mickepicke Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 Provade köra lite SnG där taktiken är snor tight tills 5 spelare är kvar, helst vänta på AA AK KK premium händer enligt mig men när det återstår 4- spelare är det mycket lotto, vete tusan hur många gånger man mot skit händer, är myckt slant singling.. vad tycker ni, går det att ha en stabil inkomst från SnG? Hur spelar ni, taktik? min lotto rad på de 5 dollars SnG som jag fört statistik på. 1131544156214534444 efter raden med fyror gav jag upp SnG //Micke * RP - QoS * Citera
Mikey Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 Ja självfallet går det utmärkt Jag ligger på en ITM% på dryga 40%, så för mig så är "lottot" på min sida så här långt i varje fall! Nu har jag åkt på en loosing streak dock, men det kommer igen sen Om du inte tycker om SnGs är det ju inget tvång att du spelar de, men i min mening går det alldeles utmärkt att tjäna pengar på de. Citera
Benganiolo Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 spelar expekts 2$ SnG (5 på bordet) och där är det rena lotteriet ... men ge mig tips om ni har något att lära ut Citera
Kotoryu Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 I princip spelar jag som du beskriver. Fast antalet spelare kvar är inte det som främst avgör när det är dags att växla tempo, även om det spelar roll. Mörkarnas storlek är viktigare. Ibland är det bara 5 spelare kvar redan efter 2 nivåer, ibland är det 9 spelare kvar till nivå 5. Att bli uppäten av mörkarna går lika snabbt oavsett antal spelare. EDIT: fel, det går förstås fortare med färre spelare. Men man kan inte alltid vänta tills det är 5 spelare kvar, och ibland kan man vänta längre. Ju mindre startmarker desto mer lotto på slutet. Men det är ju lika för alla, så har man bara överlevt tills 4 spelare kvar så bör man ha en bra chans att komma ITM. Det står en massa om SnG-strategi i plantskolan. Citera
elvis77 Postad 10 Juni , 2005 Rapport Postad 10 Juni , 2005 Har spelat 3 st $200 NL Sng idag på party, 2 st åkte jag som 4:a på runner runner. Den 3:e åkte jag som 5:a på AA mot 55 all in preflopp. Om det är lotteri? ja det känns som det just nu. Citera
rickie Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Tycker en SNG är långt ifrån ett lotteri, men d klart d blir mkt allins på slutet. Men som helhet, är det inget lotto. På partys sng turneringar, där jag lirar, är majoriteten av spelarna rätt så kassa. Det handlar mkt om att lära sig vilka händer man ställer in med från vilken position. Du har alltså placerat dig ITM 8 av 19 turneringar förresten? Det är ju helt okej, borde väl gjort en sjysst procentuell vinst. Fast man får lira några hundra innan man vet vart man står. Citera
henli251 Postad 11 Juni , 2005 Rapport Postad 11 Juni , 2005 Klart att det är lite "lotteri" på slutet, men om du överlever tills det är 4 kvar (som du verkat gjort de flesta gångerna) så har du ju 75% chans att komma ITM. Ett lotteri med väldigt bra odds om man frågar mig. Själv spelar jag bara SNG och hamnar väl ITM ungefär 40-45% av gångerna. Tillräckligt för att gå plus och säkert möjligt att leva på också om man spelar mycket. Som sagt - Man måste lära sig vilka händer att ställa in med och från vilka positioner. Det är det viktigaste. Många på de låga nivåerna spelar alldeles för mycket i början. Att åka ut med AA mot 55 händer, men i längden så tjänar man ju på det... Citera
Recommended Posts