hejjahejja Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 FI har jag inte jättebra koll på. Han spelar nog en hel del händer om jag inte mins fel. Har ej någon stats på han här, vill ni ha det kan jag fixa det ikväll. Vad sätter ni han på? Känns som han borde ha ett A, pga att han spelar en hel del händer så känns inte sett jätte troligt, även om han självklart sätter det ibland. River gör ju att många drag sitter. Men att check folda känns svagt. Överlag om jag checkar så får jag bara en check tillbaka när jag slår han och en bett emot mig ofta när han slår mig. Så de gånger jag förlorar, förlorar jag ju ofta hela stacken. Så att trycka allin så får jag iaf betalt när jag har han slagen. Vad tror ni? Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (MP) (kr2394.54) BB (kr2231.45) SB (kr2182.63) UTG (kr3056.03) Button (kr1697.46) Preflop: Hero is MP with A, K UTG calls kr10, Hero bets kr55, Button calls kr55, 2 folds, UTG calls kr55 Flop: (kr180) 7, 3, A(3 players) UTG checks, Hero bets kr150, Button calls kr150, 1 fold Turn: (kr480) 6(2 players) Hero bets kr380, Button calls kr380 River: (kr1240) 4(2 players) Hero bets kr1809.54 (All-In) (observera att han bara har ca 1100 kr kvar). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 wp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ezkash Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Är väl knappast många drag som sitter på river?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Wp imo. Antar att du fick syn av bättre just denna gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hejjahejja Postad 30 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Är väl knappast många drag som sitter på river?! Nej inte om man utgår ifrån floppen, men de händer han kan dra till med stege/färg sitter på river. Verkar enigt om att jag spelade rätt iaf så visar handen. Button calls kr1112.46 (All-In) Total pot: kr3464.92 | Rake: kr15 Results: Button had 9, 8 (flush, nine high). Hero had A, K (one pair, Aces). Outcome: Button won kr3449.92 Vad han får synen på floppen ifrån vet jag inte, där har han 10% att vinna, på turn ca 30%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonasmedz Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Vad han får synen på floppen ifrån vet jag inte, där har han 10% att vinna, på turn ca 30%. Tja, han har ju position och om du inte har A och ger upp på turn har han goda möjligheter att ta hem då... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hejjahejja Postad 30 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Ja det är sant, men det skulle innebära att han mer eller mindre alltid synar flopp i poss. Så håller inte med resonomanget, uppenbarligen kanske det är så han tänker. Men jag föredrar att ha någon form av drag om man ska "fiska", och på en A flopp så kanske det inte är jättebra att göra ett sånt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nirwanda Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Ganska nice hand att floata med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
samot222 Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Ni är tre till floppen. Du har TPTK och stackar av 170bb. kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Ni är tre till floppen. Du har TPTK och stackar av 170bb. kallt. På vilken gata skulle han ha spelat annorlunda som du ser det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
samot222 Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 På vilken gata skulle han ha spelat annorlunda som du ser det? Han kan inte skjuta 2gator och sen få in det på river då färgdraget sitter. Det är ju bara löjligt. Han får väl checka flop sen skjuta 2gator och vika river mot omslag. TPTK 170bb djupt är inte alltför roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Han kan inte skjuta 2gator och sen få in det på river då färgdraget sitter. Det är ju bara löjligt. Han får väl checka flop sen skjuta 2gator och vika river mot omslag. TPTK 170bb djupt är inte alltför roligt. Så du skulle checka på den floppen med AK alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
samot222 Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Så du skulle checka på den floppen med AK alltså? Det var just det jag skrev. Svar : Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ezkash Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Då borde det ju vara bättre att folda preflop, mkt bättre än TPTK blir ju sällan AKo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Han kan inte skjuta 2gator och sen få in det på river då färgdraget sitter. Det är ju bara löjligt. Han får väl checka flop sen skjuta 2gator och vika river mot omslag. TPTK 170bb djupt är inte alltför roligt. färgdraget sitter inte, backdoordraget sitter. Hjälten har även As vilket dödar ganska många färger som fi synar flop med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Det var just det jag skrev. Svar : Ja Och du synar om fi i så fall betar typ 150 på floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 30 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2010 Jag tycker det är wp, kan dock tänka mig att betta mindre på river alternativt check-syn, vet inte vad vi ska ha syn av som inte slår oss om fi inte har någon sorts bluff-catcher? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
