Gå till innehåll

obvspeltorsk; SERIETIPS!

obvspeltorsk

Recommended Posts

• Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är chatbannad på svs burning, därför jag har "dissat" dig senaste sessionerna. Kul att se dig vid borden på 2/4 dock, gl osv :D

Upp närmare 2 papp idag på 2/4 trots att jag fick splitta en 2,2k pott som jag lägger upp HH på senare idag.

Aha det förklarar saken. Blev lite ledsen ett tag men sen blev jag fiskförklarad och då blev allt genast mycket bättre :-)

Gött o se dig på nivån också, var iofs semiskott från min sida idag men planerade sådana. Gick bra iaf och sluta ca 2,4k upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du skrivit för att bli chattbannad egentligen? känns som en bedrift att lyckas med det!

Ett etniskt påhopp. :/ Behöver nog inte gå in på vad jag skrev, men var nog mot fel person. Internetkidsen bryr sig nog inte, men var mot en hasse_53 typ och han var nog rask att rapportera.

Aha det förklarar saken. Blev lite ledsen ett tag men sen blev jag fiskförklarad och då blev allt genast mycket bättre :-)

Gött o se dig på nivån också, var iofs semiskott från min sida idag men planerade sådana. Gick bra iaf och sluta ca 2,4k upp.

*blubb blubb*

wpwp, nivåkross ju =)

Länk till kommentar

alltså här fått böter från "pitebo" där jag har min lägenhet på 27k. För en krossad ruta samt en uppbryten hiss. Nu är det så att nån idiot som hade varit på fest hos mig sabbat det och jag vet exakt vem och har till och med fått erkännanden och det finns vittnen. Kan för övrigt exakta personnummer/namn osv på dessa personer

Ska jag verkligen behöva stå för detta ?

behöver verkligen hjälp.

Länk till kommentar

Ett etniskt påhopp. :/ Behöver nog inte gå in på vad jag skrev, men var nog mot fel person. Internetkidsen bryr sig nog inte, men var mot en hasse_53 typ och han var nog rask att rapportera.

been there, done that. Får man äntligen möta dig nu igen alltså, var ju ett tag sen vi battla sönder på NL25 boss :D glgl

Länk till kommentar

alltså här fått böter från "pitebo" där jag har min lägenhet på 27k. För en krossad ruta samt en uppbryten hiss. Nu är det så att nån idiot som hade varit på fest hos mig sabbat det och jag vet exakt vem och har till och med fått erkännanden och det finns vittnen. Kan för övrigt exakta personnummer/namn osv på dessa personer

Ska jag verkligen behöva stå för detta ?

behöver verkligen hjälp.

Självklart inte. Du ansvarar inte för någon annans skadegörelse. Varför har du fått betalningskravet?

Länk till kommentar

Självklart inte. Du ansvarar inte för någon annans skadegörelse. Varför har du fått betalningskravet?

Bovärden kom med papper från diverse olika utredningar och beslut, en del lite högre. Att jag ska bli vräkt och även då vara tvungen att betala detta.

Har givetvis gett uppgifter på dessa idioter som stod för skadegörelse, men sålänge dom nekar och vägrar betala är det jag som får ta smällen. Får bara hoppas att vittnena är ärliga osv, får lär ju föra saken vidare.

tar det även på denna sida

hjälp

Länk till kommentar

Spontant kan jag inte tänka mig att de kan kräva dig på det. Du är inte ansvarig för andras handlingar även om de sker under din fest...

Ruta i din lägenhet? Kanske de kan kräva den..? Kolla hyresavtalet.

Finns ett ställe man kan sätta in pengar om man är oense och sedan bestrida deras krav. Om pengarna sätts där blir det inga förseningsavgifter, räntor eller dylikt. Kommer inte ihåg vad det heter på rak arm.

Gissar att det inte finns fällande dom för skadegörelse? Säg åt dem att fixa det om de vill ha deg..:evil:

Länk till kommentar

Spontant kan jag inte tänka mig att de kan kräva dig på det. Du är inte ansvarig för andras handlingar även om de sker under din fest...

Ruta i din lägenhet? Kanske de kan kräva den..? Kolla hyresavtalet.

Finns ett ställe man kan sätta in pengar om man är oense och sedan bestrida deras krav. Om pengarna sätts där blir det inga förseningsavgifter, räntor eller dylikt. Kommer inte ihåg vad det heter på rak arm.

