Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
vi lirar så gott som face up en Kung eller FD. Bluffar random fi tillräckligt ofta här för att vi ska kunna syna?

*Converten på pokerhand funkade inte just nu så uppdaterar handen konverterad när det fungerar :)

Känns det inte som att esset tar bort rätt många av de tänkbara bustade färgdragsbluffarna ur hans range? Du nämner inget om fi, men med dessa stackdjup (knappa 35bb effektivt) borde väl inte en hyggligt bra spelare syna med automatik så fort han får ett par SC. Plus att det inte känns helt ologiskt att han kan ha en kung med bättre kicker. När du checkar bakom på floppen känns det inte som att du kan reppa ett ess när du synar på turn sen. Kan du f.ö. inte tänkas ha ett typ 99-QQ här sett från hans synvinkel? Dessa faktorer skulle kunna locka till ett ganska tunt värdebet på river (i tron - rätt eller fel - att du annars checkar bakom) när alla tänkbara drag du skulle kunna reppa med en CRAI missar. Dessutom finns ju också esshöga händer som checkar floppen antingen för att inte bli checkhöjda eller som trap om de är riktigt bra (AK/A5 antar jag)

Så tänker jag. Är ju verkligen ingen expert, men för mig känns det som att en solid spelare oftast har oss slagna, i nederkanten av vår värderange som vi är också. Oddsen är dock lite bättre än 2 mot 1 och vi är inte helt döda i turren om vi synar och torskar. Jag skulle nog vika, men riverspelet är säkert min största svaghet.