Gå till innehåll

hur spelar man mot låga triss?


crille123

Recommended Posts

Satt och lirade lite SH NL50 och förlorade mot en triss. Så min fråga är hur fel jag spelade?

 

Jag sitter på cutoff med AA och bettar 1.50.

FI sitter på knappen med 66 och synar.

 

Floppen är 6d 9h Jd.

Jag bettar 2 och han höjer till 4. jag bettar 12 och han hjöjer sedan till 24 och jag ställer honom.

 

Spelade jag fel? Jag hade precis satt mig vid bordet. Hur skulle du ha spelat och skulle det vara lätt att lägga sig här?

 

:(

 

Jag tänkte att det fanns steg+färgdrag fast om han satt med QQ, KK så hade han nog 3bettat mig pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att göra, annat än att försöka få in mer pre flop. Kanske man ska ta det lite lugnare efter floppen också då man faktiskt bara har ett par, och det är inte värt att ta enbart ett par all in särskilt ofta. Särskilt inte efter en massa raise fram och tillbaka.

 

Ja, med lite eftertanke så kom jag på att om jag hade varit mer klar i skallen så hade jag nog kommit undan billigare. Har en del erfarenheter från tidigare likadana händer så jag antar att jag var lite på tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt i de här lägena, men på NL50 och om det är nån typ 11/8-reg som spelar tillbaka mot dig så där så ligger du inte bra till. Det kan nog vara ett riktigt bra drag ibland typ QT i ruter, men väldigt väldigt ofta är det triss eller åtminstone tvåpar här. På högre nivåer är det säkert att bli att bli exploaterad och på lägre nivåer ska man nog ändå syna och skratta när motståndaren viker upp KJ. Men på NL50 tror jag faktiskt inte att det är jättevekt att lägga sig här när man blir reraisad igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Satt och lirade lite SH NL50 och förlorade mot en triss. Så min fråga är hur fel jag spelade?

 

Jag sitter på cutoff med AA och bettar 1.50.

FI sitter på knappen med 66 och synar.

 

Floppen är 6d 9h Jd.

Jag bettar 2 och han höjer till 4. jag bettar 12 och han hjöjer sedan till 24 och jag ställer honom.

 

Spelade jag fel? Jag hade precis satt mig vid bordet. Hur skulle du ha spelat och skulle det vara lätt att lägga sig här?

 

:(

 

Jag tänkte att det fanns steg+färgdrag fast om han satt med QQ, KK så hade han nog 3bettat mig pre.

 

Du måste sätta fi på en range. På knappen synar han ganska brett mot en CO-höjning, men sen när han minhöjer en så här, relativt torr bräda kan vi få en range på ungefär: 66,99,JJ,QQ,Adxd,TJ+,KdTd . Pocket bättre än JJ antar vi att han oftast 3betar pre därför lägger jag bara till QQ för att visa att han kan kallsyna den ibland.

 

Denna range i pokerstrategy.com equilator ger att vi med AA har 57,6% eq. och därför är det +EV att få in pengarna här.

 

Ger vi fi rangen 66,99,JJ,QQ,Adxd så har vi endast 46,5% och därför kan vi ge upp, alternativt 3bet/f. Försök tänka i ranges så ska du se att du får fram känslan för rätt beslut =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar han färgdrag/stegdrag aggressivt då vill du få in allt på floppen.

Höjer han endast här med 2 pair +, easy fold.

Gillar han att bluffhöja läskiga boards och ger sen upp direkt, calla flop och folda turn om han bettar igen.

Allt handlar om vad för slags read du har lyckats plocka upp tidigare.

Ifall du inte har någon alls, fundera då på vad du tror majoriteten av spelarna på din nivå brukar ha när de raisar dig här, och agera utifrån det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag är en riktig amatör men jag hade varit gladare att få in pengarna om det låg K,Q,J på brädet då det skulle kunna ge honom ett starkt par att övervärdera.

 

Med de korten på brädan skulle jag nog ge en stark raise på turnen och överväga fold vid re-raise, framförallt om den är kvick då han visat tydlig styrka. Detta såklart om jag inte hade hunnit få en read på honom och sett att han ofta försöker köpa potten med svaga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...