Gissar att det inte finns fällande dom för skadegörelse? Säg åt dem att fixa det om de vill ha deg..:evil:

Entrerutan som personen hade dragit en snöskyffel rakt igenom, och på honom lät det som; Våran lägenhet/fest vårat ansvar.

Bovärden som kom med en räkningen och en massa papper med diverse beslut.

Trodde först det var någon som slags "skrämsseltaktik" att han kom och viftade med pitebo:s räkning. Men tydligen inte.

Ärendet är iallafall polisanmält och gav redan samma kväll 4st namn, och har nu i efterhand kommit fram exakt vem det var. Så lär ju föra det vidare, har även vittnen som ska gå i godo för det jag säger.

Är ärendet polisanmält?

Inte hissen, kan ju hända vem som helst. Men ruggigt jävla onödigt att "vara så sugen på öl" att man istället för att ringa numret man ska ringa, ringer en polare som kommer och bryter upp den med en kofot eller vad fan det nu var. Finns ju idioter.

Men incidenten med rutan är polisanmält redan samma kväll-

Länk till kommentar

Nu vet jag inte om du har bostadsrätt eller hyresrätt och vilka skillnader detta gör, men Jag (har bostadsrätt) råkade ut för "samma sak" fast har en vicevärd med huvud nog att fatta att andra kan regler etc..

Det handlade om en uppbruten dörr till ett cykelförråd (inget stulet) + en ute-papperskorg som hade hamnat nånstans där den inte skulle vara.

Hans kommentarer var typ att jag ju givetvis får en varning för att festen spårade, +att jag ev kunde bli betalningsskyldig via fond och försäkringar om jag undanhöll vem det var...

Alla på festen visste vem det var och ingen var svår på att peka,

redan ett par dagar senare var det helt löst..

Länk till kommentar

Det där löser sig nog ska du se. Nu kan jag ingenting om det här men de ska väl inte kunna kräva dig på pengar för det. Visst är det du som har släppt in honom och visst kan man tycka att du har ett visst ansvar för honom men finns väl egentligen ingenting du kan göra för att förhindra honom att förstöra hiss samt ruta, och det är inte du som i slutändan ska stå till svars för hans handlingar.

Men man förstår ju pitebo också. Inte så att man som fastighetsägare skulle orka jaga ens hyresgästers gäster på pengar för att hyresgästen har anordnat fest som har urartat. Tycker det är bättre att bötern kommer till dig så får du reda ut det hela med polisen vem som gjort vad. Det istället för att pitebo ska göra det, för det var trots allt din fest som urartade och in pitebos. Lycka till hur som helst, jag tror då att det kommer lösa sig för dig utan problem!

Nä precis, ska väl inte behöva dra honom i örat hem till sängen och först då gå tillbaka till lägenheten, lite vett borde ju folk ha. Namn/adress/personnummer whatever är gett till både polis samt bovärd. Så får se vad han kmr göra med saken.

Snackat lite mer med honom, ifall personer jag har pekat ut vägrar att erkänna eller betala så är det jag som får stå för alla kostnader. Så är väl bara att föra saken vidare med vittnen osv.

Tack iaf, får hoppas detta löser sig nu

I hemförsäkring finns ansvar/rättsskydd.

De är bra att tala med till en början. De vet vad som gäller...

Ska kolla upp detta tack :D

Nu vet jag inte om du har bostadsrätt eller hyresrätt och vilka skillnader detta gör, men Jag (har bostadsrätt) råkade ut för "samma sak" fast har en vicevärd med huvud nog att fatta att andra kan regler etc..

Det handlade om en uppbruten dörr till ett cykelförråd (inget stulet) + en ute-papperskorg som hade hamnat nånstans där den inte skulle vara.

Hans kommentarer var typ att jag ju givetvis får en varning för att festen spårade, +att jag ev kunde bli betalningsskyldig via fond och försäkringar om jag undanhöll vem det var...

Alla på festen visste vem det var och ingen var svår på att peka,

redan ett par dagar senare var det helt löst..

hyresrätt har jag. Samma på min fest, alla vet vem det är. Till och med hans flickvän har kommit till mig i efterhand och sagt att det var han.

