Gå till innehåll

"deep" NL50, floppat set, riverbeslut?


Recommended Posts

$0.25/$0.50 - No Limit Hold'em

Seat 1: 20Bathjes ($61.10)

Seat 2: The Aqualung ($54.70)

Seat 3: ufgatortke728 ($41.25)

Seat 4: Pisetata ($24.50)

Seat 5: Lisa877 ($139.75)

Seat 6: roket17 ($21.05)

Seat 7: cheezfood ($17.85)

Seat 8: dop3y1986 ($103.85)

Seat 9: xiaohuangdi ($57.45)

Pisetata posts the small blind of $0.25

Lisa877 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Lisa877 2 of Spades2 of Clubs

roket17 folds

cheezfood folds

dop3y1986 raises to $1.50

xiaohuangdi folds

20Bathjes folds

The Aqualung folds

ufgatortke728 folds

Pisetata folds

Lisa877 calls $1

*** FLOP *** 2 of HeartsKing of HeartsQueen of Diamonds

Lisa877 checks

dop3y1986 bets $2

Lisa877 raises to $7

dop3y1986 calls $5

*** TURN *** 2 of HeartsKing of HeartsQueen of Diamonds7 of Diamonds

Lisa877 bets $12

dop3y1986 raoses to $26

Lisa877 calls $14

*** RIVER *** 2 of HeartsKing of HeartsQueen of Diamonds7 of Diamonds4 of Hearts

Lisa877 ???

 

 

Finns antagligen argument för att skeppa turn (?) men som spelat..

Vad göra på river?

 

Inga stats/reads på fi..

 

Känns väl som att jag vill ha showdown så billigt som möjligt samtidigt som jag har 0 koll på vart jag står i handen..

 

Check/syn? Hur stort bet synar vi?

Check/vik?

Bet/fold (för bluff?)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vik här känns kallt här tycker jag. Tycker inte direkt hans reraise på turn tyder på att han drar efter färgen, så den hade jag inte varit extremt orolig för. Givetvis finns den chansen så du kan inte utesluta den helt. Men det är en konstig linje med ett drag helt klart.

 

Du kan ju inte uteslutande sätta honom på KK eller QQ här heller, så vilka händer skulle han kunnat spela såhär?

En hand som KQs hade han ju absolut kunnat spela såhär hela vägen. Skulle kunna förklara hans raise på turn för att stoppa från att dra till färgen.

Skulle han dra efter färgen är det med AQs. Skulle han kunna spela andra par med nötfärgdraget såhär, klart en möjlighet men känns som att han borde sätta dig på minst toppar med tanke på flopp spelet och då känns reraise på turn konstig.

 

Men som sagt, viker du här får du nog ta en funderare om du ska spela en hand som 22 från första början...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig sagt att jag ska folda.. Sitter ur pos och undrar vilken linje jag tar..

 

Jag är först att agera, vad tar jag för linje?

 

utan för mycket analys hade jag nog checkhöjt allin på river. Tror du leder och tror man får in mest pengar genom att checkhöja allin. Checkar fi bakom är det lite surt men om han vill value beta/bluffa river så ställer du sista av stacken för värde. Peronligen läser jag honom som att han försöker försvara sin hand mot flush än att han själv drar. Han kan iofs ha KK QQ 77 men det sker är så pass marginellt så det väger jag inte ens in.

 

Rent logiskt bör han ju ha någon slags K eller JT ruter eller 77, AQ ruter också kanske. KQ? K7? AT-AJ ruter? hade nog check höjt för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:Ad::Kd:, :Ah::Qh:, QQ,KK,AKo + en del skumma bluffar/kombodrag finns väl i hans range

 

Btw, bara för att man spelar lågt pp för setvalue så måste man inte gå i graven när man floppar set varje gång..

 

gott tecken är ju att han vill bygga pott vilket inte sätter han på flushen. Alltingen har du honom dominerad eller så har han dig dominerad. Hur som haver så bör du försöka maximera vinnsten för dom gånger du leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trycker in på turn. Har han dig slagen på turn, så pottar han ofta all-in på river och då åker degen in ändå, så att säga. Dessutom kan du mycket väl få betalt av typ AK, K-Q, AA på turn om du degar, eftersom det finns drag ute.

 

Som nu spelat, så vet jag inte. Risk att många händer checkar bakom här. Så möjligt att det är bäst att betta ut ändå, men som sagt dega turn, så slipper man fundera på river....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dega turn är nog bäst..

 

Hur som.. Betade ut $49 och fi stekte LÄNGE och synade sen med K6o

 

bra bet, med facit i hand gjorde han väl en halvgalen infobet eller nåt sånt skumt på turn. Men varför synar han river då haha?

 

Men du måste ju verkligen höja turn pga så sjukt dragig bräda. Du måste skydda ditt set med alla medel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han måste ha tänkt "lool eftersom jag har k6o här av alla händer, så kan man alltså ha vad som helst när som helst så jag synar".

 

Angående handen ser den småskum ut halva vägen, men vet inte exakt vad jag ska säga ändå, är väl mest motståndaren som dummar till den mest.

 

Finns många anledningar att höja floppen som du gör, men finns ett gäng argument för att bara syna också. Eftersom floppen är QK-high får aggressorn vansinnig respekt, så om man inte vill blanda in massa level-dynamik ser du alltså ohyggligt stark ut när du höjer där och till och med AK tar en ipren, eftersom att du ser ut som något som antingen slår AK rätt hårt eller som drar vansinnigt starkt.

Så om du vill kan eventuellt få in 22 som en syn och dampa loss på turn.

 

Turn blir ju push för att om det inte är så att han drar själv dödar ändå halva kortleken din action för mycket.

 

River skulle jag säga checksyn och låta honom bluffa om han hade fel drag. Men du fixade det ju tydligen bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...