Gå till innehåll

Historien om ditt nick...


Cyntax

Recommended Posts

Berätta, vad ligger bakom ditt val av nick här på forumet / pokernick ?

 

Som trådskapare får jag börja då.

 

När jag skulle skapa ett nick här tror jag att jag testa säkert 5-6 stycken som alla var upptagna. Jag blev lite lack (syntax error i skallen) och testade typ SyntaxError, Syntax ... bah. Men för helvete! Cyntax då? *bingo*!

 

Lite senare kom jag på att valet av nick var ju egentligen lite komiskt. "tax" i nicket får stå för att jag är skattejurist. (tax=skatt *fniss*)

 

Kom igen, berätta nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började för länge sen läsa en site som heter Fark.com. Reggar man sig som medlem får man epitetet TotalFarker. Tja, lät ju lite kul så reggade det nicket här på pf. Runt tiden som QoS hoppade av pf startade han och jag upp ett litet community för nyblivna farsor och då ändrade jag nicket till TotalFarsa (blev stolt fader i den vevan).

 

Andra nick jag fått via pf är idiot, skalleper och TotalFylla :h:

 

*lemur-edit* Visste väl att det har funnits en sån här tråd. Dock jävligt gammal...

 

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/14805-vad-betyder-ditt-nick.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanken om mitt nick var att ja det är väl inget speciellt, men när jag börja tänka på det så har det faktiskt en liten historia hur det kom till.

 

Allt börja väl när counter-strike var nytt ungefär skulle ha ett nick där och satt hemma hos min mormor. På golvet brevid datorn stod en gammal förstärkare med min morbrors gamla punkband från 80-talet. " Den siste Peleqanen" (felstavat då tjejen i bandet från USA inte riktigt kunde uttala det. Så Peleqanen fick det bli. Förkortades till Pele med självklar koppling till fotboll.