Länk till kommentar

Det där löser sig nog ska du se. Nu kan jag ingenting om det här men de ska väl inte kunna kräva dig på pengar för det. Visst är det du som har släppt in honom och visst kan man tycka att du har ett visst ansvar för honom men finns väl egentligen ingenting du kan göra för att förhindra honom att förstöra hiss samt ruta, och det är inte du som i slutändan ska stå till svars för hans handlingar.

Men man förstår ju pitebo också. Inte så att man som fastighetsägare skulle orka jaga ens hyresgästers gäster på pengar för att hyresgästen har anordnat fest som har urartat. Tycker det är bättre att bötern kommer till dig så får du reda ut det hela med polisen vem som gjort vad. Det istället för att pitebo ska göra det, för det var trots allt din fest som urartade och in pitebos. Lycka till hur som helst, jag tror då att det kommer lösa sig för dig utan problem!

Precis

Att vissa inte kan bete sig som folk är förståss beklagligt och något vi alla får hoppas HAN/DOM själva är vuxna nog att stå för. Vad är det för ålder på personen/personerna i fråga?

Hoppas det löser sig snabbt och smidigt så du slipper gå runt och tänka på denna skit..

Länk till kommentar

Får hoppas han är lika tät som dig och kan punga ut 27k :mrgreen:

skämt åsido. Hände nå liknande här för en polare som hade fest, "stadens" stolpskott slår sönder en ruta och en polare+grannen får stå för kostnaden för att idioten är typ fattigast i hela eboda (och vägrade självklart erkänna det trots vittnen) han har iof nu lovat att betala för det när han har råd men hans ord är nog inte mycket att ha :roll:

Blev nog inte polisanmält direkt heller, inte lika allvarligt i småtrakter som här.

Hoppas det löser sig för dig iaf ;-)

Länk till kommentar

Har bara läst den sk JÖKen på universitet (för 100 år sedan) och gör ett litet försök till analys: De kan ha rätt att kräva dig på pengarna och sedan får du regressa (tror jag det heter) mot den som eventuellt döms för skadegörelsen. Gällande hemförsäkringen är det faktiskt skadegörelse det gäller. Att en hemförsäkring skulle ersätta skadorna känns inte som något man kan hoppas på. Som nämnts rättshjälp kanske då.

Min sambo är jurist och jag kan fråga henne ikväll vad hon tror om det hela.

Länk till kommentar

Precis

Att vissa inte kan bete sig som folk är förståss beklagligt och något vi alla får hoppas HAN/DOM själva är vuxna nog att stå för. Vad är det för ålder på personen/personerna i fråga?

Hoppas det löser sig snabbt och smidigt så du slipper gå runt och tänka på denna skit..

Jävligt tragiskt.

Personer fyller 20år just idag, så förhoppningsvis har han fått lite veckopeng av mamma och pappa, och personer i fråga är "känd" för att vara ett odrägligt praktsvin på fyllan och det har hänt åtskilliga gånger att saker går sönder i hans närhet. Finns nog en hel del på honom hos snuten.

Får hoppas han är lika tät som dig och kan punga ut 27k :mrgreen:

skämt åsido. Hände nå liknande här för en polare som hade fest, "stadens" stolpskott slår sönder en ruta och en polare+grannen får stå för kostnaden för att idioten är typ fattigast i hela eboda (och vägrade självklart erkänna det trots vittnen) han har iof nu lovat att betala för det när han har råd men hans ord är nog inte mycket att ha :roll:

Blev nog inte polisanmält direkt heller, inte lika allvarligt i småtrakter som här.

Hoppas det löser sig för dig iaf ;-)

Wow så liknande situation, detta är också något av stadens stoltskott. Men vi är uppväxta tillsammans och varit bekanta sedan barndommen. Våra flickvänner går i samma klass osv.

Det jag är mest orolig för, killen har ingen utbildning, inget jobb och redan i nuläget är han skyldig mig ett par tusenlappar då han nästan aldrig har några pengar ( månadsersättning från AF kmr man inte långt med )

Så även om han sakta men säkert kan ersätta rutan så kmr det ta år och dagar för honom att betala igen. Så kmr säkert få massa obetydande småsummor då och då :/

Så kmr kännas som att jag kmr få pröjsa ändå, om vi inte på något sätt kan lösa så han får alla räkningar.

Har bara läst den sk JÖKen på universitet (för 100 år sedan) och gör ett litet försök till analys: De kan ha rätt att kräva dig på pengarna och sedan får du regressa (tror jag det heter) mot den som eventuellt döms för skadegörelsen. Gällande hemförsäkringen är det faktiskt skadegörelse det gäller. Att en hemförsäkring skulle ersätta skadorna känns inte som något man kan hoppas på. Som nämnts rättshjälp kanske då.

Min sambo är jurist och jag kan fråga henne ikväll vad hon tror om det hela.

Enligt vad jag fattade av bovärd samt papper, så stämmer detta. Ska höra en kompis mamma som är en av cheferna för dina försäkringar här i piteå vad som gäller.

Tack MJ, skulle verkligen uppskatta om frugan kunde komma med en input.

--------------------------------------------------------------------------

Är väl egentligen inte hela världen om jag får pröjsa, men känns jävligt onödigt att dessa stolpskott måste sabotera. Men man lär sig väl en läxa, finns mkt annat att göra för dessa pengar.

Om detta löser sig och jag kmr kostnadsfri genom detta, instabokar jag en resa för matchande summa och bjuder med mig min flickvän =)

Länk till kommentar

Citerar följande från hyreslagens 1 stycke §24 https://lagen.nu/1970:994

Hyresgästen skall under hyrestiden väl vårda lägenheten med vad därtill hör. Han är skyldig att ersätta all skada som uppkommer genom hans vållande eller genom vårdslöshet eller försummelse av någon som hör till hans hushåll eller gästar honom eller av annan som han inrymt i lägenheten eller som där utför arbete för hans räkning. För brandskada som han själv icke vållat är han dock ansvarig endast om han brustit i den omsorg och tillsyn som han bort iakttaga.

Nu är det några år sedan jag studerade juridik mindre ambitiöst, men har svaga minnen om ett snartlikt rättsfall där hyresgästen blev betalningsansvarig men fick tillbaka pengarna genom regressrätt från den som orsakat skadan.

Länk till kommentar

Inte fått höra något från bovärden idag, så antar att jag får veta hur det blir på måndagmorgon. Som jag tror i nuläget åker jag på rutan endast, för man kan tydligen gå in på någon klaustrofobisk/cellskräcks linje när det gäller hissen har jag fått hört från flera håll så får se hur det blir med det.

menmen, lite grind/bigbrother sen sova.

Är nog mest efter i hela världen men wtf :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Länk till kommentar

En hyffsat självgod fisk på nivån ville mäta kuk lite högre ;P

Upp 2,7k på 400 nävar ;P

Största vinsten.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr20.00 BB (2 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (SB) (kr2213.73)

BB (kr1868.01)

Preflop: Hero is SB with Jheart.gif, 10heart.gif

Hero bets kr60, BB calls kr60

Flop: (kr120) Kheart.gif, 3heart.gif, 3club.gif(2 players)

BB bets kr90, Hero calls kr90

Turn: (kr300) 7club.gif(2 players)

BB bets kr225, Hero calls kr225

River: (kr750) Jdiamond.gif(2 players)

BB bets kr620, Hero calls kr620

Total pot: kr1990 | Rake: kr5

Results below:

Hero had Jheart.gif, 10heart.gif (two pair, Jacks and threes).

BB had Qheart.gif, 9diamond.gif (one pair, threes).

Outcome: Hero won kr1985

Största förlusten, ;Ppppppp

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG (kr400)

Hero (Button) (kr753.92)

SB (kr485.40)

BB (kr718.07)

Preflop: Hero is Button with 8heart.gif, 6heart.gif

1 fold, Hero bets kr8, SB raises to kr28, 1 fold, Hero raises to kr74, SB calls kr74

Flop: (kr150) 8spade.gif, 6spade.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr122, SB raises to kr411.40 (All-In), Hero calls kr411.40

Turn: (kr972.80) Aclub.gif(2 players, 1 all-in)

River: (kr972.80) 7heart.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: kr972.80 | Rake: kr15

Results below:

Hero didn't show 8heart.gif, 6heart.gif (nothing).

SB had 10diamond.gif, 10spade.gif (two pair, tens and sevens).

Outcome: SB won kr957.80

Länk till kommentar