Gå till innehåll

WCOOP - Officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker du 90sek är mycket extra betänketid för en turre som tar typ 6 timmar som de flesta av deras garantiturrar gör?

 

Tycker du också att detta missbrukas? Själv ser jag sällan att folk utnyttjar all sin timebank annat än i just riktigt svåra beslut. Möjligen med undantag att nån lackat ur i en rebuyturre.

 

Och att turren tar sin tid... jadu, det är vm. wsop tar också lite tid och inte många kommer undan utan att ta lite ledigt från jobb. Dessutom spelar folk från hela världen i olika tidszoner vilket gör det än mer komplicerat att tillgodose alla. Tror ingen tjänar på att göra wcoop turrar till 1500markers startstack, semiturbostruktur och utan timebank. Det lär snabbt tappa all status och ingen kommer vilja lira.

1) Kommenterar fortfarande generellt för alla Poker Stars turneringar och inte enbart WCOOP. Det är precis lika mycket betänketid i princip alla $2 turneringar som i WCOOP. Enda skillnaden är hur snabbt man ökar blindsnivåerna och då framför allt höjningarna mellan nivåerna

 

2) VM består av sjukt många deltävlingar så att kalla det för VM för alla är överdrivet och bara knasigt.

3) Betänketiden jag syftar på är den man har INNAN man får 90 sekunder extra. Känns åtminstone som man har dubbelt så lång betänketid på Stars som på övriga siter innan man behöver agera utan att drabbas av timebank. Speciellt i början av turneringar är detta extremt överdrivet. Är man så seg eller har så segt internet borde man ägna sig åt annat. Ser mycket hellre att man har 300 sekunders timebank för dessa sega beslut och minskar betänketiden innan timebank med 10 sekunder typ.

4) Är inte förtjust i timebank men kan leva med det. Man har mycket tid att fatta ett beslut medan övriga agerar så man behöver vara riktigt seg för att inte kunna bestämma sig. Nätpoker är action till skillnad från livepoker där man förståligt kan ha mer betänketid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Kommenterar fortfarande generellt för alla Poker Stars turneringar och inte enbart WCOOP. Det är precis lika mycket betänketid i princip alla $2 turneringar som i WCOOP. Enda skillnaden är hur snabbt man ökar blindsnivåerna och då framför allt höjningarna mellan nivåerna

 

2) så att kalla det för VM för alla är överdrivet och bara knasigt.

3) Betänketiden jag syftar på är den man har INNAN man får 90 sekunder extra. Känns åtminstone som man har dubbelt så lång betänketid på Stars som på övriga siter innan man behöver agera utan att drabbas av timebank. Speciellt i början av turneringar är detta extremt överdrivet. Är man så seg eller har så segt internet borde man ägna sig åt annat. Ser mycket hellre att man har 300 sekunders timebank för dessa sega beslut och minskar betänketiden innan timebank med 10 sekunder typ.

4) Är inte förtjust i timebank men kan leva med det. Man har mycket tid att fatta ett beslut medan övriga agerar så man behöver vara riktigt seg för att inte kunna bestämma sig. Nätpoker är action till skillnad från livepoker där man förståligt kan ha mer betänketid.

 

 

Stämmer ju inte alls.

 

Stämmer ju inte heller.

 

Det tar alltså längre tid att fatta ett likadant beslut i livespel? Det är helt ok att vara "seg" i ett livespel medan det är dålig stil på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer ju inte alls.

 

Stämmer ju inte heller.

 

Det tar alltså längre tid att fatta ett likadant beslut i livespel? Det är helt ok att vara "seg" i ett livespel medan det är dålig stil på nätet?

Förstår inte varför man i alla turneringar ska ha så rysligt med betänketid före timebank. Vad som händer är förstås att väntan huvudsakligen beror på att spelarna har 4-5 turneringar parallellt och man inte därför orkar engagera sig i varje turnering och övriga spelare får vänta enbart pga detta.

