Gå till innehåll

Floppat set får prob på river 5/10 svs


Recommended Posts

Fi är en reg som jag endast spelat 120 händer mot så har inget som helst uppfattning om honom, 26/19 med en AF på 2.5 under dessa händer dock. Vet att jag ska 3 betta pre så kommentera inte det utan det är rivern jag undrar över, tar man någonsin en sån här linje med färg?

Checkar bakom på turn för att jag inte vill bli raisad med avsikt att syna i stort sett alla rivrar.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) ($3041.74)

UTG ($1780.10)

MP ($1127.81)

Button ($939.61)

SB ($2751.53)

 

Preflop: Hero is BB with J:club:, J:diamond:

UTG calls $10, 1 fold, Button calls $10, SB bets $55, Hero calls $50, 1 fold, Button calls $50

 

Flop: ($190) 2:heart:, 3:spade:, J:heart: (3 players)

SB bets $142.50, Hero calls $142.50, 1 fold

 

Turn: ($475) 7:heart: (2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($475) 5:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $237.50, SB raises $1225,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han kan ta den här linjen med en färg. Jag tror även att han sitter med den ganska ofta här iom valet av raise size på river. Problemet för din del i den här handen är att du checkar bakom turn. Om FI är någorlunda klyftig bör han inse att du inte tar den här linjen med så många händer du kan syna en stor raise på river med. Har du en liten färg så känns det som om du bettar turn iom att du inte vill se ett till hjärter på river. Samma sak gäller för de högre färgerna, som du dessutom vill kunna betta för värde om du nu lyckats sätta färg mot lägre färg såhär djupt.

 

Mitt tips är att betta samma summa som du gör på river fast på turn och sen checka bakom river. Jag tror inte att han kommer raisa stort på turn med speciellt många händer när ni sitter så djupt så din bet på turn funkar bra både för skydd och värde, samtidigt som du kommer till showdown de flesta gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår verkligen inte varför du vill trebetta pre, att du däremot inte höjer flopp är skumt.

 

Du har förövrigt antagligen lyckats representera runt QQ eller nåt så han kan ju bli väldigt sugen på att bluffa. Vilket jag inte tror att han gör, men ändå. Det blir ju liksom jävligt fel om du gör sådär och slänger.

 

Kan ju förydliga vad jag menar med floppen.. Antingen tycker du han är galet polariseradoch isåf handlar det om helt sjukt wa, så då kan jag väl förstå att du eventuellt vill ta det lugnt. Men i det fallet är 46 enda handen som har träffat vid river och du borde alltså inte fråga vad du borde göra på river.

 

I annat fall, om han är rätt bred, vilket han väl bör vara ändå, har han skitmånga händer att göra bort sig med om du höjer, primärt en massa drag.

 

EDIT: råkade skriva att du var wa/wb vilket var intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår verkligen inte varför du vill trebetta pre, att du däremot inte höjer flopp är skumt.

 

Du har förövrigt antagligen lyckats representera runt QQ eller nåt så han kan ju bli väldigt sugen på att bluffa. Vilket jag inte tror att han gör, men ändå. Det blir ju liksom jävligt fel om du gör sådär och slänger.

 

 

JJ är väl en sådan hand man inte vill hamna multiway i med därav 3 bet pre? Men nu i efterhand så som standard raisar jag flop där mtp fd och ev. stegdrag som ligger ute så de har du alldeles rätt i.

 

Ty för inputs Amutu å Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ spelar okey multiway framförallt sådär djupt, och du sitter åtminstone i relativ position. Till och med set över set blir rätt intressanta vid 300bb.

 

Om du höjer JJ där spelar de plötsligt inte särkilt bra längre för du polariserar motståndrens range helt, om han höjer igen kommer du inte kunna fortsätta oavsett om han har AA eller bluffar med 27, och även om han synar (och du missar ditt set) är man ju på vippen att ge upp i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du skrev fel, jag fixa det nu
Håller inte med. Sen vet jag inte om det kanske har att göra med ens egna frekvenser också men det är rätt sällan folk slänger när jag höjer en sån där flopp, om de inte är helt tomma. Och är de helt tomma är det väl inte ultimata läget för en second på de flesta turns så nä.. jag vet inte riktigt varför du och Amutu vill syna här. Låta AK spika ett par? Eh..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poddna : Inte för att vara taskig men det du skriver är bara sörja.

 

Vadå checka bakom river ? Är inte den som brukar håna folk men du är tyvärr ute och cyklar här.

 

Håller med. Bet turn och bet river är bättre. Tycker dock att det är bättre med bet turn och check bakom river än tvärtom. Har du andra åsikter hör jag dom gärna.

 

BTW, ska inte lägga mig i allt för mkt SH-analyser. OBV inte mitt game :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ni som vill syna floppen berätta varför?

Jag tycker det känns fantastiskt trevligt att höja här.

se det ur ett större perspektiv, hur blir din synrange, hur kommer våra ranger (för alla linjer) se ut efter riveraction när vi väljer att syna respektive slå om osv.

 

jag vill inte gå in djupare på hur mina ranger ser ut å så men JJ är nog en av de första händerna som hamnar i min synrange på flopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl inte säga nåt me Amutu du håller en sjukt låg nivå och sämsta attityd vad det gäller dina inlägg, skippa det för allas skull =).

 

Vad det gäller handen: Är man aktiv så kan manmed fördel reppa drag också och höja flopp. Är man mindre aktiv kan man syna för att dölja styrkan lite och SB bör ju inte ha flushdrag för ofta här. C/r av sb på river är minst sagt svårplacerad. Jag fick en tanke om att han är tom och inte kmr vinna potten genom att beta rakt ut, utan tar spåret att ge upp om du checkar bakom alt höja om du valuebetar river. Rätt mycket han kan reppa. JAg hade antagligen synat men jag är ju fisk också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare killar, nu är en liten fisk som jag ute på djupt vatten. spelar .10-.25 i vanliga fall så mitt resonemang funkar kanske inte här.

 

men det är inte så att han kunde satt dig på ett steg/färg drag när du bara synade hans c-bet. och sedan när du la ett litet blockerar-bet på rivern antog han att du inte var på ett drag utan kanske Jx eftersom det verkade som om du potkontrollerade.

 

felet i mina ögon var att du rentav inte tryckte till honom på turnen och tog reda på vad han hade. då hade du inte varit så fundersam på vad han hade om han synade/rr turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare killar, nu är en liten fisk som jag ute på djupt vatten. spelar .10-.25 i vanliga fall så mitt resonemang funkar kanske inte här.

 

men det är inte så att han kunde satt dig på ett steg/färg drag när du bara synade hans c-bet. och sedan när du la ett litet blockerar-bet på rivern antog han att du inte var på ett drag utan kanske Jx? och då blev det ett bra ställe att bluffa och lätt att lägga en inte nötad hand om du går all in.

 

felet i mina ögon var att du rentav inte tryckte till honom på floppen och tog reda på vad han hade. då hade nog turn-river blivit annorlunda, om det blivit något turn-river. eller är jag ute och cyklar? jag är här för att lära mig gott folk.

 

Problemet med att höja på flopp är att man måste balansera upp detta med höjningar av många andra sorters händer som drag osv. Detta kan vara svårt att bemästra.

Plus att synen av SB för din raise på flopp inte ger dig nödvändigtvis mycket info. Skrämer bort händer du annars får ut mycket extra värde av på senare gator medan vissa drag ändå stannar och kan träffa. Kvnivig och djupt vatten även för mig men jag tror allt hänger på vilken linje man generellt väljer att ta i andra liknande floppar. Durrr kan ju höja på, medan todd knappast kommer få ut mer pengar av att höja flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att höja på flopp är att man måste balansera upp detta med höjningar av många andra sorters händer som drag osv. Detta kan vara svårt att bemästra.

Plus att synen av SB för din raise på flopp inte ger dig nödvändigtvis mycket info. Skrämer bort händer du annars får ut mycket extra värde av på senare gator medan vissa drag ändå stannar och kan träffa. Kvnivig och djupt vatten även för mig men jag tror allt hänger på vilken linje man generellt väljer att ta i andra liknande floppar. Durrr kan ju höja på, medan todd knappast kommer få ut mer pengar av att höja flopp.

 

läste igenom mitt svar innan jag såg ditt och ändrade redigerade mitt inlägg, sorry. jag ändrade mig till att det kanske var bättre på turnen ändå, eftersom det luktade lite pot-kontroll. utan att veta vad som föregått innan mellan de här två killarna.

 

jag har nyss gått från att vara break-even till att långsamt simma ner på djupare vatten. är inte inne i hela deep-stack-tänket än :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se det ur ett större perspektiv, hur blir din synrange, hur kommer våra ranger (för alla linjer) se ut efter riveraction när vi väljer att syna respektive slå om osv.

 

jag vill inte gå in djupare på hur mina ranger ser ut å så men JJ är nog en av de första händerna som hamnar i min synrange på flopp

 

Om alla spelare hade haft 1000:- som max. Hade du enbart synat då också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se det ur ett större perspektiv, hur blir din synrange, hur kommer våra ranger (för alla linjer) se ut efter riveraction när vi väljer att syna respektive slå om osv.

 

jag vill inte gå in djupare på hur mina ranger ser ut å så men JJ är nog en av de första händerna som hamnar i min synrange på flopp

Du kunde ju skrivit välkommen till sandlådan och menat samma sak.

 

Jag raisar flopp för att jag får action om jag raisar flopp vilket baseras på ovan nämnda större perspektiv eftersom jag raisar den där floppen så inåthelvette ofta för det första för att jag gillar att raisa för det andra för att både AQ och AK har tokmissat, för det tredje för att jag gillar att raisa, för det fjärde för att det inte är asenkelt att spela för stacks oop för 300bb ens när han råkar ha hittat KK. Så har jag en runner och ett ess är inte en raise ens nödvändigtvis särkilt spew. Fan ska han göra, pusha AJo? Syna tre pottade gator?

 

Min synvinkel är att jag blir oerhört obalanserad om jag synar där, för jag vill syna med AJ och kommer ha 95% drag eller air om jag någonsin höjer om jag inte raisar mina set och QQ+ eller vad jag nu vill hamna där med.

 

Att få ett svar som ovanstånde blev ju förstås bara pinsamt, vill du inte skriva ut din range och tankegång så säg bara det istället.

 

___

 

Själva pängen är alltså kort sagt att om jag raisar där har jag (självklart) vansinnigt många drag, folk gillar inte att släppa mot drag om de inte har air, och jag öppnar för det första upp för att bli re-semibluffad, för det andra stackar jag av lägre set utan problem, och för det tredje får jag in en ohyggligt mycket trevligare potsize om någon valt att spela någon form av stop-go variant med AA och råkar ha ett hjärter eller liknande scenario.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kunde ju skrivit välkommen till sandlådan och menat samma sak.

ok, är inte så bra på semantik så bra du lär mig, jag kanske kan lära dig spela poker istället? 8-)

 

Att få ett svar som ovanstånde blev ju förstås bara pinsamt, vill du inte skriva ut din range och tankegång så säg bara det istället.

du frågade, jag svarade. dock lite kryptiskt kanske, men tycker folk ska tänka mer själva, det är fruktansvärt underskattat ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man inte tänker själv i vanliga fall är alltså pf en slags frizon för att tänka själv? Så smidigt. Vad glad jag är att jag är registrerad och en del av den fritänkande gemenskapen.

 

Nej Starfitter i det här fallet ska ingen lyssna på okocha för han säger inget.

Eller jo, men det är ungefär att som svensklärare berätta att man brukar läsa från vänster till höger.

 

 

__

 

Typ här kan jag ju poängtera att jag missade spelaren bakom oss och det förändrar mitt beslut till floppraise rätt hårt. Med spelare bakom synar jag också.

Men det tar inte bort ovanstående inlägg.

Och hu = trillskeminraise.

 

Förresten.

ok, är inte så bra på semantik så bra du lär mig, jag kanske kan lära dig spela poker istället?

Oavsett hur det ligger till med saken, om du är bättre än mig på att spela poker kan jag lova och svära att skillnaden på kunskapen inom semantik vida skulle överskrida skillnaden inom poker. Den senare är för övrigt som bäst marginelt liten, så lugna dig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att raise florren vore kallt, att checka turn är kallt, att vika river är kallt..

 

så ist synar vi flopp vbet turn så inihelvete och utvärderar river.

 

behöver fan inte skriva uppsats om det, men att inte ha stål i sin callingrange är ju som att flatta allt sitt stål pre och bara 3betbluffa.. not so freesch

 

 

:roffe: obv btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju sånt jävla nötläge att raisa allt inklusive allt annat och se mental bild av fi sitta och råtilta precis vad han än har, förutom det han gladeligen shovar på floppen, och då kan han ju få rådampa efter river istället.

 

Om det hade varit hu, som sagt, vilket det visade sig inte vara, så jag håller med er.

Förutom när det gäller hela den där grejen med att logga in på nybörjartrådar på forum för att förklara att man inte tänkt förklara något, vilket är ett beteende jag inte riktigt begriper hur mycket jag än försöker. Jag tolkar det som att man inte riktigt förstår det man vill ge sken av att förstå, men det är väl antagligen för att jag är sämst eller hur det nu var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...