError, Syntax ... bah. Men för helvete! Cyntax då? *bingo*!

 

Lite senare kom jag på att valet av nick var ju egentligen lite komiskt. "tax" i nicket får stå för att jag är skattejurist. (tax=skatt *fniss*)

 

Kom igen, berätta nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började för länge sen läsa en site som heter Fark.com. Reggar man sig som medlem får man epitetet TotalFarker. Tja, lät ju lite kul så reggade det nicket här på pf. Runt tiden som QoS hoppade av pf startade han och jag upp ett litet community för nyblivna farsor och då ändrade jag nicket till TotalFarsa (blev stolt fader i den vevan).

 

Andra nick jag fått via pf är idiot, skalleper och TotalFylla :h:

 

*lemur-edit* Visste väl att det har funnits en sån här tråd. Dock jävligt gammal...

 

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/14805-vad-betyder-ditt-nick.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanken om mitt nick var att ja det är väl inget speciellt, men när jag börja tänka på det så har det faktiskt en liten historia hur det kom till.

 

Allt börja väl när counter-strike var nytt ungefär skulle ha ett nick där och satt hemma hos min mormor. På golvet brevid datorn stod en gammal förstärkare med min morbrors gamla punkband från 80-talet. " Den siste Peleqanen" (felstavat då tjejen i bandet från USA inte riktigt kunde uttala det. Så Peleqanen fick det bli. Förkortades till Pele med självklar koppling till fotboll.

 

Sen kom pokern och det blev LillGus vilket var ett smeknamn i lumpen men vilket inte klingade så fint när man blev kallad äcklig dansk hela tiden. :) Så nicket byttes till Pele vilket såklart var upptaget så fick lägga till den kungliga huvudstadens härliga riktnummer. Så de blev tillslut Pele08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopierar in från gamla tråden:

 

En kille i min grundskoleklass kunde inte uttala mitt namn riktigt så det blev alltid "Jennes" och så har jag sedermera blivit kallad för det. (Inte för jag fattar hur svårt det kan vara att säga "Jens", men nåja).

 

För några år sedan kom en annan av mina polare på att om jag någon gång skulle starta ett dansband så skulle ett lämpligt namn på detta band vara "Jennez". Voíla! My nick was born!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle på klassresa i sjuan och jag satt längst bak med min mössa och var skitcool. På den tiden hade jag alltid en freestyle med stora hörlurar och under hela sjuan var det bara The Essential med Ozzy Osbourne som spelades.

 

Sjöng alltid med och antar att jag råkade störa lite väl mycket, så min lärare (hon var faktiskt riktigt snäll, bra och rättvis) skrek: "Hörru KUNGKROON! Nu håller du käften!!"

Självklart nick obv. Varsågod, skatteverket!

 

epilog: I slutet av åttan eller början av nian hade jag haft samma svarta mössa sen högstadiet började. Min lärare var oerhört trött på den, så hon stickade en ljusblå mössa med vita älgar till mig. Betalade 100 spänn för den och behövde aldrig ta av mig mössan i klassrummet igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde Q3-modden excessive plus för hundra år sen. Jag och några polare skulle starta en klan och jag tyckte vi skulle heta Saints. Visade sig dock att en miljard andra klaner redan hette saints, så vi döpte oss till [MR] istället. Jag gillade dock saint så av ren tjurighet nickade jag [MR]Saint_Bjorn.

 

(Jag hoppade av klanen efter ett tag, men den blev rätt stor, troligen pga att ena polaren som skötte våra spelservrar hade en 100mb-lina... var ju inte direkt alla som hade det för en tio år sen. :-))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en polare [Charlie Söderberg från Lyxfällan in fact - not so hidden] startade för drygt tio år sedan en personaltidning på företaget vi då jobbade på. På första sidan hade vi en skvallerspalt där vi skrev om våra kollegor under pseudonymen Valter Ego. När vi sedan slutade på företaget tog jag med mig nicket och började använda det som alias på diverse forum inom musik och poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr-flow var bara ett infall någon gång jag skulle regga pokersiter och min kompis hade reggat MrRockets. Och ja, vi var underåriga, sen dess fick det hänga med lite till pf men nickar det aldrig på pokersiter längre.

 

Jag har flera olika nicks, en av mina mailkonton har basbi i sig och det var någon gång i 3-4an eller något när jag spelade team fortress classic som jag tyckte att jag måste hitta på ett nick och kom att tänka på bambi och ville twista till det lite. i princip alla som ser den mailen idag utalar det bassbi men när jag skapade det hade jag mer baasbi i tanken.

 

Wow. Det här var bland det mest ointressanta någon har läst :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela hold'em (potlimit) i ett homegame i Lund 1993 (Det ni, slynglar!).

 

Samtidigt lånade jag av Diös (hade spelat där tidigare, standardspelet var 7-stud) "Super System". Försökte följa Doyles råd med varierande framgång. Övriga gänget tyckte i alla fall jag var tillräckligt "regelbunden" för att bli döpt till schoolbook, jag återupplivade nicket när jag reggade mig på pf.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela hold'em (potlimit) i ett homegame i Lund 1993 (Det ni, slynglar!).

 

Samtidigt lånade jag av Diös (hade spelat där tidigare, standardspelet var 7-stud) "Super System". Försökte följa Doyles råd med varierande framgång. Övriga gänget tyckte i alla fall jag var tillräckligt "regelbunden" för att bli döpt till schoolbook, jag återupplivade nicket när jag reggade mig på pf.nu

 

Mjo, i jämförelse med dig och Crappy må jag vara ung, men jag står mig hyggligt väl ändå. Jag spelade 5 card draw jacks or better (eller "Knektöppning" som det heter på bonnsvenska) om pengar rätt frekvent kring 1990-92.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, i jämförelse med dig och Crappy må jag vara ung, men jag står mig hyggligt väl ändå. Jag spelade 5 card draw jacks or better (eller "Knektöppning" som det heter på bonnsvenska) om pengar rätt frekvent kring 1990-92.

 

Jag får nog toppa dig igen, "riktig" poker lärde jag mig i Diös lägenhet 1992 men på 80-talet var det en hel del 7-stud i schackgänget fast då med fullständigt vanvettiga strategier och regler (Kontanter, inga marker och det var tillåtet att plocka upp plånboken för att höja!?). Att lägga sig på tredjegatan ansågs fegt och dumt, "Man kan ju alltid träffa något".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag får nog toppa dig igen, "riktig" poker lärde jag mig i Diös lägenhet 1992 men på 80-talet var det en hel del 7-stud i schackgänget fast då med fullständigt vanvettiga strategier och regler (Kontanter, inga marker och det var tillåtet att plocka upp plånboken för att höja!?). Att lägga sig på tredjegatan ansågs fegt och dumt, "Man kan ju alltid träffa något".

 

Den devisen spelar jag efter än idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...