 

Anser du alltså att man har för lite betänketid på andra pokersiter eftersom du tycker detta är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför man i alla turneringar ska ha så rysligt med betänketid före timebank. Vad som händer är förstås att väntan huvudsakligen beror på att spelarna har 4-5 turneringar parallellt och man inte därför orkar engagera sig i varje turnering och övriga spelare får vänta enbart pga detta.

 

Anser du alltså att man har för lite betänketid på andra pokersiter eftersom du tycker detta är bra?

 

Well, hellre det än att timebanken ska naggas av långsamt tills man till slut inte hinner med alla beslut. Och jag spelar hellre mot spelare som multitablar än spelare som hårdhjärtat lirar en turnering åt gången och därför har stenkoll på alla.

 

Svar nej på frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande wcoop som du började gnälla på så kan vi bara släppa det, det är ett vm, man ska ha tid till sina beslut, punkt.

 

Hurvida vanliga turrar eller turbos ska mer timebank/mindre vanlig tid eller om det ska fortsätta som det är låter jag vara osagt. Men jag vet att jag definitivt vill kunna ha tid på mig att ta beslut i viktiga spots.

 

Frågan är bara, låt säga att man har 15sek på sig till ett beslut, och det kortas till 10sek, hur mycket kortare skulle turneringen bli i ett 1000manna startfält? Ingenting, man skulle möjligen hinna med 1-2 händer per blindsnivå mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att 109rt ställdes in pga att det hade blivit nåt problem med timebanksen. Alla inköp (inkl rebuys) betalades tillbaka automatiskt.

Sry om nån redan har skrivit det. Inte läst så noga ovan :)

 

Edit:

Dear PokerStars Player,

 

You are receiving this mail because you were registered in T308437386, WCOOP 2nd Chance 06. There was an error with the time bank which resulted in no players having an initial time bank. As this was caught quickly after the start, the decision was made to cancel the tournament and deploy a replacement. The replacement tournament is now available in the client, set to start at 23:30 ET, T308683581.

 

We apologize for the inconvenience, and can verify that all players will receive the entirety of their entries from the cancelled tournament returned to them.

 

Regards,

 

Bryan S.

Manager, Tournaments Team

PokerStars Poker Room Management

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande wcoop som du började gnälla på så kan vi bara släppa det, det är ett vm, man ska ha tid till sina beslut, punkt.

 

Hurvida vanliga turrar eller turbos ska mer timebank/mindre vanlig tid eller om det ska fortsätta som det är låter jag vara osagt. Men jag vet att jag definitivt vill kunna ha tid på mig att ta beslut i viktiga spots.

 

Frågan är bara, låt säga att man har 15sek på sig till ett beslut, och det kortas till 10sek, hur mycket kortare skulle turneringen bli i ett 1000manna startfält? Ingenting, man skulle möjligen hinna med 1-2 händer per blindsnivå mer.

Kortar man från 15 till 10 sekunder skulle det spara väldigt mycket tid. Det skulle rimligen gå att spela åtminstone 20-30% fler händer. Det skulle faktiskt kunna ha en ännu bättre effekt då deltagande spelare skulle tvingas hänga med i den turnering de spelar istället för att göra en massa annat. Gör ju det själv allt för ofta.

 

Jag kan mycket väl tänka mig att man ändrar med timebank så att man faktiskt får mer tid att tänka på. Jag förstår inte varför man kan använda alla 90 sekunderna i timebanken på en gång. Vore mycket bättre om man fick 180 sekunder totalt i timebank och max kunde använda 45 sekunder åt gången än nuvarande system. Du ska ju komma ihåg att med 15 sekunders tid innan timebank (tror det kan vara än mer än 15 sekunder faktiskt men har inte mätt tiden) så ger det spelaren totalt en minuts betänketid.

