morberg Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter En hand jag grävt fram ur PT-gömmorna, tyvärr inga reads. Det jag har i min databas på MP1 är att han är tight/passiv passiv med auto-rate-regler efter 60 händer, men det är inte säkert att jag hade den infon när handen spelades. Preflop: Hero is BB with Jc, Qc. UTG calls, 1 fold, UTG+2 calls, MP1 calls, 5 folds, Hero checks. Naturligt. Flop: (4.50 SB) 9c, 5c, 5d (4 players) Hero bets, UTG calls, UTG+2 folds, MP1 calls. Helt ok flop med färgdrag och två överkort. Turn: (3.75 BB) 3h (3 players) Hero checks, UTG checks, MP1 bets, Hero calls, UTG calls. Bara två kvar nu och jag checkar. Har odds att dra till färgen, så jag synar. River: (6.75 BB) 4c (3 players) Hero checks, UTG bets, MP1 raises, Hero calls, UTG 3-bets, MP1 caps, Hero calls, UTG calls $3 (All-In). Jepp, där satt färgen! Tänkte försöka på mig en check-raise här mot MP1 (tror jag), men backar när UTG bettar ut och MP1 höjer. Synar ändå när den kommer tillbaks till mig. UTG 3-bettar och MP1 cappar. Jag synar igen. Final Pot: 18.50 BB Spelet fram till river känns ganska standard, men vad göra när det brakar loss sen? Citera
Bjorn_ Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Tycker att du skall betta ut på turn som en semibluff. Om du bettar först in där både på flopp och turn så kan du mycket väl få potten om de sitter på tvåpar eller drag där. (Och får du inte det har du ju fortfarande gott om outs.) Riverspelet tycker jag är rätt ointressant i den här handen, bara att syna ned med Q hög färg. Även om rivern blir cappad så betalar du 4 big bets för att vinna 14, har svårt att se din färg slagen oftare än så. /Bjorn Citera
Recommended Posts