archtila Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 fattar inte HH, Utg limpsynar dig och bb synar pre (sb fold). Sen checkar UTG först och BB agerar sist på alla gator??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
archtila Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 Ja det är sant, men det skulle innebära att han mer eller mindre alltid synar flopp i poss.Så håller inte med resonomanget, uppenbarligen kanske det är så han tänker. Men jag föredrar att ha någon form av drag om man ska "fiska", och på en A flopp så kanske det inte är jättebra att göra ett sånt spel. du kan ju inte alltid ha ett drag när du flotar? Ibland eller som oftast räcker det ju ifall du reppar träffat drag. Han har 9s8s på Ac 3c 7s vilket innebär OM han har pos (vilket verkar konstigt i HH) att han kan floata och bluffa på klöver flushen om den trillar in och fi har Ax. Han har också backdoor flush och stegen som kan sitta och vinna fin pott. + reppa A själv om det blir check på turn. Med andra ord en jävla massa "bluffouts" på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
archtila Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 Jag tycker det är wp, kan dock tänka mig att betta mindre på river alternativt check-syn, vet inte vad vi ska ha syn av som inte slår oss om fi inte har någon sorts bluff-catcher? känns väl nästan starkare att checka river? Då säger vi ju mer eller mindre att vi kmr syna en bet av fi. Att beta ut river igen tror jag ger mer value. Dock håller jag med dej om att vi borde beta liiite mindre så fi får bättre odds att syna river. Det e ju iofs styrka i sig men jag brukar väga upp det med att bluffa svagt också. Tex om man satt på just flushdraget så skulle jag slänga iväg en liten bluff på river också som balans. Edit: Potten e iofs redan stor så allin är nog minst lika bra som halvpott lr liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 fattar inte HH, Utg limpsynar dig och bb synar pre (sb fold). Sen checkar UTG först och BB agerar sist på alla gator??? Kan väl inte bli så mycke tydligare? Preflop: Hero is MP with A, K UTG calls kr10, Hero bets kr55, Button calls kr55, 2 folds, UTG calls kr55 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
archtila Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 Kan väl inte bli så mycke tydligare? Preflop: Hero is MP with A, K UTG calls kr10, Hero bets kr55, Button calls kr55, 2 folds, UTG calls kr55 Ja??? om Hero är MP så ska vär både UTG och BB tala före postflopp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 Ja??? om Hero är MP så ska vär både UTG och BB tala före postflopp? oups var lite för trött där trodde jeppen innan skrev preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 bb talar alltid sist preflop om det inte är straddle utg limpar ju först in i handen & knapp kallsynar. FYP, för jag jag antar att du inte menar postflop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hejjahejja Postad 31 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 Precis, UTG limpar, jag höjjer, knappen synar. Sen på floppen checkar UTG, jag bettar 150 och knappen synar med (vilket han gör hela vägen), UTG foldar. Att bara syna med heeelt tom tycker jag inte finns någon poäng med, visst han kan ta hem den på turnen om jag checkar, varesig om färg eller inte kommer. Dvs om jag inte har A och han bettar för att reppa A, då får jag antagligen folda en hel del händer. Men i hans fall har han inget att gå på, inget backup kort och det är inte ens säkert att klöverfärg på turn eller river gör att han vinner (jag foldar). Att iaf ha överkort (i annan form av bräda), någon form av vettigt drag, eventuellt mediokert PP, då slipper han bygga pott för att vinna om jag inte har Ax. Helt tom så som handen spelas t.o.m floppen så tycker jag han ska folda (om det ska vara fördel i hans spel). Sen att spela för ett backdoordrag känns långsiktigt. På turn om han nu vill gambla så är det ju bättre att han slår om än synar. Och försöka sno potten. Kanske ska betta mindre på river för att lättare få syn av sämre Ax händer. Men de gånger, som nu, där han sätter tex färg så kommer han ju slå om och jag kommer hamna allin iaf. Så det är väl en ekvation på hur ofta han synar allin med sina Ax händer där kontra hur ofta han har mig slagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts