Timmitheman1 Postad 16 Augusti , 2010 Rapport Postad 16 Augusti , 2010 Hej mitt namn är Knuckles89.Jag har en fråga angående strategier för 6 max NL.Vad finns där för strategier man kan använda?.Vad för sorts image är bäst att skapa sig på ett short handed bord?.Har ni några bra tips så skulle jag vara evigt tacksam om ni kunde dela med er dom Citera
heltok Postad 16 Augusti , 2010 Rapport Postad 16 Augusti , 2010 försök att korrelera potstorleken efter handstyrkan samtidigt som du är så balanserad att du gör motståndaren indifferent vid brytpunkterna utan att läcka information. Citera
Timmitheman1 Postad 16 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2010 Okej det låter avancerat.Om vi säger att jag inte vill läcka så mycket information om min hand preflop.Vore det smartast att alltid göra en 3 bet.eller ska jag korrigera mina bets beroende på positionen? Citera
Mr_Tight Postad 16 Augusti , 2010 Rapport Postad 16 Augusti , 2010 Cardrunners Deuces cracked 2+2 Eller: texas no limit holdem basic shorthanded strategy Gl Citera
wheelinho Postad 16 Augusti , 2010 Rapport Postad 16 Augusti , 2010 lol mr tight hade bra tips Citera
FiSherman63 Postad 17 Augusti , 2010 Rapport Postad 17 Augusti , 2010 Okej det låter avancerat.Om vi säger att jag inte vill läcka så mycket information om min hand preflop.Vore det smartast att alltid göra en 3 bet.eller ska jag korrigera mina bets beroende på positionen? Jag tror du missförstår begreppet 3bet. En 3bet är, när vi pratar preflop, en andra höjning - dvs en reraise. Det har ingenting med betstorleken att göra. (Om vi ska vara petiga är det egentligen en tredje bet/höjning som är en 3bet, därav namnet, men då räknas de postade blindsen som den första beten.) Men för att svara på din fråga: det går alldeles utmärkt att alltid öppna till samma betstorlek preflop. Att korrigera utifrån position är absoult inte fel, men känns aningen overkill och ingenting du som nybörjare behöver bry dig om IMO. Se bara till att inte ha som vana att korrigera öppningsstolek efter din handstyrka så blir det nog bra. Lycka till. Citera
Recommended Posts