 

Sen kan man förstås ha mer olika villkor för detta beroende på hur stor turneringen är. Även om jag alltjämt tycker att det är för mycket betänketid före timebank i WCOOP så tycker jag att det finns starka skäl att ha generösare tid just för att det som nämner några av de mest prestigefulla turneringarna på nätet och därmed ska göra villkoren sådana att alla ska kunna prestera på topp under hela turneringen.

 

Att vinnaren ska tvingas spela 18 timmar i följd tycker jag för övrigt är tämligen absurt. Detta får ju en följdeffekt till kommande turneringar också då de som lyckats bäst i tidigare turneringar inte kan spela pga för lite sömn. Om det nu är "världsmästerskap" så ska man väl sträva efter att de bästa spelarna ska kunna vara med i alla deltävlingar också? Det gör man verkligen inte när man nästintill omöjliggör spel två dagar i rad för de som presterar bäst. Lär ju ta minst 15 timmar bara för att nå långt.

 

I de liveturneringar jag spelat har man spelat 10-12 timmar per dag inklusive middagsbreak. Är det överhuvudtaget något längre break än på 5 minuter i WCOOP tävlingarna? I så fall gör det ju hela situationen än mer bisarr och handlar mer om uthållighet än hur bra pokerspelare du egentligen är. Eller är det att kunna hålla kroppen i trim i 18 timmar som är en väldigt avgörande faktor för hur bra pokerspelare du är? Hur mycket du fysiskt kan plåga dig själv ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma åsikt om wsop? om sim-vm? om boxnings-vm? om brottnings-vm? eller alla andra vm där olika dicipliner/klasser delas upp.

Kan tycka samma sak om dessa också men det är ändå inte jämförbart.

 

Det är totalt 62 (!) events i WCOOP. Många av dessa är extremt lika. Bl.a. finns det 4 stycken $200 NL Holdem som inte är specificerat som något mer än så. Dessa turneringar lär vara identiska.

 

På vilket sätt blir du mer världsmästare av att vinna Event 3 än Event 60? Enda jag kan se som skiljer dessa är garantin. Man har t.ex. inte i simning två guld i 50 meter frisim under två skilda dagar.

 

Dessa 62 events gör ju också att Poker Stars tvingas till en väldigt stor påhittighet för att ens skapa olika varianter av i princip samma.

 

Hade man haft runt 10 events hade det varit mer logiskt att kunna kalla sig världsmästare om man vinner ett event.

 

Skippar man benämningen världsmästerskap så är det absolut inget underligt med att så många events i turneringsserien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag ska bara poängtera att jag absolut inte har något emot WCOOP i sig. Tycker det är upplyftande med liknande turneringsveckor. Skulle man dock ändra från 15 till 10 sekunders initial betänketid (om vi antar att det är 15 sekunder man får tänka just nu) och 60 sekunders timebank per timme man spelar skulle det göra längden åtskilligt kortare. Man skulle som följdeffekt också kunna korta ner längden mellan blindsnivåer alternativt göra större höjningar mellan nivåerna eftersom detta skulle motsvara höjningar vid motsvarande antal händer mellan blindsnivå som det är just nu.

 

Tyvärr tror jag att allt för många missbrukar betänketiden och inte tänker under tiden utan enbart slöar med annat ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjuk underdrift :mrgreen:

jag spelar också brutalt dåligt, men kul är det!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Poker Stars

SB ($4,800)

BB ($4,240)

UTG ($3,524)

UTG+1 ($5,308)

Hero ($5,053)

MP1 ($2,968)

MP2 ($9,091)

CO ($4,067)

BTN ($5,949)

 

Dealt to Hero T:club: 6:diamond:

 

fold, UTG+1 raises to $10, Hero raises to $15, fold, fold, fold, fold, SB calls $10, BB calls $10, UTG+1 calls $5

 

FLOP ($510) 3:heart: 9:club: 3:spade:

 

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $305, SB folds, BB folds, UTG+1 folds

 

Hero shows T:club: 6:diamond:

 

Hero wins $510

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...