Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
** Hand # 3543348087 starting - 2010-09-26 22:54:15

** SATELLITE - Cruise ONBOARD HIGHROLLER EVENT[3646808]:Table 1 [Multi Table Hold'em] (250|500 NL - MTT) Real Money

___BigJoe___ sitting in seat 1 with 6622.50

TURB01 sitting in seat 7 with 13485.00[Dealer]

Kreuzerzeit sitting in seat 10 with 24892.50

Kreuzerzeit ante'd - 25.00

___BigJoe___ ante'd - 25.00

TURB01 ante'd - 25.00

Kreuzerzeit posted the small blind - 125.00

___BigJoe___ posted the big blind - 250.00

** Dealing cards to Kreuzerzeit: 8d, 8c

TURB01 raised to 1000.00

Kreuzerzeit called - 1000.00

___BigJoe___ went all-in - 6347.50

TURB01 went all-in - 12460.00

Kreuzerzeit ???

Satellit, ett pris värt £1500, alla har köpt in sig för €180 (inga rädda satellitkvalare)

Ta synen och hoppas på att göra slut på turren här/kämpa sig tillbaks med 10k i stacken, eller folda och ev spela headsup med likvärdiga stackar?

Postad

Att vi piskar Big´s range kan vi ju utgå ifrån. Kan vi hitta read att TURB isolerar light så ska vi ju syna. Hade det vart jag som var TURB ska du syna med 88.

Och anser vi oss bättre än TURB kan vi ju folda och spela HU, mern jag vill nog ta flippen här och plocka hem det, 10k skulle i värsta fall funka rätt bra att spela vidare med ändå.

Postad
Read på någon?

___BigJoe___ är vår "average drunken Irishman"

TURB01 har varit stabil hela vägen, men det finns lite som talar för att han kan vara på tilt just nu.

Du har inte sett något som talar mot att du inte ska ha +EV mot någon av dom i en H2H.

Postad

Mot rimligt tighta lirare utan att ha nit read på utg gubben är väl vår equity typ sämst 33% men heller inte mycket bättre.

Scenariot är väl typ ett drömscenario då isolationsrangen måste vara gynnsam för oss som sulla är inne på.

Är lillstacken en drunken Irishman blir det ännu bättre.

Men, vi har stor stack och det andra utfallet då drunken Irish vinner borde vara extremt gynnsamt med stor stack??

Jag vet verkligen inte vad jag skulle gå för, med något större blindar hade jag inte tvekat att ta racet, men här finns ju spelutrymme med tanke på stackdjup.

Edit ..och med nästnästa snäppet större blindar blir det oxå gynnsamt att vara CL...

Postad

Skönt att se att det är fler än jag som tycker det är marginellt.

Ni som vill folda: Med vilka händer skulle ni synat?

Ni som vill syna: Var går gränsen för fold?

Mot rimligt tighta lirare utan att ha nit read på utg gubben är väl vår equity typ sämst 33% men heller inte mycket bättre.
Har vi 33% equity så borde det väl vara enkel fold, i och med att vi har +55% som det är nu (mer än hälften av markerna och troligt spelövertag i en H2H). Om vi synar och förlorar (67% chans) så har vi 20% av markerna i spel, dvs vi förlorar allt 67% * 80% = 53,6% (dvs vinner 46,4%)

Håller på resultatet ett tag till :ola:

Postad
JJ+, AQs+, AKo.
Om AQs+, AKo finns i din handdistribution i det här uppkomna läget så har du en allvarlig läcka i ditt spel, do you see why? JJ kan möjligen finnas där om du slowspelat dessa, men QQ/JJ brukar inte slowspelas väl?

Varför höjde TURB01 till 4bb? Felklick? AA? AQ? Lågt pocketpar?

Postad

Min känsla som TURB01 spelade är att han har ett lågt pocketpar eller typ AJ+, med en överbet och sedan en stor insoleringsbet. Exakt sullas tankar gick igenom min hjärna, men jag bestämde mig till slut för att jag plockar ner dom i H2H i stället.

Facit då? Jo vi gjorde rätt denna gång som la oss, eller fel, beroende hur man ser det. Motståndarna hade AA (TURB01) och 55 (___BigJoe___ ) men första kortet som kom på floppen var en åtta (resultatfixering ftw). Å andra sidan vann vi H2H-matchen...

Postad
Om AQs+, AKo finns i din handdistribution i det här uppkomna läget så har du en allvarlig läcka i ditt spel, do you see why? JJ kan möjligen finnas där om du slowspelat dessa, men QQ/JJ brukar inte slowspelas väl?

Nu uppfattade jag iofs inte frågan på det sättet som du obv ställde den på. Jag trodde du ville ha reda på vilka händer jag synar en ai med i den här spoten, inte vilka jag först limpar in med och SEN tar en ai-syn med.

Givetvis limpar jag inte JJ+, AQs+ och AKo. Trodde jag var väldigt obv... :rolleyes: