Gå till innehåll

QQ tidigt i turre


popquee

Recommended Posts

Om fi kunde, och visade AK skulle du syna ändå? (förutsatt att tredjeparten som i detta fall synade också, inte var inblandad för att utesluta value)

 

Ja det hade jag, men jag är donk och vill bara bygga så stor stack som möjligt, så fort som möjligt. Rätta mig gärna. Som sagt en 11$turre. QQ är nuts här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade det varit WSOP main event hade nog de flesta kastat in korten illa kvickt.

 

Men nu är det $10 turnering där alla möjliga donkar finns som kanske tröttnat och hoppas på flipp med 22-JJ eller ställer med AJ/AT för att flippa emot lågt PP.

 

Synat, tagit en glasspinne och njutit.

 

För det är ju endast duktiga spelare som spelar WSOP ME.

 

Ja det hade jag, men jag är donk och vill bara bygga så stor stack som möjligt, så fort som möjligt. Rätta mig gärna. Som sagt en 11$turre. QQ är nuts här.

 

För det är ju endast duktiga spelare som spelar de större turneringarna.

 

Synar direkt bra läge att ta en flip och i värsta fall har vi 2outs och ändå en startstack kvar.

Spelar vi för FT så tar jag denna syn alla dagar i en 11 dollars.

Skillnaden hade varit om det varit en mindre MTT men dessa stora på stars är qq oftast nöten.

 

Du menar att om det varit en mindre MTT så hade du inte "spelat för FT" utan lagt QQ här? Men när det är en större och den endast kostar $11 så synar du alla dagar i veckan?

 

 

Att spela såhär med KK-AA är lika dåligt som med 22+, men ändå är QQ nöten för att det är en $11 MTT, är QQ aldrig nöten när MTTn kostar mer än $11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorleken har väl lite betydelse? att man måste vara berädd att ta fler flips i en stor turre, med fler spelare måste man ju dubbla upp fler ggr för att nå de stora pengarna.

 

jag förstår ditt argument men söker ändå inte flips då jag anser mig kunna vinna mot detta motstånd utan för många flips..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorleken har väl lite betydelse? att man måste vara berädd att ta fler flips i en stor turre, med fler spelare måste man ju dubbla upp fler ggr för att nå de stora pengarna.

 

jag förstår ditt argument men söker ändå inte flips då jag anser mig kunna vinna mot detta motstånd utan för många flips..

 

.

 

Edit: Och med en tidigt uppdubbling Hero redan fått och 32 min in i turneringen är det inte så smart att flippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du har knappt investerat något.

Spelar ingen större roll i detta läge imho.

 

2. Ligger du under så ligger du långt under.

Och leder du leder du oftast väldigt stort. Vi leder oftare än vi ligger under tror jag.

 

3. Leder du så är han antagligen så dålig att du får fler möjligheter att busta honom, kanske tom bättre möjligheter postflop eller liknande. Du spelar deepstack vilket ger dig den tiden du behöver mot dåliga spelare som vill ge bort sina marker.

Stämmer inte helt eftersom som någon skrev. Markerna kommer fördelas på andra spelare och du kommer troligen inte få chansen till alla hans markerigen

 

4. En tredje spelare blandar sig i vilket inte är särskilt gott tecken.

 

Eftersom han har så liten stack i förhållande till FI och oss har det inte någon större betydelse tycker jag.

 

Skillnaden hade varit om det varit en mindre MTT men dessa stora på stars är qq oftast nöten.

 

Varför?

 

är QQ aldrig nöten när MTTn kostar mer än $11?

 

:-D Nä. bara seminöt :mrgreen:

 

 

Enda gången jag skulle kunna tänka mig att folda QQ här är i en sattelit, beroende på lite andra omständigheter än att FI donkar allin som 3-bet kallt.

Kan inte se varför vi inte skulle syna när vi ändå har mer än dubbla startstacken och alltså inte riskerar att åka ut.

 

Ni som förordar fold kan väl utveckla det resonemanget till att förklara varför ni vill folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kan inte se varför vi inte skulle syna när vi ändå har mer än dubbla startstacken och alltså inte riskerar att åka ut.

 

 

Synar hellre där med QQ med shortstack än med monsterstack. Hero har nästan 400bb, tycker det är dumt att riskera ~170 av dem när vi har en så fin stack så tidigt. Och om Fi nu är så otroligt dålig som alla är på $11 nivån, kan vi ju lika gärna ta hans marker vid senare tillfälle..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar hellre där med QQ med shortstack än med monsterstack. Hero har nästan 400bb, tycker det är dumt att riskera ~170 av dem när vi har en så fin stack så tidigt. Och om Fi nu är så otroligt dålig som alla är på $11 nivån, kan vi ju lika gärna ta hans marker vid senare tillfälle..

 

För att förtydliga då. Jag synar även med shortstack.

 

Visst om vi har tur och får ett likadant lägen men mer troligt är ju att hans marker fördelas på övriga spelare runt bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan reads viker jag

Tycker själv att det är ett klockrent spel med AA tidigt i turnering på den här nivån. Ingen har reads, tror man är en tomte när man spelar såhär och synar med typ TT+ AJ+.

 

Visst finns det tomtar som skickar in pengarna med 88 också, men tycker att dom är för få för att syna (utan reads).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorleken har väl lite betydelse? att man måste vara berädd att ta fler flips i en stor turre, med fler spelare måste man ju dubbla upp fler ggr för att nå de stora pengarna.

 

stämmer inte nödvändigtvis. Om du glider med i turneringen och vinner potter utan showdown så kan du inom några timmar skäla mörkarna värda 5-10k ifrån knappen med any 2 cards.

 

Min poäng är att ditt risktagande tidigt i turneringen är bara en promille av värde vid senare skede av turneringen. Dvs ju längre du kommer i tuneringen, ju lägre värde får dina hero spel/flippar. Du kommer kunna vinna lika stora potter med bråkdelen av den ansträgningen.

Enkelt utryck: tidigit i turneringen hoppas man få turen att klonka en och annan nöt och dubbla, samt ta lite små potter här och där. Man undviker coinflipps med alla medel.

I senare skede av turneringen kliver blindsen över tröskeln och blir därmet huvudprioritet. Den som vinner flest blinds och får högst kortsnitt går oftast längst i sneare skede av turneringar. Aggressivt spel lönar sig ofc både pre och postflopp under jobbiga blinds perioder.

 

Att flippa är inget man är ute efter i turneringar, tvärttom. Man flippar enbart om det finns värde och pengar i potten redan investerade. 150marker av 5k räknas inte som en sitts där man vill flippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga då. Jag synar även med shortstack.

 

Visst om vi har tur och får ett likadant lägen men mer troligt är ju att hans marker fördelas på övriga spelare runt bordet.

 

Again, det är ju bara $11, alla är ju super dåliga, alla marker går ju givet till Hero i slutändan:mrgreen:

 

Nämen skämt åt sidan, får vi ett likadant läge senare då en rush krävs innan FT för att ha fördel, då är det syn som gäller. Förutsatt att vi inte har 400bb när det är 15-40 pers kvar.

 

Edit:

stämmer inte nödvändigtvis. Om du glider med i turneringen och vinner potter utan showdown så kan du inom några timmar skäla mörkarna värda 5-10k ifrån knappen med any 2 cards.

 

Min poäng är att ditt risktagande tidigt i turneringen är bara en promille av värde vid senare skede av turneringen. Dvs ju längre du kommer i tuneringen, ju lägre värde får dina hero spel/flippar. Du kommer kunna vinna lika stora potter med bråkdelen av den ansträgningen.

Enkelt utryck: tidigit i turneringen hoppas man få turen att klonka en och annan nöt och dubbla, samt ta lite små potter här och där. Man undviker coinflipps med alla medel.

I senare skede av turneringen kliver blindsen över tröskeln och blir därmet huvudprioritet. Den som vinner flest blinds och får högst kortsnitt går oftast längst i sneare skede av turneringar. Aggressivt spel lönar sig ofc både pre och postflopp under jobbiga blinds perioder.

 

Att flippa är inget man är ute efter i turneringar, tvärttom. Man flippar enbart om det finns värde och pengar i potten redan investerade. 150marker av 5k räknas inte som en sitts där man vill flippa.

 

Bara för att poängen ska få dubbel verkan, läs gärna twice, eller trice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att flippa är inget man är ute efter i turneringar, tvärttom. Man flippar enbart om det finns värde och pengar i potten redan investerade. 150marker av 5k räknas inte som en sitts där man vill flippa.

 

Det var ett jäkla snack om flippande. Det enda du flippar mot är AK (och även där leder du egentligen rätt kraftigt faktiskt), är AK hela hans range eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng är att ditt risktagande tidigt i turneringen är bara en promille av värde vid senare skede av turneringen. Dvs ju längre du kommer i tuneringen, ju lägre värde får dina hero spel/flippar. Du kommer kunna vinna lika stora potter med bråkdelen av den ansträgningen.

 

Det förutsätter ju att du bygger stack på något vis, inte bara att turneringen rullar vidare. Att döma av vad du skriver verkar du anse att man kan göra det riskfritt genom att bara sno lite blinds utan showdowns, det låter ju bra... isf tycker jag inte ens man ska syna här med AA, vinna utan showdown är ju 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förutsätter ju att du bygger stack på något vis, inte bara att turneringen rullar vidare. Att döma av vad du skriver verkar du anse att man kan göra det riskfritt genom att bara sno lite blinds utan showdowns, det låter ju bra... isf tycker jag inte ens man ska syna här med AA, vinna utan showdown är ju 100%!

 

Varför chansa här när du senare kan sno blindarna på 5k? Oftast ligger du under med QQ här om du tar syn.

Jag vinner mina marker postflopp i tidigt skede och inte via jätte potter postflopp för att desan bara hoppas på det bästa. Smallball helt enkelt.

 

Enkel fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga då. Jag synar även med shortstack.

 

Visst om vi har tur och får ett likadant lägen men mer troligt är ju att hans marker fördelas på övriga spelare runt bordet.

 

spela roll vem som tar honom? du har lika stor chans om inte bättre än de andra eftersom du ställer upp i turneringer för du tror dig vara bättre än dom flesta andra. Så även om nån annan vinner markerna så har det inte spelat för stor roll eftersom du är bättre än övriga fältet och med deepstack har du gott om tid. Huvudsaken är att du hänger med bra i turneringen och att folk åker ut. Din uppgift är inte att slå ut så många som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jäkla snack om flippande. Det enda du flippar mot är AK (och även där leder du egentligen rätt kraftigt faktiskt), är AK hela hans range eller vad?

 

För att jag tror att han som bäst(för oss) har AK, vilket innebär en flipp, vilket vi INTE vill ta. Vet inte vilket spel du spelar när QQ leder kraftigt mot AK pre.

 

 

Lätt syn..

Vem vill inte ta en 56-81% chans att vinna "storpotten". I en $11 turre vill jag satsa allt på att vinna, inte sitta flera timmar för att komma ITM.

Varför vill ni folda mot AK om han skulle ha det? Stor chans att lillstacken har blockers också.

 

56-81%? Det är alltså en ren omöjlighet för dig att han spelar så med AA-KK?

Förstår inte varför ni argumenterar för syn för att det "bara är en $11" Spelar absolut ingen roll. Du lägger alltså i exakt samma läge när det är en $100 turnering?

 

Sen kan du inte vinna en turnering de första nivåerna, så att satsa allt så fort som möjligt för att vinna är fel tänk imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förutsätter ju att du bygger stack på något vis, inte bara att turneringen rullar vidare. Att döma av vad du skriver verkar du anse att man kan göra det riskfritt genom att bara sno lite blinds utan showdowns, det låter ju bra... isf tycker jag inte ens man ska syna här med AA, vinna utan showdown är ju 100%!

 

AA krossar alla händer du är uppemot här, QQ gör inte det. Tror inte ens du har 50% som ett snitt av att syna här. Tror du är i genomsnitt ca 60-65% underdog mot en normal range här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA krossar alla händer du är uppemot här

 

Här? Gör dom inte alltid det?

 

QQ gör inte det. Tror inte ens du har 50% som ett snitt av att syna här.

 

Det finns TVÅ händer som har dig slagen pre. Du menar att i minst 50% av fallen sitter fi med KK+ alltså? :-D

 

Tror du är i genomsnitt ca 60-65% underdog mot en normal range här.

 

Ok, så i 65% av fallen sitter alltså fi med KK+ i det här läget? En normal range är alltså KK+?

 

SYN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här? Gör dom inte alltid det?

 

 

 

Det finns TVÅ händer som har dig slagen pre. Du menar att i minst 50% av fallen sitter fi med KK+ alltså? :-D

 

 

 

Ok, så i 65% av fallen sitter alltså fi med KK+ i det här läget? En normal range är alltså KK+?

 

SYN

 

Ja, jag ser ingen anledning till varför han ska gå allin med TT eller lägre. JJ är ju också dåligt men vissa har tendens att spela dem för hårt. Sätter hans range på AA,KK,QQ,AK,JJ och som oftast AA,AK,KK

 

 

Ni som inte orka vika här, inga problem, spela cashgame istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du har knappt investerat något

OK

 

2. Ligger du under så ligger du långt under.

Haha antagligen sant, men so what?

 

3. Leder du så är han antagligen så dålig att du får fler möjligheter att busta honom, kanske tom bättre möjligheter postflop eller liknande. Du spelar deepstack vilket ger dig den tiden du behöver mot dåliga spelare som vill ge bort sina marker.

 

Edit: OK, men irrelevant imo. Han sitter inte i sätet till höger. Vi vet inte när bordet bryts och det handlar egentligen inte om detta då det säkert finns fler dåliga spelare.

 

4. En tredje spelare blandar sig i vilket inte är särskilt gott tecken.

En shortie som vill hitta på något bättre om han inte dubblar med med 55

 

(situationen förändras drastiskt ifall han gjort liknande utfall tidigare under dina 30min vid bordet)

Det här är väl det enda som ger någon ytterligare ledtråd.

 

 

 

Vi leder oftast.

 

En dålig spelare bör syna, en bra kan välja beroende på sin bankrulle skulle jag vilja påstå, vi har hyfsat med marker och förmodligen bättre edge mot bordet än QQ mot hans range. Dock är det inte de andra spelarna på bordet vi spelar mot, turren är stor.

 

Scared Money foldar.

 

 

Ser ju nästan ut som att fi har late-reggat mtp stacksize?

 

Själv pushade jag JJ latereggad 3k djup första nivån igår mot en brasiljansk minraise o massor av synare, fick syn av AK ut direkt men so what, orka spela utan stack. Min range där var väl ungefär AQ+, 99+ och det kryllar av större mongon än mig i Stars $11...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag ser ingen anledning till varför han ska gå allin med TT eller lägre. JJ är ju också dåligt men vissa har tendens att spela dem för hårt. Sätter hans range på AA,KK,QQ,AK,JJ och som oftast AA,AK,KK

 

Jag resonerar nog nästan tvärtom, varför pusha med AA eller KK då det är väldigt stor chans att du är endast vinner 195 marker. Jag skulle iaf inte vilja devalvera min "monsterhänder" så. Jag tror han försöker skrämmas och vinna en liten pott och om det skulle vara så att han får syn så sitter han med ett lågt/mellan par och hoppas på flipp.

 

Sen tycker jag det är lite kul att nästa alla i tråden förutsätter att de är bättre än standard spelaren och kan vinna sedan.

 

Det enda som talar för en fold är att man redan har en så fin stack. Jag skulle nog i fi´s läge lättare reisa mot en storstack än någon som verkar ha spelat få händer (så här tidigt i turneringen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tycker jag det är lite kul att nästa alla i tråden förutsätter att de är bättre än standard spelaren och kan vinna sedan.

 

 

jättekul (ironi)

 

Med stor säkerhet är de som kommenterar på ett pokerforum bättre än "Standardspelaren"(definition??).

 

Om standardspelaren är medianspelaren behöver man inte ens vara i närheten av att vara vinnande för att vara bättre.

 

Ett faktum som ofta diskuterats.

 

 

Just i det här fallet är iofs pusharen en vinnande spelare vilket gör det hela mer komplicerat utan reads/stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

56-81%? Det är alltså en ren omöjlighet för dig att han spelar så med AA-KK?

Förstår inte varför ni argumenterar för syn för att det "bara är en $11" Spelar absolut ingen roll. Du lägger alltså i exakt samma läge när det är en $100 turnering?

 

Sen kan du inte vinna en turnering de första nivåerna, så att satsa allt så fort som möjligt för att vinna är fel tänk imo.

 

 

Klart han kan ha KK+, men jag tror han sjukt mycket oftare har 33-JJ. I vilket skede av turneringen tar du syn med QQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...