Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Projekt ”Mare Nostrum”

Hej Vänner!

Jag har flera gånger fått förfrågan/erbjudanden om att coacha spelare i limit holdem. Iden att arbeta som Online proffs har aldrig tilltalat mig, därför att jag inte vill bli så insnöad som många blir av isolationen som följer av sittandet framför datorn åtta timmar per dag.

Numera har vi dock fått tillskott i familjen och tanken kom tillbaka att kanske börja känna på coachjobbet då det skulle bli lite friare ”jobb”.

Idén är att vi samtalar om poker och den som vill ha hjälp sänder en del av sin Hand history till mig som jag grundligt analyserar upp upptäcker positiva och negativa saker i spelet.

Jag vet inte riktigt hur metaanalysmodellen skall byggas upp ännu till 100 % men någonting i stil med:

• Starthänder

• Preflopspelet

• Postflopspelet

• Aggressivitet

• Generell förståelse

• Justeringar i förhållande till bordet och antalet spelare

• Nuvarande starka sidor

• Nuvarande svaga sidor

Jag skulle vilja ha fem stycken testpersoner för framtida referenser. Jag analyserar ert spel och 300-1000 händer i omgångar under två-tre månader. Alla handhistories och nicks behandlas konfidentiellt och kommer ej att sändas vidare. Du får 1-3 ut förliga analyser med exempel över ditt nuvarande limit holdemspel. Alla analyser kommer innehålla rekommendationer till förbättringar, dels generellt och dels i specifika situationer.

Allt jag vill att ni fyller i ett formulär på ca två sidor efter avslutat period och säger vad tyckte om min coachning, hur du utvecklas, vad kan göras bättre osv osv.

De spelare jag söker som testpersoner skall helst spela inom partynätverket med skins(detta gör det möjligt att använda replayer för HH), Low limit dvs under 8/16 $. En viktig egenskap jag vill se hos dig är att du är öppen som person, detta för högsta resltutet för dig och mig. Arbetet påbörjas så fort 5 personer är utvalda.

I testgruppen får fem personer plats. Pma eller maila till

toppace@gmail.com

/Robert Andersson

* Till Poker OT med andra personannonser - QoS *

Postad

Verkar vara en riktigt bra idé, och stort av dig att göra något sånt här utan att ta någon form av betalning.

Jag är helt klart intresserad av detta och kommer skicka dig ett PM inom den närmsta tiden.

Antar att man ska skriva några radar om sig själv och sin spelhistorik i detta PM?

Postad
Verkar vara en riktigt bra idé, och stort av dig att göra något sånt här utan att ta någon form av betalning.

Tack!

Jag är helt klart intresserad av detta och kommer skicka dig ett PM inom den närmsta tiden.

Antar att man ska skriva några radar om sig själv och sin spelhistorik i detta PM?

Bra idé, det gör vårt arbete lite lättare.

Postad

Jag väntar nu bara på att erhålla en mailadress till så kommer vi starta under de närmaste dagarna.

/Toppace

Vad kommer hända nu? Vore lite intressant också att veta lite om dig och var du spelar osv. Vilka är de andra fyra?

Många frågor, få svar..

Eftersom detta kommer att bli kommersiellt om tre månader vill jag inte att vi skriver mer här på forumet om projektet. Detta för att undvika konflikter med pokerforum.nu.

Kommentarer om projektet efter att det avslutas får gärna publiceras här :D:D

Postad

det har blivit en plats över. Meddela ditt intresse via mail till

toppace@gmail.com

Skriv.

Ditt namn:

din ålder.

Hur länge du spelat:

Vilken limit du spelar

fullring eller shorthanded:

Jag kommer meddela här när den sista platsen är besatt igen.

/Toppace

• 4 weeks later...
Postad

Vänner, nu är fas 1 snart avklarad av projektet, riktigt spännande! Alla adepter har nu presenterat sig och sänt in mellan 100-200 händer som jag grundligt analyserat. Alla har fått ett mail med ett par händer som de själva nu får kommentera.

En adept är riktigt spännande, han spelar idag 5/10 SH Limit och vill så småningom lira 10/20 SH. Vi får se.

Det är svårt att tala om reslutat redan men flera har sagt att de känner sig mer motiverade nu när de måste sända händer till mig. Med vissa har jag kontakt via messenger(heter det så?).

Annars inget mer spännande just nu.

Lycka till vid borden!

/Toppace

• 1 month later...
Postad

Är vi nära fas 2 snart? De va ett tag sen och nu är sommaren över. Helt enkelt hur ser planeringen ut för resten av stegen(innehåll och datum om det går)?

Är sugen på att dra igång igen... :D

Postad
Är vi nära fas 2 snart? De va ett tag sen och nu är sommaren över. Helt enkelt hur ser planeringen ut för resten av stegen(innehåll och datum om det går)?

Är sugen på att dra igång igen... :D

Mer info kommer innan tisdag kväll!